Przetargi.pl
Przeprowadzenie szkoleń, kursów zawodowych, dla 18 beneficjentów projektu systemowego Efektywna Pomoc społeczna w gminie Stanin.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 21-422 Stanin, Stanin 62
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 25 798 11 02 , fax. 25 798 11 02
  • Data zamieszczenia: 2013-06-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    Stanin 62 62
    21-422 Stanin, woj. lubelskie
    tel. 25 798 11 02, fax. 25 798 11 02
    REGON: 00518411100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gops-stanin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie szkoleń, kursów zawodowych, dla 18 beneficjentów projektu systemowego Efektywna Pomoc społeczna w gminie Stanin.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przeprowadzenie szkolenia - Trening kompetencji i umiejętności społecznych dla 17 uczestników projektu systemowego Efektywna pomoc społeczna w gminie Stanin. Szkolenie powinno obejmować warsztaty składające się z nauki umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej, nabycie umiejętności efektywnego słuchania i wypowiadania się. Trening przyczyni się do wypracowania postawy asertywnej oraz poprawi jakość komunikowania się uczestników z otoczeniem. Liczba godzin dydaktycznych zajęć grupowych 40 godz.-45-minu. 2. Przeprowadzenie szkolenia - trening pracy dla 17 uczestników projektu systemowego Efektywna pomoc społeczna w gminie Stanin. Szkolenie powinno obejmować warsztaty składające się z nauki umiejętności komunikacji interpersonalnej w miejscu pracy, analizę mocnych i słabych stron oraz wspieranie siebie w poszukiwaniu pracy. Uczestnicy zapoznają się z technikami poszukiwania pracy oraz radzeniem sobie z zaplanowaniem i przestrzeganiem planu poszukiwania pracy. Nabędą umiejętności budowania i redagowania dokumentacji aplikacyjnej oraz odpowiedzi na pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Liczba godzin dydaktycznych zajęć grupowych: 24 godz.-45-minutowych. Zajęcia będą odbywać się w dni robocze od poniedziałku do piątku i rozpoczynać się nie wcześniej, niż o godz. 9:00 a kończyć się nie później niż o godz. 17:00. Po każdych dwóch godzinach dydaktycznych nastąpi 10 minutowa przerwa oraz 20 minutowa przerwa obiadowa nie wliczane do łącznego czasu zajęć. 3. Przeprowadzenie szkolenia, kursów zawodowych dla 17 uczestników projektu systemowego Efektywna pomoc społeczna w gminie Stanin: - Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej w wymiarze minimalnym 100 godzin dla 9 uczestników projektu systemowego.Cel szkolenia:nabycie umiejętności profesjonalnej obsługi klienta oraz pracy z kasą fiskalną i systemami kasowo-komputerowymi. Program ramowy: umiejętności nawiązania relacji handlowych, profesjonalna obsługa klienta, prawne aspekty sprzedaży, gospodarka magazynowa, obsługa klienta - techniki sprzedaży, obsługa kas fiskalnych, maszyn liczących, kart płatniczych, sprzedaż z użyciem kas fiskalnych, raportowanie i obsługa manualna kas, zasady archiwizacji dokumentów księgowych, urządzenia towarzyszące, wybrane elementy reklamy i marketingu, elementy prawne, towaroznawstwo, znaki pieniężne. Dokumentacja i ewidencja sprzedaży, zagadnienia a minimum sanitarnego, BHP, organizacja czasu pracy. - Księgowość komputerowa z elementami fakturowania w wymiarze minimalnym 100 godzin dla 4 uczestników projektu systemowego.Cel szkolenia: nabycie wiedzy oraz praktycznych umiejętności do pracy w księgowości oraz prowadzenia rozliczeń własnej działalności gospodarczej w zakresie Podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz Księgi handlowej z wykorzystaniem programów komputerowych. Program szkolenia: ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych oraz ich dokumentowanie w podatkowej księdze przychodów i rozchodów i w księdze handlowej, stosowania zasad otwierania, prowadzenia i zamykania ksiąg rachunkowych, identyfikacji poszczególnych podatków oraz ustalania podstaw prawnych opodatkowania danym podatkiem, identyfikacji podstaw prawnych z zakresu księgowości, obliczania należnych kwot podatków z wykorzystaniem obowiązujących stawek jak też ulg i zwolnień podatkowych, sporządzania deklaracji podatkowych, pism i rozliczeń w tym zakresie, ewidencjonowania rozrachunków związanych z podatkami, kontrolowania dokonanych operacji w zakresie spraw podatkowych, prowadzenia szczegółowej ewidencji księgowej poszczególnych rozrachunków, roszczeń spornych i rozliczeń, prowadzenia ewidencji rozliczanych kosztów rodzajowych i kosztów działalności, wyliczania wynagrodzenie za pracę, rozliczania składek ZUS, posługiwania się programem Płatnik, sporządzanie faktur , not księgowych i not korygujących, sprawdzanie poprawności i korygowanie faktur, wprowadzanie faktur do systemu informatycznego oraz kontrola obiegu dokumentacji handlowej, przygotowywanie raportów, sporządzanie bieżącej wewnętrznej dokumentacji, sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego - bilansu, rachunku zysków i strat i in. dotyczących podmiotu gospodarczego, wykorzystania techniki komputerowej w rachunkowości i rozliczeniach firmy. - Operator koparko - ładowarki w minimalnym wymiarze 202 godzin dla 1 uczestnika projektu systemowego -w tym co najmniej 26 godzin praktyki. Program kursu powinien zawierać bloki tematyczne zgodne z Centrum Szkolenia Operatorów Maszyn Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego z zakresu: - użytkowania eksploatacyjnego, - dokumentacji technicznej, - bezpieczeństwa i higieny pracy, - podstaw elektrotechniki, - silników spalinowych, - elementów hydrauliki, - budowy koparko-ładowarek, - technologii robót, - zajęć praktycznych. Program kursu musi obejmować 202 godz. szkoleniowych podzielonych na część teoretyczną oraz indywidualną część praktyczną. Uczestnik szkolenia nie posiada stażu pracy w obsłudze techniczno - eksploatacyjnej koparko - ładowarki, w zawiązku z czym musi odbyć zajęcia praktyczne w wymiarze co najmniej 26 godzin. Realizacja kursu powinna gwarantować uczestnikom solidne i profesjonalne przygotowanie teoretyczno-praktyczne Wykonawca powinien prowadzić kurs w sposób uzgodniony z Zamawiającym, tj. wg uzgodnionego harmonogramu i jest zobowiązany do zgłaszania Zamawiającemu wszelkich zmian w harmonogramie. Zajęcia teoretyczne powinny odbywać się na terenie województwa lubelskiego. Sala szkoleniowa do prowadzenia zajęć teoretycznych musi być wyposażona w odpowiednią liczbę miejsc i stolików wraz z zapleczem sanitarnym. Sala musi być wyposażona w tablicę klasyczną lub flipchart, sprzęt audiowizualny. Miejsce odbywania zajęć praktycznych z odpowiednią liczbą maszyn do praktycznej nauki zawodu o stanie technicznym zapewniającym odpowiedni poziom kursu. Zamawiający prosi o szczegółowy opis wyposażenia używanego podczas zajęć praktycznych -z uwzględnieniem liczby i typu maszyn- oraz dokładnym adresem i opisem miejsca realizacji zajęć praktycznych. Kurs powinien zakończyć się państwowym egzaminem przed Komisją Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego oraz wydaniem książeczki uprawniającej do wykonywania zawodu operatora koparko -ładowarki. - Kucharz małej gastronomii w wymiarze 100 godzin dla 3 uczestników projektu systemowego.Celem szkolenia jest przygotowanie uczestnika z zakresu wiedzy teoretycznej i praktycznej niezbędnej do wykonywania zawodu kucharza małej gastronomii. Program szkolenia: podstawowe surowce, półprodukty i gotowe wyroby w zależności od pochodzenia i wartości odżywczej, warunki przechowywania i wartości odżywcze surowców i półproduktów oraz gotowych potraw małej gastronomii, techniki sporządzania potraw małej gastronomii -w tym wypiekanie ciast, przygotowywanie deserów, przystrajanie gotowych ciast, tortów, narzędzia, naczynia, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji gastronomicznej, planowanie posiłków i układanie prostego menu, zasady BHP, sporządzanie kalkulacji potraw i napojów, konserwowanie maszyn i urządzeń, podawanie obróbce wstępnej i cieplnej surowców odpowiednimi narzędziami, maszynami i urządzeniami, sporządzanie wyrobów gastronomicznych według określonych receptur i technologii, zarówno w zakładzie rzemieślniczym jak i w dużym zakładzie produkcyjnym. Liczba osób biorących udział w poszczególnym szkoleniu, kursie może ulec zmianie. Wykonawca przedstawia cenę brutto za szkolenie,kurs dla 1 uczestnika. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za faktycznie przeszkolonych uczestników 4. Przeprowadzenie kursu pierwsza pomoc przedmedyczna dla 18 uczestników projektu systemowego Efektywna pomoc społeczna w gminie Stanin. Wymiar szkolenia obejmuje 8 godzin edukacyjnych -tj. po 45 minut. Tematyka szkolenia musi zawierać następujące minimum programowe: - poznanie schematu udzielenia pomocy ofiarom wypadku drogowego, - zdobycie umiejętności prowadzenia resuscytacji postępowania w zakrztuszeniu oraz we wstrząsie, - zasady resuscytacji krążeniowo - oddechowej, - pomoc w urazach w tym tamowanie krwotoków, bandażownictwo - opatrywanie ran oraz unieruchamianie złamań, - postępowanie w nagłych przypadkach między innymi padaczka, zawał serca, udar mózgu, reakcja uczuleniowa.Informacje dodatkowe:na grupę szkoleniową wymagany jest 1 trener prowadzący, posiadający doświadczenie w pracy potwierdzone przeprowadzonymi co najmniej 3 szkoleniami z wyżej wymienionej tematyki. Zajęcia odbywać się będą w formie zajęć teoretycznych oraz praktycznego pokazu i ćwiczeń praktycznych na fantomach oraz innym sprzęcie szkoleniowym. Zleceniobiorca zapewni odpowiedni sprzęt do zajęć w postaci fantomów i urządzeń resuscytacyjnych, bandaży. 5. Przeprowadzenie szkolenia trening budowania poprawnych relacji rodzinnych dla 18 uczestników projektu oraz przeprowadzenie diagnozy integracji sensorycznej u około 20 dzieci uczestników projektu oraz treningu zastępowania agresji. Tematyka szkolenia musi zawierać następujące minimum programowe: -trening budowania poprawnych relacji rodzinnych w wymiarze 48 godzin dla 18 uczestników w tym: - trening integracji emocjonalnej -poznanie swoich emocji, możliwości, ograniczeń 16godz.; - trening komunikacji partnerskiej -poprawa relacji partnerskiej w zakresie komunikacji, rozwiązywania problemów powstałych wskutek nieprawidłowej komunikacji, niezrozumienia potrzeb drugiej osoby, wspólnego rozwiązywania codziennych problemów -16 godzin; - trening kompetencji rodzicielskich - poznanie technik i metod wychowania dzieci, porozumiewania się z najbliższymi, poprawa relacji z dzieckiem oraz wzmocnienie poczucia bycia dobrym rodzicem - 16 godzin. Przeprowadzenie diagnozy integracji sensorycznej u około 20 dzieci uczestników projektu oraz treningu zastępowania agresji w łącznym wymiarze 40 godzin -2 h na dziecko. Integracja sensoryczna ma na celu stymulowanie układu nerwowego, aby dać dziecku możliwość właściwej pracy, czyli prawidłowego odbierania, przetwarzania i reagowania na bodźce płynące ze środowiska i naszego ciała. Terapeuta w obecności rodzica przeprowadzi wywiad szczegółowy na temat rozwoju dziecka, przebytych chorób, urazów. Na podstawie kwestionariusza sensomotorycznego i stosownych testów sporządzona zostanie karta diagnostyczna dla każdego dziecka opisująca wynik badania i zawierająca informację jak stymulować rozwój dziecka, gdzie w razie potrzeby zwrócić się o pomoc.Trening zastępowania agresji ma na celu korygowanie agresywnych zachowań u dzieci i młodzieży. Szczegóły zamówienia: 1 Wykonawca powinien posiadać zgodę na realizację poszczególnych modułów szkoleniowych i kursów w przypadku gdy pozwolenia takie są wymagane przepisami prawa regulującymi poszczególne zakresy tematyczne. 2 Program i czas trwania szkolenia lub kursu musi być zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Kurs zawodowy, szkolenie powinien kończyć się egzaminem końcowym, po którym uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie, certyfikat potwierdzający przyuczenie do zawodu oraz zaświadczenie potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych z wyszczególnieniem umiejętności i wiadomości nabytych w trakcie realizacji poszczególnych jednostek szkoleniowych; 3 Ilość godzin szkolenia, kursu przypadających na każdego uczestnika szkolenia zgodna z wytycznymi do realizacji poszczególnych kursów co do zasady: dla treningu kompetencji i umiejętności społecznych 40 godzin zajęć grupowych; dla treningu pracy 24 godzin zajęć grupowych;, minimalna ilość godzin dla kursów zawodowych 100, w tym 60 godz. zajęć praktycznych, 40 godz. zajęć teoretycznych, w przypadku kursu na operatora koparko-ładowarki obowiązująca minimalna liczba godzin wynosi 202; I Pomoc Przedmedyczna 8 godzin grupowych -w tym zajęć teoretycznych i praktycznych; trening budowania poprawnych relacji rodzinnych w wymiarze 48 godzin -45-minutowych- dla 18 uczestników projektu; przeprowadzenie diagnozy integracji sensorycznej u około 20 dzieci uczestników projektu oraz treningu zastępowania agresji w łącznym wymiarze około 40 godzin -45-minutowych-2 h na dziecko. 4 Program szkolenia oferowany przez Wykonawcę -przedstawiony w ofercie-powinien zawierać co najmniej następujące elementy: nazwa i zakres szkolenia, czas trwania i sposób organizacji szkolenia, cele szkolenia, plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar z uwzględnieniem części teoretycznej i części praktycznej, niezbędne środki i materiały dydaktyczne, sposób sprawdzania efektów szkolenia -wzór ankiety i zaświadczenia o ukończonym szkoleniu. 5 Wykonawca obejmie uczestników ubezpieczeniem NW od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniami oraz w drodze do i z miejsca szkolenia. 6 Wykonawca poniesie koszty związane z badaniami lekarskim potwierdzającymi, że kandydaci mogą wykonywać poszczególne zawody -dla 17 uczestników szkoleń. 7 Szkolenie powinno być przeprowadzone w oparciu o właściwe przepisy. Godzina szkolenia teoretycznego liczy 45 minut a szkolenia praktycznego liczy 60 minut. 8 Szkolenie teoretyczne i praktyczne może odbywać się w dni robocze, od poniedziałku do piątku dopuszcza się prowadzenie zajęć praktycznych oraz teoretycznych w soboty. 9 Czas trwania szkolenia nie może przekroczyć 10 godzin dziennie. 10 Zajęcia prowadzone muszą być za pomocą omówienia zagadnień pod nadzorem wykładowców z kompetencjami do prowadzenia warsztatów i ćwiczeń w przedmiotowym zakresie wskazanych przez Wykonawcę w ofercie. 11 Część praktyczna musi opierać się na samodzielnym wykonywaniu ćwiczeń przez uczestników szkolenia, przy stałym udziale wykładowców z kompetencjami do prowadzenia danego szkolenia. 12 Wykonawca przekaże uczestnikom materiały szkoleniowe: długopis, skrypt zajęć zawierający tematy omawiane na zajęciach oraz 1 kpl. dla Zamawiającego, autorski program szkolenia, wskazówki, porady. 13 Wykonawca opracuje całość dokumentacji związanej z realizacją projektu zgodnie z wytycznymi obowiązującymi przy realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki -dzienniki zajęć, konspekty zajęć, listy obecności, pokwitowanie odbioru cateringu, materiałów szkoleniowych, ankiety ewaluacyjne, które zostaną wypełnione przez uczestników na pierwszych i na ostatnich zajęciach, ankieta oceniająca szkolenie, raport poszkoleniowy, a następnie przekaże Zamawiającemu. 14 Miejsce szkolenia. Szkolenie -trening kompetencji i umiejętności społecznych , trening pracy, pierwsza pomoc przedmedyczna, trening budowania poprawnych relacji rodzinnych- odbyć się powinno w miejscowości na terenie Gminy Stanin. Szkolenia ,kursy zawodowe powinny odbyć się na terenie powiatu łukowskiego, natomiast kurs na operatora koparko - ładowarki na terenie województwa Lubelskiego. W przypadku organizacji szkoleń zawodowych w odległości przekraczającej 15 km od miejscowości Stanin Wykonawca zapewni uczestnikom zwrot kosztów dojazdu na szkolenia. 15 Sala szkoleniowa o pojemności min. 20 osób, dla szkoleń,kursów zawodowych minimum 10 osób, sala z pełnym wyposażeniem -nagłośnienie, krzesła dla uczestników, stolik i krzesło dla prelegenta, ekran, projektor multimedialny, laptop, flipchart i blok papierowy, flamastry. Sala wraz ze sprawnym sprzętem i jego obsługą techniczną musi być dostępna w danym terminie min. 1 godz. przed planowaną godziną rozpoczęcia szkolenia. 16 Wykonawca podczas każdych zajęć grupowych i teoretycznych zapewni każdemu uczestnikowi gorący obiad dwudaniowy składający się z zupy, drugiego dania mięsnego o łącznej wadze 350g. i surówki oraz poczęstunek składający się z wody mineralnej, ciastek, kawy, mleczka, herbaty, cukru. Wykonawca musi zapewnić wydanie posiłku jednocześnie dla wszystkich uczestników danego szkolenia i zapewni obsługę pozwalającą na szybkie i sprawne wydanie posiłków. 17 Wykonawca wystawi uczestnikom szkolenia zaświadczenia,certyfikaty o ukończeniu szkolenia zawierające informacje o jego tematyce, wymiarze godzin oraz zdobytych uprawnieniach. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia na zaświadczeniach o ukończeniu szkolenia poniższej informacji: Szkolenie w ramach projektu systemowego współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego POKL, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej oraz ologowania zaświadczeń, list, materiałów dydaktycznych symbolami: logo UE z podpisem Unia Europejska, logo EFS, PO KL. 18 Wykonawca przeprowadzi ewaluację na początku i na końcu szkolenia - dokonać oceny szkolenia oraz trenerów za pomocą ankiet ewaluacyjnych, 19 Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania kontroli realizacji zamówienia, 20 Termin realizacji szkoleń liczony od dnia zawarcia umowy do: - trening kompetencji i umiejętności społecznych 31.07.2013r. - trening pracy 31.10.2013r. - szkolenia,kursy zawodowe 30.09.2013r. - I pomoc przedmedyczna 30.09.2013r. - trening budowania poprawnych relacji rodzinnych oraz trening zastępowania agresji 31.10.2013r. Kod przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień -CPV 80.50.00.00-9 Usługi szkoleniowe. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie kadry dydaktycznej
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gops-stanin.pl; www.stanin.pl zakładka e-bip zamówienia publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach