Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na świadczenie usług usuwania i pozbycia się nieczystości, błota, sniegu i lodu z przystanków komunikacyjnych dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Spółka z o.o. we Włocławku.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 87-800 Włocławek, ul. Rysia 3
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 054 2364281 , fax. 054 236 95 94
  • Data zamieszczenia: 2009-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o.
    ul. Rysia 3 3
    87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 054 2364281, fax. 054 236 95 94
    REGON: 91022670200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpk.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Ogólne usługi publiczne

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na świadczenie usług usuwania i pozbycia się nieczystości, błota, sniegu i lodu z przystanków komunikacyjnych dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Spółka z o.o. we Włocławku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług usuwania i pozbycia się nieczystości, błota, śniegu i lodu z przystanków komunikacyjnych ( art. 5, ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U.2005 Nr 236, poz. 2008 ) usytuowanych na terenie miasta Włocławka i gmin ościennych, wykorzystywanych dla potrzeb przewozów zbiorowych realizowanych przez komunikację miejską ). Zakres prac i czynności do wykonania przez Wykonawcę w ramach usług będących przedmiotem zamówienia publicznego jest wyszczególniony w SIWZ, zamieszczonej na stronie Zamawiającego www.mpk.com.pl
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906000003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium w może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm. ) 2. Kwota wadium dla zamówienia wynosi - 2.500,00 zł 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. Do oferty należy załączyć dowód wpłaty. Wpłata będzie uznana za wniesioną w terminie, jeśli uznanie wskazanego przez Zamawiającego rachunku bankowego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4. Wadium w poręczeniu bankowym lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej. Niezbędnym jest złożenie przez poręczyciela ( bank ) oświadczenia pisemnego wobec wierzyciela ( Zamawiającego - dane jak w pkt.: I.1. i I.2. niniejszej SIWZ ), spółdzielcza kasa oszczędnościowo-kredytowa - dowód wniesienia wadium w formie pieniężnej. 5. Wadium w gwarancjach bankowych. Niezbędnym jest przedłożenie pisemnej gwarancji udzielonej przez bank ( oświadczenie ), zgodnie z wymaganiami określonymi przez prawo bankowe, zawierające termin obowiązywania gwarancji do dnia 05.07.2009 r. na kwotę w wysokości 2. 500,00 zł oraz informację, że udzielona gwarancja stanowi zabezpieczenie dla Zamawiającego na wadium w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na świadczenie usług usuwania i pozbycie się nieczystości, błota, śniegu i lodu z przystanków komunikacyjnych oraz zobowiązanie banku wypłaty kwoty wadium w przypadkach określonych przepisami art. 46., ust. 5 pkt. 1, 2 i 3 ustawy. 6. Wadium w gwarancjach ubezpieczeniowych. Niezbędnym jest przedłożenie pisemnej gwarancji udzielonej przez firmę ubezpieczeniową (oświadczenie), zawierającej termin obowiązywania gwarancji do dnia 05.07.2009 r. na kwotę w wysokości 2. 500,00 zł oraz informację, że udzielona gwarancja stanowi zabezpieczenie dla Zamawiającego na wadium w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu na świadczenie usług usuwania i pozbycie się nieczystości, błota, śniegu i lodu z przystanków komunikacyjnych oraz zobowiązanie firmy ubezpieczeniowej wypłaty kwoty wadium w przypadkach określonych przepisami art. 46, ust. 5 pkt. 1, 2 i 3 ustawy. Gwarant bankowy i ubezpieczeniowy jest zobowiązany do wypłaty wadium w terminie do 30 dni, po otrzymaniu wezwania Zamawiającego. 7. Sposób wniesienia wadium w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm). Niezbędnym jest złożenie przez poręczyciela oświadczenia pisemnego wobec wierzyciela ( Zamawiającego - dane jak w pkt.: I.1. i I.2. niniejszej SIWZ ), zawierającego termin obowiązywania poręczenia do dnia 05.07.2009 r. kwotę poręczenia w wysokości 2. 500,00 zł oraz informację, że udzielone poręcznie stanowi zabezpieczenie dla Zamawiającego na wadium w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na świadczenie usług usuwania i pozbycie się nieczystości, błota, śniegu i lodu z przystanków komunikacyjnych oraz zobowiązanie poręczyciela wypłaty kwoty wadium w przypadkach określonych przepisami art. 46, ust. 5 pkt. 1, 2 i 3 ustawy. Wykonawca który będzie korzystał z tej formy wadium nie później niż na 6 dni przed terminem składania ofert obowiązany jest przedstawić propozycję wzoru dokumentu, który zostanie przekazany wszystkim Wykonawcom. 8. Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium, jeżeli: - upłynął termin związania ofertą; - zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania umowy; - Zamawiający unieważnił postępowanie, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. Z zastrzeżeniem art. 46 ust 4a, Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy: - który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; - który został wykluczony z postępowania, - którego oferta została odrzucona, - złożenie przez Wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez Wykonawcę prawa do wniesienia protestu. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił popisania umowy w sprawie zamówienia publicznego warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wymaganą kwotą wadium zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 4 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowanie o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego mogą wziąć udział wszyscy Wykonawcy, którzy: 1. są uprawnieni do ubiegania się o udzielenie im zamówienia publicznego zgodnie z wymogami ustawy prawo zamówień publicznych; 2. spełniają warunki zawarte w art. 22 ust. 1, pkt. 1 ÷ 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych ( Dz. U. 2007 r., nr 223. poz. 1655, z póź. zm ), ( zwanej w dalszej treści ustawą) i w wyznaczonym terminie złożyli, uzupełnili lub wyjaśnili dokumenty potwierdzające warunki, o których mowa w art. 22, ust. 1 ustawy złożyli wymagane oświadczenia i spełnili wszystkie warunki określone ustawą i SIWZ; 3. nie podlegają wykluczeniu z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 i 2 ustawy prawo zamówień publicznych; 4. posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania określonych w SIWZ prac lub czynności ; 5. zaoferują usługi na warunkach określonych w SIWZ warunkach. 1. Ocena spełnienia warunków przez Wykonawców odbywać się będzie na podstawie złożonej oferty oraz załączonych do niej wymaganych dokumentów i oświadczeń. 2. Wykonawca, który nie spełni warunków określonych przepisami Ustawy i postanowieniami SIWZ lub w wyznaczonym terminie nie złoży, nie wyjaśni lub nie uzupełni dokumentów stwierdzających spełnienie tychże warunków, Zamawiający wykluczy z postępowania. 3. Zamawiający przy ocenie spełnienia warunków przez podmioty występujące wspólnie będzie rozpatrywał i oceniał informacje dotyczące wszystkich tych podmiotów. 4. Zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawcę o wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 5. Oferta Wykonawcy wykluczonego z postępowania będzie uznana za odrzuconą ( art. 24 ust. 4 ustawy ).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zgodnie z ustawą art. 26 ust. 2 oraz Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 ( Dz. U. Nr. 87 poz. 605 z 2006 r. ) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane - Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć, wraz z ofertą ( załącznik nr 3 do SIWZ ) aktualne dokumenty i oświadczenia, wyszczególnione poniżej: 2. oświadczenie o spełnianiu warunków uczestnictwa w przetargu określonych w art. 22 ust. 1, pkt. 1 ÷ 4 i art. 24, ust. 1 i 2 ustawy i przez zamawiającego ( wg wzoru - załącznik nr 4 do SIWZ ); Do załącznika nr 4 należy dołączyć niżej wymienione dokumenty w postaci oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę: 2.1 aktualny odpis z właściwego Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt. 2,3,4 i 5 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 ( Dz. U. Nr 87 poz. 605 z 2006 r. ) składa żądane dokumenty z godnie z regulacją określoną w § 2i § 4 powołanego wyżej rozporządzenia. 2.2. umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie. Umowa regulująca współpracę podmiotów składających wspólnie ofertę powinna zawierać m.in.: a) określenie celu gospodarczego, b) oświadczenia podmiotów o przyjęciu odpowiedzialności solidarnej, c) wskazanie podmiotu, któremu powierza się prowadzenie spraw i reprezentację na zewnątrz (lidera); d) oznaczenie czasu trwania umowy; wymaga się, aby czas trwania umowy był nie krótszy niż okres realizacji zamówienia, e) zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego. nie dopuszcza się do składania umowy przedwstępnej konsorcjum lub umowy zawartej pod warunkiem zawieszającym, innym niż objęcie zamówienia w niniejszym postępowaniu. w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, wymagane w niniejszym postępowaniu dokumenty muszą być złożone przez każdy podmiot. Uwaga: Zamawiający przy ocenie spełnienia warunków przez podmioty występujące wspólnie będzie rozpatrywał i oceniał informacje dotyczące wszystkich tych podmiotów. 2.3. pełnomocnictwa dla osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają one z innych załączonych dokumentów; 2.4. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1, pkt. 4-8 ustawy, informacja winna być wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2.5. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1, pkt. 9 ustawy, informacja winna być wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2.6. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego ( wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu do składania ofert ) potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2.7. aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Rolniczego ( wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu do składania ofert ) potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidywane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2.8. Sprawozdanie finansowe za 2008 rok obrachunkowy, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu, albo w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty, zysk oraz zobowiązania i należności - za 2008 rok obrachunkowy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres , w przypadku gdy Wykonawca nie przeprowadził jeszcze badania bilansu za rok 2008, zobowiązany jest do złożenia sprawozdania finansowego za rok 2007; 2.9. wypełnioną ( poprzez wpisanie cen i ich podsumowanie ) specyfikację asortymentową stanowiącą załącznik nr 5 do SIWZ - Formularz cenowy; 2.10. Dowód wniesienia wadium i nr konta bankowego ( dla zwrotu wadium, jeżeli wniesiono wadium w pieniądzu), Wykonawca zobowiązany jest do załączenia do oferty stosownego dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. 3. Oświadczenie, że Wykonawca uważa się za związanego ofertą przez okres 30 dni wg załączonego wzoru ( załącznik nr 6 do SIWZ ); bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert i liczony jest zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego. 4. Oświadczenie, że Wykonawca akceptuje warunki zawarte w SIWZ i projekcie umowy (załącznik nr 7 do SIWZ) oraz, że zdobył koniecznie informacje do sporządzenia oferty, a w razie wygrania przetargu zobowiązuje się do zawarcia umowy w wersji jak w załączniku nr 8 do SIWZ, w uzgodnionym z Zamawiającym miejscu i terminie nie krótszym niż 7 dni od daty ogłoszenia wyniku przetargu pod rygorem utraty wadium; 5. Kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem ( odpisy ) zezwoleń na odbieranie odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mpk.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach