Przetargi.pl
Przywrócenie stanu lewego brzegu rzeki Parsęty poprzez zabudowę wyrwy w km 77+965 - 78+065 w m. Rzyszczewo

Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 71-421 Szczecin, ul. Wyzwolenia 105
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 440 51 00 , fax. 91 440 51 01
  • Data zamieszczenia: 2015-08-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie
    ul. Wyzwolenia 105 105
    71-421 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 440 51 00, fax. 91 440 51 01
    REGON: 00103633600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzmiuw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przywrócenie stanu lewego brzegu rzeki Parsęty poprzez zabudowę wyrwy w km 77+965 - 78+065 w m. Rzyszczewo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.2. Miejsce realizacji: Lewy brzeg rzeki Parsęty w km 77+965-78+065 miejscowość: Rzyszczewo, gmina: Białogard, powiat białogardzki, województwo zachodniopomorskie 1.3. Zakres przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na zaprojektowaniu i realizacji robót budowlanych związanych z przywróceniem stanu lewego brzegu rzeki Parsęty poprzez zabudowę wyrwy na odcinku 100m w km 77+965- 78+065 w m. Rzyszczewo. Roboty wykonane zostaną w ramach prac utrzymaniowych. W szczególności niezbędne jest: 1.wykonanie inwentaryzacji stanu istniejącego koryta cieku na odcinku objętym przedmiotowym zadaniem; 2.przedstawienie Zamawiającemu koncepcji wykonania zadania określonego w Programie Funkcjonalno Użytkowym (będącego załącznikiem do niniejszego SIWZ); 3.wykonanie przez uprawnionego Geodetę mapy sytuacyjno-wysokościowej (niezbędnej w celu dalszego opracowania rozwiązania projektowego); 4.wykonanie przez uprawnionego Projektanta na podstawie mapy syt.-wys. projektu zagospodarowania terenu, a także rozwiązań technicznych zabudowy wyrwy na lewym brzegu rzeki Parsęty, a w tym: -wykonanie przekrojów oraz profilu podłużnego koryta rzeki Parsęty oraz lewego brzegu na odcinku objętym zamówieniem (elementy pozwalające określić zakres robót do wykonania); -opracowanie dokumentacji umożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z oczekiwaniami Zamawiającego dokumentacja umożliwić musi wykonanie całego zakresu robót budowlanych, niezbędne jest uzyskanie do niej wynikających z przepisów prawa wymaganych uzgodnień; -wykonanie operatu dendrologicznego na przedmiotowym odcinku wraz z zakwalifikowaniem drzew i krzewów przewidzianych do wycinki w ramach przedmiotowego zadania (o ile takie wystąpią); -opis niezbędnych czynności związanych z oczyszczeniem koryta rzeki w zakresie umożliwiającym realizację robót oraz zapewniającym niezakłócony przepływ wód rzeki Parsęty; -sporządzenie przedmiaru robót wraz z kosztorysem nakładczym; -sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych; 5.prowadzenie, na etapie wykonywania robót budowlanych pełnej obsługi geodezyjnej przez uprawnionego Geodetę; 6.realizację robót budowlanych na podstawie opracowanego projektu i specyfikacji technicznych; 7.wykonanie operatu powykonawczego całego zadania, w tym inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej; 8.wykonanie na podstawie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej zestawienia działek ewidencyjnych niezbędnych do ustalenia linii brzegowej wraz z wyszczególnieniem ilości gruntów w m2; 9.Prowadzenie przez cały okres realizacji przedsięwzięcia nadzoru przyrodniczego - w szczególności: Nadzór przyrodniczy prowadzony przez cały okres realizacji robót budowlanych, Stała kontrola miejsc aktualnie wykonywanych prac celem wykluczenia kolizji z cennymi elementami przyrodniczymi, Oględziny terenu pod kątem występowania stanowisk gatunków chronionych, przed przystąpieniem do wykonywania prac, Nadzór nad prowadzeniem prac na tych obszarach w sposób jak najmniej ingerujący w występujące siedliska roślin i zwierząt, Niezwłoczne informowanie Zamawiającego w przypadku stwierdzenia na danym obszarze gatunków roślin, zwierząt lub grzybów objętych ścisłą lub częściową ochroną gatunkowa przeznaczonych do usunięcia, Co miesięczne sprawozdanie z pełnionego nadzoru przyrodniczego (w trakcie realizacji robót budowlanych) w ilości 2 egzemplarzy formie papierowej oraz w wersji elektronicznej. Sprawozdanie powinno m.in. zawierać opis aktualnie zinwentaryzowanych gatunków chronionych, w przypadku zwierząt ich aktywność biologiczną oraz wszelkie podjęte działania mające na celu aktywną ochronę gatunków chronionych roślin i zwierząt w trakcie realizowanej inwestycji. 1.4. Uszczegółowienie zakresu i terminów realizacji. a)Charakterystyczne parametry określające zadanie: Przywrócenie stanu lewego brzegu rzeki Parsęty poprzez zabudowę wyrwy w km 77+965 - 78+065 w m. Rzyszczewo b)Charakterystyczne parametry określające zakres robót: Przedmiotem inwestycji jest przywrócenie stanu lewego brzegi rzeki Parsęta w m. Rzyszczewo za pomocą zabudowy biologicznej gwarantującej wystarczającą stateczność wykonanych budowli przy wystąpieniu przepływów powodziowych. Uszkodzenia brzegu rzeki Parsęta powstały na skutek wystąpienia wysokich stanów i dużych prędkości wód w latach ubiegłych, co powodowało systematyczne erodowanie brzegu i znaczącą ingerencję w przyległe do rzeki grunty prywatne. Nastąpiło wówczas wymycie istniejącego lewego brzegu poprzez wystąpienie erozji dennej i brzegowej powodujących powstanie stale powiększającej się wyrwy w skarpach i dnie rzeki. Zaprojektowane i wykonane umocnienia dna oraz lewej skarpy rzeki Parsęta, muszą w perspektywie zapobiec dalszej degradacji brzegu na przedmiotowym odcinku. Długość wyrwy to około 100m. Wysokość skarp w miejscu wyrwy 3-4m. W celu doprowadzenia obiektu do właściwego stanu technicznego, a tym samym do ustabilizowania warunków przepływu wód należy wykonać szereg pracz finalnym osiągnięciem właściwych parametrów koryta, niezbędnych do bezpiecznego funkcjonowania rzeki Parsęta na tym odcinku, z uwzględnieniem właściwego stanu bezpieczeństwa terenów położonych w sąsiedztwie, przy przepływach powodziowych i podwyższonych stanach wód. Planowane roboty wykonane zostaną w ramach bieżącego utrzymania. Zabudowa wykonana powinna zostać w formie palisady drewnianej wraz z umocnieniem brzegu narzutem kamiennym lub w formie zabudowy faszynadowo - kamiennej z zapewnieniem stabilności konstrukcji. Celem zadania jest ograniczenie erozji brzegowej i umożliwienie prowadzenia standardowych prac utrzymaniowych na tym odcinku. Po stronie odpowiedzialności Wykonawcy będzie zaprojektowanie i wykonanie takiego sposobu zabezpieczenia brzegu aby zapewniało ono powstrzymanie erozji brzegowej i jednocześnie mieściło się w ramach prac utrzymaniowych, nie wymagających pełnej procedury administracyjnej w ramach pozwolenia na budowę i pozwolenia wodnoprawnego. Uwaga! Prace mają w najmniejszym możliwym stopniu ingerować w dno cieku. Prace maja do minimum ograniczyć ingerencje w stan ekologiczny wód. Planowane do użycia materiały powinny być materiałami naturalnymi powszechnie używanymi w realizacji robót wodno-melioracyjnych. Po zakończeniu prac teren przyległy powinien zostać uporządkowany i obsiany mieszanką traw. c)Zakres planowanych prac winien uwzględniać: roboty pomiarowe obejmujące wytyczenie trasy robót, roboty przygotowawcze (niezbędne prace dla realizacji głównego przedmiotu zamówienia), roboty budowlane połączone z zabudową wyrwy i przywróceniem właściwych parametrów koryta, roboty w zakresie kształtowania terenu (plantowanie, obsiew mieszanką traw) Szczegółowy zakres podanych wyżej robót winien wynikać z inwentaryzacji terenowej, wywiadów środowiskowych, pomiarów geodezyjnych. Zakres robót winien uwzględniać wszystkie roboty towarzyszące (np. transport zewnętrzny i wewnętrzny materiałów, drogi tymczasowe, organizacja ruchu, zabezpieczenia itp.) niezbędne do prawidłowego wykonania wymienionych elementów robót podstawowych. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą ponadto: geodezyjne wytyczanie i inwentaryzacja powykonawcza, opłaty związane z zajęciem pasa drogowego oraz inne opłaty dotyczące prowadzenia prac budowlano-montażowych, wykonanie robót tymczasowych, wybudowanie, utrzymanie i likwidacja objazdów/przejazdów i organizacji ruchu na czas trwania budowy, uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, naprawienie ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem robót, w tym wyrządzonych osobom trzecim lub powodujących uszkodzenie mienia publicznego. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych wyznaczy trasy dojazdowe i przejazdowe oraz drogi technologiczne wraz z ich długością i inwentaryzacją stanu istniejącego, co przedstawi w formie papierowej Zamawiającemu. 1.4.1. Dokumentacja projektowa. Zakres i specyfika robót wymaga: -określenie dokładnego zakresu ewidencyjnego przedmiotowego zadania (niezbędne jest takie określenie potrzeb aby spełnić główny cel przedmiotowego zamierzenia), -dokumentacji projektowej służącej do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych 2 egz., -opracowania specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót w zakresie, o którym mowa w § 12-14 cyt. wyżej rozporządzenia 2 egz., -sporządzenia przedmiaru robót wraz z kosztorysem nakładczym, w zakresie, o którym mowa w § 6 cyt. wyżej rozporządzenia 2 egz., -sporządzenia informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, w przypadku gdy jej opracowanie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów (należy dołączyć do każdego egzemplarza dokumentacji projektowej), -wykonania operatu powykonawczego, -zapewnienia pełnej obsługi geodezyjnej przez uprawnionego geodetę, -wykonanie na podstawie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej zestawienia działek ewidencyjnych niezbędnych do ustalenia linii brzegowej wraz z wyszczególnieniem ilości gruntów w m2. Opracowanie powinno zawierać: a)Inwentaryzacje stanu istniejącego część opisowa i rysunkowa. b)Opis rozwiązań związanych z zabudową wyrwy na lewym brzegu rz. Parsęty. c)Przedmiar robót. d)Kosztorys inwestorski. W tym: 1)Część opisową obejmującą: a)opis zaproponowanych rozwiązań projektowych w zakresie niezbędnym do wykonania zadania, b)zaproponowane rozwiązania powinny uwzględniać wymogi dotyczące warunków korzystania z wód określonych w rozporządzeniu Nr 3-2014 z dnia 3 czerwca 2014 r. Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie w sprawie ustalenia warunków korzystania z wód regionu wodnego Dolnej Odry i Przymorza Zachodniego (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego 2014.2431) oraz Ramowej Dyrektywy Wodnej. 2)Część rysunkową w postaci: a)rysunków koncepcyjnych z uwzględnieniem proponowanych do wykorzystania materiałów i rozwiązań, b)profili podłużnych i porzecznych, rysunków konstrukcyjnych niezbędnych do wykonania zamówienia. Dokumentacja projektowa musi umożliwić realizację robót niezbędnych do osiągnięcia celu postawionego przez Zamawiającego. Dokumentację projektową należy wykonać w formie papierowej w ilościach wskazanych wyżej, oraz w formie elektronicznej (część opisowa pliki doc., docx.,kosztorysy i przedmiary pliki ath., rds i PDF.,rysunki pliki PDF.,dwgdxf.) na płycie CDDVD lub pendrive 2 sztuki (dla wszystkich użytych programów w których zostały zapisane pliki wymagane jest posiadanie licencji na użytkowanie). WAŻNE Zakres dokumentacji projektowej powinien przewidywać wszystkie czynności niezbędne do wykonania w celu należytego osiągnięcia celu postawionego w przedmiotowym zamówieniu, jednakże dobór rozwiązań projektowych winien mieścić się w zakresie robót niewymagających uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę bądź też zgłoszenia robót budowlanych, przedmiotowe prace wykonane będą w ramach bieżącego utrzymania. Uwaga! Koszt wykonania dokumentacji opisującej zakres rozwiązań nie może przekroczyć 5% wartości brutto całości oferty. 1.4.2. Realizacja robót budowlanych. Realizacją powinny być objęte prace podstawowe, należy przez to rozumieć, uzgodniony z Zamawiającym, zakres prac, które po wykonaniu są możliwe do odebrania pod względem ilości i wymogów jakościowych oraz uwzględniają cel ich wykonania. Wykonawca podejmujący się realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: -realizacji robót w oparciu o uzgodnioną i przyjętą przez Zamawiającego koncepcję oraz dokumentacją projektową. Wykonawca w trakcie procesu projektowego przedstawi w siedzibie Zamawiającego stan zaawansowania prac projektowych, rozwiązania i planowany sposób wykonania robót, które będą realizowane, kierując się wytycznymi Zamawiającego, -prowadzenia wewnętrznego dziennika budowy i księgi obmiarów, -sporządzenia operatu powykonawczego, -sprawowania nadzoru autorskiego nad realizowanymi robotami (Projektant Wykonawca dokumentacji projektowej), -prowadzenie przez cały okres realizacji przedsięwzięcia nadzoru przyrodniczego -sporządzenia dokumentacji fotograficznej po wykonaniu zadania, -sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. Wykonawca będzie zobowiązany do przejęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: organizacji robót budowlanych, zabezpieczenia interesów osób trzecich, ochrony środowiska, warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, warunków bezpieczeństwa ruch drogowego związanego z budową, zabezpieczenia placu budowy przed dostępem osób trzecich, utylizacji odpadów. Zamawiający ustanowi nadzór inwestorski nad wykonaniem wszystkich robót objętych zadaniem i będzie prowadził bieżącą kontrolę wykonywanych robót budowlanych. Kontroli będą w szczególności poddane: -rozwiązania projektowe (zawarte w dokumentacji rozwiązania winny być zgodne ze sztuką budowlaną oraz obowiązującymi normami i przepisami), - sposób wykonania robót budowlanych pod kątem zgodności ich wykonania z opracowaną dokumentacją, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, a także z wytycznymi i oczekiwaniami Zamawiającego. Zakres opracowania oraz dodatkowe obowiązki Wykonawcy określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 3 do niniejszego SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. WADIUM 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 15.000,00PLN 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 19 sierpnia 2015r. do godz. 12;00, W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej, za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku bankowego Zamawiającego. 3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r., poz. 1804, z późn. zm.). 4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO BP S.A. I Oddział w Szczecinie nr: 34 1020 4795 0000 9002 0122 0631 z adnotacją: WADIUM - przetarg ozn. NP/IR/333/24/2015 Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy zdeponować w siedzibie Zamawiającego w Szczecinie, al. Wyzwolenia 105, przed upływem terminu składania ofert a kopię tego dokumentu należy załączyć do oferty. 6. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 7. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zgodnie z zapisami ustawy zostanie wykluczony z prowadzonego postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 8. Zamawiający dokona zwrotu lub zatrzymania wadium zgodnie z art. 46 ustawy. UWAGA! Stosownie do zapisów art. 46 ust. 4a ustawy Zamawiający Zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust. 2 pkt.5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraziła zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Zgodnie z art. 148 ust. 4 ustawy, w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin realizacji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zzmiuw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach