Przetargi.pl
Przeprowadzenie szkoleń podnoszących kwalifikacje i kompetencje Asystentów Rodziny zatrudnionych w ramach projektu „Moje nowe życie, mój nowy dom.”

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 41-500 Chorzów, ul. Kruszcowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 7716345 , fax. 32 2496229
  • Data zamieszczenia: 2019-11-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Kruszcowa 22
    41-500 Chorzów, woj. śląskie
    tel. 32 7716345, fax. 32 2496229
    REGON: 34479020000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: ops.bip.chorzow.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie szkoleń podnoszących kwalifikacje i kompetencje Asystentów Rodziny zatrudnionych w ramach projektu „Moje nowe życie, mój nowy dom.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń podnoszących kwalifikacje i kompetencje Asystentów Rodziny zatrudnionych w ramach projektu „Moje nowe życie, mój nowy dom”. Działania w ramach usługi skierowane będą do 3 nowo zatrudnionych Asystentów Rodziny. Celem realizacji usługi jest doprowadzenie do poprawy jakości świadczonych przez Asystentów Rodziny usług, wzmocnienie ich kompetencji i kwalifikacji. 2. Zadania Wykonawcy 2.1. Przeprowadzenie dla 1 osoby szkolenia pn. „Psychologia rozwoju dziecka”. Szkolenie powinno obejmować min. 24 godziny zegarowe. Program szkolenia powinien zawierać co najmniej wymieniony poniżej zakres tematyczny: • Zagadnienie „normy” w rozwoju dziecka – czym jest, jak ewoluuje, kto ją ustala i w jaki sposób; • Inne kategorie oprócz normy stosowane w określeniu rozwoju dziecka; • Typowe i nietypowe zachowania dziecka w poszczególnych przedziałach wiekowych; • O czym świadczą nietypowe zachowania dziecka w poszczególnych przedziałach wiekowych; • Jakie zachowania świadczą o konieczności wprowadzenia form wsparcia w rozwoju dziecka; • Kryzysy rozwojowe, ich dynamika i znaczenie; • Dobór adekwatnych form wsparcia dla dziecka i rodziny podczas kryzysów rozwojowych dziecka – praktyczne przykłady; • Zachowanie dziecka - pożądane i niepożądane : przyczyny, reakcje, wskazówki; • Diagnoza rozwoju i funkcjonowania dziecka, kiedy jest potrzebna? Rożne rodzaje diagnoz. Diagnoza najbliższej sfery rozwoju dziecka; • Systemowe spojrzenie na trudności dziecka; • Kto potrzebuje wsparcia – dziecko, rodzina czy szkoła lub przedszkole? Program szkolenia może być uzupełniony o tematykę związaną z zakresem szkolenia i poszerzony o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników szkolenia. Wykonawca zobowiązany jest również do uzupełnienia programu szkolenia odpowiednio do identyfikowanego na rynku pracy zapotrzebowania na kwalifikacje oraz opracować go z wykorzystaniem standardów kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw pracy. Zamawiający dopuszcza możliwość niewielkiej modyfikacji w/w programu szkolenia. 2.2. Przeprowadzenie dla 2 osób szkolenia pn. „Interwencja kryzysowa”. Szkolenie powinno obejmować min. 24 godziny zegarowe. Program szkolenia powinien zawierać co najmniej wymieniony poniżej zakres tematyczny : • Pojęcie kryzysu; • Wydarzenia krytyczne i ich następstwa – reakcja w kryzysie; • Wsparcie społeczne i jego rola w sytuacjach kryzysowych, mobilizacja i deterioracja wsparcia; • Rozpoznawanie kryzysu i jego następstw, planowanie interwencji; • Model interwencji kryzysowej, pierwsza pomoc psychologiczna; • Formy interwencji w kryzysach; • Planowanie i prowadzenie interwencji w ostrym kryzysie rodzinnym m.in. zagrożenie samobójcze, zdarzenia traumatyczne, kryzys utraty. Program szkolenia może być uzupełniony o tematykę związaną z zakresem szkolenia i poszerzony o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników szkolenia. Wykonawca zobowiązany jest również do uzupełnienia programu szkolenia odpowiednio do identyfikowanego na rynku pracy zapotrzebowania na kwalifikacje oraz opracować go z wykorzystaniem standardów kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw pracy. Zamawiający dopuszcza możliwość niewielkiej modyfikacji w/w programu szkolenia. 2.3. Przeprowadzenie szkolenia dla 3 osób z zakresu „Mediacji i negocjacji”. Szkolenie powinno obejmować min. 64 godziny zegarowe. Program szkolenia powinien zawierać co najmniej wymieniony poniżej zakres tematyczny : • Elementy i podstawy procesu negocjacji i mediacji; • Podstawy negocjacji – teoria, strategie, taktyki negocjacyjne; • Trening technik negocjacyjnych; • Teoria konfliktu. Mechanizmy powstawania, eskalacji i rozwiązywanie konfliktów; • Alternatywne metody rozwiązywania sporów w Polsce. Podstawy, specyfika i standardy prowadzenia mediacji; • Standardy i zasady prowadzenie mediacji. Rola i kompetencje mediatora; • Mediacje w sprawach rodzinnych – aspekty prawne; • Kompetencje psychologiczne mediatora – podstawy komunikacji interpersonalnej; • Emocje i stres w czasie negocjacji / mediacji; • Wizerunek i autoprezentacja negocjatora / mediatora. Program szkolenia może być uzupełniony o tematykę związaną z zakresem szkolenia i poszerzony o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników szkolenia. Wykonawca zobowiązany jest również do uzupełnienia programu szkolenia odpowiednio do identyfikowanego na rynku pracy zapotrzebowania na kwalifikacje oraz opracować go z wykorzystaniem standardów kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw pracy. Zamawiający dopuszcza możliwość niewielkiej modyfikacji w/w programu szkolenia. 2.4. Wykonawca podczas realizacji usługi zapewni uczestnikowi: • Pomieszczenie do prowadzenia zajęć posiadające odpowiednie oświetlenie, ogrzewanie i wentylację, dostosowane do prowadzenia zajęć szkoleniowych, posiadające odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny pracy; • Materiały dydaktyczne oraz inne niezbędne narzędzia i przypory umożliwiające wykonywanie czynności określonych programem szkolenia; • Zaplecze sanitarne i higieniczne oraz środki czystości; • Ze względu na fakt, iż uczestnicy szkolenia są pracownikami Ośrodka Pomocy Społecznej w Chorzowie, pracujący w systemie zadaniowym, zajęcia muszą odbywać się w takich dniach godzinach aby nie kolidowały z wypełnianiem przez nich obowiązków zawodowych. Dopuszcza się możliwość ustalania godzin indywidualnie z uczestnikiem. Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia uczestnika projektu do innej grupy szkoleniowej z zewnętrznego naboru. W takim przypadku Zamawiający zastrzega, że łączna ilość w grupie nie może przekroczyć 15 osób. • Harmonogram szkolenia powinien zawierać rozbicie na poszczególne dni, godziny i bloki tematyczne. • Zajęcia będą prowadzone przez wykładowców posiadających zasób wiedzy, doświadczenie zawodowe i przygotowanie dydaktyczne zapewniające właściwą realizację szkolenia. • Wykonawca usługi jest zobowiązany do przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych ( tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz. 1781). Oraz powinien kierować się polityką równych szans tj. podczas realizacji szkoleń nie będzie występowała dyskryminacja ze względu na płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, niepełnosprawność, religie lub światopogląd, wiek czy orientację seksualną. 3. Dodatkowe informacje. 3.1. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia nadzoru wewnętrznego, służącego podnoszeniu jakości realizowanego szkolenia. 3.2. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji odbioru wydanych uczestnikowi szkolenia materiałów dydaktycznych i pomocy naukowych oraz zaświadczeń/certyfikatów, potwierdzających ukończenie szkolenia. 3.3. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji fotograficznej w trakcie realizacji szkoleń w postaci min. 5 zdjęć (na jedno szkolenie), w formacie JPG i przesyłanie ich na wskazany przez Zamawiającego adres mailowy. 3.4. Wykonawca usługi jest zobowiązany do poddania się kontroli przez Zamawiającego lub inny uprawniony podmiot, w zakresie realizacji umowy oraz udostępnienie kontrolującym wglądu do dokumentów. Wymóg ten dotyczy okresu do 31 grudnia 2024 roku. 3.5. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, dlatego Wykonawca zobowiązuje się do: • Umieszczenia przesłanej przez zamawiającego identyfikacji, m.in. na : materiałach szkoleniowych, wydanych uczestnikom szkolenia, wydawanych dyplomach, certyfikatach lub innych zaświadczeniach oraz zamieszczenia stosownego oznakowania w pomieszczeniach, w których będą się odbywały zajęcia szkoleniowe., zgodnie z projektem Księgi identyfikacji wizualnej znaku marki UE na lata 2014-2020, dotyczącymi oznaczania projektów współfinansowanych ze środków UE, aktualnych na dzień organizacji szkolenia. • Informowania uczestników kursu o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna. 3.6. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia i przechowywania do dnia 31 grudnia 2024 roku, dokumentacji związanej z realizacją szkolenia: • Programu nauczania zgodnego z wymogami; • Listy obecności, zawierające podpisy uczestników, wymiar godzin i tematy zajęć; • Protokół przebiegu egzaminu, jeżeli zostanie przeprowadzony; • rejestr wydanych dokumentów, potwierdzających ukończenie szkolenia oraz rejestr wydanych materiałów szkoleniowych; • dokumentacji fotograficznej. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia Przeprowadzenie szkoleń podnoszących kwalifikacje i kompetencje Asystentów Rodziny zatrudnionych w ramach projektu „Moje nowe życie, mój nowy dom.” UWAGA ! Wykonawca zobowiązany będzie do uzyskania wszelkich pozwoleń do realizacji tego typu usługi wynikających z przepisów prawa. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zdrowie i bezpieczeństwo uczestników podczas organizowanych działań.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W niniejszym postępowaniu oferty mogą zgłaszać Wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania działalności i czynności objętych powyżej opisanym przedmiotem zamówienia. Dokumenty potwierdzające spełnienie powyższego warunku to: - dokument potwierdzający wpis, na dzień złożenia oferty, do Rejestru Instytucji szkoleniowych prowadzonego przez właściwy Wojewódzki Urząd Pracy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisem art. 25 ust. 1 PZP (załącznik nr 1 do SIWZ). 2. Parafowany przez Wykonawcę projekt umowy (załącznik nr 2 do SIWZ) 3. Oświadczenie o zapoznaniu się przez Wykonawcę z warunkami zamówienia (załącznik nr 3 do SIWZ) 4. Oświadczenie o związaniu Wykonawcy ofertą (załącznik nr 4 do SIWZ). 5. Oferta Wykonawcy sporządzona wg wzoru zgodnego z załącznikiem nr 5 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach