Przetargi.pl
Przebudowa terenu parkingu w Uzdrowisku Dąbki

Gmina Darłowo ogłasza przetarg

  • Adres: 76-150 Darłowo, Jana Henryka Dąbrowskiego 4
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48943446301
  • Data zamieszczenia: 2023-02-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Darłowo
    Jana Henryka Dąbrowskiego 4
    76-150 Darłowo, woj. zachodniopomorskie
    tel. +48943446301
    REGON: 330920914
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ug.darlowo.ibip.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa terenu parkingu w Uzdrowisku Dąbki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa terenu parkingu w Uzdrowisku Dąbki”.2. Wspólny słownik zamówień publicznych (Kody CPV): 45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg; 45233123-7 Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych; 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne; 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg;45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego;45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej.3. Przedmiot zamówienia obejmuje realizację zadania polegającego na „Przebudowie terenu parkingu w Uzdrowisku Dąbki” położonego na działce nr. 81/25 (obręb ewidencyjny Dąbki). Zakres inwestycji obejmuje: przebudowę i budowę dróg wewnętrznych, budowę i przebudowę miejsc postojowych, budowę placu rekreacyjnego, budowę oświetlenia, budowę kanalizacji deszczowej wraz z separatorem i przepompownią, rozbiórkę śmietnika oraz istniejącego budynku stanowiącego sanitariaty, budowę obiektu kontenerowego stanowiącego toaletę wraz z niezbędnymi przyłączami, wydzielenie miejsca pod elementy małej architektury w postaci m.in. ławek, stojaków na rowery itp. oraz urządzenie zieleni, a także zabezpieczenie istniejącej sieci uzbrojenia terenu. 4. Przewidywany zakres robót dla przedmiotowej inwestycji to: 1) budowa i przebudowa jezdni dróg wewnętrznych, przebudowa i budowa miejsc postojowych, budowa i przebudowa dojść i ciągów pieszych o powierzchni ok. 3 790 m2, 2) budowa oświetlenia zewnętrznego - 16 punktów świetlnych, 3) budowa kanalizacji deszczowej, 4) budowa placu rekreacyjnego, 5) rozbiórka budynku sanitariatów i murowanego śmietnika, 6) montaż budynku kontenerowego mieszczącego toaletę, a) Fundamenty - zaprojektowano w postaci płyty fundamentowej o wymiarach 2,7x5,2m, grubości 20cm z betonu C25/30 zbrojone stalą B500A. Pod płytą fundamentową należy wykonać podkład betonowy z betonu C12/15 min. 10 cm. Podkład betonowy układać na warstwie podsypki piaszczysto żwirowej o IS=0,98, która zastępuje grunty wysadzinowe. b) Konstrukcja obiektu - obiekt składa się z certyfikowanego kontenera stalowego 16 calowego przeliczonego wg. obowiązujących norm europejskich dla stref obciążeń panujących w miejscu w którym jest zaplanowany. c) elewacja wykonana z deski elewacyjnej, montowana na stelażu z elementów aluminiowych. Przestrzeń wentylacyjna między deską, a kontenerem 25mm. Montaż wykonać zgonie z instrukcją producenta. 7) budowa przyłącza kanalizacji sanitarnej, 8) budowa przyłącza wody, 9) budowa przyłącza elektroenergetycznego, 10) zabezpieczenie istniejących sieci uzbrojenia terenu, 11) wykonanie zieleńców, 12) montaż elementów małej architektury stojaki dla rowerów, ławki, kosze na śmieci, 13) w ramach inwestycji wykonane zostaną również konieczne i niezbędne roboty mające na celu dowiązanie się do istniejącego zagospodarowania.5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiąca załącznik nr 6 do SWZ.6. Do Wykonawcy należeć będzie pełna obsługa geodezyjna wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą. 7. Wykonawca wykonując przedmiot zamówienia zobowiązany będzie zapewnić dojazd do nieruchomości przyległych, na których realizowana jest inwestycja.8. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie stosunku pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 ze zm.) wszystkie osoby, które będą wykonywać wskazane przez Zamawiającego w § 5 ust. 1 projektu umowy czynności związane z realizacją zamówienia.9. Ilekroć w dokumentach zamówienia znajduje się wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dodaje się po ich brzmieniu zwrot „lub równoważne”. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i produktów równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane materiały i produkty będą spełniały kryteria zastosowane przez zamawiającego w celu oceny równoważności. W przypadku zaoferowania materiałów lub produktów równoważnych wykonawca, zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą opis materiałów i produktów równoważnych oraz wykazać, że spełniają one kryteria zastosowane przez zamawiającego w celu oceny równoważności.10. W przypadku wystąpienia w dokumentacji postępowania odniesień do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy, dopuszcza się rozwiązania równoważne. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą opis rozwiązań równoważnych oraz wykazać, że spełniają one wymagania określone przez Zamawiającego. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia występują odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dodaje się po każdym z ich brzmieniu zwrot „lub równoważne”.11. Wykonawca wyłoniony w przedmiotowym postępowaniu zobowiązany będzie dostarczyć Zamawiającemu w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy kosztorys ofertowy i harmonogram rzeczowo-finansowo-terminowy zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ.12. Przedmiotowe zadanie pn. „Przebudowa terenu parkingu w Uzdrowisku Dąbki” realizowane będzie z udziałem środków pochodzących z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych ,,Edycja Czwarta - Polskie Uzdrowiska".
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100 groszy) przedupływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do Zamawiającego.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Zamawiającego - Gmina Darłowo – UWAGA: NOWY NUMER KONTABANKOWEGO: 26 1020 2791 0000 7402 0333 3531;2) gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa wart. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (zzastrzeżeniem, że poręczenie jest zawsze poręczeniem pieniężnym) - wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginałgwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej na Platformie e-Zamówienia.3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć wykonawcęwnoszącego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika.4. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia:1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski,2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory dotyczące gwarancji/poręczeń będąrozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich.5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia z treści tych dokumentów musi wszczególności jednoznacznie wynikać:1) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanieZamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia – Gminy Darłowo) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności,o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, bez potwierdzania tych okoliczności,2) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.6. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowioświadczenia o zwolnieniu wadium. W związku z powyższym zaleca się aby w treści gwarancji/poręczenia wskazano adrespoczty elektronicznej, na który należy przesłać oświadczenie o zwolnieniu wadium.7. W formularzu oferty należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium wniesione w pieniądzu.8. Jeżeli Wykonawca nie wskaże nr rachunku, o którym mowa w pkt 7, wadium zostanie zwrócone na rachunek, z któregowpłynęło.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia może się ubiegać Wykonawca, który spełnia poniżej określone warunki udziału w postępowaniudotyczące:1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej należyte wykonaniezamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotemzamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 750 000,00 zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mogą spełniaćłącznie.2) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należytewykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą w swoim zakresie wykonanienawierzchni drogi albo ciągów pieszo jezdnych albo chodników albo parkingów o powierzchni min. 3 000 m2 z kostkibrukowej o wartości minimum 1 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych 00/100);b) dysponuje lub będzie dysponować minimum po 1 (jednej) osobie (skierowanej przez Wykonawcę do realizacjizamówienia) na każde z poniżej poniżej wymienionych stanowisk:b1) Kierownik budowy: posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowaniarobotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniejobowiązujących przepisów uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz posiadający na dzień składania ofert co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe (liczone od daty uzyskania uprawnień);b2) Kierownik robót branży sanitarnej: posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowaniarobotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnychlub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów uprawniające dokierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych ikanalizacyjnych,b3) Kierownik robót branży elektrycznej: posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawiewcześniej obowiązujących przepisów uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej wzakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.Uwaga! Zamawiający nie dopuszcza łączenia stanowisk wymienionych w pkt 1 ppkt 2 lit. b1)-b3).W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mogą spełniaćłącznie.2. Dodatkowe informacje dotyczące ww. warunków udziału w postępowaniu:1) wszystkie ww. osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiempolskim. W przeciwnym razie Wykonawca udostępni wystarczającą ilość tłumaczy, wykazujących znajomość językatechnicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach występującej przy realizacji zamówienia,2) ilekroć w treści SWZ jest mowa o „uprawnieniach budowlanych”, „budowie”, „kierowniku budowy”, „kierowniku robót”należy pojęcia te rozumieć zgodnie z definicjami określonymi w ustawie Prawo budowlane oraz aktami wykonawczymi doniej,3) na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) osoby, które,przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowaniazawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tychfunkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ichnadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlanesamodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą równieżwykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisachodrębnych. W związku z powyższym Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniomwymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów orazzagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawaniakwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej,4) jeżeli Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby zrealizował zadanie w trybie zaprojektuj i wybuduj, Zamawiającyuzna robotę budowlaną za spełniającą warunek, jeżeli robota ta będzie odpowiadała swoim zakresem i wartością wymogomokreślonym w pkt 1 ppkt 2) lit. a),5) jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymiWykonawcami, wykaz, o którym mowa w Rozdziale VI pkt 2 ppkt 2 (wykaz robót budowlanych), dotyczy robót budowlanych,w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył,6) w przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiającyprzeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Jeżeli w tym dniuśredni kurs NBP nie będzie opublikowany Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem wszczęcia.Jeżeli w jakimkolwiek dokumencie złożonym przez wykonawcę wskazane zostaną kwoty wyrażone w walucie nieznajdującej się aktualnie w obrocie, zamawiający dokona przeliczenia tych kwot na złotówki na podstawie ostatniegośredniego miesięcznego kursu złotego w stosunku do tych walut, ujawnionego w Tabeli Kursów Narodowego BankuPolskiego;7) korzystanie z podmiotów udostępniających zasoby:a) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościachtechnicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnieod charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych,b) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogąpolegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane do realizacjiktórych te zdolności są wymagane,c) Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotówudostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacjipodmiotów udostępniających zasoby. Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniającychzasoby dołącza do oferty dokumenty, o których mowa w Rozdziale VI pkt 1 ppkt 6 i 7 lit. a SWZ.8) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcywspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonająroboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzieleniezamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VI pkt 1 ppkt 7 lit. b SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-02-21

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach