Przetargi.pl
REALIZACJA ZADANIA PN. BUDOWA I PRZEBUDOWA BULWARÓW NAD RZEKĄ ŁEBĄ W LĘBORKU W TRYBIE ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ

Gmina Miasto Lębork ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Armii Krajowej 14
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 862 42 80 , fax. 59 862 24 27
  • Data zamieszczenia: 2013-04-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Lębork
    ul. Armii Krajowej 14 14
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 59 862 42 80, fax. 59 862 24 27
    REGON: 77097973700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lebork.pl, www.wybierzlebork.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    REALIZACJA ZADANIA PN. BUDOWA I PRZEBUDOWA BULWARÓW NAD RZEKĄ ŁEBĄ W LĘBORKU W TRYBIE ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. Budowa i przebudowa bulwarów nad rzeką Łebą w Lęborku w trybie zaprojektuj i wybuduj, w oparciu o Program funkcjonalno-użytkowy wykonany przez Biuro Studiów i Projektów Budownictwa ARCHITEKTOR Sp. z o.o., stanowiący Załącznik nr 8 do SIWZ. Zadanie jest elementem projektu pn. Rewitalizacja Centrum Lęborka, finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. 1.1. Ogólna charakterystyka obiektu: 1.1.1. Brzeg północny: przebudowa i budowa bulwaru przy rzece Łebie wraz z przebudową oświetlenia na odcinku od ul. Staromiejskiej do ul. Armii Krajowej, w tym: wykonanie ok. 695 m2 nawierzchni z płyt kamiennych i kostki kamiennej (w tym ok. 280 m2 chodników z płyt kamiennych gr. 10 cm o wymiarach 50x50 cm), wykonanie eliptycznego placu o pow. ok. 90m2 z kostki kamiennej ok. 10 m2) i płyt kamiennych (ok. 80 m2), wykonanie 2 zejść nad rzekę, mała architektura: 7 koszy, 13 ławek i 9 pergoli, przełożenie szafki oświetleniowej, przebudowa linii oświetleniowej (w tym demontaż istniejącej linii oświetleniowej ok. 180 mb i 8 słupów oraz ułożenie nowej instalacji oświetleniowej ok. 220 mb i montaż 11 słupów), wykonanie kanalizacji deszczowej - 5 wpustów, odwodnienie liniowe na łącznej długości ok. 100 mb, umocnienie brzegów rzeki - ok. 187 m, montaż barierki ochronnej wys. 1,15 m na dł. ok. 192 mb; 1.1.2. Brzeg południowy: budowa bulwaru przy rzece Łebie wraz z budową oświetlenia, na odcinku od ul. Batalionów Chłopskich do ul. Armii Krajowej oraz budowa przedłużenia pasażu od ul. Batalionów Chłopskich w stronę rzeki Łeby, wraz z budową oświetlenia, w tym: korekta wysokościowa terenu, wykonanie ok. 883 m2 nawierzchni z płyt kamiennych i kostki kamiennej (w tym ok. 505 m2 chodników z płyt kamiennych 50x50), wykonanie ok. 580 m2 nawierzchni z kostki betonowej, wykonanie 1 zejścia nad rzekę, mała architektura: 9 koszy na śmieci, 9 ławek i 2 pergole, demontaż 2 słupów oświetleniowych, przestawienie 1 słupa oświetleniowego z przełożeniem kabla zasilającego szafkę w ziemi ok. 15 mb, budowa linii oświetleniowej (w tym ułożenie instalacji oświetleniowej ok. 240 mb i montaż 18 słupów), wykonanie kanalizacji deszczowej - 6 wpustów, odwodnienie liniowe na łącznej długości ok. 124 mb, umocnienie brzegów rzeki - ok. 193 m, montaż barierki ochronnej wys. 1,15 m na dł. ok. 180 mb. 2. Zamówienie obejmuje następujące elementy: 2.1. Mapa do celów projektowych w skali 1:500 (1 egzemplarz mapy należy przekazać Zamawiającemu niezależnie od innych egzemplarzy); 2.2. Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej budowlanej, wykonawczej i kosztorysowej na podstawie Programu funkcjonalno-użytkowego z załącznikami oraz uwag zawartych w niniejszej SIWZ, w tym: 2.2.1. Projekt budowlany - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r., nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) - 5 egz.; 2.2.2. Projekty wykonawcze - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004r., nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) - 5 egz; 2.2.3. Przedmiary robót - 5 egz.; 2.2.4. Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w przypadku, gdy jej opracowanie jest wymagane - 5 egz.; 2.2.5. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004r., nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) - 2 egz. 2.2.6. Kosztorys inwestorski - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z dnia 8 czerwca 2004 r. Nr 130, poz. 1389) - 1 egz.; 2.2.7. Projekt organizacji ruchu - 5 egz; 2.2.8. Wszystkie opracowania wymienione w powyższych punktach muszą zostać dostarczone Zamawiającemu również w wersji elektronicznej w ogólnodostępnym formacie (np. pdf, opisy np. w doc) - w 2 egz. (2 CD). 2.3. Uzyskanie wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z właściwych przepisów; 2.4. Uzyskanie pozwoleń wodno-prawnych i pozwolenia na budowę; 2.5. Promocja projektu: - przed rozpoczęciem robót budowlanych: wykonanie i umieszczenie przy budowie, w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym, tablicy informacyjnej przy realizowanym obiekcie o wymiarach min. 1,50 m x 2 m, informującej o zakresie realizowanego projektu i wsparciu ze strony funduszy unijnych (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 9 do SIWZ); - po zakończeniu robót budowlanych, a przed odbiorem obiektu: umieszczenie przekazanej przez Zamawiającego tablicy pamiątkowej w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym. 2.6. Geodezyjne wytyczenie obiektów w terenie; 2.7. Ogrodzenie terenu budowy; 2.8. Wykonanie niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzenia prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania i odbioru robót budowlanych; 2.9. Organizacja terenu budowy z zasilaniem z niezbędne media, obsługa geodezyjna w trakcie budowy, bariery tymczasowe, pomosty przejściowe; 2.10. Wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowaną dokumentację projektową; 2.11. Usuwanie wszelkich kolizji i prac niewymienionych w dokumentacji technicznej, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót, terenem budowy i dokumentacją; 2.12. Uwagi zawarte w uzgodnieniach branżowych; 2.13. Uporządkowanie istniejącego zagospodarowania terenu po zakończeniu prac budowlanych; 2.14. wykonanie kompletnej dokumentacji powykonawczej zawierającej wszelkiego rodzaju atesty, certyfikaty itp. dla wbudowanych materiałów oraz rysunki z oznaczeniem wszelkich zmian dokonanych w stosunku do dokumentacji projektowej. 3. Projekt i wykonanie robót budowlanych ma uwzględniać następujące uwagi i zmiany: 3.1. Teren objęty inwestycją znajduje się na terenie elementarnym 9.ZP.36 i częściowo na terenie elementarnym 9.MC.10 oraz 9.MC.13 - tereny stanowią jednostki terenowe miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. 3.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do zamówionych prac projektowych w trakcie ich sporządzania. Zamawiający zastrzega sobie jednocześnie, że rozwiązania projektowe należy każdorazowo z nim uzgadniać, a w przypadku konieczności wprowadzenia jakichkolwiek zmian do zaakceptowanych rozwiązań, zaistniałych wskutek otrzymanych decyzji, opinii czy uzgodnień, zmiany te i ich skutki należy ponownie uzgodnić z Zamawiającym. Nie dopuszcza się wprowadzania jakichkolwiek zmian bez uzgodnienia ich z Zamawiającym. 3.3. Wykonawca projektu przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe w całości, automatycznie z chwilą wypłacenia przez Zamawiającego wynagrodzenia za opracowania. 3.4. Zamawiający może wykorzystać przedmiotowy projekty w całości lub w dowolnych częściach przy dalszych etapach realizacyjnych. 3.5. W dokumentacji projektowej nie należy odnosić się do konkretnej marki ani źródła, znaku handlowego, patentu, typu, pochodzenia lub produkcji. W przypadku gdy jest to niezbędne dla dostatecznie precyzyjnego i zrozumiałego opisu, należy wskazać dopuszczalne rozwiązania równoważne opisywanym wraz z podaniem parametrów równoważności. 3.6. Zamawiający w dniu podpisania umowy wystawi Wykonawcy pełnomocnictwo (w 5 egzemplarzach) do występowania w jego imieniu w sprawie uzyskania niezbędnych decyzji, opinii, uzgodnień z pozwoleniem na budowę włącznie (wzór pełnomocnictwa stanowi Załącznik nr 12 do SIWZ). W przypadku, gdyby niezbędna była dodatkowa kopia pełnomocnictwa poświadczona za zgodność z oryginałem, Wykonawca niezwłocznie ją otrzyma. Oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane, które są wymagane do złożenia z niektórymi wnioskami, podpisywać będzie Burmistrz Miasta Lęborka. 3.7. Pomiędzy kamiennymi płytami chodnikowymi należy zastosować spoinę w formie stabilizowanego żywicą miału kamiennego. 3.8. Kostka granitowa i płyty granitowe użyte w ciągach pieszych i rowerowych mają być cięte i płomieniowane jedynie w górnej powierzchni, stanowiącej nawierzchnię ciągów (pozostałe powierzchni kostki mają być łupane). Wyjątkiem ma być kostka kamienna stanowiąca rozgraniczenie pomiędzy ciągiem pieszym a rowerowym na południowej - tu należy zastosować kostkę łupaną ze wszystkich stron (zamiast ciętej). 3.9. W nawierzchni eliptycznego placu na północnym brzegu rzeki należy ułożyć herb Miasta Lęborka, z zastosowaniem drobnej kostki kamiennej w kolorach możliwie najbardziej zbliżonych do kolorystyki herbu (z użyciem kostki białej, czerwonej, zielonej, żółtej, niebieskiej). Herb ma być ułożony na płycie betonowej na mokro, z użyciem szybkowiążącej, wysokoelastycznej zaprawy cementowej (o przyczepności większej lub równej 1,0 MPa, przyczepności wczesnej 0,5 MPa po 6 godzinach), wzbogaconej tworzywem sztucznym. Wzór herbu Miasta Lęborka stanowi Załącznik nr 10 do SIWZ. 3.10. Ciąg rowerowy na południowym brzegu rzeki ma być wykonany z czerwonej kostki 5x5x5 cm, ciętej i płomieniowanej jedynie w górnej powierzchni, ze spoina epoksydową. 4. ELEMENTY ROZLICZENIOWE: 4.1. Zamawiający wymaga, aby inwestycja była podzielona na elementy rozliczeniowe, wskazane w Załączniku nr 7, którego nie należy wypełniać na etapie składania ofert. 4.2. Obowiązkiem Wykonawcy będzie , bezpośrednio przed podpisaniem umowy, określenie kosztów i terminów opracowania poszczególnych dokumentacji oraz prac budowlanych zgodnie z tabelą stanowiącą Załącznik nr 7 do SIWZ. 4.3. Ustalona tabela elementów rozliczeniowych, jako harmonogram rzeczowo-finansowy, będzie stanowić Załącznik nr 1 do umowy. 4.4. Obowiązkiem Wykonawcy będzie przedstawianie do odbioru elementów dokumentacji i robót zgodnie z Harmonogramem rzeczowo-finansowym, a następnie przedstawianie faktur zgodnie z Harmonogramem. 5. Tam, gdzie w PFU, załącznikach do PFU lub opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w ww. dokumentach; 6. Zakres zadania określa szczegółowo projekt umowy o roboty budowlane stanowiący Załącznik Nr 6 do niniejszej SIWZ. 7. Przed złożeniem oferty i ustaleniem wartości ryczałtowej prac należy dokonać dokładnej wizji w terenie oraz przeanalizować opis przedmiotu zamówienia z załączonymi materiałami i materiałami dostępnymi do wglądu u Zamawiającego. 8. Wykonawca dokona dokładnego rozpoznania, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wpłynąć na wykonanie zamówienia. 9. Wartość ryczałtowa zamówienia winna uwzględniać wszystkie punkty OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 10. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany treści SIWZ. Dokonaną zmianę Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano niniejszą SIWZ, lub którzy wypełnili formularz na stronie internetowej. Zmiana treści SIWZ zostanie zamieszczona również na stronie internetowej Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z następujących form: pieniądzu - przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Lęborku przy ul. Armii Krajowej 14 (Bank Gospodarki Żywnościowej S.A., nr konta 04 2030 0045 1110 0000 0220 5910), poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275, z 2008 r. nr 116, poz. 730 i 732 i nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. nr 96, poz. 620). 4. - 4.1. W razie wniesienia wadium w pieniądzu, wpłata na konto powinna być wniesiona z takim wyprzedzeniem, aby środki pieniężne znalazły się na rachunku bankowym Zamawiającego najpóźniej w dniu 25.04.2013 r. do godziny 945, pod rygorem uznania, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony. 4.2. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji wnosi się w oryginale dołączając do przygotowanej oferty w osobnej, odpowiednio opisanej kopercie. 6. Zamawiający zwróci wadium: 6.1. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza; 6.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6.3. niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie punktu 6.1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie dokumentów, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 10.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 10.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.um.lebork.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach