Przetargi.pl
przeprowadzenie badań zapełnienia pojazdów, badań struktury pasażerów w zakresie rodzaju posiadanego biletu wraz z określeniem relacji przejazdu pasażerów na wskazanych liniach oraz badań wykorzystania biletów okresowych na liniach obsługiwanych przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w 2015 roku

Zarząd Komunikacji Miejskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 81-244 Gdynia, ul. Zakręt do Oksywia 10
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6233312 , fax. 058 6233022
  • Data zamieszczenia: 2015-09-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Komunikacji Miejskiej
    ul. Zakręt do Oksywia 10 10
    81-244 Gdynia, woj. pomorskie
    tel. 058 6233312, fax. 058 6233022
    REGON: 19060628700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zkmgdynia.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    przeprowadzenie badań zapełnienia pojazdów, badań struktury pasażerów w zakresie rodzaju posiadanego biletu wraz z określeniem relacji przejazdu pasażerów na wskazanych liniach oraz badań wykorzystania biletów okresowych na liniach obsługiwanych przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w 2015 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest przeprowadzenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego badań zapełnienia pojazdów, badań struktury pasażerów w zakresie rodzaju posiadanego biletu wraz z określeniem relacji przejazdu pasażerów na wskazanych liniach oraz badań wykorzystania biletów okresowych na liniach obsługiwanych przez Zamawiającego w 2015 roku. 2. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: a) zapewnienie, wymaganej przez Zamawiającego, liczby osób prowadzących badania na poszczególnych zadaniach wg szczegółowego harmonogramu stanowiącego załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia ( zwanej w dalszej treści ogłoszenia o zamówieniu SIWZ) , b)wyposażenie osób prowadzących badania w komplet niezbędnych instrumentów pomiarowych, c) zapewnienie transportu dla osób prowadzących badania uwzględniającego rozpoczynanie pracy we wczesnych godzinach porannych oraz kończenie pracy w późnych godzinach wieczornych, d) przeprowadzenie badań zgodnie z metodologią i wg wytycznych przekazanych przez Zamawiającego podczas szkolenia, e) systematyczne przekazywanie wypełnionych kart pomiarowych w sposób wymagany przez Zamawiającego. 3. Szczegółowy opis badań zawarty został w treści SIWZ. 3.3 Badania należy przeprowadzić w okresie od dnia 17 października 2015 roku do dnia (maksymalnie) 13 grudnia 2015 roku z wyłączeniem następujących okresów: od dnia 29 października 2015 roku do dnia 02 listopada 2015 roku, 11 listopada 2015 roku. 3.4 Wykonawca będzie zobowiązany do powiadamiania Zamawiającego o terminie badań poszczególnych zadań z minimum 3 (słownie: trzy) dniowym wyprzedzeniem w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej: marketing@zkmgdynia.pl. Brak powiadomienia Zamawiającego o przeprowadzeniu badań w ww. terminie będzie równoznaczny z ich nieprzeprowadzeniem. 3.5 Wykonawca przed rozpoczęciem badań otrzyma od Zamawiającego komplet wzorów instrumentów badawczych (kart pomiarowych) obowiązujących na poszczególnych liniach, stanowiących załączniki do SIWZ. Wykonawca zobowiązany będzie do powielenia kart pomiarowych we własnym zakresie w liczbie niezbędnej do przeprowadzenia badań. 3.6 Badania należy przeprowadzić przy zastosowaniu następujących metod badawczych: a) w badaniach popytu - metody obserwacji jawnej, standaryzowanej, niekontrolowanej, b) w badaniach struktury biletów- metodą wywiadu bezpośredniego z każdym pasażerem podróżującym w badanym kursie połączonego z kontrolą biletów i rejestracją biletów na karcie pomiarowej. c) w badaniach wykorzystania biletów okresowych metody wywiadu bezpośredniego przy zastosowaniu wygodnego doboru próby. d) W przypadku pasażerów posiadających bilety w formie zapisu na karcie elektronicznej w badaniach - do identyfikacji rodzaju i nominału biletu należy wykorzystać czytniki biletów. Zamawiający udostępni nieodpłatnie Wykonawcy na okres badań 5 (słownie: pięć) czytników wraz z ładowarkami i wymiennymi bateriami służące do identyfikacji biletów. Wykonawca zobowiązany jest do zwrotu sprawnych czytników po zakończeniu badań. W przypadku nie zwrócenia czytnika lub zwrócenia go w stanie niezdatnym do użycia lub naprawy- Wykonawca zobowiązany będzie do poniesienia kosztu zakupu nowego czytnika w wysokości 8.348 zł (słownie: osiem tysięcy trzysta czterdzieści osiem złotych) plus podatek VAT za każdą sztukę. W przypadku pogorszenia stanu czytnika ponad zwykły stan zużycia -Wykonawca zobowiązany będzie do poniesienia kosztów naprawy czytnika. Szczegółowe zasady korzystania z udostępnionych przez Zamawiającego czytników przedstawione są w załączniku do SIWZ. e) Obserwatorzy, rejestratorzy i ankieterzy zobowiązani są do bezwzględnego przestrzegania zasad zawartych w instrukcji badań. Treść instrukcji zamieszczona jest w załączniku SIWZ. W wypadku stwierdzenia nie stosowania zasad zawartych w instrukcji Wykonawca zobowiązany jest do powtórzenia całego zadania bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia. Jeżeli różnica pomiędzy liczbą osób wynikającą z karty obserwatora i z danych rejestratorów (czytniki i kwestionariusze) w danym kursie przekroczy 5% (słownie: pięć procent) liczby pasażerów z karty obserwatora - Wykonawca będzie zobowiązany do powtórzenia badania w tych kursach w dniu wskazanym przez Zamawiającego bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia. Jednocześnie Wykonawca będzie zobowiązany do powtórzenia badań w wypadku rejestracji wyników na kartach w sposób nieczytelny - uniemożliwiający ich odczytanie. f) W badaniach struktury biletów, struktury uprawnień do przejazdów ulgowych oraz struktury uprawnień do przejazdów bezpłatnych - wyniki należy podać osobno dla każdego zbadanego kursu, czyli przejazdu pomiędzy dwoma przystankami krańcowymi. Wyjątki dotyczą badań na linii 128 gdzie wyróżnia się tylko jeden przystanek krańcowy i w związku z tym jako jeden kurs uważa się przejazd pojazdu od odjazdu z przystanku początkowego do jego powrotu na ten sam przystanek. g) Badania wykorzystania biletów okresowych należy prowadzić w sposób ciągły - równocześnie z badaniami struktury biletów- z zachowaniem zasady pierwszeństwa realizacji ważności badań struktury (konieczności uzyskania danych dotyczących wszystkich pasażerów). h) Obserwatorzy, rejestratorzy i ankieterzy są zobowiązani do rejestracji wszystkich badanych parametrów wyłącznie z wykorzystaniem instrumentów pomiarowych przygotowanych przez Zamawiającego. i) Podczas prowadzenia badań Wykonawca zobowiązany jest wykonać następujące liczby wywiadów dotyczących wykorzystania biletów okresowych: 800 (słownie: osiemset) wywiadów w badaniach realizowanych od wtorku do soboty, 400 (słownie: czterysta) wywiadów w badaniach realizowanych w niedziele, oraz 300 (słownie: trzysta) wywiadów w badaniach realizowanych w poniedziałki O ile liczba przeprowadzonych wywiadów podczas badań wynikających z harmonogramu będzie niewystarczająca Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym na własny koszt przeprowadzi dodatkowe badania mające na celu uzupełnienie wywiadów do liczb wymaganych przez Zamawiającego Wywiady należy prowadzić wyłącznie w pojazdach. j) Przed rozpoczęciem badań wszyscy ankieterzy zobowiązani będą do uczestnictwa w szkoleniu oraz rozmowie kwalifikacyjnej weryfikującej znajomość metodologii badań zorganizowanych przez Zamawiającego. Termin szkolenia zostanie ustalony przez Wykonawcę i Zamawiającego niezwłocznie po podpisaniu umowy. Zamawiający przeprowadzi szkolenie dwukrotnie (jeden termin w godzinach przedpołudniowych i jeden termin w godzinach popołudniowych). W przypadku dołączenia do badań dodatkowych osób po terminie szkolenia Wykonawca zobowiązany będzie do ich wcześniejszego przeszkolenia we własnym zakresie. Warunkiem dopuszczenia przez Zamawiający takiej osoby do badań będzie pozytywna weryfikacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej dotyczącej znajomości metodologii badań przeprowadzonej przez pracownika Zamawiającego. k) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu fotografii legitymacyjnych osób biorących udział w badaniach (w przypadku mężczyzn obowiązuje fotografia w koszuli i pod krawatem). Zamawiający po otrzymaniu fotografii wyda uczestnikom badań legitymacje uprawniające do ich prowadzenia. Żaden uczestnik badań nie może pracować w pojeździe bez legitymacji. Po zakończeniu badań Wykonawca zobowiązany będzie zwrócić legitymacje Zamawiającemu. W przypadku zagubienia Wykonawca zobowiązany będzie na własny koszt zamieścić ogłoszenie w prasie lokalnej informujące o zagubieniu i unieważnieniu legitymacji. l) W trakcie realizacji badań Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu z minimum 1 (słownie: jedno) dniowym wyprzedzeniem, drogą elektroniczną, nazwisk lub numerów służbowych osób wyznaczonych do pracy w poszczególnych zadaniach. m) Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego przekazywania Zamawiającemu oryginalnych wypełnionych kart pomiarowych nie później niż 3 (słownie: trzy) dni robocze po zakończeniu każdego zadania do pokoju nr 7 lub sekretariatu w siedzibie ZKM (do godz.15) lub do Biura Obsługi Klienta przy ul. Kilińskiego 16 (do godz. 18.00). W przypadku przekazania kart w terminie przekraczającym wymienione powyżej Zamawiający może uznać badania za nie wykonane i zażądać ich ponownej realizacji w wyznaczonym przez siebie nowym terminie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w treści SIWZ. 4. Zamawiający wymaga realizacji usług stanowiących przedmiot niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z warunkami zawartymi we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIW
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 793112009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1/ Przystępując do przetargu Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 800 PLN (słownie: osiemset złotych). 2/ Wykonawca będzie zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% (słownie: dziesięć procent) ceny

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin wykonania przedmiotu zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zkmgdynia.pl/?mod=zamowienia&id=1,2
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach