Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Annopol

Gmina Annopol ogłasza przetarg

  • Adres: 23235 Annopol, Rynek
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 158 613 063 , fax. 158 613 061
  • Data zamieszczenia: 2016-12-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Annopol
    Rynek 1
    23235 Annopol, woj. lubelskie
    tel. 158 613 063, fax. 158 613 061
    REGON: 83040962000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Annopol
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Załącznik nr 8 do SIWZ SZCZEGÓLOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Dotyczy zamówienia na odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Annopol 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie miasta i gminy Annopol oraz ich dostarczenia do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. w Kraśniku. 2. Przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie z obowiązującymi w czasie trwania umowy przepisami, w tym: a) Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Annopol stanowiącym załącznik do SIWZ (zwanym dalej Regulaminem), b) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.), c) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), d) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), e) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676), f) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.), g) zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). 3. Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta i gminy Annopol obejmuje: 1) Selektywne odbieranie odpadów komunalnych o następujących frakcjach: a) zmieszane odpady komunalne, b) zmieszane odpady opakowaniowe - papier i tektura (w tym opakowania, gazety, czasopisma, itd.) metal, opakowania wielomateriałowe, c) odpady szkła i opakowania ze szkła, d) odpady plastiku i tworzyw sztucznych, e) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, f) odpady wielkogabarytowe, od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta i gminy Annopol (nieruchomości jednorodzinne, nieruchomości zagrodowe, nieruchomości wielolokalowe). 2) Odbiór ww. odpadów komunalnych z pojemników, kontenerów, worków na odpady komunalne, o pojemności określonej w Regulaminie z częstotliwością określoną w tym Regulaminie. 3) Wszystkie w/w odpady odebrane z terenu gminy należy dostarczyć do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. z siedzibą w Kraśniku przy ul. Piłsudskiego 14. 4) Odbiór i zagospodarowanie odpadów pochodzących z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w następujących ilościach: a) przeterminowane leki - 0,2 Mg b) chemikalia i opakowania po środkach ochrony roślin - 1,0 Mg c) zużyte baterie i akumulatory - 0,5 Mg d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 5,0 Mg e) meble i inne odpady wielkogabarytowe - 10,0 Mg f) odpady budowlane i rozbiórkowe - 10,0 Mg g) zużyte opony - 10,0 Mg 5) Mycie i dezynfekcję pojemników na opady komunalne zmieszane co najmniej raz w roku. 4. Liczba mieszkańców - 8897 osób w tym: 1) zabudowa wiejska: 6297 osób 2) zabudowa miejska: 2600 osób w tym: a) zabudowa wielorodzinna:  Spółdzielnie mieszkaniowe: 82 osób  Wspólnoty mieszkaniowe: 1007 osób  Inne: 946 osób Liczba ta może ulec wzrostowi lub zmniejszeniu w trakcie trwania umowy o 5%. 5. Przewidywana Ilość gospodarstw domowych/właścicieli nieruchomości: 1) zabudowa jednorodzinna i zagrodowa: 2120 2) zabudowa wielorodzinna: 502 Wykaz nieruchomości jednorodzinnych i zagrodowych, z których wykonawca będzie zobowiązany do odbieraniaodpadów zostanie przekazany przed podpisaniem umowy. Wykaz ten będzie aktualizowany w trakcie spływania do zamawiającego deklaracji na odbiór odpadów i przekazywany w trakcie realizacji umowy 1 raz w miesiącu. 6. Przewidywana liczba miejsc usytuowania gniazd śmietnikowych dla właścicieli nieruchomości wielolokalowych wynosi 13. Wykaz miejsc usytuowania gniazd śmietnikowych, z których wykonawca będzie zobowiązany do odbierania odpadów zostanie przekazany przed podpisaniem umowy. Wykaz ten będzie aktualizowany i przekazywany w trakcie trwania umowy 1 raz na kwartał. 7. Zamawiający szacuje, że statystyczny mieszkaniec gminy Annopol wytwarza 213 kg odpadów rocznie (dane na podstawie miesięcznych raportów za lata 2015 i 2016), z czego: a) odpady zmieszane - 168 kg/rok, b) odpady selektywnie zbierane – 35 kg/rok, c) zmieszane odpady opakowaniowe 3 kg/rok, d) odpady szkła i opakowania ze szkła 4 kg/rok, e) odpady plastiku i tworzyw sztucznych 3 kg/rok. Przewidywana ilość wytworzonych odpadów komunalnych, którą trzeba będzie odebrać w trakcie wykonywania umowy: a) odpady zmieszane - 1500 Mg, b) odpady selektywnie zbierane – 315 Mg, c) zmieszane odpady opakowaniowe - 25 Mg, d) odpady szkła i opakowania ze szkła - 35 Mg, e) odpady plastiku i tworzyw sztucznych - 25 Mg. 8. W trakcie wykonywania umowy w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia liczby nieruchomości, w stosunku do wykazu przekazanego wykonawcy przed podpisaniem umowy, z których należy usuwać odpady komunalne zmieszane i zebrane selektywnie Zamawiający dostarczy Wykonawcy informację, w której wskaże dane takiej nieruchomości (jej właściciela) celem nie odbierania odpadów z takiej nieruchomości lub odbierania odpadów z takiej nieruchomości oraz wyposażenie jej w worki do selektywnej zbiórki odpadów. Informacja taka będzie przekazywana przez ZamawiającegoWykonawcy 1 raz w miesiącu. 9. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w nieruchomościach niezamieszkałych (zakłady produkcyjne, placówki oświatowe, sklepy banki, działki letniskowe, ośrodki wypoczynkowe itp.) oraz odpadów ulicznych,z targowisk. 10. Wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: 1) W zakresie dostarczenia przez Wykonawcę pojemników i worków na odpady: a) Wykonawca dostarczy do zabudowy jednorodzinnej worki w ilości według zużycia (czyli ilość worków przygotowanych do odbioru) - minimum 1 worek na miesiąc na zmieszane odpady opakowaniowe, 1 worek na miesiąc na odpady szkła i opakowania ze szkła oraz minimum 1 worek na odpady plastiku i tworzyw sztucznych. Worki muszą być wykonane z folii polietylenowej LDPE lub HDPE o grubości zapewniającej szczelność i pojemności min. 120 dm3 oznaczone napisem odpowiednio „frakcja sucha”, „szkło”, „plastik”. b) Wykonawca zobowiązany jest na wniosek właściciela nieruchomości do dostarczenia i ustawienia na terenie nieruchomości pojemników na czas realizacji przedmiotu zamówienia, odpłatnie na podstawie indywidualnej umowy z właścicielem nieruchomości (sprzedaż lub dzierżawa) 2) W zakresie częstotliwości i sposobu odbioru odpadów komunalnych: a) dla zabudowy zagrodoweji jednorodzinnej:  odpady zmieszane- raz w miesiącu (tereny wiejskie), raz na dwa tygodnie w okresie od kwietnia do października oraz jeden raz w miesiącu w pozostałych miesiącach (tereny miejskie),  zmieszane odpady opakowaniowe - raz w miesiącu,  odpady szkła i opakowania ze szkła - raz w miesiącu,  odpady plastiku i tworzyw sztucznych - raz w miesiącu,  zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – co najmniej dwa razy do roku,  odpady wielkogabarytowe – co najmniej dwa razy do roku, b) dla zabudowy wielolokalowej:  odpady zmieszane - dwa razy w tygodniu oraz dzień przed Świętami Bożego Narodzenia i Świętami Wielkanocy,  zmieszane odpady opakowaniowe - dwa razy w miesiącu oraz dzień przed Świętami Bożego Narodzenia i Świętami Wielkanocy,  odpady szkła i opakowania ze szkła - dwa razy w miesiącu oraz dzień przed Świętami Bożego Narodzenia i Świętami Wielkanocy,  odpady plastiku i tworzyw sztucznych - dwa razy w miesiącu oraz dzień przed Świętami Bożego Narodzenia i Świętami Wielkanocy,  zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – co najmniej dwa razy do roku,  odpady wielkogabarytowe – co najmniej dwa razy do roku, c) odbiór odpadów z PSZOK - na telefoniczne zgłoszenie jednak nie rzadziej niż raz na pół roku. 3) W zakresie dotyczącym harmonogramu wywozu odpadów komunalnych a) odbieranie odpadów komunalnych będzie odbywało się zgodnie z określonym przez Wykonawcę, w porozumieniu z Zamawiającym, harmonogramem, od poniedziałku do soboty w godzinach od 7.00 do 19.00. b) przedstawienie przez Wykonawcę do zatwierdzenia Zamawiającemu projektuharmonogramu odbierania odpadów nastąpi nie później niż w ciągu 7 dni odpodpisania umowy. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej,za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z sytuacji nadzwyczajnych, np.powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne. Wewszystkich przypadkach zmiana harmonogramu nastąpi po, co najmniej ustnym,uzgodnieniu między stronami potwierdzonym pocztą elektroniczną. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy, c) określenie w harmonogramie godzin, w jakich może odbywać się wywóz odpadówz punktów zbiórki odpadów komunalnych (altanek śmietnikowych) dla zabudowy wielolokalowej oraz zabudowy jednorodzinnej, d) poinformowanie mieszkańców (poprzez zamieszczenie na swoich stronachinternetowych oraz dostarczenie ulotek informacyjnych właścicielomnieruchomości od których będą odbierane odpady komunalne) o terminach odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających np. z przypadających dni ustawowo wolnych od pracy. 4) W zakresie dysponowania potencjałem technicznym niezbędnym do wykonywania zamówienia: a) dysponowanie co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, spełniającymi co najmniej normę EURO 4, b) dysponowanie co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, spełniającymi co najmniej normę EURO 4, w tym co najmniej 1 pojazdem z podnośnikiem HDS do zbierania odpadów z pojemników typu „Dzwon”, bez funkcji kompaktującej, c) dysponowanie co najmniej 1 pojazdem przystosowanym do odbierania zebranych odpadów komunalnych, spełniającymi co najmniej normę EURO 4 - pojazd do odbierania odpadów z pojemników KP-7, bez funkcji kompaktującej, 5) W zakresie transportu odpadów komunalnych: a) posiadanie bazy magazynowo - transportowej w odległości nie większej niż 60 kmod granicy gminyAnnopol, b) zabezpieczenie bazy magazynowo- transportowej w sposób uniemożliwiającywstęp osobom nieupoważnionym, c) wyposażenie bazy magazynowo- transportowej w miejsca do parkowania pojazdów oraz miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz działaniem czynników atmosferycznych, d) wyposażenie bazy magazynowo-transportowej w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r. poz. 469 ze zm.), e) wyposażenie bazy magazynowo- transportowej w pomieszczenia socjalne dla pracowników, odpowiadające liczbie zatrudnionych osób oraz w miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych a takżelegalizowaną samochodowa wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazynastępuje magazynowanie odpadów, f) wyposażenie bazy magazynowo- transportowej w punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz w miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez podmioty zewnętrzne poza terenem bazy, g) trwałe i czytelne oznakowanie pojazdów, w widocznym miejscu, poprzez podanie nazwy firmy oraz danych adresowych i numerów telefonów kontaktowych, h) wyposażenie pojazdów w monitoring bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach ich postojów, i) wyposażenie pojazdów w system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, j) wyposażenie pojazdów w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, k) utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbieraniaodpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, l) zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadówkomunalnych, m) odbieranie, w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie Zamawiającego, odpadówkomunalnych poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ichodbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców, n) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę. 6) W zakresie zagospodarowania odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest do przekazywaniawszystkich odebranych od właścicieli nieruchomości odpadówkomunalnych z terenu Miasta i Gminy Annopol do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. z siedzibą w Kraśniku przy ul. Piłsudskiego 14. Koszty zagospodarowania odpadów ponosi Zamawiający. 7) W zakresie sprawozdawczości: Działanie zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Annopol oraz ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.), RozporządzeniemMinistra Środowiska Z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 r. ,poz. 934), tj.: a) posiadanie programu komputerowego do gospodarki odpadami komunalnymi kompatybilnego z programem działającym w Urzędzie Miasta Annopol, umożliwiającego przekazywanie niezbędnych danych, b) prowadzenie i przekazywanie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj. sporządzanie półrocznych sprawozdań zawierających:  informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, doktórej zostały one przekazane,  informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania na składowisku odpadów i nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów oraz sposobie ich zagospodarowania,  liczbę właścicieli nieruchomości i liczbę posesji, od których zostały odebraneodpady komunalne,  wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalnew sposób niezgodny z regulaminem (w tym nie zbierają selektywnieodpadów). c) przekazywanie zamawiającemu kart przekazania odpadów do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w częstotliwością raz w miesiącu (do 10 dnia następnego miesiąca) W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa powyżej, Burmistrz Annopola może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów. 8) W zakresie elektronicznego ewidencjonowania realizacji usługi odbioru odpadów: a) Wykonawca zapewni, że wykorzystywany system monitoringu bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwi:  rejestrację przebiegu tras o parametrach - punkty nie rzadziej niż co 100 m i30 sekund dla każdego cyklu załadunek-wyładunek odpadów,  rejestracje położenia pojazdów i miejsc postojów oraz wyładunku każdego rodzaju odpadów,  zapis, przechowywanie, odczytywanie i archiwizowanie danych pochodzącychz systemu, b) Wykonawca wyposaży wszystkie stosowane pojazdy, w czujniki załadowania/wyładowania odpadów:  czujnik pozwalający określić lokalizację pojazdu podczas uruchamiania zasypu,  czujnik pozwalający określić lokalizację pojazdu podczas otwierania odwłoka w czasie opróżniania zabudowy śmieciarki z odpadów. c) Wykonawca zapewni Zamawiającemu pobieranie i odczytywanie wszelkich danych pozyskiwanych z systemu monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, d) dane o zarejestrowanych zdarzeniach powinny być dostępne do pobrania przezoprogramowanie Zamawiającego nie później niż po 1 godzinie od zarejestrowania zdarzenia, e) wszelkie dane muszą być dostępne do pobrania przez oprogramowanie Zamawiającego przez co najmniej 60 dni od momentu zarejestrowania, f) Wykonawca obowiązany jest utrzymywać w pełnej sprawności urządzenia systemu monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego tak, aby wykonanie każdej usługi odbioru odpadów znieruchomości zostało przez nie zarejestrowane, 9) Inne obowiązki Wykonawcy: a) wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców gminy Annopol doniezbędnego minimum, b) zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowei należyte wykonanie zakresu rzeczowego usługi, c) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru i wywozu, d) odstawienie opróżnionych pojemników z zachowaniem szczególnej staranności w miejsce ich ustawienia przed odbiorem. e) garażowanie pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia wyłącznie na terenie posiadanej bazy magazynowo-transportowej, f) dokonywanie odbioru i transportu odpadów z miejsc trudno dostępnych, dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazddo punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontówdróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nieprzysługująroszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, g) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, h) okazanie, na żądanie Zamawiającego, wszelkich dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa, i) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. j) Wykonawca odbierze odpady wystawione przy pojemniku (bez względu na tow czym te odpady zostały wystawione).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-5

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach