Przetargi.pl
Remont drogi gminnej Nr 104791 B (ul.Goniądzka) i drogi powiatowej Nr 2337 B (ul. Rynek) - od drogi krajowej Nr 65 do drogi wojewódzkiej Nr 671 w m. Knyszynie

Gmina Knyszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 19-120 Knyszyn, ul. Rynek 39
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7279971 , fax. 085 7279970
  • Data zamieszczenia: 2012-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Knyszyn
    ul. Rynek 39 39
    19-120 Knyszyn, woj. podlaskie
    tel. 085 7279971, fax. 085 7279970
    REGON: 05065908800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.knyszyn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont drogi gminnej Nr 104791 B (ul.Goniądzka) i drogi powiatowej Nr 2337 B (ul. Rynek) - od drogi krajowej Nr 65 do drogi wojewódzkiej Nr 671 w m. Knyszynie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: remont drogi gminnej Nr 104791 B (ul.Goniądzka) i drogi powiatowej Nr 2337 B (ul. Rynek) - od drogi krajowej Nr 65 do drogi wojewódzkiej Nr 671 w m. Knyszynie (w km rob. 0+187,5 - 1+087,0) 2. Dane techniczno - projektowe: - klasa techniczna ulicy - L - obciążenie ruchem - ruch bardzo lekki (kat. KR2) - prędkość projektowa - Vp = 50 km/h, - szerokość jezdni - zmienna: 6,00 7,20 m - szerokość pasa drogowego - ok. 15,0 m 3.Charakterystyka stanu istniejącego: 3.1 Ukształtowanie istniejącej drogi w planie: Rozpatrywany odcinek przebiega od granicy pasa drogi krajowej Nr 65 w stronę drogi wojewódzkiej Nr 671 w m. Knyszyn. Na całym odcinku występuje zabudowa mieszkalna. Na odcinku zinwentaryzowano nawierzchnię bitumiczną o zmiennej szerokości i o różnym stanie. Na w/w odcinku zlokalizowano przepust rurowy pod jezdnią w km 0+304 (kratki ściekowe nad przepustem do wymiany), nie ma przepustów pod wjazdami gospodarczymi. Odwodnienie drogi odbywa się metodą powierzchniowego spływu wód opadowych wzdłuż krawężników, bez udziału rowów czy kanalizacji deszczowej. 3.2 Urządzenia obce w pasie drogowym: Nie ma kolizji z urządzeniami podziemnymi i napowietrznymi sieci. Słupy linii energetycznej (oświetleniowej) - na skraju pasa drogowego, najczęściej w chodniku, ale nie mniej niż. 1,0 m od krawędzi jezdni. Słupy i kable linii telekomunikacyjnej - na słupach ustawionych w chodniku w odległości min 1,0 m od krawędzi jezdni. Kable telekomunikacyjne - pod chodnikiem w odległości min 0,5 m od krawężnika. Hydranty i sieć wodociągowa W 150 - pod chodnikiem, strona prawa ulicy, Kanał sanitarny ks 200 - pod jezdnią, nie koliduje z wodociągiem, Zabezpieczenie urządzeń podziemnych i nadziemnych: Na planie sytuacyjnym zaznaczono sieć urządzeń podziemnych i napowietrznych. W czasie prowadzenia robót należy zwrócić uwagę, aby nie naruszyć powyższych urządzeń. Regulację pokryw i zasuw należy zlecić odpowiednim służbom. W miejscach ewentualnych kolizji roboty ziemne należy wykonywać ręcznie. 4. Opis przyjętych rozwiązań technicznych: 4.1 Trasa w planie: Nie przewiduje się zmiany przebiegu sytuacyjnego ulicy. Omawiane rozwiązania i dane o reperach pokazano na planie sytuacyjnym. 4.2 Profil podłużny: W ramach remontu nawierzchni nie przewiduje się istotnych zmian niwelety nawierzchni w stosunku do stanu istniejącego. Zmiana rzędnych niwelety wynika z położenia drogi względem urządzonych wjazdów na posesje i grubości konstrukcji projektowanych warstw nawierzchni, lokalnych wyrównań podłużnych oraz ukształtowania drogi w przekrojach poprzecznych. Niweletę zaprojektowano w układzie rzędnych lokalnych istniejącego terenu. Płynność niwelety uzyskano przez nadanie jej normatywnych spadków podłużnych (bez wpisywania łuków pionowych przy różnicy spadków podłużnych nie większych niż 1,0 %). 4.3 Przekroje normalne: Zaprojektowano przekroje normalne (o przekroju ulicznym), uwzględniający konstrukcję nawierzchni i kategorię ruchu i szerokość pasa drogowego: - szerokość jezdni bitumicznej - 6,60 - 7,20 m. - szerokość chodników - 1,50 - 2,50 m - spadek poprzeczny jezdni - 2,0 % (daszkowy), - spadek poprzeczny chodników - 2,0 % 4.4 Konstrukcja i technologia nawierzchni jezdni, parkingów i chodników: Przekrój konstrukcyjny projektowanej jezdni przyjęto na podstawie (Rozporzadzenia ...) i katalogu typowych konstrukcji nawierzchni na podłożu G1 i pod ruchem KR1: Przekrój normalny 1: - nawierzchnia projektowana - warstwa ścieralna grubości 4 cm z betonu asfaltowego (o uziarnieniu 0/12,8 mm), wg PN-S-96025 i WT-2, dla KR2, na istniejącej nawierzchni -- chodnik z płyt betonowych (35 cm), Przekrój normalny 2: - warstwa ścieralna - warstwa ścieralna grubości 4 cm z betonu asfaltowego (o uziarnieniu 0/12,8 mm), wg PN-S-96025 i WT-2, dla KR2, ułożona w zfrezowanej starej nawierzchni, na szer. 1,50 - 2,00 m - chodnik z płyt betonowych (35 cm) Przekrój normalny 3: - warstwa ścieralna - warstwa ścieralna grubości 4 cm z betonu asfaltowego (o uziarnieniu 0/12,8 mm), wg PN-S-96025 i WT-2, dla KR2, na istniejącej nawierzchni - chodnik z płyt betonowych Przekrój normalny 4: - warstwa ścieralna - warstwa ścieralna grubości 4 cm z betonu asfaltowego (o uziarnieniu 0/12,8 mm), wg PN-S-96025 i WT-2, dla KR2, na istniejącej nawierzchni - podbudowa zasadnicza grubości 8 cm, z betonu asfaltowego (o uziarnieniu 0/12,8 mm), wg PN-S-96025 i WT-2, dla KR2, - podbudowa pomocnicza grubości 20 cm, z kruszywa łamanego stab. mech. (wg PN-S-06102), - chodnik z kostki betonowej grubości 6 cm, na podsypce cem.-piask. gr.3 cm, na podbudowie z kruszywa naturalnego stab. mech. gr. 10 cm. 4.5 Odwodnienie: Odwodnienie odcinka pozostawia się jako powierzchniowe. Planuje się jedynie wymianę kratek ściekowych nad przepustem w km 0+304. 4.6 Skrzyżowania i zjazdy: W układzie komunikacyjnym projektowana ulica jest ulicą nadrzędną. W ciągu trasy jest skrzyżowanie z ulicą Jagiełły, Jagiellońską, Rynek i ul. Grodzieńską (dr.woj. Nr 671). Na w/w ulicach jest nawierzchnia bitumiczna lub planuje się jej wykonanie. W rejonie skrzyżowań należy wykonać wg schematu. Nawierzchnia wjazdów bramowych projektowana jest z kostki betonowej. 4.7 Roboty ziemne: Robót ziemnych - nie ma. 5. Rozwiązanie organizacji ruchu, transport materiałów: Oznakowanie robót według Instrukcji Oznakowania Robót w pasie drogowym. Na czas budowy mieszkańcy będą korzystali krótkich przerw w pracach drogowych - nie ma możliwości objazdów. Transport materiałów na budowę odbywać się będzie samochodami samowyładowczymi. Składowanie kruszyw i innych materiałów sypkich zalecane jest na placu o nawierzchni utwardzonej. W celu składowania spoiw wybudować wiatę. 6. Uwagi końcowe: Punkty główne trasy drogi pomierzono w terenie metodą tachimetrii bez stabilizacji ich w terenie. Przed przystąpieniem do robót konieczne jest wyznaczenie w terenie przez geodetę uprawnionego. Pomiary wysokościowe wykonano w nawiązaniu do układu państwowego. Lokalizację i rzędne reperów pokazano na planie sytuacyjnym. W trakcie robót należy zabezpieczyć przed zniszczeniem punkty osnowy geodezyjnej umieszczone w poboczach gruntowych lub skarpach. a) Roboty ziemne przy użyciu sprzętu mechanicznego mogą być wykonane po uprzednim, precyzyjnym zlokalizowaniu sieci uzbrojenia podziemnego (wykopy kontrolne wykonane ręcznie). b) Wszystkie elementy naziemne uzbrojenia podziemnego w nawierzchni należy wyregulować w taki sposób, aby górna powierzchnia urządzenia znajdowała się w płaszczyźnie nawierzchni w miejscu usytuowania danego urządzenia. c) Ostateczną lokalizację aktualnie nieistniejących zjazdów należy ustalić w porozumieniu z ich przyszłymi użytkownikami - w trakcie realizacji robót. Powyższe dotyczy również niektórych szczegółów konstrukcyjnych wjazdów istniejących (użytkowych). d) Wykonywanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni można rozpocząć po usunięciu kolizji lub zabezpieczeniu elementów uzbrojenia podziemnego, narażonych na uszkodzenie lub pozbawionych możliwości ewentualnej naprawy. 1. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawarty jest w: a) szczegółowych specyfikacjach technicznych (stanowiącym Załącznik Nr 1a do SIWZ) b) projekcie wykonawczym (stanowiącym Załącznik Nr 1b do SIWZ) oraz c) projekcie budowlanym (stanowiącej Załącznik Nr 1c do SIWZ)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 1.1. 5.000,00 PLN [słownie: pięć tysięcy złotych]. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) Pieniądzu, 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) Gwarancjach bankowych, 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275, z późn. zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 53 8076 0001 0000 1209 2000 0030 PBS Knyszyn z adnotacją: Wadium. Remont ulicy Goniądzkiej. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji, oryginał poręczenia lub gwarancji należy złożyć w oddzielnym, zamkniętym opakowaniu (kopercie) przed upływem terminu składania ofert, w miejscu wskazanym w Rozdziale XI. Opakowanie (kopertę) zawierającą dokument wadialny należy opisać analogicznie do opisu oferty wskazanego w ust. 15 w Rozdziale X, z dopiskiem: wadium. 5. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego w Rozdziale XI terminu składania ofert. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 pzp, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta został wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem, że Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Okoliczności zatrzymania wadium oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa pzp. 12. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale mają odpowiednie zastosowanie do czynności przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w pzp

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.knyszyn.wrotapodlasia.pl/zamowien_i_przetarg.htm
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach