Przetargi.pl
Remont dyżurek oddziałowych oraz korytarzy w oddziałach mieszkalnych w budynkach penitencjarnych na terenie Zakładu Karnego Nr 1 w Łodzi

Zakład Karny nr 1 w Łodzi ogłasza przetarg

  • Adres: 91-612 Łódź, ul. Beskidzka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 6750415, 6750415 , fax. 426 750 500
  • Data zamieszczenia: 2020-07-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Karny nr 1 w Łodzi
    ul. Beskidzka 54
    91-612 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 042 6750415, 6750415, fax. 426 750 500
    REGON: 32006400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zakład Karny Nr 1 w Łodzi ul. Beskidzka 54 91-612 Łódź

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont dyżurek oddziałowych oraz korytarzy w oddziałach mieszkalnych w budynkach penitencjarnych na terenie Zakładu Karnego Nr 1 w Łodzi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Remont dyżurek oddziałowych oraz korytarzy w oddziałach mieszkalnych w budynkach penitencjarnych na terenie Zakładu Karnego Nr 1 w Łodzi”. 2. Opis przedmiotu zamówienia określony został w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (PFU), który stanowi załącznik nr 1a i załącznik 1b do SIWZ. Ponadto w ramach niniejszego zadania inwestycyjnego Wykonawca: a) wykona niezbędną dokumentację projektową zgodnie z wymaganiami Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) wraz z uzyskaniem wszelkich wymaganych opinii, uzgodnień, zezwoleń, decyzji niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia i z uwzględnieniem wymogów z nich wynikających, o ile będą wymagane. b) wykona na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej roboty budowlane objęte umową, c) załączy do projektu specyfikację techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych dla każdej z branż, kosztorysy ofertowe, przedmiary robót. 3. Do obowiązków Wykonawcy należy m. in.: 1) zapoznanie się ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, w tym w szczególności z Programem Funkcjonalno – Użytkowym, zapoznanie się z terenem i specyfiką robót. Wykonawca zobowiązuje się do uzyskania wszelkich zezwoleń niezbędnych dla realizacji niniejszej umowy, o ile będą wymagane; 2) zapewnienie odpowiednich zasobów technicznych oraz personelu posiadającego zdolności, doświadczenie, wiedzę oraz wymagane uprawnienia, w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia; 3) sporządzenie i przedstawienie Zamawiającemu w terminie do 7 dni od podpisania umowy harmonogramu rzeczowo-finansowego z uwzględnieniem wymagań Zamawiającego; 4) terminowe wykonanie i przekazanie do eksploatacji przedmiotu umowy oraz złożenia oświadczenia, że roboty ukończone przez niego są całkowicie zgodne z umową i odpowiadają potrzebom, dla których są przewidziane według umowy; 5) zorganizowanie placu budowy we własnym zakresie i na własny koszt, zabezpieczenie i oznakowanie prowadzonych robót oraz dbanie o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji przedmiotu umowy. Dbanie o porządek na terenie robót oraz utrzymywanie terenu robót w należytym stanie i porządku; 6) Wykonawca realizujący zamówienie poniesie za zużyte media w wysokości 1% w części 1a i 0,5% w części 1b wartości złożonej oferty. 7) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp, ochronę p.poż. i dozór mienia na terenie robót, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na terenie przyjętym od Zamawiającego lub mających związek z prowadzonymi robotami; 8) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami oraz przy okazji realizacji umowy, w tym także z działaniem urządzeń i ruchem pojazdów; 9) zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót; 10) usunięcie oraz zapewnienie na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji; zgodnie z przepisami prawa, w szczególności z następującymi ustawami: ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1396 ze zm.), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. 2020 r., poz. 797 ze zm.). Przepisy prawa Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie. 11) kompletowanie w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami prawa, w tym Prawa budowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu protokołów niezbędnych przy odbiorze; 12) przekazanie Zamawiającemu pełnej dokumentacji projektowej w formie papierowej (w 2 egz) oraz w wersji elektronicznej na płycie CD; 13) usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia oraz nieodpłatnego usunięcia wad i usterek podczas trwania okresu gwarancji. 14) ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości. 15) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach organizacyjnych, technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym jakość robót lub termin zakończenia robót; 16) organizowanie na bieżąco konsultacji roboczych z Zamawiającym (osobami przez niego upoważnionymi) w celu uściślenia przyjętych rozwiązań projektowych. Jeżeli w toku wykonywania przedmiotu umowy Wykonawca stwierdzi zaistnienie okoliczności, które dają podstawę do oceny, że umowa nie zostanie wykonana w terminie, niezwłocznie pisemnie powiadomi Zamawiającego o wyżej wymienionym fakcie, wskazując przyczyny lub prawdopodobny czas opóźnienia. Zamawiający jest upoważniony do prowadzenia kontroli zgodności robót z umową, obowiązującymi normami technicznymi, przepisami prawa budowlanego. Zgłaszanie robót objętych Umową do odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego oraz uczestniczenie w czynnościach odbioru; 17) wykonywanie prac przez osoby zaakceptowane przez Zamawiającego (względy ochronne jednostki); przed przystąpieniem do robót przekazanie Zamawiającemu - imiennego wykazu osób biorących udział w robotach (imię ojca, nr dokumentu tożsamości, rodzaj zatrudnienia), wykazu pojazdów wjeżdżających na teren zakładu; osoby wykonujące przedmiot umowy muszą cieszyć się nieposzlakowaną opinią; wstęp tych osób na teren jednostki będzie możliwy jedynie za okazaniem przepustki, wydanej przez Zamawiającego; 18) przestrzeganie (oraz zagwarantowanie przestrzegania przez pracowników i współpracowników wykonawcy) przepisów obowiązujących na terenie jednostki, w tym zasad poruszania się po jednostce, zabezpieczenia narzędzi, zakazu kontaktowania się z osobami osadzonymi, zakazu wnoszenia na teren jednostki przedmiotów niebezpiecznych i przedmiotów niedozwolonych zgodnie z § 4 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 sierpnia 2010 r. w sprawie szczegółowego trybu działań funkcjonariuszy Służby Więziennej podczas wykonywania czynności służbowych (Dz. U. nr 147 poz. 984); 19) poddanie się kontroli zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej (t. j. Dz. U. z 2020 poz. 848 ze zm); 20) zachowanie w tajemnicy (oraz zagwarantowanie przestrzegania tajemnicy przez pracowników i współpracowników Wykonawcy) wszelkich informacji pozyskanych w toku realizacji niniejszej Umowy oraz przed jej zawarciem. Wykonawca zobowiązuje się wykorzystywać pozyskane informacje wyłącznie w celu realizacji niniejszej Umowy, z zastrzeżeniem możliwości uzgodnienia przez Strony na piśmie w trakcie współpracy również innych celów wykorzystywania informacji. Informacje zachowane zostaną w całkowitej tajemnicy i nie będą ujawniane przez Wykonawcę w całości lub w części jakimkolwiek innym osobom lub podmiotom bez uprzedniej wyraźnej pisemnej zgody Zamawiającego pod rygorem nieważności, jak również nie będą wykorzystywane do żadnych innych celów poza tymi, które zostały uzgodnione w trakcie współpracy pomiędzy Stronami. Informacje mogą zostać ujawnione, z zastrzeżeniem postanowień niniejszej Umowy, gdy jest to wymagane na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku, o którym mowa wyżej, Wykonawca niezwłocznie powiadomi Zamawiającego o takim wymogu przed ujawnieniem informacji; 21) stałe współpracowanie z osobą wyznaczoną ze strony Zamawiającego do nadzoru realizacji inwestycji; 22) angażowania odpowiedniej liczby osób, posiadających niezbędne uprawnienia, wiedzę i doświadczenie do wykonywania powierzonych im robót i innych czynności w ramach wykonania Umowy; 23) dostarczania materiałów i urządzeń zgodnych z postanowieniami Umowy; 24) zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcom, jeżeli Wykonawca dopuszcza podwykonawców do udziału w realizacji Umowy. (przedstawi potwierdzenie przelewu zapłaty podwykonawcą i protokołem określającym zakres wykonanych dostaw lub usług). 25) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów czy fragmentów instalacji. 4. Przedmiot zamówienia należy wykonać z należytą starannością, zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym, obowiązującymi przepisami prawa, warunkami wynikającymi z przepisów technicznych i prawa budowlanego, wymaganiami wynikającymi z obowiązujących norm i aprobat technicznych oraz z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. 5. Wykonawca wykona przedmiot umowy z materiałów własnych. Wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia stosowane przez Wykonawcę muszą być fabrycznie nowe, posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty, aprobaty techniczne, spełniać wymagane przepisami normy oraz posiadać wymagane dopuszczenia do obrotu gospodarczego, a także muszą być dopuszczone do stosowania w placówkach użyteczności publicznej. 6. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć na każde żądanie Zamawiającego certyfikaty na znak bezpieczeństwa CE, deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną na zastosowane wyroby. 7. Wykonawca udzieli minimum 24 miesięcznej gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia w zakresie robót budowlanych oraz min. 24 miesięcznej rękojmi za wady, licząc od daty odbioru końcowego robót na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. Wykonawca w ofercie cenowej powinien podać oferowany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady określony w miesiącach. Oferowany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. 8. Wykonawca w ofercie cenowej powinien podać oferowany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady określony w miesiącach. Oferowany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. 9. Na zainstalowane urządzenia wymaga się gwarancji zgodnie z kartami gwarancyjnymi producentów, jednak nie mniej niż 24 miesięcy od dnia odbioru przedmiotu Umowy. 10. Zamawiający zaleca dokonania wizji lokalnej przed przystąpieniem do przygotowania oferty cenowej. Koszty zapoznania się z terenem budowy ponosi Wykonawca. Warunkiem dokonania oględzin jest uprzednie złożenie do Dyrektora Zakładu Karnego Nr 1 w Łodzi pisemnego wniosku o wstęp na teren jednostki w celu przeprowadzenia wizji lokalnej. Wzór wniosku o wstęp na teren jednostki w celu dokonania wizji stanowi załącznik nr 10 do SIWZ. 11. Zamawiający wymaga aby oferta obejmowała całość przedmiotu zamówienia. W zakresie rzeczowym należy ująć wszystkie roboty niezbędne do zrealizowania zamówienia wynikające z SIWZ, PFU, jak również inne – według oceny Wykonawcy - niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. 12. W wycenie realizacji zadania należy uwzględnić wszystkie prace towarzyszące umożliwiające prawidłową i zgodną z normami i zasadami sztuki budowlanej realizację zadania. Cena wykonania zamówienia podana przez Wykonawcę w ofercie ma charakter ryczałtowy, a ryzyko wynikające z nie doszacowania lub niewłaściwego oszacowania inwestycji ponosi Wykonawca. 13. Zamawiający w formularzu ofertowym żąda podania ceny ofertowej stanowiącej wynagrodzenie ryczałtowe brutto Wykonawcy, które obejmuje wykonanie przedmiotu zamówienia opisanego w SIWZ oraz Programie Funkcjonalno – Użytkowym i innych udostępnionych przez Zamawiającego dokumentach zawierających opis przedmiotu zamówienia - z uwzględnieniem wszelkich kosztów niezbędnych do wykonania zamówienia jak również prac uznanych przez wykonawcę za konieczne do wykonania. W związku z powyższym zamawiający nie jest upoważniony do wskazania stawki podatku VAT. Na wykonawcy ciąży obowiązek prawidłowego zastosowywania odpowiedniej stawki VAT w wycenie wartości przedmiotu zamówienia. 14. Zamawiający przyjął zasadę wynagrodzenia ryczałtowego. 15. Wynagrodzenie ryczałtowe o którym mowa w pkt 14 obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją robót w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty. Rozliczenie pomiędzy Stronami za wykonane roboty nastąpi na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę oraz zatwierdzonego protokołu odbioru częściowego / końcowego robót. Wynagrodzenie ryczałtowe będzie płatne przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy odpowiednio po wykonaniu odbiorów częściowych robót (ustalonych w harmonogramie między stronami), potwierdzonych protokołem odbioru, w terminie 30 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionej faktury. Podstawą do zapłaty wynagrodzenia jest przedłożenie protokołu odbioru robót. 16. W związku z ustawą o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prawnym, Zakład Karny Nr 1 w Łodzi akceptuje faktury elektroniczne. 17. Informacje uzupełniające: 1) Zamawiający informuje, że każdorazowe wejście wykonawcy (wszystkich jego pracowników) na teren jednostki następować będzie po uprzednim dokonaniu odprawy na bramie głównej tutejszej jednostki organizacyjnej. Przedstawiciele wykonawcy (pracownicy), celem realizacji zlecenia, mają prawo wstępu na teren nieruchomości zamawiającego (także wjazdu samochodem dostawczym), po uprzednim okazaniu dokumentu tożsamości, po zdeponowaniu na bramie posiadanych przy sobie przedmiotów niedozwolonych (takich jak telefon komórkowy, broń, amunicja, pamięć przenośna, alkohol, środki odurzające, zegarki typu smartwatch albo posiadające kartę SIM, umożliwiające rejestrowanie dźwięku lub obrazu itp.) i po przeprowadzonej kontroli przy pomocy urządzeń technicznych, kontroli odzieży i ubrania, kontroli bagażu i przedmiotów, kontroli przy użyciu psa specjalnego, a także w uzasadnionych przypadkach kontroli osobistej. Kontroli poddawane będą także pojazdy, a także ich ładunek. Wejście na teren jednostki może nastąpić od godz. 8, wyjście z terenu jednostki – do godz. 18. Proces wejścia pracowników na teren jednostki oraz wyjście z jednostki zostanie zaprezentowane Wykonawcom podczas przeprowadzonej wizji lokalnej. 2) Przed pierwszym wprowadzeniem na budowę Zamawiający przekaże pracownikom Wykonawcy „przepustki” umożliwiające poruszanie się pracowników po udostępnionej części terenu jednostki. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany na dwa dni przed planowanym „wprowadzeniem” na budowę „do przedłożenia” Zamawiającemu niezbędnych „dokumentów”, tj.: pisemnego wykazu pracowników (imię i nazwisko, nr dowodu osobistego/paszportu), zdjęć pracowników (zdjęcia typu dowodowego) wykonanych na jednolitym jasnym tle. Dokumenty te powinny być przekazane w wersji elektronicznej na adres poczty elektronicznej Zamawiającego. Na teren zakładu nie będą wpuszczane osoby znajdujące się pod wpływem alkoholu, środków odurzających jak również osoby, które odmówią poddania się czynnościom kontrolnym. 3) Zamawiający informuje, że z uwagi na charakter jednostki organizacyjnej jaką jest Zamawiający – z uwagi na potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa na terenie jednostki – Wykonawca realizujący roboty będzie miał ograniczone możliwości teletechniczne. Posiadanie na terenie budowy telefonu komórkowego będzie możliwe tylko po wyrażeniu na to zgody przez dyrektora Zakładu Karnego Nr 1 w Łodzi. Ewentualna zgoda będzie zależeć od przedstawionego przez Wykonawcę uzasadnienia. 4) Zamawiający informuje, że z uwagi na charakter jednostki organizacyjnej jaką jest Zamawiający – w czasie realizacji umowy – Zamawiający będzie zmuszony do przeprowadzenia kontroli generalnej na terenie jednostki. Wykonawca robót może zostać poinformowany na koniec dnia pracy – że w dniu następnym – z uwagi na potrzebę przeprowadzenia kontroli nie będzie mógł wykonywać robót budowlanych. Zamawiający przewiduje, że taka sytuacja może mieć miejsce kilka razy. Ponadto przez cały okres realizacji umowy zamawiający będzie również uprawniony do dokonywania bez wcześniejszego uprzedzenia czynności kontroli ochronnych terenu budowy – również przy użyciu psa specjalnego. Czynności takie mogą wymagać kilkunastominutowego wstrzymania robót budowlanych w miejscu kontroli. 5) Zamawiający informuje, że z uwagi na uwarunkowania przestrzenne terenu będącego w dyspozycji Zamawiającego – na terenie budowy będą ograniczone możliwości magazynowania dużych ilości materiałów budowlanych. Z uwagi na te utrudnienia Wykonawca musi przewidzieć wieloetapowe dostawy takich materiałów w celu zapewnienia płynności frontu robót. Analogicznie - materiały pochodzące z rozbiórki (gruz i inne) będą musiały być na bieżąco wywożone z terenu jednostki. Zamawiający informuje również, że wymiary (w świetle otworów) bramy wjazdowej i śluzy bramowej, przez które realizowane będą dostawy są następujące: brama – szerokość x wysokość: 3,6m x 3,6m ; śluza bramowa – długość: 15,00 m. Wykonawca musi uwzględnić, że wymiary pojazdów realizujących dostawy muszą być mniejsze od przytoczonych powyżej. 6) Zamawiający informuje, że będzie wymagał od Wykonawcy sporządzenia i przekazania Zamawiającemu przed rozpoczęciem robót budowlanych wykazu wszystkich narzędzi budowlanych jakie będą używane i pozostawiane na budowie. Wykaz ten musi być na bieżąco uaktualniany przez Wykonawcę przy wnoszeniu nowych oraz wynoszeniu już niepotrzebnych narzędzi. Na koniec każdego dnia pracy Zamawiający będzie kontrolował budowę pod względem, utrzymania porządku na budowie, prawidłowego zabezpieczenia sprzętu w tym będzie sprawdzana zgodność sprzętu z wykazem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określił warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego www.zp.sw.gov.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, każdy Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej proszę nie składać wraz z ofertą !!

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach