Przetargi.pl
REMONT ELEWACJI ZABYTKOWEGO BUDYNKU SĄDU REJONOWEGO POŁOŻONEGO PRZY PLACU 3 MAJA 12 W LUBANIU

Sąd Rejonowy ogłasza przetarg

  • Adres: 59-800 Lubań, pl. 3 Maja 12
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 6464612 , fax. 0-75 6464611
  • Data zamieszczenia: 2015-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Rejonowy
    pl. 3 Maja 12 12
    59-800 Lubań, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 6464612, fax. 0-75 6464611
    REGON: 00032521600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jelenia-gora.so.gov.pl/index.php?id_jednostki=4
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    REMONT ELEWACJI ZABYTKOWEGO BUDYNKU SĄDU REJONOWEGO POŁOŻONEGO PRZY PLACU 3 MAJA 12 W LUBANIU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wykonanie remontu elewacji ceglanej z elementami kamiennymi i granitowymi w obiekcie zabytkowym, wpisanym do rejestru zabytków w budynku Sądu Rejonowego w Lubaniu przy Placu 3 Maja 12 wraz z przemurowaniem i rekonstrukcją brakujących fragmentów i detali architektonicznych, wymianę pionów instalacji odgromowej, uzupełnienie rur spustowych i naprawę schodów zewnętrznych. Zakres i sposób wykonania prac określono w dokumentacji projektowej wykonanej przez Pracownię Projektową ATA. UWAGA: Roboty prowadzone będą na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, co powoduje konieczność prowadzenia i nadzorowania robót przez osoby posiadające uprawnienia do kierowania i nadzorowania robót budowlanych w obiektach zabytkowych. Opis przedmiotu zamówienia na powyższe roboty budowlane stanowi: dokumentacja projektowa w skład której wchodzą: Projekt budowlany, Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, Przedmiar robót.Przedmiar robót stanowi dla Wykonawcy materiał pomocniczy do ustalenia ceny ofertowej na roboty wynikające z dokumentacji technicznej. Przedmiar robót zatwierdzony pozwoleniem na budowę Decyzja Nr 62/2015 Starosty Lubańskiego z dnia 17 marca 2015 r. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie rozwiązań równoważnych polegających na zastosowaniu innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia wszystkich parametrów nie gorszych niż określone w dokumentacji. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone ww. dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez zamawiającego decyzji o przyjęciu oferty lub jej odrzuceniu z powodu (nierównoważności) zaproponowanych rozwiązań równoważnych. W przypadku gdy wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia - dokumentacji projektowej. Pod pojęciem (parametry) rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość. 2. Roboty remontowo-budowlane prowadzone będą w czynnym budynku. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonywania prac w czasie i w sposób nie kolidujący z pracą sądu, w tym zapewnić bezpieczny i niezakłócony dostęp do budynku. Roboty generujące znaczny hałas prowadzone będą poza godzinami pracy sądu ( 15.15 - 22.00) i w dni wolne od pracy. Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego ( codziennego ) sprzątania po robotach budowlanych. 3. Wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży harmonogram rzeczowo-finansowy wykonania robót będących przedmiotem zamówienia. W harmonogramie należy ująć wszystkie roboty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia w pełnym zakresie. 4. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania aktualnej polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Polisa ubezpieczeniowa obejmować musi ochroną ubezpieczeniową działalność Wykonawcy obejmującą realizację zamówienia. Ubezpieczeniu podlegać muszą w szczególności : a. roboty, obiekty, budowle, materiały oraz mienie ruchome związane bezpośrednio z prowadzeniem robót - od ognia, huraganu, powodzi, zalania i innych zdarzeń losowych, w tym na mieniu Zamawiającego, b.odpowiedzialność cywilna za szkody powstałe z winy Wykonawcy i jego pracowników oraz w następstwie nieszczęśliwych wypadków, dotyczących pracowników Wykonawcy i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454530007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. 2. Kwota wadium wynosi: 8.000,00 zł. (słownie złotych: osiem tysięcy 00/100.) 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. przed dniem 3 września 2015 r. godzina 14:00. 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu; b.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c.gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2014 r. , poz. 1804). 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na podany niżej rachunek bankowy zamawiającego:Sąd Rejonowy w Lubaniu BGK 66 1130 1017 0021 1001 8690 0004. W tytule przelewu należy wpisać: wadium w przetargu A 350/ZP-1/2015. Wniesienie wadium jest skuteczne z chwilą uznania rachunku bankowego zamawiającego należną kwotą wadium. Oznacza to, że wymagana kwota wadium musi być zaksięgowana na koncie zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7.Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w kasie zamawiającego. Kasa zamawiającego znajduje się w budynku Sądu Rejonowego przy Placu 3 Maja 12 w Lubaniu (I piętro) i jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 14:00. Składający wadium otrzyma potwierdzenie jego złożenia. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii potwierdzenia złożenia wadium. 8. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna musi zawierać w szczególności: a. zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierającego oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a, lub ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, b.termin obowiązywania gwarancji - nie może być krótszy niż termin związania ofertą, c. miejsce i termin zwrotu gwarancji, d. wysokość wadium zgodną z określoną w s.i.w.z., e. wadium nie może mieć zapisów ograniczających możliwość ściągnięcia wadium, f. dowodem wniesienia wadium jest oryginalny dokument poręczenia lub gwarancji, zawierający informację o udzieleniu poręczenia w wypadku udzielenia poręczenia, lub że udzielona gwarancja w wypadku udzielenia gwarancji, stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Sądu Rejonowego w Lubaniu w przetargu nieograniczonym w postępowaniu numer A 350/ZP-1/2015 o udzielenie zamówienia na wykonanie robót budowlanych - REMONT ELEWACJI ZABYTKOWEGO BUDYNKU SĄDU REJONOWEGO POŁOŻONEGO PRZY PLACU 3 MAJA 12 W LUBANIU. 9. Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 14. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: okres gwarancji obejmującej oferowany przedmiot zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.jelenia-gora.so.gov.pl/index.php?id_jednostki=4
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach