Przetargi.pl
Budowa sieci wodociągowej w Gminie Tuszyn

Gmina Tuszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 95-080 Tuszyn, Piotrkowska 2/4
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 232 13 82 , fax. 42 614 30 69
  • Data zamieszczenia: 2024-03-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuszyn
    Piotrkowska 2/4
    95-080 Tuszyn, woj. łódzkie
    tel. 42 232 13 82, fax. 42 614 30 69
    REGON: 590648304
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tuszyn.info.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci wodociągowej w Gminie Tuszyn
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres prac obejmuje czynności umożliwiające i mające na celu budowę sieci wodociągowej z przyłączami w granicy pasa drogowego na terenie gminy Tuszyn. Zamawiający podzielił zamówienie pn.: „Budowa sieci wodociągowej w Gminie Tuszyn” na dwie części.CZĘŚĆ I - Częściowe wykonanie budowy sieci wodociągowej w ul. Kaczeńcowej w TuszyniePrzedmiotem zamówienia jest częściowe wykonanie sieci wodociągowej (od punku W1 do punktu W25) w dz. nr 1 obr. nr 1 (Miasto Tuszyn) i w dz. nr 240 obr. Modlica oraz budowa przyłączy wodociągowych w pasie drogowym do granicy działek o nr ewid.: 54/2, 52, 43, 40, obr. nr 1.Planowane prace w zakresie inwestycji:- odkrycie istniejącego wodociągu w miejscu łączenia,- zweryfikowanie stanu istniejącego z projektem technicznym,- wykonanie włączenia nowego wodociągu w punkcie W1 (przebudowa istniejącego węzła trójka oraz zasuw),- ułożenie sieci wodociągowej od punku W1 do punktu W25 (dł. rurociągu: 796,3 m),- wykonanie armatury odcinającej oraz hydrantu ppoż.,- wykonanie bloków oporowych na załamaniach sieci oraz pod zasuwy,- wykonanie w miejscu włączenia przyłączy do sieci nawiertek NCS 160/40 + zasuwy odcinające ze skrzynkami ulicznymi,- budowa przyłączy wodociągowych Ø 40PE, SDR11 od projektowanego wodociągu gminnego 160PE do granicy działek (4 szt.),- zakończenie przyłączy zasuwą odcinającą oraz zaślepienie,- wykonanie niezbędnych badań i odbiorów sieci wraz z przyłączami.Inwestycja prowadzona jest na podstawie Decyzji nr 509/2020 z dnia 28.10.2020 roku znak AiB.6740.509.2020.M.P Nr rej. 2459/2020 zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami w pasie drogowym w miejscowości Tuszyn, ul. Kaczeńcowa, dz. nr ew.1, obr. 1 oraz dz. nr ew. 240, obr. Modlica, gm. TuszynZakres realizacji zadania, objęty przedmiotowym zamówieniem został szczegółowo określony w przedmiarze robót, dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.2. Ponadto dla realizacji obu części zamówienia należy uwzględnić niżej wymienione czynności i roboty oraz poniesienie kosztów z tym związanych:1) Wykonanie wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych, porządkowych, ziemnych, instalacyjnych, towarzyszących, wykończeniowych, zabezpieczających, koniecznych do wykonania zadania i wynikających z zakresu zamówienia.2) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami objętymi niniejszym zamówieniem przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane.3) Zabezpieczenie terenu robót budowlanych oraz poniesienie kosztów z nim związanych.4) Po protokolarnym przejęciu od Zamawiającego placu budowy Wykonawca ponosi, aż do chwili protokolarnego odbioru końcowego, odpowiedzialność wobec osób trzecich i Zamawiającego za przekazany teren budowy oraz za wszelkie szkody powstałe na tym terenie i w przedmiocie zamówienia.5) Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Tuszynie na 3 dni przed rozpoczęciem robót o przystąpieniu do wykonywania sieci wodociągowej z zachowaniem formy pisemnej.6) Zlecenie i uzyskanie wyników badania wody potwierdzających jej przydatność do spożycia przez ludzi.7) Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, p.poż.8) Pełna obsługa geodezyjna budowy tj. tyczenie i inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza inwestycji odrębnie dla poszczególnych zadań obejmujących przedmiot zamówienia, zarejestrowana w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Łodzi - w 3 egz. 9) Sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej budowy - w 2 egz. w formie papierowej.10) Przygotowanie placu zaplecza budowy wraz z dostawą wszystkich wymaganych mediów. Wszelkie opłaty za zużyte media obciążają wykonawcę.11) Wykonanie przejść i dojazdów do posesji zapewniających bezkolizyjny dostęp do użytkowanych obiektów. Prace należy prowadzić w sposób umożliwiający dostęp do budynków dla osób niepełnosprawnych (należy zabezpieczyć przejścia o odpowiedniej szerokości oraz odpowiednio wyrównaną drogę dojazdu).12) Uzyskanie na swój koszt wszelkich wymaganych obowiązującymi przepisami prawa decyzji administracyjnych, zaświadczeń, oświadczeń, uzgodnień czy też innych dokumentów niezbędnych do prowadzenia robót budowlanych i przekazania wybudowanego obiektu do użytkowania wraz z poniesieniem kosztów z tym związanych, w tym zawiadomienie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej oraz Komendy Państwowej Straży Pożarnej dla Powiatu Łódzkiego Wschodniego.13) Uzyskanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego oraz poniesienie opłat z tym związanych. 14) Ew. wykonanie zabezpieczeń istniejącego uzbrojenia; poniesienie kosztów ew. nadzoru nad wykonywanymi robotami przez gestorów sieci.15) Usunięcie ewentualnych kolizji istniejącego uzbrojenia w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania zadania.16) Ewentualna niezbędna wycinka drzew lub krzewów po uprzednim uzyskaniu zezwolenia właściwego organu.17) Poniesienie opłat i odszkodowań za wyrządzone szkody związane z realizacją zadania. Ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości.18) Przywrócenie placu i zaplecza budowy do stanu co najmniej sprzed rozpoczęcia prac.19) Odtworzenie terenu po wykopach do stanu pierwotnego i zagęszczenie gruntu po wykopach, tj. wyniki oznaczenia wskaźnika zagęszczenia gruntu.20) Oznakowanie placu budowy w sposób zgodny z przepisami Prawa budowlanego. 21) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe i zgodne z przepisami prawa gospodarowanie odpadami powstałymi w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. Zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska i ustawy o odpadach. Koszty związane z transportem i zagospodarowaniem odpadów powstałych w wyniku prac rozbiórkowych, budowlanych ponosi w całości Wykonawca.22) W okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji zobowiązany on jest świadczyć w ramach przysługującego mu wynagrodzenia usługi serwisu gwarancyjnego w odniesieniu do przedmiotu zamówienia bez dodatkowych opłat. Koszty serwisu gwarancyjnego obejmują również zakup niezbędnych urządzeń i materiałów, które Wykonawca uwzględni w wynagrodzeniu.23) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów w tym np. wyników oraz protokołów badań, sprawozdań, prób, protokołu odbioru technicznego, itp. Dokumenty winny być sporządzone w języku polskim.24) Wykonawca zobowiązuje się do informowania pisemnie Zamawiającego, za pośrednictwem inspektora nadzoru inwestorskiego:a) o konieczności wykonania prac dodatkowych lub zamiennych, na tę okoliczność zostanie sporządzony protokół konieczności określający zakres robót oraz ich wartość (wg stawek cen z kosztorysu ofertowego),b) o zagrożeniach, które mogą mieć ujemny wpływ na tok realizacji inwestycji, jakość robót, opóźnienie planowanej daty zakończenia robót oraz do współpracy z Zamawiającym przy opracowywaniu przedsięwzięć zapobiegających zagrożeniom.25) Wykonawca umożliwi wstęp na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego.26) Wykonawca zobowiązuje się poddać kontrolom dokumenty związane z realizacją niniejszego zamówienia oraz poddać się wizytacjom terenowym w miejscu realizacji zamówienia i w swojej siedzibie, prowadzonym przez upoważnionych przedstawicieli organów kontrolnych, zarówno przed rozpoczęciem realizacji inwestycji, w toku jej realizacji oraz przez okres 5 lat od dokonania ostatniej płatności.27) Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa pracy. Opłaty i kary za przekroczenie w trakcie robót norm, określonych w odpowiednich przepisach, dotyczących ochrony środowiska i bezpieczeństwa pracy ponosi Wykonawca.28) Wykonanie wszelkich zaleceń wynikających z dokumentów uzgadniających dokumentacje projektowe i decyzji o pozwoleniu na budowę.29) Sporządzenie planu BIOZ.30) Zgłoszenie zakończenia budowy / robót z upoważnienia Zamawiającego do właściwego organu nadzoru budowlanego i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.31) Wszelkie wątpliwości Wykonawca uzgadniał będzie z Zamawiającym.32) Wszystkie zastosowane przy realizacji przedmiotu zamówienia materiały i urządzenia muszą być nowe, zgodne z odpowiednimi normami, nie mogą być prototypami, powinny posiadać odpowiednie aprobaty techniczne lub deklaracje zgodności (o ile są wymagane) i zostać zaakceptowane przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń w tym, np. wyników oraz protokołów badań, sprawozdań, prób itp. Dokumenty winny być sporządzone w języku polskim.CZĘŚĆ II – Wykonanie wodociągu w ul. Niedas w TuszynieProjektowany wodociąg stanowi rozbudowę istniejącej sieci wodociągowej znajdującej się w ulicy Niedas Leśny. Sieć wodociągowa wykonana zostanie w pasie drogowym.Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie budowy sieci wodociągowej w ulicy Niedas Leśny w Tuszynie, działki nr ewid. 51/2, 49/2, 47/2, 27/2 obr. 20 oraz dziewięciu odejść wodociągowych do przyległych posesji w ulicy Niedas Leśny. Odejścia wodociągowe należy wykonać do granic działek nr ewid.: 51/1, 51/3, 49/1, 49/3, 47/6, 47/8, 47/5, 47/7, 27/1, zakończone w granicach posesji zasuwami odcinającymi.Zakres rzeczowy projektowanego wodociągu:- łączna długość zaprojektowanej sieci wynosi – ok 282 m.- hydranty ppoż. naziemne HP80 – 2 szt.- liczba zaprojektowanych odejść – 9 szt.- długość odejść od sieci wodociągowej do granic posesji – ok 51 m.Planowane prace w zakresie inwestycji:- roboty ziemne wykonywane mechanicznie oraz ręczne (wyrównanie dna wykopów oraz w miejscach skrzyżowań wykopów z istniejącymi instalacjami) z załadunkiem i wywozem,- pełne szalowanie ścian wykopów oraz podwieszenie istniejącego uzbrojenia,- wykonanie podsypki z piasku,- montaż rurociągów z rur PE100 SDR11 o śr. 110 mm, 50 mm, 40 mm,- montaż rur osłonowych zakończonych manszetami,- montaż opasek NCS, trójników żeliwnych kołnierzowych, hydrantów pożarowych nadziemnych, zasuw,- włączenie rurociągu do istniejącego wodociągu poprzez zespół zasuw i trójnika kołnierzowego oraz kołnierzy przejściowych galwanizowanych,- wykonanie bloków oporowych z betonu,- obsypanie rur wodociągu piaskiem,- płukanie rurociągu, próba ciśnieniowa, dezynfekcja oraz pięciokrotne płukanie rur,- zasypanie rurociągu piaskiem dowiezionym wraz z zagęszczeniem warstwami,- ułożenie taśmy oznaczeniowej z tworzywa sztucznego,- demontaż konstrukcji podwieszeń kabli i rurociągów i zamontowanie na przewodach rur osłonowych z tworzywa – dwudzielnych,- wykończenie podbudowy w miejscach przejść wykopów przez jezdnię warstwą żużla. Inwestycja prowadzona na podstawie Decyzji nr 76/2015/T z dnia 24.07.2015 roku syg.BgiGN.T.6740.295.85.2015 zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę sieci wodociągowej wraz z odejściami do granic działek w ulicy Niedas Leśny w Tuszynie na działkach nr ew. 27/2, 47/2, 49/2 i 51/2 w obrębie 20.Zakres realizacji zadania, objęty przedmiotowym zamówieniem został szczegółowo określony w przedmiarze robót, dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.Ponadto dla realizacji obu części zamówienia należy uwzględnić niżej wymienione czynności i roboty oraz poniesienie kosztów z tym związanych:1) Wykonanie wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych, porządkowych, ziemnych, instalacyjnych, towarzyszących, wykończeniowych, zabezpieczających, koniecznych do wykonania zadania i wynikających z zakresu zamówienia.2) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami objętymi niniejszym zamówieniem przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane.3) Zabezpieczenie terenu robót budowlanych oraz poniesienie kosztów z nim związanych.4) Po protokolarnym przejęciu od Zamawiającego placu budowy Wykonawca ponosi, aż do chwili protokolarnego odbioru końcowego, odpowiedzialność wobec osób trzecich i Zamawiającego za przekazany teren budowy oraz za wszelkie szkody powstałe na tym terenie i w przedmiocie zamówienia.5) Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Tuszynie na 3 dni przed rozpoczęciem robót o przystąpieniu do wykonywania sieci wodociągowej z zachowaniem formy pisemnej.6) Zlecenie i uzyskanie wyników badania wody potwierdzających jej przydatność do spożycia przez ludzi.7) Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, p.poż.8) Pełna obsługa geodezyjna budowy tj. tyczenie i inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza inwestycji odrębnie dla poszczególnych zadań obejmujących przedmiot zamówienia, zarejestrowana w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Łodzi - w 3 egz. 9) Sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej budowy - w 2 egz. w formie papierowej.10) Przygotowanie placu zaplecza budowy wraz z dostawą wszystkich wymaganych mediów. Wszelkie opłaty za zużyte media obciążają wykonawcę.11) Wykonanie przejść i dojazdów do posesji zapewniających bezkolizyjny dostęp do użytkowanych obiektów. Prace należy prowadzić w sposób umożliwiający dostęp do budynków dla osób niepełnosprawnych (należy zabezpieczyć przejścia o odpowiedniej szerokości oraz odpowiednio wyrównaną drogę dojazdu).12) Uzyskanie na swój koszt wszelkich wymaganych obowiązującymi przepisami prawa decyzji administracyjnych, zaświadczeń, oświadczeń, uzgodnień czy też innych dokumentów niezbędnych do prowadzenia robót budowlanych i przekazania wybudowanego obiektu do użytkowania wraz z poniesieniem kosztów z tym związanych, w tym zawiadomienie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej oraz Komendy Państwowej Straży Pożarnej dla Powiatu Łódzkiego Wschodniego.13) Uzyskanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego oraz poniesienie opłat z tym związanych. 14) Ew. wykonanie zabezpieczeń istniejącego uzbrojenia; poniesienie kosztów ew. nadzoru nad wykonywanymi robotami przez gestorów sieci.15) Usunięcie ewentualnych kolizji istniejącego uzbrojenia w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania zadania.16) Ewentualna niezbędna wycinka drzew lub krzewów po uprzednim uzyskaniu zezwolenia właściwego organu.17) Poniesienie opłat i odszkodowań za wyrządzone szkody związane z realizacją zadania. Ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości.18) Przywrócenie placu i zaplecza budowy do stanu co najmniej sprzed rozpoczęcia prac.19) Odtworzenie terenu po wykopach do stanu pierwotnego i zagęszczenie gruntu po wykopach, tj. wyniki oznaczenia wskaźnika zagęszczenia gruntu.20) Oznakowanie placu budowy w sposób zgodny z przepisami Prawa budowlanego. 21) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe i zgodne z przepisami prawa gospodarowanie odpadami powstałymi w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. Zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska i ustawy o odpadach. Koszty związane z transportem i zagospodarowaniem odpadów powstałych w wyniku prac rozbiórkowych, budowlanych ponosi w całości Wykonawca.22) W okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji zobowiązany on jest świadczyć w ramach przysługującego mu wynagrodzenia usługi serwisu gwarancyjnego w odniesieniu do przedmiotu zamówienia bez dodatkowych opłat. Koszty serwisu gwarancyjnego obejmują również zakup niezbędnych urządzeń i materiałów, które Wykonawca uwzględni w wynagrodzeniu.23) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów w tym np. wyników oraz protokołów badań, sprawozdań, prób, protokołu odbioru technicznego, itp. Dokumenty winny być sporządzone w języku polskim.24) Wykonawca zobowiązuje się do informowania pisemnie Zamawiającego, za pośrednictwem inspektora nadzoru inwestorskiego:a) o konieczności wykonania prac dodatkowych lub zamiennych, na tę okoliczność zostanie sporządzony protokół konieczności określający zakres robót oraz ich wartość (wg stawek cen z kosztorysu ofertowego),b) o zagrożeniach, które mogą mieć ujemny wpływ na tok realizacji inwestycji, jakość robót, opóźnienie planowanej daty zakończenia robót oraz do współpracy z Zamawiającym przy opracowywaniu przedsięwzięć zapobiegających zagrożeniom.25) Wykonawca umożliwi wstęp na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego.26) Wykonawca zobowiązuje się poddać kontrolom dokumenty związane z realizacją niniejszego zamówienia oraz poddać się wizytacjom terenowym w miejscu realizacji zamówienia i w swojej siedzibie, prowadzonym przez upoważnionych przedstawicieli organów kontrolnych, zarówno przed rozpoczęciem realizacji inwestycji, w toku jej realizacji oraz przez okres 5 lat od dokonania ostatniej płatności.27) Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa pracy. Opłaty i kary za przekroczenie w trakcie robót norm, określonych w odpowiednich przepisach, dotyczących ochrony środowiska i bezpieczeństwa pracy ponosi Wykonawca.28) Wykonanie wszelkich zaleceń wynikających z dokumentów uzgadniających dokumentacje projektowe i decyzji o pozwoleniu na budowę.29) Sporządzenie planu BIOZ.30) Zgłoszenie zakończenia budowy / robót z upoważnienia Zamawiającego do właściwego organu nadzoru budowlanego i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.31) Wszelkie wątpliwości Wykonawca uzgadniał będzie z Zamawiającym.32) Wszystkie zastosowane przy realizacji przedmiotu zamówienia materiały i urządzenia muszą być nowe, zgodne z odpowiednimi normami, nie mogą być prototypami, powinny posiadać odpowiednie aprobaty techniczne lub deklaracje zgodności (o ile są wymagane) i zostać zaakceptowane przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń w tym, np. wyników oraz protokołów badań, sprawozdań, prób itp. Dokumenty winny być sporządzone w języku polskim.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: dla części I zamówienia – 8.200,00 zł (słownie: osiem tysięcy dwieście zł 00/100), dla części II zamówienia –6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy zł 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy.4. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż w pieniądzu Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej z podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osób upoważnionych do jego wystawienia. Wykonawca składa dokument załączając go do Platformy zakupowej w sekcji "Przygotowanie oferty", następnie podsekcji "Dokumenty do oferty", poprzez wybranie polecenia "Przeciągnij tutaj lub Wybierz plik z dysku".5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:Bank PEKAO S.A. O/Tuszyn 07 1240 3451 1111 0000 3031 6261Na dowodzie wpłaty wadium należy zaznaczyć jakiego zadania wadium dotyczy – Wadium do postępowania: „Budowa sieci wodociągowej w Gminie Tuszyn” ( dla część ….. zamówienia)Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu.W przypadku wadium wnoszonego przelewem Zamawiający uzna wadium za skutecznie wniesione, jeżeli zostanie ono uznane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.7. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) upływu terminu związania ofertą;2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia8. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:1) , który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2) , którego oferta została odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu zgodnie z opisem zamieszczonym poniżej.1.1 Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.1.2 Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.1.3 Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż:- dla części I zamówienia - 450.000,00 zł ( słownie: czterysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100),- dla części II zamówienia - 300.000,00 zł ( słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100).Jeżeli Wykonawca składa ofertę na dwie wskazane części zamówienia, winien wykazać, że posiada ubezpieczenie OC na łączną sumę gwarancyjną nie mniejszą niż łączna kwota wymaganych w warunku sum gwarancyjnych dla części zamówienia, na które składa ofertę.1.4 Zdolności technicznej lub zawodowejO udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie tj. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli:- dla części I zamówienia - co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu sieci wodociągowej wraz z przyłączami, o wartości łącznej nie mniejszej niż 300.000,00 zł brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych),- dla części II zamówienia - co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu sieci wodociągowej wraz z przyłączami, o wartości łącznej nie mniejszej niż 200.000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych).Jeżeli Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia, winien wykazać, że posiada zdolność techniczną do wykonania każdej z części zamówienia, na które składa ofertę, zgodnie z powyższym opisem przedmiotowego warunku dla każdej z części zamówienia.Pojęcie budowa należy rozumieć zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.).W przypadku wykazania ww. warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, Spółka cywilna) na zasadach określonych w art. 117 ustawy Pzp, a także w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, Zamawiający żąda wykazania spełnienia ww. warunku dotyczącego zdolności technicznej w taki sposób, aby Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie spełniali warunek doświadczenia w wykonywaniu zamówień, o którym mowa w warunku 1.4.Uwaga: w przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.W przypadku, o którym mowa wyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy, sporządzone na podstawie wzoru wg załącznika nr 7.Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.(numeracja zgodna z SWZ)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-04-05

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach