Przetargi.pl
„Przeprowadzenie kursów i szkoleń specjalistycznych w ramach projektu pn.: „Zawodowi Zawodowcy – z podziałem na sześć części"

Powiat Strzelecki ogłasza przetarg

  • Adres: 47100 Strzelce Opolskie, ul. Jordanowska
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4401700;4401755 , fax. 77 4401701
  • Data zamieszczenia: 2019-01-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Strzelecki
    ul. Jordanowska 2
    47100 Strzelce Opolskie, woj. opolskie
    tel. 77 4401700;4401755, fax. 77 4401701
    REGON: 53141265100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatstrzelecki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przeprowadzenie kursów i szkoleń specjalistycznych w ramach projektu pn.: „Zawodowi Zawodowcy – z podziałem na sześć części"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Przeprowadzenie kursów i szkoleń specjalistycznych w ramach projektu pn.: „Zawodowi Zawodowcy – z podziałem na sześć części". Projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020, umowa o dofinansowanie nr RPOP.09.02.01-16-0009/17-00. 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursów i szkoleń specjalistycznych dla grup uczniów z Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich oraz Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Zawadzkiem obejmujące: Kurs kwalifikacyjny – SOLID EDGE – Część I Kurs barmana – Część II Kurs baristy – Część III Kurs carvingu – Część IV Kurs na wózki widłowe – Część V Kurs na suwnice – Część VI Część I – Przeprowadzenie kursu kwalifikacyjnego – SOLID EDGE Celem kursy jest: - Zapoznanie kursantów z interfejsem użytkownika. - nabycie umiejętności tworzenia zaawansowanych wirtualnych modeli przestrzennych z użyciem funkcji szkicownika (sketch) oraz modelowania z użyciem brył. - Zdobycie przez kursantów konkretnych umiejętności utrwalonych wieloma godzinami ćwiczeń. Program kursu w zakresie minimalnym powinien zawierać: Ogólne zasady pracy z programem Solid Edge, w tym organizacja interfejsu użytkownika , struktura programu, dostosowanie pasków narzędzi, praca w różnych środowiskach programu (modelowanie części, zespołów, dokumentacji płaskiej), wyjaśnienie schematu postępowania przy projektowaniu, tworzenie dokumentów, zapis, zakończenie pracy. Rysowanie na płaszczyźnie – moduł Draft, Szkicownik, w tym kolory formaty arkuszy i arkusze tła, polecenia rysunkowe, style linii i kreskowania, przycinanie i rozciąganie elementów, zaokrąglanie i frazowanie naroży, odsunięcie symetryczne, wypełnienie, przesuwanie i kopiowanie, obrót, odbicie lustrzane, opcje narzędzia zaznaczenia, wymiarowanie i opisywanie rysunku, zarządzaniem ekranem, relacje pomocnicze. Modelowanie części – moduł PART, w tym wyświetlanie i zarządzanie ekranem, tablica materiałów, ustawiania opcji i wartości domyślnych, polecenia modelowania (wyciągnięcie, wycięcie obrotowe, korzystanie ze szkiców), polecenia średniozaawansowane (pochylanie, zaokrąglanie ze zmiennym promieniem, edycja operacji, powielanie elementów), polecenia pomocnicze, EdgeBar, pomiar właściwości fizycznych, wymiana danych i edycji pomocniczych, wymiana danych i edycja bezpośrednia. Praca w zespołach – moduł Assembly, w tym pierwsze kroki w module Assembly, wstawianie istniejących części do zespołu, modelowanie nowych części w kontekście zespołu, symulacja ruchu (poziom podstawowy), automatyczne tworzenie widoków rozstrzelonych, modelowanie w kontekście zespołu, podzespoły, polecenia pomocnicze. Widoku rozstrzelone i przekroje częściowe, w tym pomiar właściwości fizycznych, inne polecenia pomocnicze, tworzenie dokumentacji (3D na 2D), tworzenie rzutów części (generowanie widoków, widoki szczegółowe), tworzenie dokumentacji na podstawie modelu, umieszczanie widoków głównych i pomocniczych, umieszczanie wymiarów i adnotacji, generowanie rzutów na podstawie wykonanych modeli, przekroje kłady i wyrwania, widoki cieniowane, widoki szczegółowe. Miejsce realizacji szkolenia: - Baza Edukacyjna w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich, ul. Powstańców Śląskich 3, 47-100 Strzelce Opolskie, Liczba grup i termin realizacji szkoleń: Łączna liczba uczniów: 34, w tym: Rok szkolny 2018-2019: - 1 grupa 10 osobowa ( uczniowie Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich) - 1 grupa 7 osobowa (uczniowie Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Zawadzkiem). Rok szkolny 2019/2020:  - 1 grupa 10 osobowa ( uczniowie Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich)  - 1 grupa 7 osobowa (uczniowie Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Zawadzkiem). Wykonawca kursu zapewni: - przeprowadzenie kursu kwalifikacyjnego – SOLID EDGE – 100 godzin dla każdej grupy, łącznie 4 grupy x 100 godzin= 400 godzin. W terminie 5 dni po podpisaniu umowy Wykonawca przedstawi szczegółowy harmonogram i program zajęć dla poszczególnych grup szkoleniowych, - zagwarantowanie stosownego oprogramowania na potrzeby przeprowadzenia kursy dla wszystkich uczestników kursu, - zapewnienie niezbędnych materiałów edukacyjnych dla każdego uczestnika kursu, - zapewnienie poczęstunku na zajęcia w formie ciepłego napoju (kubek 250 ml kawy lub herbaty), wody gazowanej/niegazowanej (minimum 0,5 l na dzień szkolenia/osobę) i gotowej kanapki (bułka minimum masło, sałata, ser żółty, szynka) dla każdego uczestnika kursu na każdy dzień szkolenia. UWAGA! Wszystkie produkty dostarczane do szkoły w ramach kursu winny być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. (Dz.U. 2016 poz. 1154) w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach. - zagwarantowanie przejazdu uczniów z Zawadzkiego na każdy blok zajęć odbywających się w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich, - przeprowadzenie egzaminu zewnętrznego zakończonego uzyskaniem przez uczestników projektu imiennego certyfikatu potwierdzającego nabyte umiejętności zgodnie z wdrożonymi procedurami ISO. - odpowiednią kadrę, posiadająca uprawnienia do prowadzenia ww. kursu . - Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia wszystkich uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW na kwotę 5000 zł/os na cały okres jego trwania. Kopię dokumentów potwierdzających ubezpieczenia Wykonawca przekaże Zamawiającemu przed rozpoczęciem kursu. - Kursy prowadzone będą od poniedziałku do piątku, a za zgodą uczestników projektu również w soboty i niedziele. W dniu nauki zajęcia będą mogły odbywać się przed lub po odbyciu wszystkich zajęć lekcyjnych w danym dniu. - Wykonawca dodatkowo zobowiązany jest do informowania uczestników kursu o fakcie współfinansowania zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz do stosowania na wszystkich dokumentach w trakcie wykonywania przedmiotowego zamówienia znaków logo mówiących o współfinansowaniu kursów przez Unię Europejską. Koszt przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego, zewnętrznego i państwowego, i wydania certyfikatów oraz wszystkie inne koszty, w tym badania lekarskie i przejazd uczniów, poczęstunek musi być zawarty w cenie kursu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby osób, będących uczestnikami kursu. W przypadku zmiany liczby osób, zmianie ulegnie wartość zamówienia proporcjonalnie do liczby osób, które wzięły udział w kursie. Szczegółowa wycena kursu winna zawierać: L.P. Nazwa kursu Cena netto za jedną osobę Łączna liczba uczniów biorących udział w kursie Całkowita wartość netto 1 SOLID EDGE 34 Wartość VAT Wartość brutto Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). 2. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - Wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu – jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. 3. Obowiązek określony w ust. 2 dotyczy także Podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących czynności o których mowa w ust. 2. 4. Sposób i okres wymaganego zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. a. Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia opisane w SIWZ zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy min. 0,5 etatu. b. Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby i do przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających takie zatrudnienie w terminie 2 dni roboczych od zawarcia umowy o pracę z pracownikami zatrudnionymi w miejsce pracowników, których stosunek pracy ustał przed wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia. 5. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: a. Przedmiot zamówienia będzie świadczony przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – załączniku do umowy. b. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że wyszczególnione w nim osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust.3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. c. Zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, że Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązany jest zatrudnić na podstawie umowy o pracę osoby, które wykonywać będą wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Zatem wymóg ten dotyczy osób, które wykonywać będą bezpośrednio czynności związane z wykonywaniem robót, czyli pracowników fizycznych wykonujących czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). Zamawiający zastrzega sobie prawo do spowodowania kontroli zatrudnienia przez Państwową Inspekcję Pracy na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia celem sprawdzenia spełnienia ww. warunku. d. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy dostarczy oświadczenie, że zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Wykonawca lub Podwykonawca zatrudnia na podstawie umowy o pracę osoby, które wykonywać będą wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie, zgodnie z zapisem SIWZ. 6. Oprócz kar umownych opisanych w § 8 ust. 1 lit. d projektu umowy z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę/Podwykonawcę wymagań w zakresie zatrudnienia w przypadku dwukrotnego niewywiązania się z obowiązku wskazanego w § 1a ust. 5 lit. b), c) i d) projektu umowy lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w ofercie, Zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy jak za nienależyte wykonanie zamówienia. 7. W uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osoby lub osób innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie. Część II – przeprowadzenie kursu barmana Program kursu barmana w minimalnym zakresie obejmuje: Historię miksologii, sylwetka barmana, prezentacja sprzętu barmańskiego i typów szkła barowego, technologia napojów alkoholowych, towaroznastwo alkoholowe, zasady profesjonalnej degustacji i oceny alkoholi, przyrządzanie koktajli metodami: building, shaking, stirling, throwing, zasady serwowania nopojów mieszanych, striped drinks, classic coctalils i modern classic coctails, podawanie płonącego likieru sam buca, podawanie absyntu, koktajle na bazie wina musującego, zaawansowane techniki dekorowania drinków, drinki na bazie świeżych owoców przyrządzane przy użyciu muddlera bądź blendera, sposób podawania tequili, drinki efektowne i płonące, free pouring, ergonomia pracy za barem, Speer flair, podstawy wiedzy o winie, piwo, nalewani i serwowanie piwa, najnowsze trendy w światowej misologii. Miejsce realizacji szkolenia: - Baza Edukacyjna Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich, ul. Powstańców Śląskich 3, 47-100 Strzelce Opolskie, Liczba grup i termin realizacji szkoleń: Łączna liczba uczniów Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich: 20, w tym: Rok szkolny 2018-2019: - 1 grupa 10 osobowa – kurs barmański I stopnia, 66 godzin, w tym: 22 godziny teorii, 44 godziny praktyki. Rok szkolny 2019/2020: - 1 grupa 10 osobowa – kurs barmański I stopnia, 66 godzin, w tym: 22 godziny teorii, 44 godziny praktyki. Wykonawca kursu zapewni: - przeprowadzenie kursu barman 66 godzin dla każdej grupy, łącznie 2 grup x 66 godzin= 132 godzin, do 5 dni po podpisaniu umowy Wykonawca przedstawi szczegółowy harmonogram i program zajęć dla poszczególnych grup szkoleniowych, - zagwarantowanie niezbędnych akcesoriów, artykułów, alkoholi na zajęcia praktyczne, - zapewnienie niezbędnych materiałów edukacyjnych dla każdego uczestnika kursu, - przeprowadzenie egzaminów zewnętrznych: teoretycznych i praktycznych zakończonych uzyskaniem przez uczestników projektu imiennego certyfikatu: Certyfikat barmana I stopnia w języku polskim i angielskim (każdy certyfikat posiada unikany hologram, który uniemożliwia jego podrobienie). - odpowiednią kadrę, posiadająca uprawnienia do prowadzenia ww. kursu. - Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia wszystkich uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW na kwotę 5000 zł/os na cały okres jego trwania. Kopię dokumentów potwierdzających ubezpieczenia Wykonawca przekaże Zamawiającemu przed rozpoczęciem kursu. - Kursy prowadzone będą od poniedziałku do piątku, a za zgodą uczestników projektu również w soboty i niedziele. W dniu nauki zajęcia będą mogły odbywać się przed lub po odbyciu wszystkich zajęć lekcyjnych w danym dniu. - Wykonawca dodatkowo zobowiązany jest do informowania uczestników kursu o fakcie współfinansowania zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz do stosowania na wszystkich dokumentach w trakcie wykonywania przedmiotowego zamówienia znaków logo mówiących o współfinansowaniu kursów przez Unię Europejską. Koszt przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego, zewnętrznego i państwowego, i wydania certyfikatów oraz wszystkie inne koszty, w tym badania lekarskie i przejazd uczniów, poczęstunek musi być zawarty w cenie kursu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby osób, będących uczestnikami kursu. W przypadku zmiany liczby osób, zmianie ulegnie wartość zamówienia proporcjonalnie do liczby osób, które wzięły udział w kursie. Szczegółowa wycena kursu winna zawierać: L.P. Nazwa kursu Cena netto za jedną osobę Łączna liczba uczniów biorących udział w kursie Całkowita wartość netto 1 Barman 20 Wartość VAT Wartość brutto Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). 2. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - Wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu – jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. 3. Obowiązek określony w ust. 2 dotyczy także Podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących czynności o których mowa w ust. 2. 4. Sposób i okres wymaganego zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. a. Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia opisane w SIWZ zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy min. 0,5 etatu. b. Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby i do przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających takie zatrudnienie w terminie 2 dni roboczych od zawarcia umowy o pracę z pracownikami zatrudnionymi w miejsce pracowników, których stosunek pracy ustał przed wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia. 5. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: a. Przedmiot zamówienia będzie świadczony przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – załączniku do umowy. b. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że wyszczególnione w nim osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust.3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. c. Zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, że Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązany jest zatrudnić na podstawie umowy o pracę osoby, które wykonywać będą wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Zatem wymóg ten dotyczy osób, które wykonywać będą bezpośrednio czynności związane z wykonywaniem robót, czyli pracowników fizycznych wykonujących czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). Zamawiający zastrzega sobie prawo do spowodowania kontroli zatrudnienia przez Państwową Inspekcję Pracy na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia celem sprawdzenia spełnienia ww. warunku. d. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy dostarczy oświadczenie, że zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Wykonawca lub Podwykonawca zatrudnia na podstawie umowy o pracę osoby, które wykonywać będą wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie, zgodnie z zapisem SIWZ. 6. Oprócz kar umownych opisanych w § 8 ust. 1 lit. d projektu umowy z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę/Podwykonawcę wymagań w zakresie zatrudnienia w przypadku dwukrotnego niewywiązania się z obowiązku wskazanego w § 1a ust. 5 lit. b), c) i d) projektu umowy lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w ofercie, Zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy jak za nienależyte wykonanie zamówienia. 7. W uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osoby lub osób innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie. Część III – przeprowadzenie kursu baristy Program kursu baristy w minimalnym zakresie obejmuje: Podstawy teoretyczne (trivia, zarys historyczny, kawa, zasady serwowania napojów gorących, teoria espresso, zasada 4m), espresso (ustawienie młynka, prawidłowe metody dozowania i ubijania, espresso classico, ristretto, lungo, doppio, american), kawy mleczne (ubijanie mleka, streamery, classic cappuccino, cafe latte machisto, espresso machisto), kawy deserowe z czekoladą, z alkoholem (espresso affogato, espresso con panna, kawa po wiedeńsku, mocha i mokkacino, irish caffee), Latte art. (wzory lane z ręki, rysowanie sosem i szpikulcem). Miejsce realizacji szkolenia: - Baza Edukacyjna Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich, ul. Powstańców Śląskich 3, 47-100 Strzelce Opolskie, Liczba grup i termin realizacji szkoleń: Łączna liczba uczniów Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich: 20, w tym: Rok szkolny 2018-2019: - 1 grupa 10 osobowa – kurs baristy I stopnia, 66 godzin, w tym: 22 godziny teorii, 44 godziny praktyki. Rok szkolny 2019/2020: - 1 grupa 10 osobowa – kurs baristy I stopnia, 66 godzin, w tym: 22 godziny teorii, 44 godziny praktyki. Wykonawca kursu zapewni: - przeprowadzenie kursu baristy 66 godzin dla każdej grupy, łącznie 2 grup x 66 godzin= 132 godzin, do 5 dni po podpisaniu umowy Wykonawca przedstawi szczegółowy harmonogram i program zajęć dla poszczególnych grup szkoleniowych, - zagwarantowanie niezbędnych akcesoriów, artykułów na zajęcia praktyczne, - zapewnienie niezbędnych materiałów edukacyjnych dla każdego uczestnika kursu, - przeprowadzenie egzaminów zewnętrznych: teoretycznych i praktycznych zakończonych uzyskaniem przez uczestników projektu imiennego certyfikatu: Certyfikat baristy I stopnia w języku polskim i angielskim (każdy certyfikat posiada unikany hologram, który uniemożliwia jego podrobienie). - odpowiednią kadrę, posiadająca uprawnienia do prowadzenia ww. kursu. - Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia wszystkich uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW na kwotę 5000 zł/os na cały okres jego trwania. Kopię dokumentów potwierdzających ubezpieczenia Wykonawca przekaże Zamawiającemu przed rozpoczęciem kursu. - Kursy prowadzone będą od poniedziałku do piątku, a za zgodą uczestników projektu również w soboty i niedziele. W dniu nauki zajęcia będą mogły odbywać się przed lub po odbyciu wszystkich zajęć lekcyjnych w danym dniu. - Wykonawca dodatkowo zobowiązany jest do informowania uczestników kursu o fakcie współfinansowania zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz do stosowania na wszystkich dokumentach w trakcie wykonywania przedmiotowego zamówienia znaków logo mówiących o współfinansowaniu kursów przez Unię Europejską. Koszt przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego, zewnętrznego i państwowego, i wydania certyfikatów oraz wszystkie inne koszty, w tym badania lekarskie i przejazd uczniów, poczęstunek musi być zawarty w cenie kursu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby osób, będących uczestnikami kursu. W przypadku zmiany liczby osób, zmianie ulegnie wartość zamówienia proporcjonalnie do liczby osób, które wzięły udział w kursie. Szczegółowa wycena kursu winna zawierać: L.P. Nazwa kursu Cena netto za jedną osobę Łączna liczba uczniów biorących udział w kursie Całkowita wartość netto 1 Barista 20 Wartość VAT Wartość brutto Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). 2. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - Wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu – jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. 3. Obowiązek określony w ust. 2 dotyczy także Podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących czynności o których mowa w ust. 2. 4. Sposób i okres wymaganego zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. a. Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia opisane w SIWZ zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy min. 0,5 etatu. b. Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby i do przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających takie zatrudnienie w terminie 2 dni roboczych od zawarcia umowy o pracę z pracownikami zatrudnionymi w miejsce pracowników, których stosunek pracy ustał przed wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia. 5. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: a. Przedmiot zamówienia będzie świadczony przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – załączniku do umowy. b. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że wyszczególnione w nim osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust.3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. c. Zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, że Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązany jest zatrudnić na podstawie umowy o pracę osoby, które wykonywać będą wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Zatem wymóg ten dotyczy osób, które wykonywać będą bezpośrednio czynności związane z wykonywaniem robót, czyli pracowników fizycznych wykonujących czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). Zamawiający zastrzega sobie prawo do spowodowania kontroli zatrudnienia przez Państwową Inspekcję Pracy na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia celem sprawdzenia spełnienia ww. warunku. d. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy dostarczy oświadczenie, że zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Wykonawca lub Podwykonawca zatrudnia na podstawie umowy o pracę osoby, które wykonywać będą wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie, zgodnie z zapisem SIWZ. 6. Oprócz kar umownych opisanych w § 8 ust. 1 lit. d projektu umowy z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę/Podwykonawcę wymagań w zakresie zatrudnienia w przypadku dwukrotnego niewywiązania się z obowiązku wskazanego w § 1a ust. 5 lit. b), c) i d) projektu umowy lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w ofercie, Zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy jak za nienależyte wykonanie zamówienia. 7. W uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osoby lub osób innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie. Część IV – przeprowadzenie kursu carvingu Program kursu carvingu w minimalnym zakresie obejmuje: Histora sztuki carvingu, narzędzia do carvingu, sposoby zabezpieczania i pielęgnacji wyrzeźbionych prac, rzeźbienie motywów kwiatowych w owocach i warzywach, tworzenie dekoracji sztuki carvingu poprzez łączenie pojedynczych rzeźb. Miejsce realizacji szkolenia: - Baza Edukacyjne Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich, ul. Powstańców Śląskich 3, 47-100 Strzelce Opolskie, Liczba grup i termin realizacji szkoleń: Łączna liczba uczniów technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich: 20, w tym: Rok szkolny 2018-2019: - 1 grupa 10 osobowa – kurs carvingu stopnia podstawowego, 66 godzin, w tym: 20 godzin teorii, 46 godzin praktyki. Rok szkolny 2019/2020: - 1 grupa 10 osobowa – kurs carvingu stopnia podstawowego, 66 godzin, w tym: 20 godzin teorii, 46 godzin praktyki. Wykonawca kursu zapewni: - przeprowadzenie kursu carvingu, 66 godzin dla każdej grupy, łącznie 2 grup x 66 godzin= 132 godzin, do 5 dni po podpisaniu umowy Wykonawca przedstawi szczegółowy harmonogram i program zajęć dla poszczególnych grup szkoleniowych, - zagwarantowanie niezbędnych akcesoriów, artykułów na zajęcia praktyczne, - zapewnienie niezbędnych materiałów edukacyjnych dla każdego uczestnika kursu, - przeprowadzenie egzaminów zewnętrznych: teoretycznych i praktycznych zakończonych uzyskaniem przez uczestników projektu imiennego certyfikatu: Certyfika carvingu stopnia podstawowego w języku polskim i angielskim. - odpowiednią kadrę, posiadająca uprawnienia do prowadzenia ww. kursu. - Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia wszystkich uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW na kwotę 5000 zł/os na cały okres jego trwania. Kopię dokumentów potwierdzających ubezpieczenia Wykonawca przekaże Zamawiającemu przed rozpoczęciem kursu. - Kursy prowadzone będą od poniedziałku do piątku, a za zgodą uczestników projektu również w soboty i niedziele. W dniu nauki zajęcia będą mogły odbywać się przed lub po odbyciu wszystkich zajęć lekcyjnych w danym dniu. - Wykonawca dodatkowo zobowiązany jest do informowania uczestników kursu o fakcie współfinansowania zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz do stosowania na wszystkich dokumentach w trakcie wykonywania przedmiotowego zamówienia znaków logo mówiących o współfinansowaniu kursów przez Unię Europejską. Koszt przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego, zewnętrznego i państwowego, i wydania certyfikatów oraz wszystkie inne koszty, w tym badania lekarskie i przejazd uczniów, poczęstunek musi być zawarty w cenie kursu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby osób, będących uczestnikami kursu. W przypadku zmiany liczby osób, zmianie ulegnie wartość zamówienia proporcjonalnie do liczby osób, które wzięły udział w kursie. Szczegółowa wycena kursu winna zawierać: L.P. Nazwa kursu Cena netto za jedną osobę Łączna liczba uczniów biorących udział w kursie Całkowita wartość netto 1 Carving 20 Wartość VAT Wartość brutto Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). 2. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - Wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu – jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. 3. Obowiązek określony w ust. 2 dotyczy także Podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących czynności o których mowa w ust. 2. 4. Sposób i okres wymaganego zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. a. Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia opisane w SIWZ zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy min. 0,5 etatu. b. Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby i do przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających takie zatrudnienie w terminie 2 dni roboczych od zawarcia umowy o pracę z pracownikami zatrudnionymi w miejsce pracowników, których stosunek pracy ustał przed wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia. 5. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: a. Przedmiot zamówienia będzie świadczony przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – załączniku do umowy. b. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że wyszczególnione w nim osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust.3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. c. Zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, że Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązany jest zatrudnić na podstawie umowy o pracę osoby, które wykonywać będą wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Zatem wymóg ten dotyczy osób, które wykonywać będą bezpośrednio czynności związane z wykonywaniem robót, czyli pracowników fizycznych wykonujących czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). Zamawiający zastrzega sobie prawo do spowodowania kontroli zatrudnienia przez Państwową Inspekcję Pracy na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia celem sprawdzenia spełnienia ww. warunku. d. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy dostarczy oświadczenie, że zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Wykonawca lub Podwykonawca zatrudnia na podstawie umowy o pracę osoby, które wykonywać będą wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie, zgodnie z zapisem SIWZ. 6. Oprócz kar umownych opisanych w § 8 ust. 1 lit. d projektu umowy z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę/Podwykonawcę wymagań w zakresie zatrudnienia w przypadku dwukrotnego niewywiązania się z obowiązku wskazanego w § 1a ust. 5 lit. b), c) i d) projektu umowy lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w ofercie, Zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy jak za nienależyte wykonanie zamówienia. 7. W uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osoby lub osób innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie. Część V – kurs operatora wózków widłowych Program kursu obejmuje w minimalnym zakresie: Zoorganizowanie i przeprowadzenie kursów obsługi wózków widłowych z bezpieczną wymianą butli gazowych dla uczniów szkół: - Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich, - Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Zawadzkiem. Każda grupa skorzysta z: 42 godzin zajęć teoretycznych i 8 godzin zajęć instruktarzu na butlach gazowych, 15 godzin zajęć praktycznych, oraz 10 godzin zajęć praktycznych w firmie działającej na rynku pracy. Dodatkowo program kursu obejmuje przyprowadzenie egzaminu końcowego wewnętrznego oraz zorganizowanie i przeprowadzenie egzaminu przed komisją Urzędu Dozoru Technicznego. Miejsce realizacji szkolenia: - dowolne – wybrane przez Wykonawcę, dogodne lokalizacyjnie dla uczniów szkół ze Strzelec Opolskich i Zawadzkiego. Liczba grup i termin realizacji szkoleń: Łączna liczba uczniów: 74, w tym: Rok szkolny 2018-2019: - 3 grupy 10 osobowe z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich, - 1 grupa 7 osobowa z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zawadzkiem. Rok szkolny 2019/2020: - 3 grupy 10 osobowe z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich, - 1 grupa 7 osobowa z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zawadzkiem. Wykonawca kursu zapewni: - przeprowadzenie kursów: 75 godzin dla każdej grupy, łącznie 8 grup x 75 godzin= 600 godzin, po podpisaniu umowy Wykonawca przedstawi szczegółowy harmonogram i program zajęć dla poszczególnych grup szkoleniowych, - zagwarantowanie miejsca kursu dogodnego lokalizacyjnie dla uczniów, w przypadku takiej konieczności zagwarantowanie przejazdu uczniów do miejsca szkolenia), - zapewnienie niezbędnych materiałów edukacyjnych dla każdego uczestnika kursu, -.egzamin (teoretyczny i praktyczny) zgodnie z wymogami prawa; - certyfikat ukończenia kursu; - zaświadczenie kwalifikacyjne wydane przez organ właściwej jednostki Urzędu Dozoru Technicznego (Wykonawca zapewni w ramach usługi opłatę egzaminacyjną); - inne opłaty konieczne do ukończenia kursu zapewniające możliwość przystąpienia do egzaminu państwowego (m.in. badania lekarskie, przejazd uczniów do miejsca szkolenia); - zakupienie i organizacja cateringu w formie ciepłego napoju (kubek 250 ml kawy lub herbaty), wody gazowanej/niegazowanej (minimum 0,5 l na dzień szkolenia/osobę) i gotowej kanapki (bułka minimum masło, sałata, ser żółty, szynka) dla każdego uczestnika kursu na każdy dzień szkolenia. UWAGA! Wszystkie produkty dostarczane do szkoły w ramach kursu winny być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. (Dz.U. 2016 poz. 1154) w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach. - odpowiednią kadrę, posiadająca uprawnienia do prowadzenia ww. kursu. - Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia wszystkich uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW na kwotę 5000 zł/os na cały okres jego trwania. Kopię dokumentów potwierdzających ubezpieczenia Wykonawca przekaże Zamawiającemu przed rozpoczęciem kursu. - Kursy prowadzone będą od poniedziałku do piątku, a za zgodą uczestników projektu również w soboty i niedziele. W dniu nauki zajęcia będą mogły odbywać się przed lub po odbyciu wszystkich zajęć lekcyjnych w danym dniu. - Wykonawca dodatkowo zobowiązany jest do informowania uczestników kursu o fakcie współfinansowania zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz do stosowania na wszystkich dokumentach w trakcie wykonywania przedmiotowego zamówienia znaków logo mówiących o współfinansowaniu kursów przez Unię Europejską. Koszt przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego, zewnętrznego i państwowego, i wydania certyfikatów oraz wszystkie inne koszty, w tym badania lekarskie i przejazd uczniów, poczęstunek musi być zawarty w cenie kursu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby osób, będących uczestnikami kursu. W przypadku zmiany liczby osób, zmianie ulegnie wartość zamówienia proporcjonalnie do liczby osób, które wzięły udział w kursie. Szczegółowa wycena kursu winna zawierać: L.P. Nazwa kursu Cena netto za jedną osobę Łączna liczba uczniów biorących udział w kursie Całkowita wartość netto 1 Operator wózków widłowych 74 Wartość VAT Wartość brutto Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). 2. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - Wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu – jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. 3. Obowiązek określony w ust. 2 dotyczy także Podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących czynności o których mowa w ust. 2. 4. Sposób i okres wymaganego zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. a. Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia opisane w SIWZ zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy min. 0,5 etatu. b. Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby i do przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających takie zatrudnienie w terminie 2 dni roboczych od zawarcia umowy o pracę z pracownikami zatrudnionymi w miejsce pracowników, których stosunek pracy ustał przed wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia. 5. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: a. Przedmiot zamówienia będzie świadczony przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – załączniku do umowy. b. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że wyszczególnione w nim osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust.3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. c. Zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, że Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązany jest zatrudnić na podstawie umowy o pracę osoby, które wykonywać będą wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Zatem wymóg ten dotyczy osób, które wykonywać będą bezpośrednio czynności związane z wykonywaniem robót, czyli pracowników fizycznych wykonujących czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). Zamawiający zastrzega sobie prawo do spowodowania kontroli zatrudnienia przez Państwową Inspekcję Pracy na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia celem sprawdzenia spełnienia ww. warunku. d. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy dostarczy oświadczenie, że zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Wykonawca lub Podwykonawca zatrudnia na podstawie umowy o pracę osoby, które wykonywać będą wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie, zgodnie z zapisem SIWZ. 6. Oprócz kar umownych opisanych w § 8 ust. 1 lit. d projektu umowy z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę/Podwykonawcę wymagań w zakresie zatrudnienia w przypadku dwukrotnego niewywiązania się z obowiązku wskazanego w § 1a ust. 5 lit. b), c) i d) projektu umowy lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w ofercie, Zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy jak za nienależyte wykonanie zamówienia. 7. W uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osoby lub osób innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie. Część VI – kurs operatorów suwnic: Program kursu obejmuje w minimalnym zakresie: Zoorganizowanie i przeprowadzenie kursów operatorów suwnic sterowanych z poziomu roboczego IIS wraz z egzaminem państwowym w wymiarze dla 1 grupy 28 godzin teorii i 8 godzin praktyki i 10 godzin praktyk w instytucji rynku pracy dla uczniów szkół: - Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich, - Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Zawadzkiem. Każdy kurs musi być realizowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001 r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymagalnych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych (Dz. U. Nr 79, poz. 849 z późn. zm.). Każdy kurs dla każdej osoby musi zakończyć się egzaminem państwowym. Miejsce realizacji szkolenia: - dowolne – wybrane przez Wykonawcę, dogodne lokalizacyjnie dla uczniów szkół ze Strzelec Opolskich i Zawadzkiego. Liczba grup i termin realizacji szkoleń: Łączna liczba uczniów: 37, w tym: Rok szkolny 2018-2019: - 1 grupa 10 osobowa z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich, - 1 grupa 7 osobowa z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zawadzkiem. Rok szkolny 2019/2020: - 2 grupy 10 osobowa z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich, Wykonawca kursu zapewni: - przeprowadzenie kursów: 46 godzin dla każdej grupy, łącznie 4 grup x 46 godzin= 184 godzin, do 5 dni po podpisaniu umowy Wykonawca przedstawi szczegółowy harmonogram i program zajęć dla poszczególnych grup szkoleniowych, - zagwarantowanie miejsca kursu dogodne lokalizacyjnie dla uczniów, w przypadku takiej konieczności zagwarantowanie przejazdu uczniów do miejsca szkolenia, - zapewnienie niezbędnych materiałów edukacyjnych dla każdego uczestnika kursu, -.egzamin (teoretyczny i praktyczny) zgodnie z wymogami prawa; - certyfikat ukończenia kursu; - zaświadczenie kwalifikacyjne wydane przez organ właściwej jednostki Urzędu Dozoru Technicznego (Wykonawca zapewni w ramach usługi opłatę egzaminacyjną); - inne opłaty konieczne do ukończenia kursu zapewniające możliwość przystąpienia do egzaminu państwowego (m.in. badania lekarskie, przejazd uczniów do miejsca szkolenia); - zakupienie i organizacja cateringu w formie ciepłego napoju (kubek 250 ml kawy lub herbaty), wody gazowanej/niegazowanej (minimum 0,5 l na dzień szkolenia/osobę) i gotowej kanapki (bułka minimum masło, sałata, ser żółty, szynka) dla każdego uczestnika kursu na każdy dzień szkolenia. UWAGA! Wszystkie produkty dostarczane do szkoły w ramach kursu winny być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. (Dz.U. 2016 poz. 1154) w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach. - odpowiednią kadrę, posiadająca uprawnienia do prowadzenia ww. kursu – uprawnienia operatora suwnic sterowanych z poziomu roboczego IIS. - Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia wszystkich uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW na kwotę 5000 zł/os na cały okres jego trwania. Kopię dokumentów potwierdzających ubezpieczenia Wykonawca przekaże Zamawiającemu przed rozpoczęciem kursu. - Kursy prowadzone będą od poniedziałku do piątku, a za zgodą uczestników projektu również w soboty i niedziele. W dniu nauki zajęcia będą mogły odbywać się przed lub po odbyciu wszystkich zajęć lekcyjnych w danym dniu. - Wykonawca dodatkowo zobowiązany jest do informowania uczestników kursu o fakcie współfinansowania zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz do stosowania na wszystkich dokumentach w trakcie wykonywania przedmiotowego zamówienia znaków logo mówiących o współfinansowaniu kursów przez Unię Europejską. Koszt przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego, zewnętrznego i państwowego, i wydania certyfikatów oraz wszystkie inne koszty, w tym badania lekarskie i przejazd uczniów, poczęstunek musi być zawarty w cenie kursu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby osób, będących uczestnikami kursu. W przypadku zmiany liczby osób, zmianie ulegnie wartość zamówienia proporcjonalnie do liczby osób, które wzięły udział w kursie. Szczegółowa wycena kursu winna zawierać: L.P. Nazwa kursu Cena netto za jedną osobę Łączna liczba uczniów biorących udział w kursie Całkowita wartość netto 1 Operator suwnic 37 Wartość VAT Wartość brutto Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). 2. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - Wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu – jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. 3. Obowiązek określony w ust. 2 dotyczy także Podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących czynności o których mowa w ust. 2. 4. Sposób i okres wymaganego zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. a. Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia opisane w SIWZ zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy min. 0,5 etatu. b. Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby i do przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających takie zatrudnienie w terminie 2 dni roboczych od zawarcia umowy o pracę z pracownikami zatrudnionymi w miejsce pracowników, których stosunek pracy ustał przed wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia. 5. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: a. Przedmiot zamówienia będzie świadczony przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – załączniku do umowy. b. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że wyszczególnione w nim osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust.3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. c. Zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, że Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązany jest zatrudnić na podstawie umowy o pracę osoby, które wykonywać będą wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Zatem wymóg ten dotyczy osób, które wykonywać będą bezpośrednio czynności związane z wykonywaniem robót, czyli pracowników fizycznych wykonujących czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). Zamawiający zastrzega sobie prawo do spowodowania kontroli zatrudnienia przez Państwową Inspekcję Pracy na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia celem sprawdzenia spełnienia ww. warunku. d. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy dostarczy oświadczenie, że zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Wykonawca lub Podwykonawca zatrudnia na podstawie umowy o pracę osoby, które wykonywać będą wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie, zgodnie z zapisem SIWZ. 6. Oprócz kar umownych opisanych w § 8 ust. 1 lit. projektu umowy z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę/Podwykonawcę wymagań w zakresie zatrudnienia w przypadku dwukrotnego niewywiązania się z obowiązku wskazanego w § 1a ust. 5 lit. b), c) i d) projektu umowy lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w ofercie, Zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy jak za nienależyte wykonanie zamówienia. 7. W uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osoby lub osób innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80530000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wypełniony formularz ofertowy – załącznik Nr 1 do SIWZ; b) wykaz szkoleń przeprowadzonych przez zgłoszonego/ch do realizacji szkolenia Wykładowcę/ów, w ciągu ostatnich 12 miesięcy od dnia publikacji postępowania przetargowego – załącznik Nr 6 – 6e do SIWZ (w zależności, na którą część jest składana oferta); c) zobowiązanie wymagane postanowieniami Części I, Rozdział 9, pkt. 9.2. SIWZ w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu; d) w przypadku występowania kilku podmiotów pisemne pełnomocnictwo Wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu. Wykonawcy ustalają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu w formie pisemnego pełnomocnictwa (art. 23 ustawy Pzp); e) w przypadku występowania pełnomocnika, pełnomocnictwo do podpisania oferty (np. gdy w imieniu wykonawcy występuje inna osoba); f) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej (www.bip.powiatstrzelecki.pl) informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach