Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z terenu gminy Zawonia.

Gmina Zawonia ogłasza przetarg

  • Adres: 55-106 Zawonia, ul. Trzebnicka 11
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-71 312-81-82 , fax. 0-71 312-81-82
  • Data zamieszczenia: 2015-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zawonia
    ul. Trzebnicka 11 11
    55-106 Zawonia, woj. dolnośląskie
    tel. 0-71 312-81-82, fax. 0-71 312-81-82
    REGON: 93193490500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawonia.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z terenu gminy Zawonia.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie wszystkich odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, na terenie gminy Zawonia. Wykonawca zobowiązany jest do: 1. Odbioru odpadów zmieszanych, gromadnych w pojemnikach o pojemności minimalnej 60 litrów z częstotliwością 1 raz na miesiąc. 2. Odbioru selektywnie zbieranych odpadów wielomateriałowych w pojemnikach o minimalnej pojemności 60l lub workach, z częstotliwością 1 raz na miesiąc. Odpady wielomateriałowe będą zawierać w sobie odpady takie jak: papier, tektura, pudełka i butelki plastikowe, reklamówki, folie, puszki aluminiowe i z metali żelaznych, pojemniki po produktach mlecznych, kartony po napojach, gazety, tekstylia, opakowania drewniane. 3. Odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów pochodzących z cmentarzy zlokalizowanych w miejscowościach Zawonia, Czeszów i Złotów. 4. Odbioru w ramach mobilnej zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z terenu 28 miejscowości gminy, sprzed każdej nieruchomości zamieszkałej i niezamieszkałej, z częstotliwością 1 raz w roku ( w terminie maj/czerwiec) zgodnie z harmonogramem (załącznik nr 8 do SIWZ); 5. Odbioru przeterminowanych lekarstw z pojemników w aptekach, z częstotliwością 2 razy w roku, zgodnie z harmonogramem (wykaz miejsc wraz z harmonogramem stanowi załącznik nr 9 do SIWZ); 6. Odbioru szkła z sytemu zbiórki gniazdowej (28 miejscowości) po telefonicznym zgłoszeniu potrzeby odbioru odpadów przez Zamawiającego. 7. Odbioru odpadów zebranych w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) zlokalizowanym w miejscowości Skotniki. Obowiązkiem Wykonawcy będzie zaopatrzenie w pojemniki punkt selektywnej zbiórki odpadów, do odpadów: a. chemikaliów pochodzących z gospodarstw domowych; b. mebli i innych odpadów wielkogabarytowych; c. odpadów budowlanych i rozbiórkowych; d. zużytych opon; e. zużytych baterii i akumulatorów; f. zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego; g. odpadów zielonych. Opróżnianie pojemników będzie następowało w razie potrzeby, po telefonicznym zawiadomieniu przez Zamawiającego. 9. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego monitorowania treści przepisów oraz ich zmian dotyczących przedmiotu zamówienia. 10. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o przypadkach niedopełnienia przez właścicieli nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku zaistniałej sytuacji wykonawca sporządza protokół wraz z dokumentacją fotograficzną i przekazuje go w ciągu 3 dni od momentu stwierdzenia naruszenia zasad selektywnej zbiórki do siedziby Zamawiającego. 11. Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania harmonogramu wywozu poszczególnych rodzajów odpadów. Obowiązkiem Wykonawcy jest aktualizowanie harmonogramu w miarę zaistniałych potrzeb. Wywóz odpadów będzie odbywał się według Harmonogramu uzgodnionego przez Wykonawcę i Zamawiającego stanowiącego załącznik do umowy. Odbiór odpadów musi odbywać się w dni robocze w godz. 600-2200. Wykonawca nie może w trakcie odbioru mieszać odpadów gromadzonych selektywnie z odpadami gromadzonymi w sposób nieselektywny. Dane dotyczące Gminy Zawonia, istotne z punktu widzenia zamówienia: Liczba sołectw : 23 + 5 przysiółków Łączna liczba mieszkańców Gminy Zawonia (stan na 30 października 2015 r.): 5797 Szacunkowa liczba gospodarstw domowych: 1486. Liczba mieszkańców oraz gospodarstw z podziałem na miejscowości stanowi załącznik nr 10 do SIWZ Szacunkowa ilość odpadów odbieranych w okresie 2013 r. - 2014 r.: Odpady zmieszane : - 2013 r. - 546,2 Mg, - 2014 r. - 708,6 Mg Papier i tektura: - 2013 r. - 1,5 Mg, - 2014 r. - 1,9 Mg Szkło : - 2013 r. - 86,2 Mg, - 2014 r. - 101,5 Mg Odpady wielomateriałowe: - 2013 r. - 52,5 Mg, - 2014 r. - 94,6 Mg Wykonawca ma obowiązek przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, odebranych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Zawonia do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub, w szczególnych przypadkach przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa, do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami. Wykonawca ma również obowiązek zapewnienia właścicielom nieruchomości możliwości zaopatrzenia nieruchomości w pojemniki na odpady nieposegregowane (zmieszane odpady komunalne), w tym dla Spółdzielni Mieszkaniowej w Sędzicach i Rzędziszowicach (o pojemnościach wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku). Wykonawca udostępnia zainteresowanym właścicielom nieruchomości w/w pojemniki na podstawie zawierania z właścicielami nieruchomości umów wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez Gminę z tego tytułu żadnych kosztów. Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych także w pojemnikach będących własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli spełnią one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Zawonia, oraz znajdują się one w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym. Wykonawca zobowiązany jest do zaopatrzenia w pojemniki Gminny Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Do obowiązków wykonawcy będzie należało również odbieranie odpadów komunalnych zgromadzonych w Gminnym Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, po telefonicznym zgłoszeniu potrzeby odbioru odpadów przez Zamawiającego. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, położonych na terenie gminy Zawonia. Usługa obejmuje także zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. Transport odpadów frakcji suchej oraz szkła do miejsca segregacji w celu uzyskania i przekazania do odzysku surowców wtórnych musi odbywać się z zachowaniem przepisów o gospodarowaniu odpadami. Transport odpadów frakcji mokrej do miejsca unieszkodliwiania / odzysku / segregacji, musi się odbywać z zachowaniem warunku, iż co najmniej 50 % (wagowo) odebranych odpadów ulęgających biodegradacji zostanie zagospodarowana w sposób inny niż składowanie na składowisku odpadów. Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełniania przez właścicieli nieruchomości w/w obowiązku. W przypadku zaistnienia powyższej sytuacji Wykonawca sporządza protokół wraz z dokumentacja fotograficzną, które stanowią dowód nie wywiązania się właściciela nieruchomości z obowiązku prowadzenia selektywnej zbiórki i przekazuje go w ciągu 3 dni od momentu stwierdzenia naruszenia zasad selektywnej zbiórki odpadów. Zamawiający zastrzega sobie prawo do udziału w wybiórczej kontroli właścicieli nieruchomości w przedmiotowym zakresie. Zakres kontrolowanych właścicieli ustalany zostanie każdorazowo przy danym miesiącu odbioru odpadów komunalnych. Szacunkowa ilość odpadów komunalnych mających zostać odebranych, przetransportowanych i zagospodarowanych z terenu gminy Zawonia w okresie realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia stanowiąca podstawę do opracowania formularza cenowego przedstawia się następująco: 1. Odpady komunalne zbierane u źródła: a) odpady wielomateriałowe - 94,60 Mg b) odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny (zmieszane odpady komunalne) - ok. 710 Mg 2. Szkło gromadzone w pojemnikach ogólnodostępnych - 101,5 Mg 3. Odpady gromadzone w Gminnym Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: a) przeterminowane leki i chemikalia - ok. 1,2 Mg, b) zużyte baterie i akumulatory - ok. 0,02 Mg, c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - ok. 7,1 Mg, d) zużyte opony - ok. 43,2 Mg, e) odpady wielkogabarytowe - ok. 48,8 Mg, f) odpady budowlane i remontowe - ok. 57,2 Mg g) odpady zielone - ok. 28,0 Mg Wykonawca zobowiązany jest przedstawić jednostkowe koszty odbioru odpadów komunalnych odebranych z Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (za 1 Mg odbioru i zagospodarowania poszczególnych odpadów, które mają być stałymi wartościami przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia). UWAGA: Przedstawione wielkości ilości odpadów komunalnych są wielkościami orientacyjnymi ustalonymi na podstawie iloczynu pojemności pojemników do zbiórki odpadów komunalnych, częstotliwości odbioru tych odpadów (wynikającymi z Regulaminu utrzymania czystości i porządku) oraz szacunkowej ilości właścicieli nieruchomości oddających dane rodzaje odpadów w całym okresie realizacji zamówienia, przyjętymi w celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawcy nie służy roszczenie o realizację usługi w wielkościach podanych w zakresie szacunkowej ilości odpadów komunalnych mających zostać odebranych, przetransportowanych i zagospodarowanych z terenu gminy Zawonia w okresie realizacji niniejszego przedmiotu. Wymagania Zamawiającego dotyczące posiadanych przez Wykonawcę pojazdów i urządzeń oraz bazy magazynowo - transportowej wraz określeniem stawianych im wymagań: 1. Wykonawca jest obowiązany posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Zawonia, na terenie, do którego posiada tytuł prawny. 2. Baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, oraz powinna posiadać legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. 3. W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby: a) w posiadaniu Wykonawcy znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, b) pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, c) na terenie bazy magazynowo -transportowej znajdowały się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. 4. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby: a) urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania znajdujące się na terenie bazy magazynowo - transportowej , utrzymywane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, b) pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu, c) pojazdy i urządzenia były poddane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 miesiące, d) Wykonawca zobowiązany jest posiadający aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, o których mowa w ppkt. c), e) na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i były parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej. 5. W zakresie wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów należy zapewnić, aby: a) konstrukcja pojazdów zabezpieczała przez rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, b) pojazdy były wyposażone w system : - monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz - czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych. c) pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Wykonawca obowiązany jest do zainstalowania na wskazanych przez Zamawiającego stano-wiskach komputerowych oprogramowania komputerowego pozwalającego na bieżący odczyt monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe za-pisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w celu weryfikacji prawidłowości świadczenia usługi zgodnie z przedmiotem zamówienia. Wymagania Zamawiającego dotyczące sposobu postępowania z odpadami: Wymagania przy postępowaniu z poszczególnymi rodzajami odpadów: - Wykonawca ma obowiązek przekazywania zmieszanych odpadów frakcji mokrej, pozosta-łości po segregacji frakcji suchej, odpadów zmieszanych odpadów komunalnych, oraz pozo-stałości z sortowania odpadów komunalnych, odebranych od właścicieli nieruchomości poło-żonych na terenie gminy Zawonia do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komu-nalnych lub, w szczególnych przypadkach przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa, do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi regionu, - Wykonawca ma obowiązek zagospodarować zebrane odpady w sposób, który zapewni osią-gniecie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi meto-dami, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi meto-dami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. Poz. 645). W przypadku niewywiązania się z niniejszego obowiązku na Wykonawcę nałożona zostanie kara umowna określona w projekcie umowy z Wykonawcą stanowiącym załącznik do SIWZ, - Wykonawca jest obowiązany do prowadzenia dalszej segregacji odpadów gromadzonych jako suche, w celu uzyskania i przekazania do odzysku surowców wtórnych, - odpady ulegające biodegradacji w ilości 50 % (wagowo) w stosunku do całości zebranych odpadów tego rodzaju Wykonawca musi zagospodarować w sposób inny niż składowanie na składowisku, - odpady wielkogabarytowe Wykonawca obowiązany jest demontować lub sprzedawać w celu dalszego zagospodarowania, w szczególności odzysku lub przekazanie do unieszko-dliwiania odpadów nie nadających się do odzysku. Wykonawca zapewni w szczególności zgodne z prawem postępowanie ze sprzętem elektrycznym i elektronicznym, - Wykonawca zapewnia oddzielne gromadzenie i odbieranie odpadów niebezpiecznych, a następnie zapewnia składowanie na legalnym składowisku odpadów niebezpiecznych lub inny sposób zagospodarowania tych odpadów zgodny z prawem (unieszkodliwianie / odzysk / segregacja w celu odzysku odpadów). Inne wymagania : 1. Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawi-dłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenia i zweryfikowania materiałów przetargowych oraz do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeo-czeniach. Zamawiający nie będzie uwzględniał żadnych roszczeń i uwag z tytułu błędów lub nieścisłości SIWZ po upływie terminu na wniesienie odwołania. 2. Rozliczenie finansowe z Wykonawcą następować będzie w systemie miesięcznym za dany miesiąc faktycznego odbioru i zagospodarowania ilości odpadów komunalnych objętych umową. Warunkiem płatności będzie prawidłowo wystawiona faktura VAT wraz z kartami przekazania odpadów komunalnych do miejsca ich zagospodarowania. Termin płatności - 21 dni od daty otrzymania prawidłowej faktury VAT.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 10.000,00 zł, słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100; Wadium może być wniesione w następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie poręczeń i gwarancji należy złożyć w postaci oryginału do-kumentu w pok. nr 11 Urzędu Gminy Zawonia - w nieprzekraczalnym terminie - do dnia 01.12.2015, godz. 930 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy tj.: Bank PKO nr rachunku: 98 1020 5297 0000 1702 0003 7341 Tytułem: Przetarg nieograniczony - odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zawonia tak, aby na dzień otwarcia ofert, tj. na dzień 01.12.2015 r. znajdowało się na koncie Zamawiającego Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym Zwrot lub utratę wadium określa art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin płatności faktury
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zawonia.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach