Przetargi.pl
Przebudowa ulicy Ogrodowej w Warpunach, gm. Sorkwity

Gmina Sorkwity ogłasza przetarg

  • Adres: 11-731 Sorkwity, ul. Olsztyńska
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 0-89 742-81-79 , fax. 0-89 742-85-30
  • Data zamieszczenia: 2019-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sorkwity
    ul. Olsztyńska
    11-731 Sorkwity, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 0-89 742-81-79, fax. 0-89 742-85-30
    REGON: 54094300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gminasorkwity.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulicy Ogrodowej w Warpunach, gm. Sorkwity
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę ulicy Ogrodowej w miejscowości Warpuny, gmina Sorkwity zlokalizowanej w wojewodztwie warmińsko - mazurskim, powiecie mrągowskim, na działkach o numerach ewidencyjnych: 279, 271/4, 263/2 obręb Warpuny w ramach dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych. 2) Ulica Ogrodowa jest drogą wewnętrzną, dla której zaprojektowano zmienną szerokość jezdni 3,5 – 4,5 m. Zmienna szerokość jezdni wynika z rożnej szerokości pasa drogowego – ogrodzeń posesji. Poza jezdnią do końca granicy pasa drogowego zaprojektowano pobocze gruntowe. Jezdnia została częściowo ograniczona opornikiem betonowym 12x25 cm zatopionym – na odcinku o nawierzchni z kostki brukowej betonowej. Wlot na ulicę Ogrodową odbywa się z drogi powiatowej nr 1755N. Krawędzie skrzyżowania wyokrąglono łukami o promieniu R= 6,0 m. Zjazdy do posesji zaprojektowano o szerokości zmiennej, dopasowanej do szerokości bram wjazdowych, ze skosem 1:1.3) Zakres inwestycji obejmuje następujące roboty:- wykonanie robot rozbiórkowych,- wykonanie robot związanych z kanalizacją deszczową, - wykonanie robot związanych z zabezpieczeniem kabla teletechnicznego, - wykonanie robot związanych z korytowaniem pod warstwy konstrukcyjne jezdni, zjazdów, - wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni jezdni, - wykonanie zjazdów indywidualnych na posesje, - wykonanie oznakowania pionowego; 4) Parametry techniczne projektowanej drogi: - długość przebudowywanego odcinka – 166,00 m,- przekrój – uliczny/drogowy, - szerokość jezdni – 3,5 – 4,5m, - spadek poprzeczny jezdni – daszkowy 1,0%, - nawierzchnia – kostka brukowa betonowa/tłuczniowa, - kategoria drogi – droga gminna wewnętrzna, - prędkość projektowa – Vp=30km/h, klasa drogi – D (lokalna);5) Zestawienie powierzchni: Jezdnia o nawierzchni z kostki brukowej betonowej – 587 m2 Jezdnia o nawierzchni z mieszanki niezwiązanej C90/3 – 264 m2Tereny zielone – 26 m2. 6) W ramach budowy drogi wewnętrznej zaprojektowano 2 studnie chłonne O1000 mm oraz 1 studnię chłonną O1500 mm. Projektuje się studnie bez dna. Poszczególne warstwy składowe studni chłonnej: - warstwa filtracyjna - składająca się z piasku gruboziarnistego o gr. 30 cm oraz żwiru 4/10 mm o gr. 10 cm; - warstwa podtrzymująca – składająca się ze żwiru 10/20 o gr. 10 cm, żwiru 40/80 o gr. 10 cm oraz kamienia łamanego 100/200. Studnie chłonne wykonać z kręgow betonowych z betonu C35/45. 7) Z uwagi na występujące uzgodnienia branżowe, występuje konieczność zabezpieczenia kabla teletechnicznego w obrębie skrzyżowania z drogą powiatową nr 1755N. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej – załącznikach do specyfikacji istotnych warunków zamówienia; przedmiary robót załączone do specyfikacji istotnych warunków zamówienia traktowane są jedynie jako materiał poglądowy i nie stanowią opisu przedmiotu zamówienia w rozumieniu art. 31 ustawy Prawo zamówień publicznych. Projekt budowlany ma charakter nadrzędny i określa szczegółowy zakres robót, przedmiar robót natomiast w celach informacyjnych stanowi wyliczenie i zestawienie planowanych prac wykonane na podstawie rysunków w dokumentacji projektowej. Podstawowym celem przedmiaru robót nie jest opisanie robót, lecz umożliwienie ich wyceny. Oznacza to, że roboty opisane w projekcie budowlanym wchodzą w zakres zamówienia, nawet, jeżeli nie zostały ujęte w przedmiarze. W związku z powyższym w przypadku robót, które zostały ujęte w projekcie budowlanym, ale nie zostały uwzględnione w przedmiarze Wykonawca powinien poinformować o tym Zamawiającego oraz poszerzyć swój kosztorys ofertowy o brakujące w przedmiarze roboty. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. 6. Dokumentacja projektowa stanowiąca opis przedmiotu zamówienia lub przedmiary robót mogą wskazywać dla niektórych materiałów, urządzeń lub technologii znaki towarowe, patenty lub pochodzenie ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia i niemożność opisania za pomocą dostatecznie dokładnych określeń. Określone w dokumentacji projektowej materiały, urządzenia lub technologie, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza materiały, urządzenia lub technologie równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej równych lub wyższych (tzn. nie gorszych) od wskazanych w dokumentacji projektowej stanowiącej opis przedmiotu zamówienia. Wykazanie równoważności, tj. spełnienie wymagań określonych przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej stanowiącej opis przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy. Zastosowanie urządzeń i wyrobów (materiałów), rozwiązań równoważnych musi gwarantować wykonanie konkretnych rozwiązań projektowych, które projekt realizuje, a ich zastosowanie musi zapewnić kompatybilność z zastosowanymi urządzeniami, wyrobami i technologią. Wykonawca ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały, urządzenia lub technologie zostały zamienione i podać jakie w ich miejsce proponuje, podając ich parametry techniczne 7. W przypadku, gdy zastosowanie materiałów lub urządzeń równoważnych wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, koszty przeprojektowania poniesie wykonawca, przy czym realizacja przedmiotu zamówienia musi nastąpić w terminie przewidzianym specyfikacją istotnych warunków zamówienia. 8. Wszystkie zastosowane podczas realizacji przedmiotu zamówienia materiały muszą mieć atest dopuszczający do stosowania w budownictwie. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia z poszanowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. 9. Wykonawca zapewni pełną obsługę geodezyjną robót. 10. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, uprawnione do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. 11. Wykonawca zobowiązany jest do wywiezienia na własny koszt na wysypisko, składowisko, złomowisko materiałów z demontażu, gruzu z rozbiórek, odpadów budowlanych i śmieci nie nadających się do przetworzenia lub wykorzystania. 12. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia były zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 z zm.): 1) obsługa urządzeń, maszyn i sprzętu budowlanego; 2) wykonywanie pozostałych prac budowlanych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót przez cały okres wykonywania tych czynności w ramach zamówienia. Obowiązek ten nie dotyczy kierownika budowy. 13. Wykonawca lub podwykonawca w terminie 5 dni od zawarcia umowy przedstawi Zamawiającemu wykaz osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, o której mowa w ust. 12, ze wskazaniem imienia i nazwiska danej osoby oraz wymiaru czasu pracy (pełen etat/ część etatu). 14. W przypadku konieczności zmiany – w okresie trwania umowy – osób, o których mowa w ust. 12 Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu uaktualnionego wykazu osób, o którym mowa w ust. 13. Obowiązek ten Wykonawca lub podwykonawca zrealizuje w terminie 5 dni od dnia dokonania przedmiotowej zmiany. 15. Na każdym etapie realizacji umowy Zamawiający ma prawo wezwać Wykonawcę lub podwykonawcę do przedstawienia dokumentu (-ów) potwierdzającego (-ych) zatrudnienie osób, o których mowa w ust. 12. Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie przedstawić żądany (-e) dokument (-y), w każdym jednak przypadku nie później niż w terminie 3 dni roboczych od przesłania przez Zamawiającego wezwania. 16. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 12 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. 17. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty na okres minimum 60 miesięcy, liczony od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót bez zastrzeżeń i uwag ze strony Zamawiającego albo po odebraniu przez Zamawiającego wad i usterek zgłoszonych podczas odbioru końcowego. Okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert. W związku z powyższym wskazany okres gwarancji jest okresem minimalnym, który każdy z Wykonawców może wydłużyć. Okres gwarancji nie może być krótszy niż 60 miesięcy. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę krótszego okresu gwarancji, oferta zostanie odrzucona jako niespełniająca wymagań Zamawiającego. 18. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z zakresem robót budowlanych i dokumentacją projektową oraz wymaganiami przedstawionymi w projekcie umowy. Zaleca się także, aby dokonał wizji lokalnej terenu budowy przed złożeniem oferty. 19. Każdy z wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji niniejszego zamówienia. 20. Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty protokolarnego oddania budowy (odbioru końcowego robót). 21. Wykonawca we własnym zakresie wykona odpowiednie zabezpieczenie i oznakowanie robót, a w razie konieczności o powstałych trudnościach poinformuje mieszkańców ulicy. 22. W czasie realizacji robót Wykonawca utrzymywał będzie teren budowy w stanie bez przeszkód komunikacyjnych oraz będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze i zbędne materiały, odpady i śmieci we własnym zakresie i na własny koszt. 23. Wykonawca zobowiązany będzie do ubezpieczenia budowy realizowanej w ramach niniejszego zamówienia w obrębie przejętego terenu budowy od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych i od odpowiedzialności cywilnej oraz od odpowiedzialności w stosunku do osób trzecich za wypadki i awarie spowodowane nienależytym wykonaniem obowiązków umowy, z sumą ubezpieczenia nie niższą niż cena ofertowa brutto. Dowód ubezpieczenia – kopię polisy Wykonawca musi dostarczyć przed datą rozpoczęcia robót budowlanych. 24. Przedmiot zamówienia uzyskał dofinansowanie w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. 25. Zamawiający informuje, że dokonał w Starostwie Powiatowym w Mrągowie zgłoszenie o zamiarze przystąpienia do wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach