Przetargi.pl
„Przebudowa punktów pomiarowych nr: 101/201, 102, 105, 113, 204, 118/218 na terenie miasta Łodzi”

Łódzka Spółka Infrastrukturalna Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 90-368 Łódź, Piotrkowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. +48426649100 , fax. +48426649102
  • Data zamieszczenia: 2019-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Łódzka Spółka Infrastrukturalna Sp. z o.o.
    Piotrkowska 190
    90-368 Łódź, woj. łódzkie
    tel. +48426649100, fax. +48426649102
    REGON: 10007730100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lsi.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa punktów pomiarowych nr: 101/201, 102, 105, 113, 204, 118/218 na terenie miasta Łodzi”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: modernizacja (przebudowa) punktów pomiarowych nr: 101,201; 102; 105; 113; 204; 118/218 na terenie miasta Łodzi Zadanie 1: Modernizacja punktu pomiarowego nr 101/201 przy ul. Waltera Janke, Zadanie 2: Modernizacja punktu pomiarowego nr 102 przy ul. Gojawiczyńskiej/Dąbrowskiego, Zadanie 3: Modernizacja punktu pomiarowego nr 105 przy ul. Zgierskiej/Sikorskiego, Zadanie 4: Modernizacja punktu pomiarowego nr 113 przy ul. Hetmańskiej/Przybyszewskiego, Zadanie 5: Modernizacja punktu pomiarowego nr 204 przy ul. Traktorowej/Judyma, Zadanie 6: Modernizacja punktu pomiarowego nr 118/218 przy ul. Kurczaki/Powtórna.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 21 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy zł i 00/100) 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 2.1 pieniądzu; 2.2 gwarancjach bankowych; 2.3 gwarancjach ubezpieczeniowych; 3. W przypadku składania wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, musi być wykonalna na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać minimum elementy: 3.1 nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancję) oraz wskazanie ich siedzib; 3.2 w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nazwy wszystkich członków podmiotu wspólnego z zaznaczeniem, że działają oni jako podmiot wspólny, np. poprzez następujący zapis: „……Zostaliśmy poinformowani, że w związku z organizowanym przez Państwa postępowaniem o udzielenie zamówienia, którego przedmiotem jest (nazwa zadania), w którym na mocy swojej oferty uczestniczą: …… (tu należy wymienić wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) … (zwani łącznie „Wykonawcą”), wymagane jest wniesienie wadium w wysokości ……..” 3.3 określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; 3.4 kwotę gwarancji; 3.5 termin ważności gwarancji (nie krótszy niż termin związania ofertą); 3.6 zobowiązanie gwaranta do „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: i. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie; ii. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; iii. zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 3.7 zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 Regulaminu Udzielania Zamówień Sektorowych w ŁSI sp. z o.o. nie uzupełnił złożonej oferty. 4. Zamawiający przypomina, iż niniejsze postępowanie prowadzone jest na podstawie Regulaminu Udzielania Zamówień Sektorowych przez ŁSI sp. z o.o., a nie ustawy Prawo zamówień publicznych. W związku z czym, jeżeli w treści dokumentów wadialnych będzie odniesienie do ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający ich nie uzna i oferta nie będzie w sposób właściwy zabezpieczona wadium. 5. Na dokumencie potwierdzającym wniesienie wadium powinna być zawarta minimum informacja w postaci zapisu „Dotyczy …(tytuł zamówienia)” 6. Miejsce i sposób wniesienia wadium: 6.1 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy mBank SA w PLN: 24 1140 1108 0000 3392 5500 1003. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 6.2 Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w oryginale w sekretariacie, w siedzibie Zamawiającego w godzinach 8.00-16.00, a do oferty dołączyć kopię dokumentu wadium. 7. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek wskazany przez Zamawiającego dokona przeksięgowania kwoty na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W takim przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 8. W przypadku wnoszenia wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z treści gwarancji winno wynikać, że odnosi się ona zarówno do zleceniodawcy gwarancji, jak również do wszystkich pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (zaleca się aby, wszyscy członkowie wchodzący w skład podmiotu wspólnego byli wymienieni). Wadium może wnieść dowolny członek konsorcjum, pod warunkiem że jest to zgodne z zapisami umowy konsorcjum regulującej sposób i formę wniesienia wadium. 9. Zwrot wadium następuje niezwłocznie, jeżeli upłynął termin związania ofertą, po zawarciu umowy lub unieważnieniu postępowania. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, który został wykluczony z postępowania, lub którego oferta została odrzucona. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym były one przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający oświadcza, że zatrzymanie wadium wraz z odsetkami nastąpi, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 12.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie; 12.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 12.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca nie uzupełnia złożonej oferty w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 Regulaminu Sektorowego. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY: 1. Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10% ceny podanej w ofercie wraz z podatkiem VAT. 2. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy na 3 dni przed podpisaniem umowy, nie później jednak niż w dniu podpisania umowy. 3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku z następujących form: 3.1. pieniądzu; 3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3.3. gwarancjach bankowych; 3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaci przelewem na rachunek Zamawiającego prowadzony mBank SA w PLN: 24 1140 1108 0000 3392 5500 1003. 5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Jeżeli zabezpieczenie zostanie wniesione w pieniądzu, Zamawiający oświadcza, że zabezpieczenie jest przechowywane na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający oświadcza, że zwrot zabezpieczenia wniesionego w pieniądzu następuje wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew na rachunek bankowy Wykonawcy. 7. Jeżeli zabezpieczenie zostanie wniesione w formie gwarancji, gwarancja musi być bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, musi być wykonalna na terytorium Rzeczpospolitej Polski, sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać minimum elementy: a. nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancję) oraz wskazanie ich siedzib. b. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; c. kwotę gwarancji; d. termin ważności gwarancji; e. zobowiązanie gwaranta do „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego”; 8. Jeżeli zabezpieczenie zostanie wniesione w formie poręczenia, poręczenie musi być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać następujące elementy: 8.1. wskazanie podmiotu, za który poręczyciel dokonuje poręczenie; 8.2. precyzyjne wskazanie zobowiązania będącego przedmiotem poręczenia; 8.3. kwotę, do wysokości której poręczyciel będzie zobowiązany; 8.4. wskazanie terminu, z którego upływem wygasa zobowiązanie, przy czym poręczenie o charakterze terminowym nie może zostać odwołane. 9. Zabezpieczenie wnoszone w innej formie niż w pieniądzu musi gwarantować Zamawiającemu realizację ustawowych uprawnień opisanych w art. 150 ust. 7 - 10 ustawy Pzp i zawierać zobowiązanie do „wypłaty kwoty dotychczasowego zabezpieczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, nie przedłużył lub nie wniósł nowego zabezpieczenia na kolejne okresy najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia, w przypadku gdy okres na jaki winno zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat”. 10. Jeżeli zabezpieczenie zostanie wniesione przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z treści gwarancji/poręczenia musi wynikać, że odnosi się ona/ono zarówno do zleceniodawcy gwarancji/poręczenia, jak również do wszystkich pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (wszyscy członkowie wchodzący w skład podmiotu wspólnego muszą być wymienieni). 11. Zabezpieczenie może wnieść dowolny członek konsorcjum, pod warunkiem że jest to zgodne z zapisami umowy konsorcjum regulującej sposób i formę wniesienia zabezpieczenia. 12. Jeżeli Wykonawca, którego ofertę wybrano, nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może wybrać najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych ofert. 13. W trakcie realizacji umowy możliwa jest zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 14. Zamawiający informuje, iż zwrot zabezpieczenia nastąpi: 14.1. 70% wartości zabezpieczenia zostanie zwrócone w terminie 30 dni od daty wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane tj. po podpisaniu przez Strony protokołu odbioru końcowego przekazania/przyjęcia do eksploatacji. 14.2. 30% wartości zabezpieczenia zostanie zatrzymane przez Zamawiającego na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady oraz zostanie zwrócone nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady. 15. W związku z zapisem §8 ust. 5 wzoru umowy, Zamawiający informuje, iż data końcowego obowiązywania zabezpieczenia należytego wykonania umowy w okresie rękojmi za wady winna przypadać na 15. dzień od dnia, w którym zgodnie z umową wygasa rękojmia za wady. Czas ten (tj. 15 dni) nie wlicza się do okresu obowiązywania rękojmi, w którym mogą być ujawnione usterki lub wady. 16. Jeżeli okres na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, Wykonawca wnosi zabezpieczenie w pieniądzu na cały ten okres lub wnosi zabezpieczenie w innej formie na okres nie krótszy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy. 17. W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, Zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia. 18. Zamawiający wymaga aby zabezpieczenie w postaci poręczenia lub gwarancji wchodziło w życie i obowiązywało od daty podpisania Umowy i było w mocy w wysokości 100% wysokości zabezpieczenia do 30 dnia po dacie wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane, a w wysokości 30% wysokości zabezpieczenia do 15 dnia po upływie okresu rękojmi za wady.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: ocena spełniania tego warunku dokonana będzie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale 6 ust. 1 pkt. 1) SIWZ
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego sektorowego na podstawie Regulaminu udzielania zamówień sektorowych w ŁSI sp. z o.o. (zwanego dalej Regulaminem Sektorowym), przyjętego Uchwałą Nr 212/2018 Zarządu „Łódzkiej Spółki Infrastrukturalnej” sp. z o.o. z dnia 20 grudnia 2018r., na podstawie art. 132 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2018r. poz. 1986 ze zm.). Niniejsze postępowanie nie jest zamówieniem publicznym w myśl przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych – jest to zamówienie sektorowe o wartości poniżej kwoty wynikającej z przepisów wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp, tj. poniżej 5 548 000 euro. Kompletna oferta powinna zawierać: a. Formularz oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ; b. Formularz cenowy sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 1a do SIWZ; c. oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ; d. wykaz robót, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ; e. dowody dotyczące najważniejszych robót, określające, czy roboty te zostały wykonane należycie oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; f. wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ; g. decyzję o wydaniu uprawnień budowlanych lub inny dokument potwierdzający, że osoby, skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby do tego umocowane) oraz zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego z uwzględnieniem przepisów ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej h. oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ; i. dowód wniesienia wadium, j. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert(w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 7 ust. 1 pkt e Regulaminu Sektorowego) zgodnie z Rozdziałem 6 ust. 2 pkt 2) niniejszej SIWZ; k. zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia swoich zasobów (o ile Wykonawca będzie korzystał z takich zasobów), sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ; l. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w odniesieniu do podmiotów udostępniających swoje zasoby (o ile Wykonawca będzie korzystał z takich zasobów); m. stosowne pełnomocnictwo (a) – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej; n. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument ustanawiający Pełnomocnika (oryginał lub odpis notarialny stosownego pełnomocnictwa wystawionego lub udzielonego przez osoby do tego upoważnione) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielnie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia; o. pozostałe dokumenty wymienione w niniejszej SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: tak

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach