Przetargi.pl
Przebudowa placu przed Komendą Miejską PSP wraz z rozbudową kanalizacji deszczowej i instalacji elektrycznych w Krakowie, ul. Westerplatte 19

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 31033 Kraków, ul. Westerplatte
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 616 83 00, , fax. 012 616 83 09
  • Data zamieszczenia: 2017-08-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
    ul. Westerplatte 19
    31033 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 616 83 00, , fax. 012 616 83 09
    REGON: 35156703100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: ww.psp.krakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa placu przed Komendą Miejską PSP wraz z rozbudową kanalizacji deszczowej i instalacji elektrycznych w Krakowie, ul. Westerplatte 19
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Przebudowa placu przed Komendą Miejską PSP wraz z rozbudową kanalizacji deszczowej i instalacji elektrycznych w Krakowie przy ulicy Westerplatte 19, działka nr 100, obręb 2 Śródmieście zgodnie z projektem budowlanym objętym prawomocną decyzją Prezydenta Miasta Krakowa o pozwoleniu na budowę Nr 744/6740.2/2017 z dnia 18.07.2017 roku. Prace będą prowadzone na obiekcie zabytkowym na podstawie Pozwolenia Nr 802/17 z dnia 04.07.2017r. Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Przedmiot zamówienia należy zrealizować zgodnie z: dokumentacją projektową stanowiącą – (zał. Nr 9 do SIWZ); Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - (zał. Nr 10 do SIWZ); Przedmiarami robót: a) 01 Zagospodarowanie, architektura i konstrukcja – (zał. Nr 11.1 do SIWZ); b) 02 Kanalizacja deszczowa – (zał. Nr 11.2 do SIWZ); c) 03 Instalacja elektryczna – (zał. Nr 11.3 do SIWZ); d) 04 Roboty drogowe – (zał. Nr 11.4 do SIWZ); Niniejszą Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia; Uzgodnieniami, decyzjami administracyjnymi, ewentualną wizją w terenie. Wyżej wymienione dokumenty mają być traktowane jako wzajemnie uzupełniające się. 3.5. Zakres prac i czynności obejmuje również: opracowanie i przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej pozwalającej na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie wzniesionego przez Wykonawcę obiektu, tj.: a) inwentaryzacji geodezyjnej; b) protokołów i sprawdzeń branżowych; c) kart gwarancyjnych; d) kompletu atestów i dopuszczeń; itp. 3.5.2. organizację i zabezpieczenie placu budowy: a) Wykonawca będzie korzystał z tego samego wjazdu na placu budowy, którym będą poruszać się pracownicy KM PSP i służby Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej Nr 1. Wjazd musi być utrzymywany przez Wykonawcę na bieżąco w pełnej przejezdności i czystości, b) Zamawiający informuje, że w budynku koszarowo - biurowym Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej Nr 1 przy ul. Westerplatte 19 pełnią całodobową służbę strażacy i Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym zobowiązany będzie własnym staraniem i kosztem do takiej organizacji prac budowlanych, aby umożliwić działalność ratowniczo-gaśniczą Jednostki oraz obsługę interesantów, c) Zamawiający informuje, że w budynku Komendy Miejskiej przy ul. Westerplatte 19 pracują pracownicy biurowi w godzinach od 7.30 do 15.30, w tym czasie Wykonawca musi zapewnić dojście do budynku komendy pracownikom oraz petentom załatwiającym sprawy urzędowe, d) Wykonawca ma obowiązek zgłaszać uprawnionemu przedstawicielowi Zamawiającego wszelkie zamierzenia wykonywania prac, w celu skoordynowania działań Jednostki oraz prowadzić pisemny wykaz pracowników obecnych każdego dnia na placu budowy, e) Wykonawca ponosił będzie odpowiedzialność za ewentualne uszkodzenia materiałów, urządzeń i sprzętu zamontowanego w tut. Komendzie oraz budynkach koszarowych JRG Nr 1 powstałych na skutek niewłaściwego prowadzenia prac lub niewłaściwego działania pracowników Wykonawcy, f) na plac budowy mogą być dostarczane materiały budowlane, które będą w danym dniu wbudowane, pozostałe materiały budowlane muszą być składowane i przechowywane u Wykonawcy, g) media: prąd – podłączenie do istniejącego złącza, woda – wykonanie przyłącza przez Wykonawcę (sieć na terenie budowy), media zostaną udostępnione Wykonawcy przez Zamawiającego, h) Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w trakcie realizacji robót powyższe informacje i fakty z uwagi na funkcjonujący obiekt tut. Komendy oraz Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej Nr 1 oraz w celu bezpiecznego i sprawnego wykonywania prac. 3.6. Kody CPV: 45.11.12.00-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne, 45.23.32.20-7 Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania, 45.31.00.00-3 Roboty instalacyjne elektryczne, 45.33.20.00-3 Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne. 3.7. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: 3.7.1. fizyczne wykonywanie robót – bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). 3.7.2. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w ppkt 3.7.1. oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań oraz sankcje, zostały określone w § 1 ust. 11-17 oraz w § 18 ust. 2 pkt h), i) projektu umowy (załącznik Nr 8 do SIWZ). 3.7.3. Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia w umowach z podwykonawcami stosownych zapisów zobowiązujących do zatrudnienia w/w osób na umowę o pracę oraz zapisów umożliwiających Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli sposobu wykonania tego obowiązku. 3.8. Dodatkowe wymagania i informacje dotyczące przedmiotu zamówienia: 3.8.1. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i instrukcjami producentów stosowanych urządzeń i materiałów, pod nadzorem przedstawiciela Zamawiającego – Inspektora Nadzoru Inwestorskiego oraz Inspektora Nadzoru Archeologicznego. 3.8.2. Z wyprzedzeniem wymaganym przepisami należy zawiadomić właściwy organ nadzoru budowlanego i nadzoru archeologicznego o rozpoczęciu i zakończeniu robót objętych przedmiotem zamówienia. 3.8.3. Należy wykonać geodezyjne tyczenie tras sieci i instalacji objętych przedmiotem zamówienia. Przed rozpoczęciem układania rur sprawdzić geodezyjnie niweletę podsypki na dnie wykopu. 3.8.4. W trakcie wykonywania wykopów należy zwracać szczególną uwagę na ewentualne niezinwentaryzowane uzbrojenie podziemne. W miejscach skrzyżowań z istniejącym uzbrojeniem podziemnym należy wykonać wykopy kontrolne dla dokładnego ustalenia położenia tego uzbrojenia. Roboty ziemne i montażowe wykonywać ręcznie ze szczególną ostrożnością. 3.8.5. W przypadku skrzyżowania się wykonywanych kanalizacji i sieci z istniejącym podziemnym uzbrojeniem technicznym, przewody tego uzbrojenia zabezpieczyć przez podwieszenie lub w inny sposób wymagany przepisami i wskazany przez użytkownika/właściciela uzbrojenia. 3.8.6. Po zakończeniu robót należy uporządkować teren objęty pracami. 3.8.7. Elementy, materiały zastosowane w czasie realizacji przedmiotu zmówienia muszą posiadać oznaczenia identyfikujące, np. producent, typ wyrobu, średnica, materiał, ciśnienie nominalne, itp. 3.8.8. Atesty na proponowane do wbudowywania materiały, certyfikaty, aprobaty i inne wymagane dokumenty należy przedłożyć Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego przed rozpoczęciem robót, celem ich akceptacji. 3.9. Warunki wykonania zamówienia. 3.9.1. Zakres rzeczowy i ilościowy realizacji zamówienia określą również projekty budowlano-wykonawcze. W/w projekty w wersji elektronicznej są zamieszczone na stronie internetowej Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, adres: www.psp.krakow.pl w pod zakładką „przetargi”, jako załącznik nr 9 do SIWZ. Wersja papierowa projektów jest dostępna do wglądu lub ewentualnego kopiowania w siedzibie Zamawiającego. 3.9.2. Zakres rzeczowy i ilościowy realizacji zamówienia określają również: Przedmiary Robót i Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Przedmiary robót są materiałem pomocniczym do określenia ceny wykonania zamówienia i powinny być zweryfikowane pod względem zgodności ze stanem faktycznym przez Wykonawcę. 3.9.3. Wszystkie wyszczególnione w przedmiarach, opisach, specyfikacjach technicznych, itp. nazwy własne urządzeń, materiałów są podane przez projektantów, kosztorysantów, dla określenia standardu oraz właściwości technicznych i należy je traktować pomocniczo w procesie przygotowania oferty, jako typowy przykład. Należy przyjąć, że we wszystkich takich przypadkach wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów innych - równoważnych do podanych, pod względem techniczno – użytkowym, o nie gorszych parametrach. Informujemy również, że można zastosować rozwiązania równoważne do powołanych norm w dokumentacji technicznej. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo wskazać w swojej ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane (w tym materiały) spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zastosowane przez Wykonawcę urządzenia, materiały do realizacji przedmiotu zamówienia nie mogą jednak posiadać parametrów technicznych i właściwości gorszych niż wyszczególnione w dokumentach przetargowych. 3.9.4. Wszelkie zmiany związane z technologią lub materiałami dotyczącymi wykonania przedmiotu zamówienia proponowane przez wykonawcę muszą być zgłoszone pisemnie do Zamawiającego. Warunkiem wykonania prac zamiennych jest pisemne zatwierdzenie każdorazowo zakresu tych prac przez Zamawiającego. 3.9.5. Wszelkie koszty realizacji przedmiotu zamówienia konieczne do poniesienia (m.in. koszty wszelkich robót przygotowawczych, demontażowych, porządkowych, ewentualnego pompowania wody z wykopów, organizacji ruchu wraz z oznakowaniem, zagospodarowania placu budowy, utrzymania i likwidacji zaplecza budowy, dozorowania budowy, transportu materiałów i ich składowania, koszty ewentualnych odszkodowań powstałych z winy Wykonawcy, koszty odtworzenia uszkodzonych dróg, chodników, zieleni, wywozu urobku, zorganizowania i prowadzenia niezbędnych prób, badań i odbiorów, inwentaryzacji powykonawczej, wyposażenia w sprzęt sanitarny, sporządzenia instrukcji obsługi użytkowania urządzeń, koszty zużycia nośników energii koniecznych do realizacji zamówienia, itp.), w celu prawidłowego wykonania zamówienia do momentu jego bezusterkowego, protokolarnego przyjęcia przez Zamawiającego poniesie Wykonawca. Zamawiający zapłaci jedynie za elementy określone w umowie i wykonane zgodnie z jej zapisami. 3.10. Wykonawca zobowiązany jest: 3.10.1. Przejąć teren budowy oraz pisemnie powiadomić inne organy i instytucje oraz użytkowników terenów przylegających do terenu budowy o rozpoczęciu prac budowlanych, 3.10.2. Zorganizować plac budowy: zapewnić dostawy niezbędnych mediów na plac budowy – media udostępni Zamawiający, oznakować właściwie obszar prac, wyznaczyć miejsca składowania materiałów budowlanych, dojazdów i postojów pojazdów budowy, zaopatrzeniowych oraz odgrodzić plac budowy, 3.10.3. Uzyskać na swój koszt niezbędne zgody, zatwierdzenia, aprobaty i uzgodnienia przewidziane prawem budowlanym lub wynikające z innych przepisów, 3.10.4. Sporządzić plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, uwzględniając specyfikę obiektu budowlanego oraz warunków prowadzenia robót budowlanych (art. 18 ust. 1 pkt 3 oraz art. 21a ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, tekst jedn. z dnia 2 października 2013 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.)), 3.10.5. Zapewnić bezpieczeństwo i pomieszczenia sanitarne oraz socjalne osobom wykonującym prace i osobom związanym z pracami budowlanymi oraz zapewnić bezpieczeństwo osobom trzecim, 3.10.6. Zabezpieczyć mienie, materiały i wykonywane elementy budowlane przed uszkodzeniem w trakcie prac, wpływami atmosfery i zjawisk, 3.10.7. Właściwie składować wszelkie urządzenia pomocnicze i materiały oraz usuwać wszelkie zbędne materiały, odpady i śmieci. Zagospodarowanie odpadów prowadzić zgodnie z Ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016, poz. 1987 z późn. zm.), 3.10.8. Ograniczyć do minimum emisję odpadów budowlanych i możliwość wykroczenia uciążliwości prac budowlanych (np. hałas, kurz) poza obszar objęty pracami i zagospodarowaniem w projekcie budowlanym, 3.10.9. Uzgodnić, powiadomić i uzyskać zgodę na czasowe wyłączenia i przełożenia elementów sieci mediów i przyłączy w związku z prowadzonymi pracami budowlanymi – jeżeli wystąpi taka konieczność w czasie prac, 3.10.10. Prowadzić roboty w systemie wielozmianowym i sześciodniowym (poniedziałek-sobota), jeżeli jest to niezbędne dla dochowania terminów umownych, 3.10.11. Przekazać Zamawiającemu wykaz kontaktowych telefonów i faksów w celu sprawnego i terminowego kontaktu, 3.10.12. Zawiadamiać Zamawiającego – Inspektora Nadzoru Inwestorskiego oraz Inspektora Nadzoru Archeologicznego o terminie wykonania i odbiorze robót zanikających lub ulegających zakryciu, 3.10.13. Zgłaszać każdorazowo pisemnie konieczność wykonania robót podobnych, dodatkowych lub zamiennych – jeżeli wystąpi taka konieczność w czasie prac (prace wykonane bez akceptacji Zamawiającego nie będą rozliczane), 3.10.14. Zawiadamiać Zamawiającego o wadach dokumentacji projektowej, 3.10.15. Zapewnić nadzór i kierownictwo prac budowlanych we właściwych specjalnościach, 3.10.16. Umożliwić wstęp na teren budowy upoważnionym pracownikom Zamawiającego oraz Inspektorom Nadzoru Inwestorskiego i Archeologicznego działającym w imieniu Zamawiającego oraz pracownikom organu nadzoru budowlanego, do których należy wykonywanie zadań określonych ustawą – Prawo budowlane oraz udostępnić im dane i informacje wymagane tą ustawą, 3.10.17. Prowadzić dzienniki budowy i dokonywać wpisów każdorazowo zatwierdzanych przez przedstawiciela Zamawiającego – Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, Inspektora Nadzoru Archeologicznego. Dziennik budowy po zakończeniu realizacji zamówienia będzie przekazany Zamawiającemu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Kwota wadium wynosi 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) i musi być wniesiona w złotych polskich.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zamawiający w tym zakresie nie precyzuje szczególnych wymogów

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach