Przetargi.pl
Remont dojazdów pożarowych nr 01, 03, 12, 14 i 24 w leśnictwach Tursko i Dretyń w celu poprawy zabezpieczenia pożarowego lasów

Nadleśnictwo Dretyń ogłasza przetarg

  • Adres: 77-200 Miastko, Dretyń 84
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 598581655 , fax. 598581696
  • Data zamieszczenia: 2023-04-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Dretyń
    Dretyń 84
    77-200 Miastko, woj. pomorskie
    tel. 598581655, fax. 598581696
    REGON: 770528348
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://dretyn.szczecinek.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: PGL LP

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont dojazdów pożarowych nr 01, 03, 12, 14 i 24 w leśnictwach Tursko i Dretyń w celu poprawy zabezpieczenia pożarowego lasów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Celem opracowania jest remont dróg pożarowych nr 1, 3, 12, 14 i 24 o łącznej długości 4 250 mb. W zakres zadania wchodzi:Remontowany odcinek dróg pożarowych:DP 1 – 6165 mb, remontowany odcinek dotyczy długości 800 mb, na którym znajduje się droga gruntowa ulepszona, z nawierzchnią w stanie średnim i złym. Materiał nawierzchni – tłuczeń i żwir. Na remontowanym odcinku nie znajdują się przepusty. Trasa drogi przebiega w śladzie drogi pożarowej nr 1 w Leśnictwie Dretyń, Nadleśnictwie Dretyń na terenie Gminy Trzebielino.DP 3 – 2825 mb, remontowany odcinek dotyczy długości 1500 mb, na którym znajduje się droga gruntowa ulepszona, z nawierzchnią w stanie średnim i złym. Materiał nawierzchni – tłuczeń i żwir. Na remontowanym odcinku znajduje się 7 przepustów. Trasa drogi przebiega w śladzie drogi pożarowej nr 3 w Leśnictwie Dretyń, Nadleśnictwie Dretyń na terenie Gminy Trzebielino.DP 12 – 4200 mb, remontowany odcinek dotyczy długości 400 mb, na którym znajduje się droga gruntowa ulepszona, z nawierzchnią w stanie złym. Materiał nawierzchni – żwir. Na remontowanym odcinku nie znajdują się przepusty. Zlokalizowanych jest 7 dołów chłonnych. Na całym remontowanym odcinku występują rowy odwadniające. Trasa drogi przebiega w śladzie drogi pożarowej nr 12 w Leśnictwie Dretyń, Nadleśnictwie Dretyń na terenie Gminy Trzebielino.DP 14 – 3225 mb, remontowany odcinek dotyczy długości 600 mb, na którym znajduje się droga gruntowa ulepszona, z nawierzchnią w stanie średnim i złym. Materiał nawierzchni – tłuczeń i żwir. Na remontowanym odcinku nie znajdują się przepusty. Zlokalizowanych jest 5 dołów chłonnych. Trasa drogi przebiega w śladzie drogi pożarowej nr 14 w Leśnictwie Dretyń, Nadleśnictwie Dretyń na terenie Gminy Miastko.DP 24 - 3825 mb, remontowany odcinek dotyczy długości 950 mb, na którym znajduje się droga gruntowa ulepszona, z nawierzchnią w stanie średnim i złym. Materiał nawierzchni – tłuczeń i żwir. Na remontowanym odcinku znajdują się 3 przepusty. Zlokalizowanych jest 15 dołów chłonnych. Trasa drogi przebiega w śladzie drogi pożarowej nr 24 w Leśnictwie Tursko, Nadleśnictwie Dretyń na terenie Gminy Miastko.Przewidziane do remontu odcinki dróg pożarowych 1, 3, 12, 14 i 24 posiadają nawierzchnie z kruszywa łamanego, otoczaków, gruzu itp. Łączna długość odcinków przewidzianych do rewitalizacji na w/w drogach to 4890 m. Na jezdni występują zapadliska i wyrwy. Pobocza są zawyżone i uniemożliwiają właściwe odprowadzenie wód opadowych. Rowy i studnie chłonne częściowo zamulone, wymagają wykonania prac konserwacyjnych. Pas drogowy jest wąski i uniemożliwia prawidłową eksploatację jezdni ze względu na wystające konary oraz zakrzaczenie.Zgodnie z wymaganiami Inwestora przewidziano wykonanie rewitalizacji istniejących odcinków dróg maszyną typu HENWPF.Łączna długość remontowanych odcinków wynosi 4 250 mb z tego na drodze pożarowej nr 1 recykling nawierzchni obejmuje 800 m, bez uzupełniania nawierzchni kruszywem.Na drodze pożarowej nr 3 recykling nawierzchni obejmuje 1500 m, z położeniem nowej nawierzchni o grubości 7 cm na odcinku 1000 m.Na drodze pożarowej nr 12 recykling nawierzchni obejmuje 400 m, z położeniem nawierzchni o grubości 7 cm na całym remontowanym odcinku.Na drodze pożarowej nr 14 recykling nawierzchni obejmuje 400 m, korytowanie i ułożenie nowej warstwy podbudowy z gruzobetonu o grubości 20 cm na odcinku 200 m oraz nałożenie nowej warstwy kruszywa o grubości 7 cm na całym remontowanym odcinku 600 m. Na drodze pożarowej nr 24 recykling nawierzchni obejmuje 950 m, z położeniem nowej nawierzchni o grubości 7 cm na całym remontowanym odcinku 950 m.Wszystkie remontowane odcinki dróg przebiegają po istniejącym śladzie. Szerokość drogi wynosi 5,0 m (3,5 m jezdnia, oraz obustronne pobocze o szerokości 0,75m).Biorąc pod uwagę stan nawierzchni dróg istniejących rozróżnić należy1) Odcinek drogi pożarowej nr 1 (odcinek 800 mb) w stanie bardzo złym (ubytki, wyboje, deformacja podbudowy). Prace polegać będą na:• Mechaniczne ścinanie poboczy o grubości śr.10 cm• Wykonanie procesu rewitalizacji nawierzchni polegającą na: wytworzeniu jednorodnej mieszanki oraz jednoczesnego wtórnego rozsortowania kruszywa, prace należy wykonać za pomocą specjalistycznej kruszarka młotkowej wyposażonej w regulowane strefy kruszenia oraz regulowany hydraulicznie lemiesz wyrównujący skruszony materiał, o szerokości roboczej min 2 m • Naprawiana warstwa powinna być odpowiednio sfrezowana, wymieszana, zaprofilowana i zagęszczona. Profilowanie można wykonać także przy pomocy równiarki, a ostateczne dogęszczenie wykonać walcem. Przy czym nie dopuszcza się używania równiarki po przejeździe recyklera. W przypadku użycia równiarki, droga powinna mieć nadany profil poprzeczny przed przejazdem recyklera lub proces nadania profilu i zagęszczenia należy uzyskać podczas przejazdu maszyny frezującej. Remontowana droga wraz z poboczami powinna mieć nadany profil poprzeczny odpowiednio: Dla korony drogi – 3-6% Dla poboczy – 7-12%• Ponadto należy zachować odpowiednie profile podłużne. W celu zachowania odpowiednich profili dla poboczy, wcześniej należy usunąć warstwę humusu. Dopuszcza się ścięcie mechaniczne równiarką, bądź inne równoważne technologie. • Ułożenie nawierzchni z kruszywa łamanego 0/31,5 C90/30 - (przekrusz kruszywa naturalnego) Rozściełacz gąsienicowy o szerokości roboczej 2,5 – 5 m wyposażony w system niwelacji• zakup materiału wraz z przeładunkiem i rozłożeniem warstwą 7 cm grubości, na szerokości 3,5 mb (doziarnienie podbudowy na łącznym odcinku 500 mb w miejscach wskazanych przez Inwestora)• W zależności od potrzeb konieczne jest wcześniejsze wykonanie kruszenia istniejącego kruszywa, jeśli frakcja znajdująca się w drodze jest w wielkości 0-63 lub większej.• Profilowaniu i zagęszczaniu nawierzchni,• Oczyszczeniu rowów z namułu o grubości 20 cm bez naruszania skarp rowu, (odcinki wg wskazania Inwestora)2) Odcinki dróg pożarowych nr 3, 12, 24 – lokalizacja wg wskazań Inwestora• Mechaniczne ścinanie poboczy o grubości śr.10 cm• Wykonanie procesu rewitalizacji nawierzchni polegającą na: wytworzeniu jednorodnej mieszanki oraz jednoczesnego wtórnego rozsortowania kruszywa, prace należy wykonać za pomocą specjalistycznej kruszarka młotkowej wyposażonej w regulowane strefy kruszenia oraz regulowany hydraulicznie lemiesz wyrównujący skruszony materiał, o szerokości roboczej min 2 m • Naprawiana warstwa powinna być odpowiednio sfrezowana, wymieszana, zaprofilowana i zagęszczona. Profilowanie można wykonać także przy pomocy równiarki, a ostateczne dogęszczenie wykonać walcem. Przy czym nie dopuszcza się używania równiarki po przejeździe recyklera. W przypadku użycia równiarki, droga powinna mieć nadany profil poprzeczny przed przejazdem recyklera lub proces nadania profilu i zagęszczenia należy uzyskać podczas przejazdu maszyny frezującej. Remontowana droga wraz z poboczami powinna mieć nadany profil poprzeczny odpowiednio:• Dla korony drogi – 3-6%• Dla poboczy – 7-12%• Ponadto należy zachować odpowiednie profile podłużne. W celu zachowania odpowiednich profili dla poboczy, wcześniej należy usunąć warstwę humusu. Dopuszcza się ścięcie mechaniczne równiarką, bądź inne równoważne technologie. • Ułożenie nawierzchni z kruszywa łamanego 0/31,5 C90/30 - (przekrusz kruszywa naturalnego) Rozściełacz gąsienicowy o szerokości roboczej 2,5 – 5 m wyposażony w system niwelacji• zakup materiału wraz z przeładunkiem i rozłożeniem warstwą 7 cm grubości, na szerokości 3,5 mb (doziarnienie podbudowy na łącznym odcinku 3100 mb w miejscach wskazanych przez Inwestora)• W zależności od potrzeb konieczne jest wcześniejsze wykonanie kruszenia istniejącego kruszywa, jeśli frakcja znajdująca się w drodze jest w wielkości 0-63 lub większej.• Profilowaniu i zagęszczaniu nawierzchni,• Oczyszczeniu rowów z namułu o grubości 20 cm bez naruszania skarp rowu, (odcinki wg wskazania Inwestora)3) Odcinek drogi pożarowej nr 14 – lokalizacja wg wskazań Inwestora• Mechaniczne ścinanie poboczy o grubości śr.10 cm• Korytowanie, dolna warstwa z gruzobetonu grubości 20 cm po zagęszczeniu, na odcinku 200 m,• Wykonanie procesu rewitalizacji nawierzchni polegającą na: wytworzeniu jednorodnej mieszanki oraz jednoczesnego wtórnego rozsortowania kruszywa, prace należy wykonać za pomocą specjalistycznej kruszarka młotkowej wyposażonej w regulowane strefy kruszenia oraz regulowany hydraulicznie lemiesz wyrównujący skruszony materiał, o szerokości roboczej min 2 m • Naprawiana warstwa powinna być odpowiednio sfrezowana, wymieszana, zaprofilowana i zagęszczona. Profilowanie można wykonać także przy pomocy równiarki, a ostateczne dogęszczenie wykonać walcem. Przy czym nie dopuszcza się używania równiarki po przejeździe recyklera. W przypadku użycia równiarki, droga powinna mieć nadany profil poprzeczny przed przejazdem recyklera lub proces nadania profilu i zagęszczenia należy uzyskać podczas przejazdu maszyny frezującej. Remontowana droga wraz z poboczami powinna mieć nadany profil poprzeczny odpowiednio:• Dla korony drogi – 3-6%• Dla poboczy – 7-12%• Ponadto należy zachować odpowiednie profile podłużne. W celu zachowania odpowiednich profili dla poboczy, wcześniej należy usunąć warstwę humusu. Dopuszcza się ścięcie mechaniczne równiarką, bądź inne równoważne technologie. • Ułożenie nawierzchni z kruszywa łamanego 0/31,5 C90/30 - (przekrusz kruszywa naturalnego) Rozściełacz gąsienicowy o szerokości roboczej 2,5 – 5 m wyposażony w system niwelacji• zakup materiału wraz z przeładunkiem i rozłożeniem warstwą 7 cm grubości, na szerokości 3,5 mb (doziarnienie podbudowy na łącznym odcinku 500 mb w miejscach wskazanych przez Inwestora)• W zależności od potrzeb konieczne jest wcześniejsze wykonanie kruszenia istniejącego kruszywa, jeśli frakcja znajdująca się w drodze jest w wielkości 0-63 lub większej.• Profilowaniu i zagęszczaniu nawierzchni,• Oczyszczeniu rowów z namułu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45113000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 9.400,00 złWadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.11.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2080).11.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BNP Paribas Bank Polska S.A. nr rachunku: 02-2030-0045-1110-0000-0093-6410 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Remont dojazdów pożarowych nr 01, 03, 12, 14 i 24 w leśnictwach Tursko i Dretyń w celu poprawy zabezpieczenia pożarowego lasów”.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku zdolności do występowania w obrocie gospodarczym2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. sytuacji ekonomicznej.Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej zostanie uznany za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).4) zdolności technicznej lub zawodowej.a) Warunek ten, w zakresie wiedzy i doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni z kruszywa łamanego lub z płyt wielootworowych o łącznej wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł netto, z tym że warunek będzie spełniony jeśli minimum jedna robota będzie opiewała na kwotę minimum 200 000,00 zł netto (przez jedną robotę budowlaną należy rozumieć wykonanie roboty budowlanej na podstawie jednej umowy).b) Warunek ten, w zakresie potencjału technicznego, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:1) co najmniej 1 szt. walca wibracyjnego lub statycznego o masie własnej min. 9 ton,2) co najmniej 1 szt. koparki kołowej wyposażonej w łyżkę skarpową oraz trapezową o pojemności łyżki powyżej 0,25 m3,3) co najmniej 2 szt. samochodów samowyładowczych o ładowności min. 20 ton,4) co najmniej 1 ścinarki do poboczy z regulowanym kątem ścinania z odrzutem poza koronę drogi,5) co najmniej 1 szt beczki min. 12 tys. litrów do pielęgnacji drogi wodą,6) co najmniej 1szt. rozściełacza gąsienicowego o szerokości roboczej 2,5 – 5 m wyposażonego w system niwelacji7) co najmniej 1 szt kruszarki młotkowej wyposażonej w regulowane strefy kruszenia oraz regulowany hydraulicznie lemiesz wyrównujący skruszony materiał o szerokości roboczej min 2 m,8) równiarkę drogowa min. 16 ton wyposażoną w zrywak tylnic) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej w zakresie nieograniczonym.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-15

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach