Przetargi.pl
Realizacja kolejnego etapu zadania: Przebudowa dojazdów pożarowych i dróg leśnych o długości około 15,50 km na terenie Nadleśnictwa Mirosławiec - odcinek I o długości około 1,20 km oraz odcinek III o długości około 1,50 km

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Mirosławiec ogłasza przetarg

  • Adres: 78-650 Mirosławiec, ul. Wolności 30
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 067 2595094 , fax. 067 2596331
  • Data zamieszczenia: 2016-04-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Mirosławiec
    ul. Wolności 30 30
    78-650 Mirosławiec, woj. zachodniopomorskie
    tel. 067 2595094, fax. 067 2596331
    REGON: 57006444100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_miroslawiec
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa jdnostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja kolejnego etapu zadania: Przebudowa dojazdów pożarowych i dróg leśnych o długości około 15,50 km na terenie Nadleśnictwa Mirosławiec - odcinek I o długości około 1,20 km oraz odcinek III o długości około 1,50 km
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1.1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA obejmuje: 3.1.1.1. ZAKRES 1 - wykonanie odcinka I o długości około 1,20 km w terminie do 31 lipca 2016 r. 1. Przedmiot zamówienia dotyczy dojazdu pożarowego numer 16 o długości 1km 200,54 m, który zlokalizowany jest na terenie Starostwa Powiatowego w Wałczu w gminie Mirosławiec. Istniejący dojazd posiada nawierzchnię gruntową nieutwardzoną. Dojazd spełnia funkcje przeciwpożarowe i użytkowe (techniczna obsługa przyległych terenów leśnych). Szerokość pasa drogowego jest zmienna i oscyluje w granicach 2,00-4,00m. Na całej długości trasy występują koleiny. Występowanie w/w ubytku w nawierzchni jest wynikiem osłabienia nośności konstrukcji dojazdu oraz niepoprawnego ukształtowania dojazdu w przekroju poprzecznym. Wzdłuż istniejącego dojazdu występują płytkie rowy odwadniające. Dojazd pożarowy biegnie przez lasy mieszane, tzn. liściaste oraz iglaste, z czego wnioskować można, że podłoże gruntowe jest stosunkowo wilgotne. 2. Rzędne terenu objętego opracowaniem wynoszą od 135 do 141 m n.p.m. Przebieg drogi wpisano w istniejącą trasę, wprowadzając na niej 5 łuków poziomych o promieniu od R=100m do R=500m. Proste przejściowe i poszerzenia na łukach należy wykonać wg projektu. Zaprojektowano 4 mijanki. Każda mijanka ma szerokości 3,0m co daje łączną szerokość z drogą min. 6,5m. 3. Zaprojektowane mijanki mają następujące wymiary: - długość skosu: 21,0 m, - długość mijanki (peron właściwy): min. 23,0 m, - szerokość mijanki: 3,0 m, - odległość pomiędzy sąsiednimi mijankami: 200-300 m 4. Dojazd pożarowy zaczyna się przy dojeździe pożarowym Nadleśnictwa Mirosławiec z jednej strony, a kończy się na granicy Nadleśnictwa Mirosławiec, łącząc się z drogą Nadleśnictwa Świerczyna z drugiej strony. 5. Zjazdy z projektowanej drogi pożarowej na dukty leśne i drogi w liniach oddziałowych zaprojektowano o szerokości 3,5m. Krawędzie zjazdów wyłukowano promieniami R=3,0 ÷ 13,0m. 6. Jezdnie na projektowanym odcinku zaprojektowano o przekroju poprzecznym jednostronnym ze spadkiem 4%. Spadek poprzeczny mijanek wynosi 6%. Jezdnię ograniczono poboczami z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o gr. 10 cm i szerokości 0,75m z każdej strony, spadek poprzeczny poboczy wynosi 6%. 7. Zaprojektowano konstrukcję nawierzchni dojazdu pożarowego: - warstwa ścieralno - wzmacniająca z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm o gr.10cm, - warstwa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/63mm o gr.20cm, - warstwa odcinająca z piasku o gr. 10cm, - warstwa gruntu nasypowego lub rodzimego. 8. Do wykonania nawierzchni należy użyć wyłącznie kruszywa pochodzenia naturalnego, nieodpadowego, wytworzonego z litej skały. Dopuszcza się stosowanie skał magmowych (np. granit, bazalt). Nie dopuszcza się do stosowania skał osadowych (np. kruszywo wapienne). 9. Niweletę projektowanej drogi dostosowano do istniejącego ukształtowania terenu. Spadki podłużne projektowanej drogi wynoszą od 0,22% do 3,83%. Większe załamania niwelety wyokrąglono łukami kołowymi o promieniach od 500m do 3000m. 10. Założono odwodnienie powierzchniowe w kierunku terenu istniejącego. W miejscu możliwego gromadzenia się wód deszczowych przy drodze zaprojektowano przydrożne rowy odwadniające o przekroju trapezowym. 11. Projektowane rowy posiadają następujące parametry: - przekrój poprzeczny trapezowy, - pochylenie skarp 1:2, - głębokość rowu 40 cm, - szerokość rowu 30 cm. 12. Podczas robót ziemnych zakłada się do ponownego wbudowania około 40% ziemi pozyskanej z wykopów, tj. około 258m3. 13. Zakłada się humusowanie projektowanych rowów odwadniających oraz skarp dojazdu 5-cio cm warstwą humusu. 14. Zaprojektowano wycinkę drzew kolidujących ze skrajnią projektowanej drogi leśnej. Wykonawca robót, w ciągu 10 dni od przekazania placu budowy, przy pomocy geodety wytyczy przebieg drogi i oznaczy drzewa do wycinki. Przebieg drogi i kolidujące z drogą drzewa muszą być tak oznaczone, aby możliwe było późniejsze wykonanie drogi wraz ze wszystkimi parametrami, takimi jak poszerzenia na łukach, wyłukowania zjazdów, skrzyżowania, mijanki, pobocza, rowy, projektowane nasypy i wykopy. Wykonawca zgłosi Zamawiającemu zakończenie robót związanych z wytyczeniem przebiegu drogi i oznakowaniem drzew do wycinki. W ciągu 3 dni od zgłoszenia, Zamawiający dokona kontroli przeprowadzonych robót i, jeśli nie będzie miał uwag, przystąpi do wycinki drzew i wywozu drewna. Ze względów bezpieczeństwa, w okresie prowadzenia prac usuwania drzew zabrania się wykonywania prac budowlanych. Zamawiający zastrzega, że okres przeprowadzania prac usuwania drzew i wywozu drewna nie przekroczy 15 dni roboczych. Po wykonaniu w/w robót, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi Wykonawcę o możliwości kontynuowania prac budowlanych. 15. Ze względu na skalę oraz zakres przedsięwzięcia nie przewiduje się negatywnego oddziaływania planowanej inwestycji na środowisko. Oddziaływanie na środowisko zamierzonej inwestycji będzie miało charakter wyłącznie lokalny. 16. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy cały projekt wynieść w teren i sprawdzić zgodność rozwiązań projektowych z istniejącym terenem. 17. W razie zmian podłoża należy dogęścić badania geologiczne. 18. Dokładny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w n/w załącznikach: 1) Załącznik nr 10.1. - Dokumentacja projektowa 2) Załącznik nr 11.1. - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót 3) Załącznik nr 12.1. - Przedmiar robót. 3.1.1.2. ZAKRES 2 - wykonanie odcinka III o długości około 1,50 km w terminie do 30 kwietnia 2017 r. w 2 etapach: - ETAP I: wykonanie elementów robót do kwoty nakładów ok. 80 000,00 zł netto w terminie do 30 listopada 2016 r. Zamawiający przewiduje wykonanie robót o większym zakresie w przypadku zwiększenia nakładów inwestycyjnych w 2016 roku na przedmiot zamówienia. - ETAP II: wykonanie pozostałych robót budowlanych terminie do 30 kwietnia 2017 r. 1. Przedmiot zamówienia dotyczy dojazdu pożarowego numer 5 o długości 1km 527,28m, który zlokalizowany jest na terenie Starostwa Powiatowego w Wałczu w gm. Mirosławiec i Wałcz. Istniejący dojazd posiada nawierzchnię gruntową nieutwardzoną. Dojazd spełnia funkcje przeciwpożarowe i użytkowe (techniczna obsługa przyległych terenów leśnych). Szerokość pasa drogowego jest zmienna i oscyluje w granicach 2,00-4,00m. Na całej długości trasy występują koleiny. Występowanie w/w ubytku w nawierzchni jest wynikiem osłabienia nośności konstrukcji dojazdu oraz niepoprawnego ukształtowania dojazdu w przekroju poprzecznym. Wzdłuż istniejącego dojazdu występują płytkie rowy odwadniające. Dojazd pożarowy biegnie przez lasy mieszane, tzn. liściaste oraz iglaste, z czego wnioskować można, że podłoże gruntowe jest stosunkowo wilgotne. 2. Rzędne terenu objętego opracowaniem wynoszą od 135 do 139 m n.p.m. Trasa dojazdu w planie odwzorowuje istniejący na chwilę obecną stan. Istniejący dojazd pożarowy przeznaczony do przebudowy składać się będzie z odcinka prostego. Zaprojektowano 3 mijanki. Każda mijanka ma szerokości 3,0m co daje łączną szerokość z drogą min. 6,5m. Zaprojektowane mijanki mają następujące wymiary: - długość skosu: 21,0 m, - długość mijanki (peron właściwy): min. 23,0 m, - szerokość mijanki: 3,0 m, - odległość pomiędzy sąsiednimi mijankami: ok. 300 m 3. Dojazd pożarowy zaczyna się przy dojeździe pożarowym Nadleśnictwa Mirosławiec z jednej strony, a kończy się na granicy Nadleśnictwa Mirosławiec, łącząc się z drogą Nadleśnictwa Świerczyna z drugiej strony. 4. Zjazdy z projektowanej drogi pożarowej na dukty leśne i drogi w liniach oddziałowych zaprojektowano o szerokości 3,5m. Krawędzie zjazdów wyłukowano promieniami R=3,0 ÷ 13,0m. 5. Jezdnie na projektowanym odcinku zaprojektowano o przekroju poprzecznym jednostronnym ze spadkiem 4%. Spadek poprzeczny mijanek wynosi 6%. Jezdnię ograniczono poboczami z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o gr. 10 cm i szerokości 0,75m z każdej strony, spadek poprzeczny poboczy wynosi 6%. 6. Zaprojektowano 2 konstrukcje nawierzchni dojazdu pożarowego: 1) Konstrukcja odcinka w km: - od km 0+000,00 do km 0+600,0 oraz od km 1+000,00 do km 1+527,28: - warstwa ścieralno - wzmacniająca z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm o gr.10cm, - warstwa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/63mm o gr.20cm, - warstwa odcinająca z piasku o gr. 10cm, - warstwa gruntu nasypowego lub rodzimego. 2) Konstrukcja odcinka w km: - od km 0+600,00 do km 1+000,00: - warstwa ścieralno - wzmacniająca z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm o gr.10cm, - warstwa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/63mm o gr.20cm, - warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem Rm=2,5 MPa o gr. 15cm, - warstwa gruntu nasypowego lub rodzimego. 7. Do wykonania nawierzchni należy użyć wyłącznie kruszywa pochodzenia naturalnego, nieodpadowego, wytworzonego z litej skały. Dopuszcza się stosowanie skał magmowych (np. granit, bazalt). Nie dopuszcza się do stosowania skał osadowych (np. kruszywo wapienne). Niweletę projektowanej drogi dostosowano do istniejącego ukształtowania terenu. Spadki podłużne projektowanej drogi wynoszą od 0,20% do 2,95%. Większe załamania niwelety wyokrąglono łukami kołowymi o promieniach od 1000 m do 5000m. Założono odwodnienie powierzchniowe w kierunku terenu istniejącego. W miejscu możliwego gromadzenia się wód deszczowych przy drodze zaprojektowano przydrożne rowy odwadniające o przekroju trapezowym. Projektowane rowy posiadają następujące parametry: - przekrój poprzeczny trapezowy, - pochylenie skarp 1:2, - głębokość rowu 40 cm, - szerokość rowu 30 cm. 8. Podczas robót ziemnych zakłada się do ponownego wbudowania około 40% ziemi pozyskanej z wykopów, tj. około 310m3. Zakłada się humusowanie projektowanych rowów odwadniających oraz skarp dojazdu 5-cio cm warstwą humusu. 9. Zaprojektowano wycinkę drzew kolidujących ze skrajnią projektowanej drogi leśnej. Wykonawca robót, w ciągu 10 dni od przekazania placu budowy, przy pomocy geodety wytyczy przebieg drogi i oznaczy drzewa do wycinki. Przebieg drogi i kolidujące z drogą drzewa muszą być tak oznaczone, aby możliwe było późniejsze wykonanie drogi wraz ze wszystkimi parametrami, takimi jak wyłukowania zjazdów, skrzyżowania, mijanki, pobocza, rowy, projektowane nasypy i wykopy. Wykonawca zgłosi Zamawiającemu zakończenie robót związanych z wytyczeniem przebiegu drogi i oznakowaniem drzew do wycinki. W ciągu 3 dni od zgłoszenia, Zamawiający dokona kontroli przeprowadzonych robót i, jeśli nie będzie miał uwag, przystąpi do wycinki drzew i wywozu drewna. Ze względów bezpieczeństwa, w okresie prowadzenia prac usuwania drzew zabrania się wykonywania prac budowlanych. Zamawiający zastrzega, że okres przeprowadzania prac usuwania drzew i wywozu drewna nie przekroczy 15 dni roboczych. Po wykonaniu w/w robót, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi Wykonawcę o możliwości kontynuowania prac budowlanych. 10. Ze względu na skalę oraz zakres przedsięwzięcia nie przewiduje się negatywnego oddziaływania planowanej inwestycji na środowisko. Oddziaływanie na środowisko zamierzonej inwestycji będzie miało charakter wyłącznie lokalny. 11. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy cały projekt wynieść w teren i sprawdzić zgodność rozwiązań projektowych z istniejącym terenem. W razie zmian podłoża należy dogęścić badania geologiczne. 12. Dokładny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w n/w załącznikach: 1) Załącznik nr 10.2. - Dokumentacja projektowa, 2) Załącznik nr 11.2. - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, 3) Załącznik nr 12.2. - Przedmiar robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 15 000,00 zł (słownie złotych: piętnaście tysięcy gr. 00/100). 8.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 8.3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy: Bank: PKO BP S.A. O/Wałcz Nr rachunku: 53 1020 2847 0000 1402 0070 3231 z dopiskiem wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Realizacja kolejnego etapu zadania: Przebudowa dojazdów pożarowych i dróg leśnych o długości około 15,50 km na terenie Nadleśnictwa Mirosławiec - odcinek I o długości około 1,20 km oraz odcinek III o długości około 1,50 km 8.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. Jeśli treść wnoszonego wadium będzie ograniczać w jakikolwiek sposób bezwarunkowy i na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego wypłatę wadium Zamawiający uzna, że wadium zostało nieskutecznie wniesione. 8.5. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem - określenie przedmiotu zamówienia, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 8.6. Zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 8.7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 8.8. Wadium musi zabezpieczyć cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8.9. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądza należy umieścić oryginał dokumentu w kopercie z ofertą nie łącząc trwale z ofertą. 8.10. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w dokumencie wadialnym musi być wyraźnie wskazane, w imieniu jakich podmiotów wadium jest wnoszone. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo. 8.11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Pzp. 8.12. Zgodnie z art. 46 ust 4a ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należącej do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8.13. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres rękojmi
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_miroslawiec
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach