Przetargi.pl
Przebudowa ulicy Niewiadomskiej na odcinku od skrzyżowania z ulicą Raciborską (DW 935) do granicy miasta

MIASTO RYBNIK ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, ul. Bolesława Chrobrego 2
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 324392302 , fax. 324224124
  • Data zamieszczenia: 2023-07-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: MIASTO RYBNIK
    ul. Bolesława Chrobrego 2
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. 324392302, fax. 324224124
    REGON: 276255430
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulicy Niewiadomskiej na odcinku od skrzyżowania z ulicą Raciborską (DW 935) do granicy miasta
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Niewiadomskiej na odcinku od skrzyżowania z ulicą Raciborską (DW 935) do granicy miasta.Zakres rzeczowy:- roboty rozbiórkowe:- roboty drogowe:- chodniki- zjazdy- kanalizacja deszczowa:- oświetlenie uliczne:Ogólne wymagania Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia:1. Zamawiający zakłada wykonanie robót w km od 0+450 do 0+893,16 w 2023 r. zaś w km od 0+000do 0+450 w 2024 r.2. Inwentaryzacja stanu technicznego nieruchomości:Należy zinwentaryzować wszystkie budynki (mieszkalne, gospodarcze, usługowe i inne) zlokalizowane bliżej niż 20m od robót budowlanych. Przed przystąpieniem do robót budowlanych, oraz po ich zakończeniu obowiązkiem Wykonawcy jest sporządzenie inwentaryzacji stanu technicznego obiektów budowlanych. Zakres inwentaryzacji winien obejmować między innymi: przedmiot i cel inwentaryzacji, lokalizację obiektu na gruncie wraz z załącznikiem mapowym, stan zagospodarowania nieruchomości wraz z ogrodzeniem, stan techniczno-użytkowy wraz z opisem elewacji budynku, dokumentację zdjęciową. Inwentaryzację nieruchomości winien wykonać rzeczoznawca (osoba posiadająca stosowne uprawnienia). Do inwentaryzacji winno być załączone pisemne oświadczenie właściciela obiektu budowlanego, że zapoznał się z inwentaryzacją i nie wnosi (albo wnosi) do inwentaryzacji uwagi (uwagi wpisać w oświadczeniu albo załączniku do oświadczenia). 3. Zamawiający wymaga zastosowania materiałów dopuszczonych do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie.4. Do obowiązku Wykonawcy należy przedstawienie harmonogramu rzeczowo –finansowego do akceptacji przez Zamawiającego - najpóźniej w dniu przekazania placu budowy.5. Oznakowanie poziome winno być wykonane, jako grubowarstwowe.6. Chodniki należy wykonać z szarej kostki betonowej.7. Chodniki należy wykonać z obustronnymi opaskami szer. 20 cm z kostki koloru grafitowego8. Wjazdy do posesji wykonać w całości z czerwonej kostki betonowej. 9. Złącza (podłużne i poprzeczne) nawierzchni bitumicznej należy pokryć taśmą przylepną bitumiczną o grubości 4 mm. Taśmę należy zastosować przy krawężnikach i elementach żeliwnych.10. Regulacja żeliwnych włazów studzienek kanalizacyjnych i kratek ściekowych wpustów ulicznych należy wykonać przy użyciu mrozoodpornej, szybkowiążącej, nie kurczącej się zaprawie na bazie cementu modyfikowanego tworzywem sztucznym.11. Wykonawca jest zobligowany do wykonania pełnej dokumentacji powykonawczej wraz z przygotowaniem do dnia odbioru kompletnych załączników do zgłoszenia zakończenia budowy.12. Obowiązkiem Wykonawcy jest wykonanie i zatwierdzenie projektu tymczasowej organizacji ruchu własnym kosztem i staraniem.13. Obowiązkiem Wykonawcy jest zaproponowanie trasy objazdu. Koszt zmian tras komunikacji zbiorowej leżą po stronie Wykonawcy i należy je uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym. Należy przewidzieć wyznaczenie objazdu dla autobusów ulicą Raciborską (linia 23) i Frontową (linia 7) z wyznaczeniem na ulicy Frontowej dwóch tymczasowych przystanków.14. Wytyczne dotyczące oświetlenia - należy zastosować słupy aluminiowe anodowane, okrągłe o grubości ścianki 4 mm z wysięgnikiem prostym malowane (RAL 7016).15. Kierownik budowy jest zobowiązany do codziennej obecności na placu budowy w okresie trwania robót budowlanych zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym przez Zamawiającego. Kierownik budowy jest zobowiązany do obecności na placu budowy co najmniej od godziny 9:00 i prowadzenia listy obecności przechowywanej w Biurze Budowy do wglądu Zamawiającego. Wykonawca jest zobligowany do zmiany Kierownika Budowy na pisemny wniosek Zamawiającego.16. W trakcie utrudnień drogowych Wykonawca jest zobligowany do pomocy mieszkańcom nieruchomości pozbawionych czasowo dojazdu np. w ramach wystawiania pojemników z nieczystościami w wyznaczonym terminie.17. Podbudowę z kruszywa łamanego oraz materac należy wykonać z nowego materiału naturalnego. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania materiałów z odzysku (korytowania i rozbiórek) i recyklingu.18. W związku z wymaganiami ustawy Prawo ochrony środowiska oraz zapisami „Programu Ochrony Powietrza dla stref województwa śląskiego, w których stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu”, Zamawiający informuje, że w trakcie prowadzenia prac budowlanych będzie wymagał zastosowania technologii wykonania robót, które ograniczają do minimum pylenie stosowanych materiałów budowlanych oraz są nieuciążliwe dla środowiska. Szczególnie dla Zamawiającego jest ważne, by w trakcie prowadzenia prac budowlanych były zachowane zasady:1) zraszania wodą terenu budowy w okresach suszy,2) stosowania zabezpieczeń pylistych materiałów sypkich przed rozwiewaniem (przykrycie plandekami, zraszanie),3) transportu materiałów sypkich samochodami wyposażonymi w plandeki ograniczające pylenie przewożonych materiałów,4) stosowania gotowych mieszanek budowlanych przygotowywanych w wytwórniach.Ponadto, Zamawiający będzie prowadził monitoring pojazdów opuszczających plac budowy pod kątem ograniczenia zanieczyszczenia dróg. W przypadku stwierdzenia uchybień, które zagrażają środowisku naturalnemu i są niezgodne z przepisami polskiego prawa i powyższymi zapisami, Zamawiający wstrzyma prowadzenie robót.Przypomina się również, że:1) Wykonawca jest zobowiązany do używania sprzętu i maszyn, które są zgodne z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi ich użytkowania,2) Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania zapisów Ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. 2018 poz. 317)3) organizacja placu budowy i prowadzenie prac budowlanych nie mogą zagrażać środowisku naturalnemu.19. Zamawiający zakłada, że roboty będą prowadzone w systemie dwuzmianowym z uwzględnieniem ciszy nocnej od godz. 22.00 – 06.00.20. Roboty mają być prowadzone w sposób zapewniający przejazd i dojścia do obiektów mieszkalnych, handlowych, produkcyjnych i innych instytucji.21. Szczegółowy zakres prac precyzuje projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiary robót.22. Odtworzenie państwowych punktów osnowy geodezyjnej wraz z ewentualnymi pobocznikami. 23. Termin usunięcia wad: do 14 dni liczone od powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego o wadzie.24. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.25. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1:- obniżenie krawężników na przejściach dla pieszych,- zastosowanie integracyjnej kostki na przejściach dla pieszych.26. Zamawiający poniżej określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy: Branża drogowa:- czynności demontażu istniejącej konstrukcji drogi, chodników i zjazdów, wykonania nowej konstrukcji i nawierzchni drogi i zjazdów, chodników, - czynności wykonania oznakowania pionowego i poziomego,Branża telekomunikacyjna:- czynności wykonania przebudowy kabli ziemnych i sieci napowietrznej wraz z pracami demontażowymi,Branża elektroenergetyczna:- czynności budowy oświetlenia ulicznego.W odniesieniu do Wykonawców mających siedzibę poza granicami Polski Zamawiający dopuszcza zatrudnienie pracowników na podstawie równoważnych regulacji prawnych kraju macierzystego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach