Przetargi.pl
Przebudowa Placu Wolności w Kępicach - kształtowanie przestrzeni publicznej Kępic

Gmina Kępice ogłasza przetarg

  • Adres: 77-230 Kępice, ul. Niepodległości 6
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 8576621 , fax. 59 8576624
  • Data zamieszczenia: 2014-01-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kępice
    ul. Niepodległości 6 6
    77-230 Kępice, woj. pomorskie
    tel. 59 8576621, fax. 59 8576624
    REGON: 77097982600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kepice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa Placu Wolności w Kępicach - kształtowanie przestrzeni publicznej Kępic
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa Placu Wolności w Kępicach - kształtowanie przestrzeni publicznej Kępic. 2. Plac Wolności obecnie spełnia funkcję miejsca okolicznościowych zgromadzeń, masowych imprez, spotkań i rekreacji i wymaga dostosowania do aktualnych standardów użytkowych oraz estetycznych jako miejsce centralne i reprezentacyjne miejscowości Kępice. 3. Ogólny opis przedmiotu zamówienia: 1) Roboty rozbiórkowe, ziemne, zieleń i mała architektura - Do rozbiórki w pasach drogowych przewiduje się: istniejącą nawierzchnię asfaltową, nawierzchnię z trylinki (w jezdni asfaltowej po wykopach instalacyjnych i zjazdy), nawierzchnię istniejących chodników z płyt betonowych 50x50 cm i 35x35 cm, istniejące krawężniki i obrzeża oraz istniejący zjazd z płyt drogowych prefabrykowanych. Materiały z rozbiórki należy przewieść na magazyn inwestora i na gminne wysypisko po uprzednim przesortowaniu. Roboty ziemne ograniczają się w zasadzie do korytowania pod nawierzchnię i plantowania poboczy i terenów zielonych. Ilość robót ziemnych wyliczono z powierzchni utwardzeń oraz na podstawie wykonanych profili podłużnych. Roboty ziemne należy wykonać mechanicznie z wywozem nadmiaru urobku z wykopów na odkład w miejsce wskazane przez Zamawiającego. Ręcznie planuje się wykonać plantowanie terenów zielonych i poboczy z obłożeniem humusem 10 cm i obsianiem trawą. Planuje się ułożenie rur ochronnych dwudzielnych na przewodach energetycznych i teletechnicznych na przejściach tych sieci poprzecznie przez jezdnię oraz na zjazdach do posesji. W zakres prac przewiduje się uporządkowanie w zakresie zieleni całej powierzchni pasów drogowych w liniach rozgraniczających ulic, do istniejących ogrodzeń. 2) Ogólny zakres robót - Po przebudowie placu w 2008 roku kompleksowym zamknięciem inwestycji będzie remont ulic z chodnikami i zatokami postojowymi wokół placu. Ulice są elementem całościowego układu komunikacyjnego i parametrami oraz zakresem obsługi odpowiadają klasie L i D. Długość trasy odcinka A - B około 98,0 m; C - D około 65,0 m i E - F około 78,0 m. Zakres prac nie wprowadza korekt w planie w zakresie istniejącej geometrii przebiegu ulic, chodników, poza nieznacznymi zmianami wielkości promieni skrętu - złagodzenia krawędzi jezdni na skrzyżowaniach. Planuje się też doprowadzić poszczególne odcinki ulic do stałych parametrów szerokości jezdni odpowiadających stanowi istniejącemu - odcinek A - B szerokość 5,0 m; odcinek C - D szerokość 6,0 m i odcinek E - F szerokość 5,50 m. Szerokość chodników planuje się pozostawić bez zmian 1,50 m. Wprowadzone zostają także wzdłuż ulic odcinki zatok postojowych o szerokości 2,50 m i długości stanowiska 6,0 m dla parkowania wzdłużnego przy placu jako element uzupełniający obecne rozwiązanie komunikacyjne. Planuje budowę łącznie 14 stanowisk, co wynika z konieczności zwiększenia ilości miejsc postojowych w przedmiotowym rejonie, związanego z obecnym i przewidywanym użytkowaniem placu. Zjazdy na posesje planuje się typu bramowego o szerokościach przyjętych według inwentaryzacji stanu istniejącego w terenie - pomiary szerokości bram, skosy zjazdów na szerokości 1,0 m. Jezdnie ulic należy wykonać z kostki betonowej typu -bruk- - koloru grafitowego, ścieki przykrawężnikowe szerokości 30 cm z kostki koloru piaskowego, zatoki z kostki koloru czerwonego, chodniki z kostki koloru piaskowego z pasem przy krawężniku koloru grafitowego szerokości 0,30 m, a zjazdy na posesje z kostki koloru grafitowego. Przebieg ulic pozostaje zmian, w istniejących liniach rozgraniczających pasa drogowego. Promienie skrętu i złagodzenia krawędzi jezdni przewiduje się promieniami R=4,0 m; R=6,0 m; R=10,0 m i R=30,0 m. Przyjęte rozwiązania techniczne przebudowy i remontu ulic wokół placu zapewniają poprawę funkcjonowania komunikacji obsługującej przyległą zabudowę mieszkaniową, funkcjonowanie samego placu jako miejsca zgromadzeń, imprez masowych i rekreacji, oraz poprawiają bezpieczeństwo ruchu ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa ruchu pieszych. 3) Odwodnienie - Wody powierzchniowe z nawierzchni jezdni ulic należy odprowadzić spadkami poprzecznymi do ścieków ulicznych i spadkami podłużnymi w kierunku istniejących wpustów deszczowych. Z uwagi na dostosowanie lokalizacji wpustów deszczowych i ich regulację przewiduje się przebudowę dwóch studzienek ściekowych i przykanalików. 4) Informacje w zakresie materiałów, szczegółowych rozwiązań technicznych, konstrukcyjnych, zagospodarowania terenu, zjazdów i geodezyjnych - znajdują się w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 10 do SIWZ. 5) Organizacja ruchu - została opracowana odrębnie i nie stanowi przedmiotu zamówienia. 6) UWAGA! W obszarze objętym inwestycją równolegle prowadzone będą prace przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Kępice Sp. z o.o., w zakresie podziemnych sieci sanitarnych, aczkolwiek jedynie na odcinku drogi w rejonie działek nr 35 i 40 dojdzie do kolizji robót ze względu na przejście sieci przez drogę. Pozostały zakres robót będzie mógł być realizowany niezależnie. 4. Dodatkowe informacje dotyczące zakresu zamówienia w obowiązku Wykonawców: 1) zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej, 2) opracowanie dokumentacji odbiorowej określonej w § 10 ust. 2 wzoru umowy. 5. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej zawierającej projekt budowlany, STWiORB i przedmiar robót (stanowiący materiał pomocniczy), która stanowi załącznik nr 10 do SIWZ. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wadium w wysokości: 5 000, 00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu do składania ofert. 3. Wykonawca może wnieść wadium w: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz. 1158 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w BANK SPÓŁDZIELCZY w Ustce na konto Nr 10 9315 1043 0040 3768 2000 0030. Potwierdzoną przez bank kopię przelewu należy dołączyć do oferty. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w pozostałych formach innych niż pieniądz określonych w pkt 3 ppkt 2 - 5 należy złożyć oryginał dokumentu wadium w siedzibie Zamawiającego Urząd Miejski w Kępicach, ul. Niepodległości 6, 77-230 Kępice w kasie Urzędu (w godz. 8.00 - 14.00), lub dołączyć oryginał dokumentu wadium do oferty, w osobnej koszulce - nie łączyć go na trwale z ofertą. Ponadto w obydwu przypadkach kopię dokumentu wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem (przez Wykonawcę) należy dołączyć do oferty. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. 14. W przypadku wniesienia odwołania po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 15. UWAGA! Ze względu na posiadany rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Ustce, który bezpośrednio współpracuje z Bankiem Wielkopolskim przepływ środków pieniężnych może zostać wydłużony z przyczyn niezależnych od Zamawiającego. Należy pamiętać, że to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wniesienia wadium do wyznaczonego terminu w taki sposób, aby Zamawiający miał możliwość jego pełnej dyspozycji. W związku z tym zaleca się Wykonawcom wnoszenie wadium w formie pieniężnej z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.kepice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach