Przetargi.pl
Rekultywacja głównej płyty boiska wraz z montażem systemu automatycznego nawadniania

Ośrodek Sportu i Rekreacji w Gostyniu - jednostka organizacyjna gminy Gostyń ogłasza przetarg

  • Adres: 63-800 Gostyń, ul. Starogostyńska 9a
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 065 575 89 00 , fax. 065 572 00 54
  • Data zamieszczenia: 2009-05-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Sportu i Rekreacji w Gostyniu - jednostka organizacyjna gminy Gostyń
    ul. Starogostyńska 9a 9a
    63-800 Gostyń, woj. wielkopolskie
    tel. 065 575 89 00, fax. 065 572 00 54
    REGON: 00103056900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rekultywacja głównej płyty boiska wraz z montażem systemu automatycznego nawadniania
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część I - Rekultywacja głównej płyty boiska Część I przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Aeracja ( napowietrzenie ) murawy boiska - napowietrzanie boiska odbywa się poprzez wyciągniecie korków glebowych z podłoża za pomocą tulei umieszczonych na bębnie urządzenia. Zabieg ten ma na celu dopuszczenie do korzeni traw powietrza, wody oraz składników odżywczych, a także umożliwienie trawie prawidłowego ukorzenienia i rozrastania się. Poprawia również elastyczność nawierzchni i ułatwia odpływ wody po opadach deszczu. 2) Uzupełnienie ubytków podłoża - poprzez dowiezienie ziemi urodzajnej i rozplanowanie jej w zagłębieniach podłoża w celu wyrównania nawierzchni boiska. 3) Zasiew perforacyjny trawy wraz z nawożeniem startowym - Zasiew perforacyjny, punktowy na głębokość około2-3cm, dzięki czemu trawa ma możliwość głębokiego i mocnego ukorzenienia się, a tym samym stworzenia, mocnej i silnej darni. Po zasiewie następuję włókowanie nawierzchni boiska włóką siatkową, które ma na celu przykrycie nasion traw oraz lekkie wyrównania wierzchniej warstwy nawierzchni. Zasiew wspomaga nawożenie startowe nawozami z dużą zawartością fosforu oraz azotu. Jest to zabieg niezbędny po każdym zasiewie trawy, ponieważ pozwoli nowo zasianej trawie na szybki wzrost i rozwój oraz mocne ukorzenienie się , dzięki czemu będzie ona jeszcze bardziej odporna na warunki intensywnej eksploatacji, jakie panują na boiskach sportowych. W ramach tej części należy wykonać następujące dodatkowe czynności: - nawożenie mineralne przedsiewne; - spulchnianie powietrzne. Część II - Montaż systemu automatycznego nawadniania Część II przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Zamontowanie automatycznego systemu nawadniania boiska. Zamawiający proponuje rozwiązanie oparte na systemie 14 zraszaczach sektorowych zlokalizowanych poza liniami bocznymi i końcowymi oraz 3 zraszaczach pełno obrotowych zlokalizowanych w płycie boiska. Zraszacze powinny posiadać wbudowane zawory elektromagnetyczne. Możliwa jest także opcja z 3 zraszaczami pełnoobrotowymi bez wbudowanych zaworów elektromagnetycznych. Zawory do tych zraszaczy umieszczane są wtedy osobno, w plastikowych studzienkach, zlokalizowanych poza liniami bocznymi boiska.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452122008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 30 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 1.500,- zł, słownie: jeden tysiąc pięćset złotych. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.1158 z późn. zm.) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem (polecenie przelewu) pieniądzu na rachunek bankowy Ośrodka Sportu i Rekreacji w Gostyniu w Banku Zachodnim WBK S.A. 1 O/Gostyń nr 93 1090 1258 0000 0000 2501 3787); z dopiskiem WADIUM - Rekultywacja głównej płyty boiska wraz z montażem systemu automatycznego nawadniania. Kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, należy dołączyć do składanej oferty. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu będzie uważane za wniesione prawidłowo wówczas jeżeli kwota wymaganego wadium będzie znajdowała się na koncie zamawiającego przed upływem terminu składania ofert tj. najpóźniej w dniu 01.06. 2009 r. przed godz.12.00 6. W przypadku gdy wykonawca wybierze wadium w postaci niepieniężnej, oryginał dokumentu wadium należy złożyć w kasie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Gostyniu ul. Starogostyńska 9a przed upływem terminu składania ofert, tj. najpóźniej w dniu 01.06. 2009 r. przed godz. 12.00 Kasa wyda poświadczenie złożenia wadium z odnotowaniem daty i godziny jego złożenia. 7. Wadium w postaci niepieniężnej winno mieć oznaczone tytuły bezwzględnej wymagalności, o których mowa w art. 46 ust. 5 ustawy. 8. Zamawiający dokona zwrotu bądź zatrzymania wniesionego wadium zgodnie z przepisami art. 46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Warunek ten będzie uznany spełniony gdy z załączonego do oferty odpisu właściwego rejestru lub z zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wynikać będzie, że wykonawca jest uprawniony do prowadzenia działalności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Warunek ten będzie uznany za spełniony gdy wykonawca wykaże się doświadczeniem polegającym na wykonaniu co najmniej dwóch robót o podobnym zakresie i stopniu trudności do przedmiotu zamówienia (lub równoważnym) i dysponowanie osobą z uprawnieniami budowlanymi w określonym zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Warunek ten będzie uznany za spełniony gdy wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na wartość co najmniej 100.000,- zł, słownie: sto tysięcy złotych; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych; warunek ten będzie uznany za spełniony gdy wykonawca wykaże, że: a) nie zalega z uiszczaniem podatków i opłat, b) nie zalega z uiszczaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, c) nie wyrządził szkody nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie (art. 24 ust. 1 pkt 1 ustawy), nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego (art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy), a w przypadku podmiotów zbiorowych, sąd nie orzekł wobec nich zakazu ubiegania się o zamówienie, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy); 2. Ocena spełniania warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana na podstawie analizy przedstawionych dokumentów (niżej wymienionych). Ocena spełnienia wymogów określonych dla Wykonawców będzie dokonywana przy zastosowaniu kryterium spełnia, nie spełnia. Oferta spełniająca wymogi otrzyma ocenę spełnia, natomiast oferta niespełniająca wymogów otrzyma ocenę nie spełnia i zostanie odrzucona. 3. Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia. 4. Katalog zamknięty przesłanek stanowiących podstawę wykluczenia wykonawcy z postępowania określa art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. 5. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 6. Zamawiający zawiadomi równocześnie wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne z zastrzeżeniem art. 92 ust. 1 pkt 3 ustawy. 7. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (art. 23 ustawy). 8. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy muszą być spełnione przez każdego z tych wykonawców, natomiast warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy mogą być spełnione łącznie przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 9. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 11. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 12. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wymienionych w punkcie V.1 SIWZ, stosownie do postanowień art. 25 ust. 1 i art. 44 ustawy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. nr 87, poz.605 z późn. zm.), zwanego dalej rozporządzeniem, wykonawca winien złożyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty: 1) oświadczenie: o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy oraz, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do SIWZ; 2) w celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy, oraz że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający żąda złożenia: a) aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; c) aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, d) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 3 do SIWZ; e) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych. Uwaga! Do oferty należy załączyć uprawnienia budowlane osób, które wykonawca wymienił w wykazie sporządzonym wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ i aktualne zaświadczenia stwierdzające, że osoby te są członkami właściwej Izby Samorządu Zawodowego; f) polisy, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości min. 100.000,00 zł. B. Wykonawca zobowiązany jest również złożyć następujące dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowania: 1. Ofertę wykonawcy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Wykaz osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy i składania oświadczeń woli - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ. 3. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, jeśli nie wynika ono z innych przedstawionych dokumentów. 4. Kosztorys ofertowy załącznik nr 7 do SIWZ uwzględniający cały zakres robót wynikający z załączonego przez zamawiającego do SIWZ przedmiaru robót, będącego częścią składową dokumentacji projektowej. 5. Dokument potwierdzający wniesienie wadium tj. w przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej wykonawca winien załączyć do oferty potwierdzoną przez wykonawcę za zgodność z oryginałem kopię przelewu wymaganej kwoty wadium na rachunek bankowy zamawiającego, a w przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej kopię dokumentu określającego wadium wraz z poświadczeniem z kasy zamawiającego o terminie (data i godzina) złożenia oryginału dokumentu wadium. Informacje dodatkowe dotyczące w/w oświadczeń i dokumentów 1. Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 2. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 3. Pełnomocnictwo powinno wskazywać zakres umocowania i być przedstawione w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. 4. W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku wykonawców, każdy ze wspólników musi złożyć dokumenty wymienione w części VI. A w punktach 1 oraz 2 ppkt a, b i c. Pozostałe dokumenty będą traktowane jako wspólne. 5. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy: w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, nie złożyli pełnomocnictw, albo złożyli dokumenty zawierające błędy bądź wadliwe pełnomocnictwa do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania (złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.). 6. Do formy i treści dokumentów składanych przez wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej postanowienia § 2 rozporządzenia stosuje się odpowiednio.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.osir.gostyn.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach