Przetargi.pl
Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom

Powiat Świdwiński ogłasza przetarg

  • Adres: 78-300 Świdwin, ul. Mieszka I 16
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 094 3650301, 3650335 , fax. 094 3650330
  • Data zamieszczenia: 2013-07-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Świdwiński
    ul. Mieszka I 16 16
    78-300 Świdwin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 094 3650301, 3650335, fax. 094 3650330
    REGON: 33092078800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatswidwinski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1Przedmiotem zamówienia jest: Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom. 2Projekt został współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII Promocja integracji społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. 3Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1)Szkolenie nr 1- skierowane jest do pracowników instytucji pierwszego kontaktu z osobami dotkniętymi przemocą domową - maksymalnie 52 osoby, są to przedstawiciele: - policji - wymiaru sprawiedliwości - członkowie zespołów kuratorskich - służby zdrowia - ośrodków pomocy społecznej - pracownicy socjalni - systemu edukacji - pedagodzy szkolni - organizacji pozarządowych 2)Szkolenie nr 2 - skierowane do policjantów oddziału prewencji i dyżurnych - maksymalnie 45 osób. Opisy zawierają minimalną wymaganą treść warsztatów: Szkolenie nr 1. Obsługa interesanta (3-dniowe) Cel szkolenia: uświadomienie pracownikom instytucji pierwszego kontaktu z osobami dotkniętymi przemocą w rodzinie, jakie znaczenie ma stosowanie spójnych standardów obsługi interesanta w budowaniu wizerunku instytucji tworzących system pomocy, nabycie umiejętności z zakresu skutecznej komunikacji interpersonalnej, niezbędnej w pracy z interesantami, nabycie praktycznej wiedzy na temat zasad obowiązujących w kontaktach bezpośrednich i podczas rozmowy telefonicznej, nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu strategii budowania zaufania i pozytywnych relacji z interesantem, nabycie wiedzy podnoszącej profesjonalizmu pracowników instytucji pierwszego kontaktu z osobami doświadczającymi przemocy w rodzinie w zakresie obsługi interesanta, nabycie praktycznych umiejętności z zakresu pracy z trudnym interesantem, tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie, nabycie praktycznych umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami i stresem w pracy. Dzień 1. 1. Autoprezentacja i komunikacja, czyli jak zrobić dobre pierwsze wrażenie: a) autoprezentacja - rodzaje, metody b) podstawowe zasady efektywnych kontaktów międzyludzkich c) skuteczna komunikacja drogą do sprostania potrzebom interesanta: wpływ komunikacji werbalnej na jakość obsługi interesanta narzędzia skutecznego porozumiewania się bariery komunikacyjne i ich pokonywanie sztuka rozmawiania aktywne słuchanie komunikacja niewerbalna i jej znaczenie dla obsługi interesanta rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej d) wypracowanie własnego (indywidualnego) stylu pracy z interesantem. Dzień 2. 1. Rozmowa z interesantem a) etapy i techniki prowadzenia rozmowy w zależności od rodzaju interesanta, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób doświadczających przemocy w rodzinie b) specyfika rozmowy telefonicznej 2. Jak sobie radzić z trudnym interesantem tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie a) metody i techniki pracy z różnymi grupami interesantów w zależności od ich specyfiki b) metody i techniki reagowania na potrzeby interesantów - empatyczne podejście do interesantów doświadczających przemocy w rodzinie 3. Wywieranie wpływu a) jak demaskować techniki manipulacji i perswazji stosowane przez interesantów b) reguły wywierania wpływ Dzień 3. 1. Stres w pracy - jak sobie z nim radzić a) negatywne emocje b) stres c) modele zachowań oraz techniki radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami w pracy z interesantem d) zarządzanie stresem i własnymi emocjami - jak to robić skutecznie 2. Asertywność w pracy z klientem Szkolenie nr 2. Praca z klientem w kryzysie, empatia (1-dniowe dla 3 grup x 15 osób) Cel szkolenia: nabycie wiedzy przez policjantów w zakresie realizacji procedury Niebieskiej Karty uświadomienie policjantom, jakie znaczenie ma stosowanie spójnych standardów obsługi interesanta w budowaniu wizerunku instytucji tworzących system pomocy, nabycie praktycznych umiejętności z zakresu pracy z trudnym interesantem, tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie, szczególnie podczas interwencji nabycie praktycznych umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami i stresem w pracy oraz sposoby zachowania i reagowania w bezpośrednim kontakcie z klientem agresywnym Dzień 1 1.Procedura Niebieskiej Karty. 2.Prowadzenie interwencji oraz rozmowa z interesantem a) etapy i techniki prowadzenia rozmowy w trakcie interwencji w zależności od rodzaju klienta, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób doświadczających przemocy w rodzinie. 3.Jak sobie radzić z trudnym interesantem tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie. a) metody i techniki pracy z różnymi grupami interesantów w zależności od ich specyfiki b) metody i techniki reagowania na potrzeby interesantów - empatyczne podejście do interesantów doświadczających przemocy w rodzinie. 4. Wywieranie wpływu a) jak demaskować techniki manipulacji i perswazji stosowane przez klientów, szczególnie w trakcie interwencji. b) reguły wywierania wpływ. 4Dodatkowe wymagania: 1)Dla szkolenia nr 1 i 2: a)metodyka szkoleń: wykład i ćwiczenia warsztatowe; b)koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia trenerów pokrywa Wykonawca; c)Wykonawca przygotuje materiały własne i opracowania wykładowców obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia spięte w estetyczny sposób lub zbindowane, które zostaną wydane każdemu uczestnikowi szkolenia w momencie rozpoczęcia szkolenia (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS); d)Wykonawca dostarczy materiały piśmiennicze (długopis, notatnik formatu A4), które po zakończeniu szkolenia przekaże każdemu z uczestników na własność; e)Wykonawca przygotuje i wyda na zakończenie szkolenia uczestnikom szkoleń zaświadczenia o ich ukończeniu (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS); f)Zamawiający pokrywa koszty: wynajęcia sal szkoleniowych wraz z niezbędnym wyposażeniem i sprzętem (projektor, tablice typu flipchart), poczęstunki i zakwaterowania uczestników szkoleń. g)Wykonawca przygotowuje sprawozdania z przebiegu każdego szkolenia. h)Wykonawca przeprowadza ankiety ewaluacyjnej ex-ante i ex-post. 2)Dla szkolenia nr 1: a)ćwiczenia warsztatowe prowadzone będą równolegle w trzech grupach. Każdą grupę warsztatową prowadzi jeden trener; Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pracę 3 trenerów po jednym w każdej z trzech grup równolegle. b)wykłady prowadzone będą dla całej grupy Użytkowników (maksymalnie 52 osoby) przez minimum jednego trenera; c)zajęcia 3 dniowe prowadzone będą w wymiarze łącznie 24 godziny zajęć dydaktycznych w ciągu trzech następujących po sobie dniach tygodnia (od poniedziałku do piątku). Poprzez godzinę zajęć dydaktycznych Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną, czyli 45 minut zegarowych. d)miejsce szkolenia zostanie wskazane przez Zamawiającego. Ośrodek szkoleniowy zostanie wyłoniony w odrębnym postępowaniu, znajdował się będzie w promieniu do 80 km od Świdwina (woj. zachodniopomorskie). e)Preferowany termin realizacji szkolenia: 3 dni w terminie 16-20 września 2013 r. 3)Dla szkolenia nr 2: a)zajęcia prowadzone nierównolegle dla trzech grup 15-sto osobowych w wymiarze 8 godzin dydaktycznych; poprzez godzinę zajęć dydaktycznych Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną, czyli 45 minut zegarowych. b)zajęcia prowadzone będą w terminach: 11 września 2013 r., 18 września 2013 r., 25 września 2013 r. c)miejsce realizacji szkoleń: miasto Świdwin (2 terminy) miasto Połczyn-Zdrój (1 termin).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatswidwinski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach