Przetargi.pl
Przeprowadzenie badań zapełnienia pojazdów, badań struktury pasażerów - w zakresie rodzaju posiadanego biletu wraz z określeniem relacji przejazdu pasażerów na wskazanych liniach oraz badań wykorzystania biletów okresowych na liniach trolejbusowych obsługiwanych przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni w 2013 roku

Zarząd Komunikacji Miejskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 81-244 Gdynia, ul. Zakręt do Oksywia 10
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6233312 , fax. 058 6233022
  • Data zamieszczenia: 2013-09-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Komunikacji Miejskiej
    ul. Zakręt do Oksywia 10 10
    81-244 Gdynia, woj. pomorskie
    tel. 058 6233312, fax. 058 6233022
    REGON: 19060628700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zkmgdynia.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie badań zapełnienia pojazdów, badań struktury pasażerów - w zakresie rodzaju posiadanego biletu wraz z określeniem relacji przejazdu pasażerów na wskazanych liniach oraz badań wykorzystania biletów okresowych na liniach trolejbusowych obsługiwanych przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni w 2013 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest przeprowadzenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego badań zapełnienia pojazdów, badań struktury pasażerów- w zakresie rodzaju posiadanego biletu wraz z określeniem relacji przejazdu pasażerów na wskazanych liniach oraz badań wykorzystania biletów okresowych na liniach trolejbusowych obsługiwanych przez Zamawiającego w 2013 roku. 2. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: zapewnienie, wymaganej przez Zamawiającego, minimalnej liczby osób prowadzących badania w tzw. segmentach wg szczegółowego harmonogramu zawartego w załączniku do SIWZ - SZCZEGÓŁOWY ZAKRES BADAŃ, wyposażenie osób prowadzących badania w komplet niezbędnych instrumentów pomiarowych, zapewnienie transportu osobom prowadzącym badania uwzględniającego rozpoczynanie pracy we wczesnych godzinach porannych oraz kończenie pracy w późnych godzinach wieczornych, przeprowadzenie badań zgodnie z metodologią i wg wytycznych przekazanych przez Zamawiającego podczas szkolenia, systematyczne przekazywanie wypełnionych kart pomiarowych w sposób wymagany przez Zamawiającego. 3. Szczegółowy opis badań: a) Przeprowadzenie badań zapełnienia pojazdów, struktury (identyfikacji nominałów oraz identyfikacji emitenta biletu) biletów (papierowych, elektronicznych i telefonicznych) posiadanych przez wszystkich pasażerów z uwzględnieniem liczby osób uprawnionych do przejazdów bezpłatnych i ulgowych wraz z odnotowaniem relacji przejazdu każdego pasażera na liniach 21 oraz 31, liczby gapowiczów, oraz wykorzystania biletów okresowych na liniach obsługiwanych przez Zamawiającego. Badaniami objęte są następujące linie: 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 i 31. Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia badań w tzw. segmentach. Jako segment rozumiany jest zestaw zadań, które muszą być wykonane jednocześnie w tym samym dniu. Przydział segmentów do określonych dni powszednich, sobót i niedziel jest dowolny i zależy od decyzji Wykonawcy, przy czym Wykonawca jest zobowiązany powiadomić Zamawiającego o tych przydziałach z minimum 3 (słownie: trzy) dniowym wyprzedzeniem. W każdym dniu Wykonawca może wykonać badanie dowolnej liczby segmentów. Łącznie badania obejmują 32 segmenty dotyczące dnia powszedniego, 17 segmentów dotyczących soboty oraz 15 segmentów dotyczących niedzieli. Szczegółowy opis każdego segmentu zawierający liczbę zadań wchodzących w skład każdego segmentu, minimalną liczbę ankieterów/obserwatorów wymaganą przez Zamawiającego, określenie liczby ankieterów/obserwatorów do każdego poszczególnego zadania oraz godzinę rozpoczęcia i zakończenia każdego zadania zawarty jest w załączniku do SIWZ - SZCZEGÓŁOWY ZAKRES BADAŃ. Szczegółowe minutowe harmonogramy pracy dla każdego zadania zostaną przekazane w dniu podpisaniu umowy. Badania mogą być wykonywane wyłącznie w dni wskazane przez Zamawiającego. W przypadku badań realizowanych w dni powszednie w zadaniach, w których wg załącznika do SIWZ - SZCZEGÓŁOWY ZAKRES BADAŃ - Zamawiający wymaga 5 osób - dopuszczalne jest prowadzenie badań przez 4 osoby do godz. 5.30 i po godz. 22.00 W przypadku badań realizowanych w soboty w zadaniach, w których wg załącznika do SIWZ - SZCZEGÓŁOWY ZAKRES BADAŃ - Zamawiający wymaga 5 osób - dopuszczalne jest prowadzenie badań przez 4 osoby do godz. 6.00 i po godz. 22.00 W przypadku badań realizowanych w niedziele w zadaniach, w których wg załącznika do SIWZ - SZCZEGÓŁOWY ZAKRES BADAŃ - Zamawiający wymaga 5 osób - dopuszczalne jest prowadzenie badań przez 4 osoby po godz. 22.00 Wykonawca, przed rozpoczęciem badań, otrzyma od Zamawiającego komplet wzorów instrumentów badawczych (kart pomiarowych) obowiązujących na poszczególnych liniach. Komplet instrumentów badawczych obejmuje: - karta rejestratora (jednakowy wzór dla wszystkich badanych linii), - karta pomiaru napełnienia (osobne wzory dla każdej z badanych linii), - karta wykorzystania biletów okresowych (jednakowy wzór dla wszystkich badanych linii). Wzory poszczególnych kwestionariuszy i kart zamieszczone są odpowiednio w załącznikach do SIWZ: KWESTIONARIUSZ WYKORZYSTANIA BILETÓW OKRESOWYCH, KARTA POMIARU NAPEŁNIENIA, KARTA REJESTRACJI. Wykonawca zobowiązany będzie do powielenia kart pomiarowych, we własnym zakresie i na własny koszt, w liczbie niezbędnej do przeprowadzenia badań. Badania należy przeprowadzić przy zastosowaniu następujących metod badawczych: a. w badaniach popytu - metody obserwacji jawnej, standaryzowanej, niekontrolowanej, b. w badaniach struktury biletów- metodą wywiadu bezpośredniego z każdym pasażerem podróżującym w badanym kursie połączonego z kontrolą biletów i rejestracją biletów na karcie pomiarowej. c. w badaniach wykorzystania biletów okresowych metody wywiadu bezpośredniego przy zastosowaniu wygodnego doboru próby. W przypadku pasażerów posiadających bilety w formie zapisu na karcie elektronicznej w badaniach - do identyfikacji rodzaju i nominału biletu należy wykorzystać czytniki biletów. Zamawiający udostępni Wykonawcy na okres badań czytniki służące do identyfikacji biletów. Wykonawca zobowiązany jest do zwrotu sprawnych czytników po zakończeniu badań. W przypadku nie zwrócenia czytnika lub zwrócenia go w stanie niezdatnym do użycia lub naprawy- Wykonawca zobowiązany będzie do poniesienia kosztu zakupu nowego czytnika w wysokości 8.348 zł (słownie: osiem tysięcy trzysta czterdzieści osiem złotych) + podatek VAT za każdą sztukę. W przypadku pogorszenia stanu czytnika ponad zwykły stan zużycia -Wykonawca zobowiązany będzie do poniesienia kosztów naprawy czytnika. W sytuacji, kiedy Zamawiający nie będzie w stanie zapewnić liczby czytników niezbędnej do przeprowadzenia badań zgodnie z harmonogramem (zawartym w załączniku do SIWZ - SZCZEGÓŁOWY ZAKRES BADAŃ) to zmieni metodologię badań. Zmiana metodologii nie spowoduje zmian harmonogramów oraz liczby osób realizujących badania. Szczegółowe zasady korzystania z udostępnionych czytników przedstawione są w załączniku do SIWZ- ZASADY UŻYTKOWANIA CZYTNIKÓW WYKORZYSTYWANYCH W BADANIACH ZKM W GDYNI. b) Obserwatorzy, rejestratorzy i ankieterzy zobowiązani są do bezwzględnego przestrzegania zasad zawartych w instrukcji badań. Treść instrukcji zamieszczona jest w załączniku do SIWZ - INSTRUKCJA PROWADZENIA BADAŃ DLA OBSERWATORÓW, REJESTRATORÓW I ANKIETERÓW. W wypadku stwierdzenia nie stosowania zasad zawartych w instrukcji Wykonawca zobowiązany jest do powtórzenia całego tzw. zadania bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia. Jeżeli różnica pomiędzy liczbą osób wynikającą z karty obserwatora i z danych rejestratorów (czytniki i kwestionariusze) w danym kursie przekroczy 5% (słownie: pięć procent) liczby pasażerów z karty obserwatora - Wykonawca będzie zobowiązany do powtórzenia badania w tych kursach w dniu wskazanym przez Zamawiającego bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia. Jednocześnie Wykonawca będzie zobowiązany do powtórzenia badań w wypadku rejestracji wyników na kartach w sposób nieczytelny - uniemożliwiający ich odczytanie. c) W badaniach struktury biletów, struktury uprawnień do przejazdów ulgowych oraz struktury uprawnień do przejazdów bezpłatnych - wyniki należy podać osobno dla każdego zbadanego kursu, czyli przejazdu pomiędzy dwoma przystankami krańcowymi. d) Zadania wykorzystania biletów okresowych należy prowadzić w sposób ciągły - równocześnie z badaniami struktury biletów - z zachowaniem zasady pierwszeństwa realizacji ważności badań struktury (konieczności uzyskania danych dotyczących wszystkich pasażerów). e) Obserwatorzy, rejestratorzy i ankieterzy są zobowiązani do rejestracji wszystkich badanych parametrów wyłącznie z wykorzystaniem instrumentów pomiarowych przygotowanych przez Zamawiającego. f) Podczas prowadzenia badań Wykonawca zobowiązany jest wykonać następujące minimalne liczby wywiadów dotyczących wykorzystania biletów okresowych: 2 000 (słownie: dwa tysiące) wywiadów w badaniach realizowanych od wtorku do soboty, 1000 (słownie: jeden tysiąc) wywiadów w badaniach realizowanych w niedziele i 600 (słownie: sześćset) wywiadów w badaniach realizowanych w poniedziałki. g) Przed rozpoczęciem badań wszyscy ankieterzy zobowiązani będą do uczestnictwa w szkoleniu oraz rozmowie kwalifikacyjnej weryfikującej znajomość metodologii badań zorganizowanych przez Zamawiającego. Termin szkolenia zostanie ustalony przez Wykonawcę i Zamawiającego niezwłocznie po podpisaniu umowy. Termin rozmowy kwalifikacyjnej zostanie ustalony z każdym uczestnikiem indywidualnie. Zamawiający przeprowadzi szkolenie dwukrotnie (jeden termin w godzinach przedpołudniowych i jeden termin w godzinach popołudniowych). W przypadku dołączenia do badań dodatkowych osób po terminie szkolenia Wykonawca zobowiązany będzie to ich wcześniejszego przeszkolenia we własnym zakresie, a Zamawiający zastrzega możliwość przystąpienia takiej osoby do badań po pozytywnej weryfikacji podczas rozmowy kwalifikacyjnej określającej znajomość metodologii badań. h) Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć Zamawiającemu fotografie legitymacyjne osób biorących udział w badaniach (w przypadku mężczyzn obowiązuje fotografia w koszuli i pod krawatem). Zamawiający po otrzymaniu fotografii wyda uczestnikom badań legitymacje uprawniające do ich prowadzenia. Żaden uczestnik badań nie może pracować w pojeździe bez legitymacji. Po zakończeniu badań Wykonawca zobowiązany będzie zwrócić legitymacje Zamawiającemu. W przypadku zagubienia Wykonawca zobowiązany będzie na własny koszt zamieścić ogłoszenie w prasie lokalnej informujące o zagubieniu i unieważnieniu legitymacji. i) W trakcie realizacji badań Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu z minimum 1 (słownie: jedno) dniowym wyprzedzeniem, drogą elektroniczną, nazwisk lub numerów służbowych osób wyznaczonych do pracy w poszczególnych zadaniach. j) Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego przekazywania Zamawiającemu oryginalnych wypełnionych kart pomiarowych: w przypadku badań kończących się przed godz. 21.00 - tego samego dnia do pokoju nr 7 lub sekretariatu w siedzibie ZKM (do godz.15) lub do Centrali Ruchu ZKM w Gdyni (do godz. 22.30), lub do Biura Obsługi Klienta przy ul. Kilińskiego 16 (do godz. 18.00), w przypadku badań zakończonych po godz. 21.00 - najpóźniej do godz. 12.00 dnia następnego (w przypadku weekendów - najbliższego dnia roboczego) do pokoju nr 7 lub sekretariatu w siedzibie ZKM (od godz. 8.00) lub do Centrali Ruchu ZKM (od godz. 5.00), lub do Biura Obsługi Klienta przy ul. Kilińskiego 16 (od godz. 10.30), w przypadku przekazania kart w terminie przekraczającym wymienione powyżej lub kart niekompletnych Zamawiający może uznać badania za nie wykonane i zażądać ich ponownej realizacji w wyznaczonym przez siebie nowym terminie. 4. Zamawiający wymaga realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z warunkami zawartymi we wzorze umowy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 793112009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu Wykonawcy są zobowiązani wnieść wadium w wysokości: 1 800 zł (słownie: jeden tysiąc osiemset złotych). Wykonawcy zobowiązani są dołączyć do oferty dowód wpłacenia /wniesienia wadium w wysokości i na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dotyczącej przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 2/ Wykonawca będzie zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % (słownie: dziesięć procent) ceny.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zkmgdynia.pl/?mod=zamowienia&id=1,2
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach