Przetargi.pl
"Przebudowa ulicy Truskawkowej i Malinowej w Dobroszycach”- postępowanie ponowione II

GMINA DOBROSZYCE ogłasza przetarg

  • Adres: 56-410 Dobroszyce, Rynek 16
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-10-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA DOBROSZYCE
    Rynek 16
    56-410 Dobroszyce, woj. dolnośląskie
    REGON: 931934779
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.dobroszyce.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Przebudowa ulicy Truskawkowej i Malinowej w Dobroszycach”- postępowanie ponowione II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla inwestycji pn. „Przebudowa ulicy Truskawkowej i Malinowej w Dobroszycach”:W ramach zamówienia należy wykonać przebudowę ulicy Malinowej o dług. ok. 240 m i szer. 3,5 m oraz odc. ul. Truskawkowej o dług. ok. 280 m i szer. 4,50 m w miejscowości Dobroszyce w zakresie m.in.: budowy jezdni o nawierzchni bitumicznej, zjazdów i dojść do prywatnych posesji, zjazdu na działkę drogową nr 93/4, wykonania obustronnych poboczy o szer. 3,50 m - zgodnie z załączonym Projektem technicznym. Planowane roboty budowlane przewidziane są do wykonania na działkach drogowych nr 89/1, 105, 99/7, 99/10, 100/6, 731/1 - obręb Dobroszyce, gm. Dobroszyce, powiat oleśnicki, woj. dolnośląskie.Ulica Truskawkowa znajduje się w ciągu drogi gminnej publicznej w relacji Dobroszyce – Dobra o nr 101966D. Ul. Malinowa jest drogą wewnętrzną.1.1. Przedmiot zamówienia należy wykonać na podstawie i zgodnie z:- dokumentacją projektową,- Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót,- niniejszą SWZ.Zamawiający informuje, że w dokumentacji znajduje się zaświadczeniem Starosty Oleśnickiego z dnia 21.03.2023r. znak sprawy AB.6743.83.2023.3.AK o braku sprzeciwu na zgłoszenie wykonania robót budowlanych polegających na przebudowie dróg: ul. Truskawkowej i ul. Malinowej w miejscowości Dobroszyce, na działkach o nr ew. gruntów 89/1, 105, 99/7, 99/10, 100/6, obręb Dobroszyce, gmina Dobroszyce,1.1. Przedmiot zamówienia został opisany w dokumentacji projektowej pn. „Przebudowa dróg: ul. Truskawkowej i ul. Malinowej w miejscowości Dobroszyce, gmina Dobroszyce”, (na działkach nr 89/1, 105, 99/7, 99/10, 100/6, 731/1, w obrębie Dobroszyce, gm. Dobroszyce) autorstwa mgr inż. Jacka Kostórkiewicza; wykonaną przez jednostkę projektową: RoadKost Jacek Kostórkiewicz, Projektowanie i Nadzór Inwestycji Drogowych z siedzibą: 54-031 Wrocław, ul. Zakopiańska 109, na którą składa się: a) Projekt budowlany – stanowiący załącznik nr 8 do SWZ,b) Projekt techniczny – stanowiący załącznik nr 9 do SWZ,c) Uzgodnienia – stanowiący załącznik nr 10 do SWZ,d) Specyfikacja techniczna – stanowiąca załącznik nr 11 do SWZ,e) Opinia geotechniczna – stanowiący załącznik nr 12 do SWZ,f) Projekt docelowej organizacji ruchu - stanowiący załącznik nr 13 do SWZ,g) Projekt tymczasowej organizacji ruchu - stanowiący załącznik nr 14 do SWZ,Wszystkie wyżej wymienione dokumenty nawzajem się uzupełniają.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w kwocie 5 000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert;2. Wadium może być wniesione w:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Oleśnica, o/Dobroszyce nr rachunku 09 9584 1034 2004 0400 3001 0001, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu ZP.271.66.2023”UWAGA: Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego pełną kwotą wymaganego wadium.3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca załącza do oferty oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta. Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać co najmniej poniższe warunki:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP,2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Dobroszyce;7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);8) gwarancje lub poręczenia muszą umożliwiać skuteczne zaspokojenie roszczeń Zamawiającego w razie spełnienia przesłanek zatrzymania wadium.Z treści gwarancji lub poręczenia winno wynikać, że zgłoszenie roszczeń przez Zamawiającego jest dopuszczalne w terminie do 14 dni po upływie terminu związania ofertą, jeżeli tylko zdarzenie uzasadniające zatrzymanie wadium miało miejsce przed upływem terminu związania ofertą. Zamawiający dopuszcza zatem jako prawidłową gwarancję o okresie ważności dłuższym o 14 dni w stosunku do terminu związania ofertą lub gwarancję o okresie ważności równym okresowi związania ofertą w treści której zawarta zostanie klauzula umożliwiająca zgłaszanie roszczeń w terminie do 14 dni po upływnie terminu ważności gwarancji.4. W przypadku wadium wniesionego w formie pieniężnej, zaleca się dołączenie do oferty dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu.5. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP.6. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:- nie podlegają wykluczeniu na podstawie wskazanej w art. 108 ust. 1, art. 109 ust. 1 pkt 4 PZP oraz w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023r. poz. 1497 ze zm.);- spełniają następujące, określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Wykonawca spełnia warunek jeśli wykaże, że prowadząc działalność gospodarczą lub zawodową jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli taki wpis jest wymagany przepisami;Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że jest:- UBEZPIECZONY OD ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia określoną przez Zamawiającego tj. nie niższą niż 1.000.000,00 zł. (słownie: jeden milion 00/100 złotych),3) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:a) Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał:- co najmniej dwa zadania o charakterze i złożoności porównywalnej z robotami stanowiącymi przedmiot zamówienia, tj.: związane z budową, przebudową drogi publicznej o nawierzchni bitumicznej,b) Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej, jeżeli będzie dysponował:- Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej wydane zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2023r. poz. 682 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023r., poz. 334),Uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą Prawo budowlane.Zamawiający wymaga dostarczenia, potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopii w/w uprawnień przed podpisaniem umowy.2. Zgodnie z art. 116 ust. 2 ustawy PZP Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 i art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy PZP PZP oraz w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023r. poz. 1497 ze zm.);6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te będą realizowały roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.7. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.9. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-10-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach