Przetargi.pl
Realizacja badania pn. „Środowiskowe uwarunkowania funkcjonowania szkół branżowych I stopnia w kontekście wdrażania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji”

Instytut Badań Edukacyjnych ogłasza przetarg

  • Adres: 01-180 Warszawa, ul. Górczewska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 241 71 00 , fax. 22 241 71 11
  • Data zamieszczenia: 2019-09-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Badań Edukacyjnych
    ul. Górczewska 8
    01-180 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 241 71 00, fax. 22 241 71 11
    REGON: 17823500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ibe.edu.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja badania pn. „Środowiskowe uwarunkowania funkcjonowania szkół branżowych I stopnia w kontekście wdrażania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na realizacji badania jakościowego pn. Środowiskowe uwarunkowania funkcjonowania szkół branżowych I stopnia w kontekście wdrażania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Cele badania mają charakter eksploracyjny i obejmują pogłębienie wiedzy nt. specyfiki funkcjonowania branżowych szkół I stopnia i ich powiązań ze środowiskiem lokalnym oraz analizę zidentyfikowanych środowiskowych uwarunkowań funkcjonowania branżowych szkół I stopnia w poszczególnych regionach: ich charakterystykę i ocenę wpływu na poszczególne wymiary funkcjonowania szkoły. Efekty badania zostaną wykorzystane do prac wdrożeniowych Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Szczegółowe cele badania to: A. Zidentyfikowanie i analiza środowiskowych uwarunkowań funkcjonowania szkoły branżowej I stopnia z uwzględnieniem w analizie następujących, kluczowych czynników: a) historia szkoły (w tym: jej geneza, wydarzenia (wewnętrzne i zewnętrzne) wpływające na jej rozwój/długofalowe działanie, profile kształcenia i ich ewentualne zmiany, wyniki uczniów, profil absolwenta, dalsze losy absolwentów, funkcjonalność w odniesieniu do społecznej roli szkoły); b) historia lokalnego rynku pracy po roku 1945 (w tym m.in. powstanie nowych/likwidacja dotychczasowych miejsc pracy lub pracodawców, identyfikacja inwestorów kluczowych dla regionu, innowacyjność regionu, czynniki dotyczące rynku pracy (np. bezrobocie i dochody gminy w przeliczeniu na osobę i inne wskaźniki z danych zastanych)); c) gospodarka regionu, w tym w szczególności: struktura przemysłu, rzemiosła, rynku pracy i jej wpływ na współczesny, lokalny rynek pracy . d) historia regionu (doświadczenia związane z kształceniem i rozwojem edukacji, przemysłu i rzemiosła), analizowana przez pryzmat historii regionu; e) kluczowi aktorzy instytucjonalni (np. powiatowe urzędy pracy, ośrodki pomocy społecznej, placówki pozaszkolne np. bursa, a także formalne podmioty związane z rynkiem pracy, np. Centrum Kształcenia Praktycznego, OHP, organizacje pozarządowe); f) czynniki demograficzne (struktura demograficzna) z uwzględnieniem podejścia wykorzystywanego w geografii społeczno-ekonomicznej (uwzględnienie szkoły jako części szerszego lokalnego systemu np. lokalizacja w bezpośrednim sąsiedztwie wielkich miast albo w wyludniających się wsi); znaczenie problemów wyludniania i migracji; jakości i dostępności sieci infrastruktury komunikacyjnej (np. możliwości dojazdu do szkoły); elementy kulturowe (np. kwestia etniczności i religijnych uwarunkowań regionu, obecność migrantów w szkołach); wykształcenie mieszkańców; g) prawno-instytucjonalne i polityczne uwarunkowania funkcjonowania placówek oświatowych w regionie (przekształcenia sieci szkół, model obsługi administracyjno-ekonomicznej szkół, przebieg zmian związanych z wdrażanymi reformami, w szczególności ostatnią reformą szkół branżowych); h) relacje władzy i nadrzędności (np. kluczowi aktorzy (instytucjonalni i nieinstytucjonalni) w otoczeniu szkoły, lokalny lobbing); i) regionalne i lokalne dokumenty strategiczne, sposób ich tworzenia i ich wykorzystanie na innych szczeblach władzy samorządowej, znaczenie dokumentów strategicznych dla funkcjonowania oświaty na terenie regionu (np. identyfikacja aktorów tworzących treść strategii; uwzględnienie założeń strategii województwa w planach strategicznych szkoły). B. zidentyfikowanie i analiza wyzwań, szans oraz zagrożeń związanych ze środowiskowymi uwarunkowaniami funkcjonowania szkoły, w tym także w kontekście wdrażania ZSK i wprowadzanej reformy szkół branżowych. a) Opisanie wyzwań, szans oraz zagrożeń związanych ze środowiskowymi uwarunkowaniami funkcjonowania szkoły; b) Opisanie szans, zagrożeń i wyzwań wynikających z wdrażania i funkcjonowania ZSK (m.in. możliwość zdobywania w trakcie nauki szkolnej kwalifikacji rynkowych jako komplementarnych do kwalifikacji uzyskiwanych w branżowych szkołach, możliwość migracji zarobkowej absolwentów branżowych szkół dzięki ułatwieniu uznawania kwalifikacji za granicą; zmiany w prowadzonej przez pracodawców polityce kadrowej związanej z zatrudnianiem absolwentów, lokalne zapotrzebowanie na kwalifikacje rynkowe; wzmocnienie konkurencyjności szkół poprzez wprowadzanie do oferty kwalifikacji rynkowych komplementarnych do kwalifikacji kształconych w szkole, przy uwzględnieniu uwarunkowań lokalnych; c) Poznanie opinii badanych na temat ZSK oraz wprowadzanej reformy szkolnictwa branżowego; d) Opisanie stopnia rozpoznawalności ZSK w poszczególnych kategoriach respondentów: pośród pracowników szkoły oraz pośród pracodawców; e) Zidentyfikowanie dobrych praktyk/success stories w zakresie współpracy szkoły branżowej I stopnia ze środowiskiem lokalnym. Badanie obejmie realizację 12 studiów przypadku w celowo dobranych szkołach branżowych pierwszego stopnia (w trzech regionach Polski, zróżnicowanych pod względem historycznie uwarunkowanej struktury rynku pracy), z zastosowaniem narzędzi przygotowanych przez Zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79315000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Kwota wadium: 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy) 3. Termin wniesienia wadium: przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ. 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 1089). 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy nr 18 1500 1012 1210 1000 1077 0000 z dopiskiem odpowiednio „Realizacja badania pn: Środowiskowe uwarunkowania funkcjonowania szkół branżowych I stopnia w kontekście wdrażania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji”, IBE/37/2019. 6. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 5, przed upływem terminu składania ofert. 7. Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 4 pkt 2-5, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Oryginały dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt 2-5, należy złożyć w siedzibie Zamawiającego (pokój nr B12) przed upływem terminu składania ofert a kopie dołączyć do oferty lub też złożyć oryginał dokumentu w kopercie zawierającej ofertę wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ma szczególnych wymagań w tym zakresie. Ocena spełnienia tego warunku odbędzie się na podstawie Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik 1 do SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach