Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest usługa całodziennego kompleksowego żywienia pacjentów NZOZ Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego (dalej: ZOL). ODBIORCA : Małopolski Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża NZOZ Zakład Opiekuńczo-Leczniczy, 31-826 Kraków, os. Złotej Jesieni 1

Małopolski Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża ogłasza przetarg

  • Adres: 31-116 Kraków, ul. Studencka 19
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 422 91 15 , fax. 12 422 90 79
  • Data zamieszczenia: 2013-01-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Małopolski Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża
    ul. Studencka 19 19
    31-116 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 422 91 15, fax. 12 422 90 79
    REGON: 00702373100193
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Organizacja pożytku publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa całodziennego kompleksowego żywienia pacjentów NZOZ Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego (dalej: ZOL). ODBIORCA : Małopolski Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża NZOZ Zakład Opiekuńczo-Leczniczy, 31-826 Kraków, os. Złotej Jesieni 1
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa całodziennego kompleksowego żywienia pacjentów NZOZ Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego (dalej: ZOL). 2. Powyższa usługa obejmuje dostarczanie posiłków w pojemnikach zbiorczych (posiłki nie porcjowane) do Kuchni ZOL w ilościach wynikających z liczby hospitalizowanych pacjentów z uwzględnieniem wymogów Zamawiającego i zaleceń dietetycznych Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie. 3. Wszystkie elementy wykonywanej usługi muszą być zgodne z procedurami systemu Analizy Ryzyka i Kontroli Punktów Krytycznych (Hazard Analysis and Critical Control Point (HACCP)) lub zasadami Dobrej Praktyki Higienicznej GHP w systemie zintegrowanym normy ISO 22000. 4. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w szczególności z ustawą z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2006 r. nr 171, poz. 1225). 5. Wymagania dotyczące posiłków: a. Wykonawca przygotowywać będzie posiłki z produktów znajdujących się w jego dyspozycji. Przygotowanie posiłków odbywać się będzie w pomieszczeniach znajdujących się w dyspozycji Wykonawcy i przy pomocy urządzeń znajdujących się w jego dyspozycji (kuchnia Wykonawcy). b. Kuchnia Wykonawcy musi posiadać stosowne zezwolenie Inspekcji Sanitarnej oraz posiadać aktualny certyfikat ISO 22000 lub HACCP wydany na Kuchnię Wykonawcy. c. Wykonawca dostarczy posiłki w sposób gwarantujący zachowanie temperatury właściwej dla podania posiłku pacjentowi w trakcie całej drogi od Kuchni Wykonawcy do miejsca dostarczenia posiłków. d. Gramaturę posiłków, ich wartość kaloryczną i zawartość składników odżywczych określa obowiązująca nomenklatura diet w ZOL, zgodnie z załącznikiem nr 1 do specyfikacji pkt I, uwzględniając produkty spożywcze i potrawy, których nie podaje się w ZOL oraz ich zamienniki szczegółowo określone w załączniku nr 1 do specyfikacji pkt II. e. W zakresie nieuregulowanym przez Zamawiającego, stosuje się załączniki do Zarządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z 24 czerwca 1974 r. w sprawie ustalenia racji pokarmowych w całodziennym wyżywieniu określonych grup ludności (Dz. Urz. MziOS z 1974 r., nr 16 poz. 69) oraz wykaz norm dziennych racji pokarmowych dla zakładów służby zdrowia opracowanych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie. f. Posiłki obejmują: I śniadanie, obiad i kolację, a w przypadku diet cukrzycowych (określonych w załączniku nr 1 do specyfikacji punkt I.4) - I śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. g. Na każdą dietę będzie obowiązywał opracowany przez Wykonawcę dekadowy (10 dniowy) jadłospis. Dieta podstawowa powinna zawierać możliwość wyboru drugiego dania z zachowaniem norm. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia jadłospisów dekadowych i uzyskania zatwierdzenia przez Zamawiającego na 10 dni przed rozpoczęciem jej realizacji. h. W Środę Popielcową, Wielki Piątek, Wielkanoc, Wigilię Świąt Bożego Narodzenia należy uwzględnić potrawy tradycyjne, w tym dodatki cukiernicze. h. Posiłki muszą być podawane w sposób estetyczny, w pojemnikach termoizolacyjnych. 6. Organizacja żywienia. a.Zamawiający przewiduje średnio dziennie następującą ilość posiłków: I śniadanie - ok. 40 II śniadanie - ok. 10 (tylko dieta 4) obiady - ok. 40 podwieczorki - ok. 10 (tylko dieta 4) kolacje - ok. 40 a. Wykonawca przygotuje i dostarczy posiłki w liczbie wynikającej z aktualnych potrzeb Zamawiającego. Zamawiający zamówi posiłki w ilości nie mniejszej niż o 10% i nie większej o 10% od ilości określonych w części III pkt 6 lit a specyfikacji. b. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia większej ilości posiłków o 30% od wielkości określonych w części III pkt 6 lit a specyfikacji w sytuacji nadzwyczajnej, nie trwającej dłużej niż 30 dni, której nie można było przewidzieć w chwili udzielenia zamówienia, a związanej ze zwiększonym napływem rannych lub chorych. c. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do: i. wydawania codziennie (w porze śniadania) dodatków białkowych dla pacjentów wymagających wyższej podaży białka, zalecanych przez lekarza (wymagania co do dodatków białkowych oraz ich prognozowaną średnią ilość miesięczną określa Załącznik 1 do specyfikacji punkt III.), ii. dostarczenie raz w miesiącu do kuchenki ZOL-u depozytów produktów żywnościowych w uzgodnieniu z Zamawiającym (wymagania co do depozytów oraz prognozowaną średnią ilość miesięczną określa Załącznik nr 1 do specyfikacji punkt IV.), d. Rozliczenie za produkty określone w lit. poprzedniej ppkt i i ii następować będzie na podstawie osobnego miesięcznego rozliczenia. e. Zamawianie posiłków (z uwzględnieniem rodzajów diet), w tym dodatków białkowych, odbywać się będzie codziennie na podstawie pisemnych zapotrzebowań żywnościowych sporządzanych przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, składanych do godziny 10:30 dnia poprzedniego w stosunku do dnia w którym posiłki mają zostać dostarczone, zaś w piątki do godziny 12:30 (zamówienie na sobotę, niedzielę i poniedziałek). Dopuszcza się dokonanie korekt zapotrzebowania żywnościowego do godz. 9:00 dnia w którym posiłki mają zostać dostarczone (w zakresie obiadu i kolacji). Wielkość korekty nie będzie większa niż 5% w stosunku do wielkości podanych w pisemnym zapotrzebowaniu żywnościowym. f. Zamawiający składa zapotrzebowanie na depozyty w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca do godz. 11:00. Depozyty muszą być wydawane przy I śniadaniu, następnego dnia po zgłoszeniu, tj. w każdy pierwszy wtorek miesiąca. g. Wykonawca będzie dostarczał posiłki specjalistycznym transportem na swój koszt. i ryzyko, codziennie w następujących godzinach: 1. Śniadanie, drugie śniadanie - 7:00 do 8:00 2. Obiad, podwieczorek, kolacja i dodatek nocny dla cukrzyków 11:00 - 12:00 h. Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawiania upoważnionemu przedstawicielowi Zamawiającego jadłospisów z gramówkami na dany dzień. W tym celu Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia 5 egzemplarzy jadłospisu. i. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów w zakresie wywozu i unieszkodliwiania opadów pokonsumpcyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności ustawą z 27 kwietnia 2001 o odpadach (Dz. U. z 2001 r. nr 62, poz. 628 ze zm.). 7. Pozostałe wymagania. a. Wykonawca musi dysponować systemem informatycznym, służącym do zarządzania procesem produkcji, zamawiania i rozliczania posiłków, pozwalającym na uzyskiwanie jednoznacznych danych o ilościach i rodzajach posiłków oraz ich wartości dietetycznej (gramatury, wartości kaloryczne), a także pozwalającym na zindywidualizowane zamawiania posiłków dla poszczególnych pacjentów oraz wybór diet i menu. Wykonawca upoważni przedstawiciela Zamawiającego do wglądu do danych sporządzonych za pomocą tego systemu. b. Wykonawca musi dysponować należycie wykwalifikowanym i dostatecznie licznym personelem zapewniającym poprawne wykonanie usługi. c. Zamawiający zastrzega sobie - posiadając uprawnienie do wstępu do Kuchni Wykonawcy w terminie uzgodnionym z Wykonawcą - prawo kontroli jakości usług, w szczególności w zakresie: i. przestrzegania przepisów norm i zasad sanitarno - epidemiologicznych przy przygotowaniu i dostarczeniu posiłków, oraz utylizacji odpadów pokonsumpcyjnych. ii. przestrzegania diet, normatywnych wartości energetycznych, wartości odżywczych i smakowych oraz sezonowości posiłków, iii. przestrzegania harmonogramu wydawania posiłków oraz obowiązków dotyczących jadłospisów d. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania w swoim zakresie okresowych badań czystości mikrobiologicznej urządzeń mających kontakt z żywnością, rąk personelu Wykonawcy oraz środka lokomocji transportującego posiłki. e. Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia upoważnionemu przedstawicielowi Zamawiającego jednej porcji każdego posiłku do degustacji w zakresie diet, dokonania kontroli wagi i estetyki zestawionego posiłku . f. Wykonawca zobowiązany jest udostępnić Zamawiającemu na jego żądanie protokoły z każdorazowej kontroli Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej i badań wody. g. Wykonawca na cały okres obowiązywania umowy musi dysponować kuchnią w której będzie produkować posiłki dla Zamawiającego . h. Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy, jak również w ciągu 6 miesięcy po jej zakończeniu musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności na minimalną kwotę 200.000,00 zł na jedno i wszystkie ryzyka z tytułu szkód na osobie i mieniu, niezależnie od liczby szkód wynikających z jednego zdarzenia. W przypadku jakiejkolwiek wypłaty dokonanej przez ubezpieczyciela, suma gwarancyjna ma zostać automatycznie odnowiona. i. Szczegółowe warunki świadczenia usługi żywienia przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego określa projekt umowy (załącznik nr 5 do SIWZ) j. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych. k. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. l. Oferty nie zawierające pełnego przedmiotu zamówienia określonego w SIWZ zostaną odrzucone.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 553210006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie wymagane stsownie do normy art. 45 ust.2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pck.malopolska.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach