Przetargi.pl
Przebudowa ulicy Kolejowej w Chełmie w ramach realizacji projektu pn.: "Poprawa bezpieczeństwa transgranicznej infrastruktury drogowej Chełma i Łucka" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2014-2020 realizowanego w ramach Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa

Miasto Chełm ogłasza przetarg

  • Adres: 22-100 Chełm, Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 82 5652070, 5652223, 5652232 , fax. 825 652 254
  • Data zamieszczenia: 2019-06-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Chełm
    Lubelska 65
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 82 5652070, 5652223, 5652232, fax. 825 652 254
    REGON: 11019823800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.chelm.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulicy Kolejowej w Chełmie w ramach realizacji projektu pn.: "Poprawa bezpieczeństwa transgranicznej infrastruktury drogowej Chełma i Łucka" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2014-2020 realizowanego w ramach Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Kolejowej w Chełmie w ramach realizacji projektu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa transgranicznej infrastruktury drogowej Chełma i Łucka”. 2. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2014-2020 realizowanego w ramach Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa. 3. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje wykonanie przebudowy konstrukcji nawierzchni jezdni i chodników ulicy Kolejowej w Chełmie na odcinku od Alei Marszałka Józefa Piłsudskiego do ulicy Przemysłowej (odc. dł. 1130 m) wraz z infrastrukturą techniczną (oświetleniem, odwodnieniem, robotami branży telekomunikacyjnej, usunięciem kolizji z uzbrojeniem terenu) oraz organizacją ruchu drogowego. 4. Szczegółowy zakres robót oraz pełny zakres i warunki realizacji określa: 1) dokumentacja projektowa, tj. w szczególności: a) projekt budowlany, b) projekt wykonawczy, c) przedmiary robót, d) informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - stanowiącą załącznik nr 10 do SIWZ, 2) szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych zawierająca Polskie Normy przenoszące normy europejskie związane z wykonaniem i odbiorem robót - stanowiącą załącznik nr 9 do SIWZ 3) Istotne postanowienia umowy, które stanowią załącznik nr 7 do SIWZ. 5. W ramach realizacji zamówienia do obowiązków Zamawiającego należy protokolarne przekazanie Wykonawcy placu budowy na czas realizacji przedmiotu zamówienia w terminie do 5 dni od daty złożenia Zamawiającemu kompletu oświadczeń kierownika budowy oraz kierowników robót o przyjęciu obowiązków - zgodnie z ustawą Prawo budowlane. 6. W ramach realizacji zamówienia do obowiązków Wykonawcy należy m.in: 1) wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, dokumentacją projektową, ofertą Wykonawcy, harmonogramem rzeczowo-finansowym, zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami prawa, uzgodnieniami z właścicielami infrastruktury technicznej, zlokalizowanej w pasie drogowym ulicy Kolejowej, 2) ustanowienie oraz zapewnienie stałej obecności na budowie kierownika budowy branży drogowej oraz kierowników robót branżowych, 3) opracowanie i uzyskanie zatwierdzenia projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót budowlanych – w min. 4 egz. papierowych, 4) zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej dla zadania, 5) zapewnienie nadzoru nad wycinką drzew przez specjalistę ornitologa (kontrola pod kątem występowania miejsc gniazdowania ptaków), 6) zaopatrzenie terenu budowy w wodę, energię elektryczną, ogrodzenie oraz pozostałe niezbędne elementy terenu budowy – kosztem i staraniem Wykonawcy, 7) utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, składowanie wszelkich urządzeń i materiałów pomocniczych w wyznaczonym miejscu, bieżące usuwanie z terenu budowy wszelkich odpadów, 8) dokonanie lokalizacji istniejącego uzbrojenia przed przystąpieniem do prowadzenia robót za pomocą technik bezwykopowych (np. lokalizatorów uzbrojenia podziemnego), 9) zabezpieczenie terenu budowy wraz z bezpośrednim sąsiedztwem prowadzonych prac, zgodnie z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 10) organizowanie narad technicznych, nie rzadziej niż jeden raz na tydzień oraz sporządzanie protokołów z tych narad i przekazywanie ich Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia narady. Protokół z rady budowy będzie sporządzany każdorazowo, gdy w opinii Zamawiającego lub Wykonawcy zaistnieją okoliczności wykraczające poza zakres opisany w Rozdziale 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2002r. Nr 108 poz. 953), 11) systematyczne prowadzenie badań, pomiarów, prób i sprawdzeń kontrolnych, niezbędnych do zachowania wysokiej jakości robót budowlanych, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi, normami oraz przepisami w tym zakresie. Wyniki przeprowadzonych badań, pomiarów, prób i sprawdzeń kontrolnych będą udostępniane na każde żądanie właściwego branżowo Inspektora Nadzoru. Zamawiający zastrzega sobie prawo do prowadzenia niezależnych, systematycznych badań, pomiarów, prób oraz sprawdzeń w celu kontroli prawidłowego wykonania zamówienia, 12) informowanie właściwego branżowo Inspektora Nadzoru o zakończeniu robót zanikających oraz o terminie zakrycia robót ulegających zakryciu oraz przedkładanie właściwemu branżowo Inspektorowi Nadzoru wszelkich dokumentów wymaganych do odbioru. W przypadku braku możliwości dokonania odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu przez właściwego branżowo Inspektora Nadzoru, Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego odkryć roboty, a następnie przywrócić je do stanu poprzedniego, 13) wykonanie zamówienia z materiałów i przy pomocy urządzeń spełniających wymogi projektu co do jakości wynikającej m.in. z przepisów o systemie oceny zgodności i o wyrobach budowlanych, potwierdzonych przez aktualne dokumenty dopuszczające do stosowania ich w budownictwie, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Akceptacja materiałów do wbudowania będzie następować na 7 dni przed ich wbudowaniem. Zastosowane materiały i urządzenia będą oznakowane znakiem CE lub B. Wykonawca będzie gromadził aprobaty, certyfikaty, deklaracje zgodności lub etykiety ze znakiem CE lub B z partii materiałów dostarczonych na budowę, w celu ich dołączenia do dokumentacji powykonawczej. Prawidłowe, tj. zgodne z obowiązującymi przepisami etykiety, będą uważane za spełniające wymogi deklaracji zgodności na wyrób budowlany. Roboty budowlane muszą zostać wykonane z materiałów posiadających certyfikaty zgodności lub deklaracje zgodności z Polskimi Normami przenoszącymi normy europejskie lub normami innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub aprobatami technicznymi (zgodnie z art. 10 ustawy Prawo budowlane), 14) sporządzenie harmonogramu rzeczowo-finansowego robót (w terminie do 5 dni roboczych od daty przekazania terenu budowy) oraz dokonywanie jego aktualizacji na każde żądanie Zamawiającego, 15) zabezpieczenie oraz utrzymanie wszystkich elementów bezpieczeństwa wprowadzonych na czas budowy (oznakowania, wygrodzeń itp.) w należytym stanie technicznym oraz w sposób zapewniający ich stałą widoczność, a także ich korekta wynikająca z postępu robót, 16) ubezpieczenie wszystkich ryzyk budowy i montażu (CAR/EAR) na czas od daty przekazania terenu budowy do daty odbioru końcowego robót, na sumę nie mniejszą niż wartość wynagrodzenia umownego brutto. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonania robót przedłoży Zamawiającemu umowę ubezpieczenia lub inne dokumenty ubezpieczenia potwierdzające jej zawarcie. Dokument ubezpieczenia powinien obejmować ochroną ubezpieczeniową wyłącznie realizowaną umowę. Zamawiający powinien być ujęty w dokumencie ubezpieczenia jako współubezpieczony. Wykonawca nie zostanie dopuszczony do prowadzenia robót, jeśli nie przedstawi Zamawiającemu wymaganych dokumentów ww. ubezpieczenia wraz z opisem treści klauzul (w tym wyłączeń odpowiedzialności), 17) wykonanie, pokrycie kosztów wszystkich badań, pomiarów, ekspertyz niezbędnych do realizacji zadania i dla udokumentowania wymaganej jakości wykonanych robót, a także wbudowanych materiałów, 18) zapewnienie własnym kosztem i staraniem transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji – Wykonawca jako wytwarzający odpady zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawnych w tym zakresie, 19) dokonanie zgłoszeń o zamiarze rozpoczęcia robót do właścicieli istniejących urządzeń oraz dopełnienie wszelkich formalności związanych z prowadzeniem robót (zgodnie z warunkami wydanymi przez właścicieli urządzeń podziemnych i naziemnych) z zapewnieniem nadzoru właścicielskiego włącznie, 20) zastosowanie niezbędnych możliwych środków celem ochrony dróg i obiektów inżynierskich, prowadzących na teren budowy przed uszkodzeniami, które mogą spowodować roboty, transport lub sprzęt Wykonawcy, jego dostawców lub Podwykonawców, 21) bieżące utrzymanie w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów w związku z wykonywaniem robót, 22) uregulowanie należności za badania, o których mowa w § 2 ust. 5 Istotnych postanowień umowy stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ. Wykonawca dokona zapłaty należności za wykonane badania, w terminie 30 dni licząc od daty dostarczenia faktury VAT, wystawionej przez laboratorium, w której zostanie wskazany jako płatnik. W przypadku uchylania się Wykonawcy od obowiązku zapłaty, Zamawiający dokona bezpośredniej zapłaty za wykonane badania i potrąci kwotę zapłaconych należności z wynagrodzenia należnego Wykonawcy, 23) wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mastyksowo – grysowej SMA bezszwowo. Przy szerokości jezdni powyżej 7 metrów dopuszcza się wykonanie łączenia za pomocą taśmy termoplastycznej, zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający wymaga certyfikatu Zakładowej Kontroli Produkcji dla wytwórni mas bitumicznych oraz produkowanych w niej mieszanek mineralno – asfaltowych, 24) Wykonanie i ustawienie 2 tablic informacyjnych (zewnętrznych) na odcinku przebudowywanej drogi w Chełmie w miejscach wskazanych przez Zamawiającego, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi działań promocyjnych dla Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2014-2020 realizowanego w ramach Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa, w tym: - tablice dwustronne – konstrukcja wolnostojąca; - pełen kolor; - wymiary tablic: 80-120 cm; - materiał: konstrukcja stalowa; - rodzaj konstrukcji: związana z gruntem; - gwarancja: 24 miesiące; - dostawa i montaż w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Zamawiający wymaga, żeby tablice informacyjne spełniały wszystkie wymagania przewidziane dla tablic pamiątkowych tak, aby można było pozostawić je jako tablice pamiątkowe. Link do wytycznych dotyczących działań promocyjnych: https://www.pbu2020.eu/files/uploads/visibilty_book%20of%20the%20sign/PL_Visibililty%20Guidelines.pdf 7. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: - wykonywanie czynności robotnika budowlanego przy realizacji robót budowlanych wskazanych w pkt. A.III.3 SIWZ. (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w § 6 Istotnych postanowień umowy (Załącznik nr 7 do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy PLN 00/100) w terminie i na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt A.VI.5-7 SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt A.VI.9 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. A.VI.10 SIWZ stosuje się odpowiednio. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający zażąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 5. Oferta musi zawierać kalkulację ceny lub kosztorys ofertowy sporządzoną wg zasad i wymogów określonych w pkt. A.XII SIWZ. 6. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy. 7. Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (jeżeli nie wynikają one z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę do oferty), a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik – także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. 8. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oraz pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy powinno być złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej w drodze czynności notarialnej w rozumieniu ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 540). 9. Jeżeli najkorzystniejszą ofertę złożą Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego złożą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców (art. 23 ust.4 ustawy). 10. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w pkt. A.XI.11 SIWZ, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wzór druku oświadczenia stanowi załącznik nr 11 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach