Przetargi.pl
PRZEPROWADZENIE KURSÓW I SZKOLEŃ W RAMACH PROJEKTU PN. SCHEMATOM STOP! WSPÓLNE DZIAŁANIA INSTYTUCJI POMOCY SPOŁECZNEJ I INSTYTUCJI RYNKU PRACY - PILOTAŻ

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 21-400 Łuków, ul. Broniewskiego 20/26
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 25 798 99 13 , fax. 25 798 99 13
  • Data zamieszczenia: 2014-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
    ul. Broniewskiego 20/26 20/26
    21-400 Łuków, woj. lubelskie
    tel. 25 798 99 13, fax. 25 798 99 13
    REGON: 71158683400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcpr.lukow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEPROWADZENIE KURSÓW I SZKOLEŃ W RAMACH PROJEKTU PN. SCHEMATOM STOP! WSPÓLNE DZIAŁANIA INSTYTUCJI POMOCY SPOŁECZNEJ I INSTYTUCJI RYNKU PRACY - PILOTAŻ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie oraz przeprowadzenie kursów i szkoleń dla beneficjentów projektu Schematom STOP! Wspólne działania instytucji pomocy społecznej i instytucji rynku pracy - pilotaż Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet I Zatrudnienie i integracja społeczna, Działanie 1.2 Wsparcie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej Celem projektu jest utworzenie skoordynowanego systemu współpracy instytucjonalnej wobec wielodzietnych rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje 9 następujących części: część 1 - Kurs doszkalający fryzjerstwo - Tematyka: Celem kursu jest podniesienie kwalifikacji uczestnika i przygotowanie uczestnika z zakresu praktycznej nauki niezbędnej do profesjonalnego wykonywania zawodu stylisty fryzjerstwa. Zajęcia obejmować będą: techniki strzyżenia poziom podstawowy (męskie i damskie), techniki strzyżenia poziom wysoko zaawansowany, techniki koloryzacji i balayage, nowoczesne techniki strzyżenia zgodne z trendami mody, techniki wykonywania koków i upięć. - część 2 - Kurs prawa jazdy kat. B Sposób prowadzenia zajęć: Program szkolenia ma zawierać liczbę godzin zajęć teoretycznych i praktycznych dla każdej osoby zgodnie z Ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2001 Nr 125 poz. 1371 z późn. zm.) wraz z państwowym egzaminem zewnętrznym teoretycznym i państwowym egzaminem zewnętrznym praktycznym z jazdy, przeprowadzonym przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego. Oferta szkolenia powinna uwzględniać koszt kursu teoretycznego, praktycznego, egzaminu wewnętrznego, koszt pierwszego podejścia absolwenta kursu do egzaminu państwowego, materiałów szkoleniowych, ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków, badań lekarskich, od dnia rozpoczęcia szkolenia do dnia zakończenia szkolenia. Inne istotne elementy kursu: zajęcia praktyczne mogą odbywać się od poniedziałku do niedzieli, średnio 2 godziny zegarowe dziennie. Zajęcia teoretyczne mogą odbywać się od poniedziałku do niedzieli nie więcej niż 8 godzin zegarowych dziennie, w tym 7 godz. zajęć dydaktycznych. Zajęcia teoretyczne nie mogą odbywać się w systemie e-learning. Pojazdy mechaniczne, na których będzie prowadzone szkolenie będą w pełni sprawne technicznie. - część 3 - Kurs florystyczny Program szkolenia - co najmniej 50 godzin zajęć - musi zawierać takie zagadnienia jak: pielęgnacja kwiatów, podstawy roślinoznawstwa, materiałoznawstwa, florystyka okolicznościowa, florystyka pogrzebowa, florystyka ślubna, Uczestnicy kursu po jego zakończeniu otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu. Kurs powinien rozpocząć się krótkim wprowadzeniem teoretycznym nie mniej niż 8 godz. Pozostałe godziny muszą być przeznaczone na zajęcia praktyczne. Zamawiający zapewnia na cele kursu materiały dydaktyczne do przeprowadzenia szkolenia: kwiaty, suchy oraz sztuczny materiał roślinny, naczynia, podkłady, dodatki florystyczne, dekoracyjne, itp. Absolwenci szkolenia otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu, na drukach MEN, zgodnie z § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych. - część 4 - Kurs remontowo - budowlany - technolog robót wykończeniowych Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: zorganizowanie i przeprowadzenie kursu remontowo - budowlanego dla 1 osoby. Liczba godzin szkolenia min. 120 godz. (podzielonych na moduł teoretyczny i praktyczny). W ramach zajęć teoretycznych kursu wykonawca zapewni: podręczniki, materiały do praktycznej nauki kursu, skrypty, materiały piśmienno-biurowe, środki dydaktyczne niezbędne do realizacji szkolenia. Wykonawca w zakresie zajęć praktycznych zapewnia: instruktorów nauki zawodu oraz materiały budowlane, odzież roboczą i środki ochrony indywidualnej. Ponadto Wykonawca zapewni sprzęt, narzędzia i urządzenia wraz z materiałami eksploatacyjnymi do urządzeń wykorzystywanych podczas szkolenia. Część praktyczna będzie realizowana w miejscu zamieszkania kursanta. Wykonawca zapewni taką ilość materiałów budowlanych, która pozwoli na prawidłowe przeprowadzenie co najmniej 90 godzin zajęć praktycznych kursu. Koszt materiałów przeznaczonych do praktycznej nauki zawodu nie może być niższy niż: 40% całkowitej wartości kursu. Przed dokonaniem ostatecznego rozliczenia Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kserokopie faktur VAT lub rachunków potwierdzających dostarczenie w wymaganej ilości materiałów do przeprowadzenia praktycznej nauki zawodu. Wykonawca zobowiązuje się również do opracowania programu kursu tak, aby był zgodny z wymogami określonymi w przepisach rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych. Sposób zakończenia kursu: Zaświadczenie o ukończeniu kursu. - część 5 - Kurs operatora koparko - ładowarki Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do egzaminu państwowego w celu uzyskania uprawnień na operatora koparko-ładowarki kl. III. Zakres szkolenia(program) powinien być zgodny z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r.w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118 poz. 1263). Czas trwania szkolenia (zajęcia teoretyczne i praktyczne): 176 godzin zegarowych (w tym co najmniej 60 godzin zajęć praktycznych). Zajęcia szkoleniowe nie mogą trwać krócej niż 6 godzin zegarowych dziennie. Po zakończonym szkoleniu uczestnicy otrzymają zaświadczenie o jego ukończeniu. Egzamin państwowy powinien odbyć się w ostatnim dniu szkolenia. W cenie należy uwzględnić koszt egzaminu przed Komisją z Instytutu Mechanizacji, Budownictwa i Górnictwa Skalnego. W przypadku pozytywnego zdania egzaminu uczestnicy otrzymają świadectwa potwierdzające pozytywny wynik sprawdzianu na uprawnienia operatora koparko ładowarki kl. III oraz książki operatora maszyn roboczych. - część 6 - Kurs odnowy i aranżacji wnętrz Liczba godzin szkolenia min. 40 godz. (podzielonych na moduł teoretyczny i praktyczny). W ramach zajęć teoretycznych kursu wykonawca zapewni: materiały do praktycznej nauki kursu, materiały piśmienno-biurowe, środki dydaktyczne niezbędne do realizacji szkolenia. Tematyka zajęć teoretycznych powinna obejmować m.in.: 1. Wprowadzenie i omówienie podstawowych pojęć - Zasady kompozycji - Światło, cień, barwa - Elementy budownictwa 2. Stylizacja wnętrz: - Materiałoznawstwo - Tkaniny i inne materiały dekoracyjne - Oświetlenie - Tricki dekoratorskie Wykonawca w zakresie zajęć praktycznych zapewnia instruktorów/dekoratorów wnętrz oraz materiały (wykończeniowe, dekoracyjne itp.), sprzęt, narzędzia. Na potrzeby skalkulowania oferty przyjmuje się, że odnowa i aranżacja dotyczyć będzie 1 pomieszczenia o powierzchni do 20 m2. W ramach zadania przewidziane jest malowanie lub tapetowanie pomieszczenia, zakup firan, zasłon, karniszy, oświetlenia sufitowego, ozdób ściennych itp. Część praktyczna będzie realizowana w miejscu zamieszkania kursanta. Po zakończeniu kursu zostanie sporządzona dokumentacja z realizacji, oddzielnie dla każdego pomieszczenia. - część 7 - Spotkania indywidualne z psychoterapeutą Tematyka zajęć powinna obejmować min : - umiejętność rozwiązywania problemów, - radzenie sobie ze stresem i lękiem, - wyrażanie własnego zdania, - podnoszenie samooceny, - pomoc w samoakceptacji itp. Czas: łącznie 30 godzin Osoby: dorośli i dzieci - część 8 - Spotkania indywidualne z radcą prawnym, Tematyka zajęć powinna dotyczyć kwestii mieszkaniowych, rodzinnych, alimentacyjnych, prawa pracy, praw i obowiązków osób bezrobotnych (zatrudnienie, możliwość uzyskania należnych ulg i dofinansowań) itp. Czas: łącznie 20 godzin - część 9 - Przeprowadzenie warsztatów metamorfozy , Moduł I A. Warsztat z budowania własnej wartości i komunikacji (dla 16 osób dorosłych i 20 dzieci) - 4 godziny x 2 grupy Cel warsztatów: poznanie nowych strategii zachowań w budowaniu poczucia własnej wartości. Zakres: - stworzenie mapy dotychczasowych zachowań, - poznanie blokujących nawyków i przekonań, - poznanie skutecznych strategii budowania poczucia własnej wartości i samoakceptacji, - nauka zmiany negatywnych myśli i przekonań na swój temat, - stworzenie własnego planu świadomego działania w relacji ze sobą i innymi, - pozytywne nastawienie i radość bycia sobą, - świadomość poczucia własnej wartości. B. Warsztat z asertywności - 16 osób dorosłych - 4 godziny x 2 grupy Celem warsztatów: poznanie asertywnego sposobu wyrażania własnego zdania, wyrażania próśb, jak również nauka mówienia nie, umiejętność radzenia sobie z krytyką, atakiem oraz sposoby radzenia sobie ze złością. Zakres: - nauka wyrażania i odkrywania swoich potrzeb, - autodiagnozy własnej asertywności, - nauka aktywnego dbania o realizację swoich własnych pragnień, - budowanie bliskich i ciepłych relacji z ludźmi bez rezygnowania z siebie, - poznanie modelu asertywnej odmowy, - nauka wyznaczania własnych granic i ich obrona, aby nie trwonić własnej mocy na rzeczy nieistotne, - zwiększenie umiejętność jasnego komunikowania się z ludźmi, w sposób sprzyjający zaspokojeniu swoich potrzeb, - zwiększenie swojego komfortu w ważnych dla siebie relacjach. C. Warsztat z zarządzania sobą w czasie dla 16 dorosłych - 4 godziny x 2 grupy Zakres: - przedstawienie wyzwań związanych z czasem, - własne oczekiwania związane z czasem, - poznanie czynników pozwalających wybierać i zrobić to co najważniejsze, - zwiększenie wiedzy i podniesienie kompetencji z zakresu zarządzania sobą w czasie i dokonywania wyborów w oparciu o wartości, - rozwijanie inteligencji nawigacyjnej pozwalającej dokonywać właściwych wyborów, - poznanie zasad tworzenia skutecznego planu działania. D. Warsztat z autoprezentacji dla 16 dorosłych - 4 godziny x 2 grupy Zakres: - ukazanie roli autoprezentacji w komunikacji między sobą; co i jak komunikuję, - zwrócenie uwagi na rolę ciała i głosu w procesie autoprezentacji, - zwrócenie uwagi na byciu w roli oraz zadaniu do wykonania, - najczęściej popełniane błędy podczas autoprezentacji, - poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem w trakcie wystąpienia publicznego. E. Warsztat z komunikacji interpersonalnej dla 16 dorosłych - 4 godziny x 2 godziny - systemy reprezentacji (audytywny, wizualny, kinestetyczny) - jak się dopasować do rozmówcy -techniki budowania i utrzymania kontaktu, - motywowanie i wywieranie wpływu przez język ciała - siła sugestii, język perswazji, hipnotyczne wzorce językowe Moduł II A. profesjonalna sesja fotograficzna dla każdej z 10 rodzin (58 os) Sesja fotograficzna będzie przebiegała dwuetapowo. Pierwsze spotkanie fotografa z rodziną odbędzie się na początku realizacji metamorfoz. Wówczas zostaną wykonane zdjęcia indywidualne i grupowe dla każdej rodziny. Drugie spotkanie fotografa z rodziną odbędzie się na koniec realizacji metamorfoz, w miejscu wskazanym przez Wykonawcę. Podczas sesji zostanie również wykonane i wywołane zdjęcie portretowe każdej rodziny. Wykonawca zapewni antyramy, celem przygotowania wystawy. B. Indywidualne zajęcia ze stylistą i wizażystą dla dorosłych członków rodziny Nabycie umiejętności kreowania własnego wizerunku, robienia makijażu stosownie do wykonywanego zawodu, doboru stroju, fryzury, sztuki kamuflażu, itp. W warsztatach będzie uczestniczyć 16 osób dorosłych: stylista - 1 godz./os., wizażysta - 2 godz./os. C. wizyta u kosmetyczki i fryzjera Celem tych wizyt będzie poprawa własnego wizerunku, samopoczucia. Fryzjer - 16 osób dorosłych + 20 dzieci Kosmetyczka - 16 osób dorosłych (9 kobiet + 7 mężczyzn) D. zakup ubrań wizytowych, przeznaczonych na pierwszą rozmowę kwalifikacyjną dla każdego dorosłego członka rodziny. Zakup ubrań również będzie miał na celu poprawę wizerunku, prezentacji podczas rozmów z potencjalnymi pracodawcami. W ramach zadania planowany jest zakup ubrań dla 16 osób dorosłych w tym m.in.: - spódnica/spodnie, koszula - 9 kobiet; - spodnie, koszula - 7 mężczyzn. W trakcie wszystkich warsztatów zostaną zastosowane poniższe metody i środki szkolenia: - ćwiczenia indywidualne i grupowe, - dyskusje moderowane, - scenki z odgrywaniem ról, - gry i symulacje różnych sytuacji, np. zawodowych, - wykład interaktywny, - modelowanie zachowania , - ćwiczenia z użyciem kamery, - case study. 3. Poszczególne kursy zostaną przeprowadzone według harmonogramu zatwierdzonego przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łukowie, sporządzonego uprzednio przez Wykonawcę. 4. W przypadku jeżeli kurs/szkolenie będą odbywały się poza granicami administracyjnymi powiatu łukowskiego Wykonawca zorganizuje we własnym zakresie oraz na własny koszt i ryzyko przejazd uczestników z miejsca zamieszkania na miejsce szkolenia/kursu oraz z miejsca szkolenia /kursu do miejsca zamieszkania. 5. Wykonawca zapewni badania lekarskie - m.in. lekarz medycyny pracy + badania psychologiczne + badania sanitarno-epidemiologiczne + badania lekarza uprawnionego do badań kierowców (na szkoleniach gdzie są wymagane). 6. Dla części 2 - Kurs prawa jazdy kat. B Wykonawca pokryje koszty przystąpienia do państwowego egzaminu zewnętrznego teoretycznego i państwowego egzaminu zewnętrznego praktycznego z jazdy, przeprowadzonego przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Białej Podlaskiej, Oddział Terenowy w Łukowie. W przypadku negatywnego wyniku egzaminu teoretycznego lub praktycznego, wszystkie kolejne opłaty pokrywa uczestnik kursu osobiście. 7. Dla części 5 - Kurs operatora koparko - ładowarki Wykonawca pokryje koszty przystąpienia do egzaminu zewnętrznego przed Komisją z Instytutu Mechanizacji, Budownictwa i Górnictwa Skalnego. W przypadku negatywnego wyniku egzaminu, wszystkie kolejne opłaty pokrywa uczestnik kursu osobiście. 8. Godzina szkoleniowa w ramach niniejszego zamówienia wynosi 60 minut zajęć, a godzina dydaktyczna wynosi 45 minut. 9. Wykonawca w ramach przeprowadzanych kursów, zapewni serwis kawowy (tj. kawa, herbata, cukier, woda mineralna gazowana i niegazowana, śmietanka do kawy, ciastka, paluszki) dla każdej osoby podczas zajęć. W przypadku zajęć trwających powyżej 6 godzin w danym dniu, Wykonawca zapewni dla uczestników obiad (II danie). 10. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników kursów/szkoleń. 11. Kursy odbywać się będą w pomieszczeniach zapewniających warunki pracy osobom szkolącym się (kursantom) zgodne z obowiązującymi przepisami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. W trakcie kursu uczestnicy muszą mieć swobodny dostęp do sanitariatów. Dla zajęć teoretycznych Wykonawca zapewnia możliwość ich przeprowadzenia nieodpłatnie w lokalu udostępnionym przez Wykonawcę. 12. Materiały własne i opracowania wykładowców obejmujące swoim zakresem tematykę kursu oraz jego cały cykl, spięte w estetyczny sposób lub bindowane, zostaną wydane uczestnikom kursu w momencie jego rozpoczęcia. Na wszelkich materiałach szkoleniowych Wykonawca zamieści informację o współfinansowaniu kursu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, PO KL - nazwą działania oraz tytułem projektu. 13. Kursy muszą być przeprowadzone przez wykładowców posiadających kwalifikacje i umiejętności adekwatne do zakresu programowego prowadzonych przez nich kursów. 14. Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych usług szkoleniowych z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. 15. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia odpowiedniej dokumentacji: Dzienna lista obecności uczestników kursów; Codziennych list pokwitowania odbioru posiłków przez uczestników; List osób ubezpieczonych; List osób poddanych badaniom lekarskim; Pokwitowań odbioru materiałów dydaktycznych do zajęć teoretycznych i praktycznych dla każdego uczestnika; Dziennik zajęć zawierający m.in. wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych; Oświadczenia uczestników potwierdzających odbiór materiałów dydaktycznych i biurowych; Rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursu; Protokół z egzaminu jeżeli program szkolenia przewiduje organizację egzaminu. 16. Po ukończonym kursie Wykonawca wystawi każdemu uczestnikowi certyfikat potwierdzający uczestnictwo w danym szkoleniu - kursie oraz określający zakres zdobytych umiejętności i uzyskanych kwalifikacji. Wzór certyfikatu zostanie dostarczony po podpisaniu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://splukow.bip.e-zeto.eu/?public/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach