Przetargi.pl
Przebudowa Placu Pokoju w Lęborku realizowana w trybie zaprojektuj i wybuduj

Gmina Miasto Lębork ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Armii Krajowej 14
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 862 42 80 , fax. 59 862 24 27
  • Data zamieszczenia: 2012-11-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Lębork
    ul. Armii Krajowej 14 14
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 59 862 42 80, fax. 59 862 24 27
    REGON: 77097973700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lebork.pl; www.wybierzlebork.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa Placu Pokoju w Lęborku realizowana w trybie zaprojektuj i wybuduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych Przebudowy Placu Pokoju w Lęborku obejmujących ok. 7 125 m2, w tym wykonanie nawierzchni drogowych kamiennych na powierzchni ok. 7 040 m2, przebudowę oświetlenia (ok. 19 słupów), budowę iluminacji Placu (m.in. 38 lamp podłużnych wmontowanych w nawierzchnię Placu). 2. Zakres zamówienia obejmuje: 2.1. wykonanie mapy do celów projektowych (1 egz. mapy należy przekazać Zamawiającemu niezależnie od innych egzemplarzy) 2.2. wykonanie kompletnej dokumentacji budowlanej i wykonawczej na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) (Załącznik nr 10 do SIWZ) i zgodnie z poniższymi uwagami: 2.2.1. Istniejące słupy oświetlenia ulicznego Placu stanowią własność Energa Oświetlenie sp. z o.o. i mają zostać kosztem i staraniem Wykonawcy zdemontowane. Warunki zaprojektowania i wykonania demontażu opisane są w Załączniku nr 16 do SIWZ. 2.2.2. nowe słupy oświetleniowe Placu (po obwodzie i cztery słupy wewnątrz Placu (zgodnie z PFU)) należy połączyć nową linią kablową (zaprojektować i wykonać) oraz włączyć w sieć Energia Oświetlenie sp. z o.o. zgodnie z warunkami zasilania stanowiącymi Załącznik nr 17 do SIWZ. Należy zaprojektować i wykonać jeden wyłącznik umożliwiający odłączenie zasilania czterech słupów wewnątrz Placu. 2.2.3. istniejące słupy oświetleniowe betonowe, znajdujące się wewnątrz Placu (4 szt.) należy zdemontować i zutylizować. Należy wykonać nowe słupy betonowe (lokalizacja zgodnie z PFU) na wzór istniejących, zgodnie z Wytycznymi Budowlano-Konserwatorskimi Renowacji, stanowiącymi Załącznik nr 18 do SIWZ. Dodatkowo należy zaprojektować i wykonać odpowiednie fundamenty pod nowe słupy. 2.2.4. studnie z podłączeniami dla tymczasowych punktów handlowych (zgodnie z PFU) należy zaprojektować, wykonać i przyłączyć zgodnie z warunkami technicznymi z dnia 27.08.2012 wystawione przez MPWiK 2.2.5. Należy dokonać przyłączenia szafki SZE (oznaczenie i opis zgodnie z PFU) do szafki licznikowej (przy użyciu kabla YKY 5x16 mm2) zgodnie z warunkami przyłączenia numer 12/R83/02387 z dnia 24.07.2012 - dotyczące iluminacji i zasilania punktów handlowych - Załącznik nr 19 do SIWZ 2.2.6. obok kabla zasilającego szafkę SZE należy ułożyć od przyszłego układu pomiarowego poprzez szafkę SZE do przyszłej lokalizacji fontanny (zgodnie z PFU) rurę osłonową z pilotem, elastyczną, kablową, na gł. 1 m, o średnicy 110 mm. 2.3. Uzyskanie wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z właściwych przepisów, w tym: 2.3.1. uzgodnienie projektu w ZUDP 2.3.2. uzyskanie pozwoleń na wycinkę drzew i krzewów jeśli zajdzie taka potrzeba (ewentualna wycinka nastąpi kosztem i staraniem Zamawiającego) 2.3.3. uzyskanie akceptacji projektu przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków 2.3.4. opracowanie, zatwierdzenie i zrealizowanie w trakcie prac projektu docelowej organizacji ruchu na Placu Pokoju 2.3.5. uzyskanie pozwolenia na budowę 2.4. przeprowadzenie obowiązkowych badań archeologicznych: 2.4.1. Badania Placu (działki nr 32, 33/2, 34, 38/1, 387) należy przeprowadzić zgodnie z Programem Badań stanowiącym Załącznik nr 13 do SIWZ. Program został zatwierdzony Postanowieniem Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 31.07.2012 znak ZN-I-4151/1a/1410/2012 (Załącznik nr 14 do SIWZ). 2.4.2. Badania przylegającej do Placu części działki nr 335 należy przeprowadzić zgodnie z Programem Badań Archeologiczno-Architektonicznych stanowiącym Załącznik nr 22 do SIWZ. Program został pozytywnie zaopiniowany przez Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (opinia stanowi Załącznik nr 23 do SIWZ). Z prac opisanych w programie należy zrealizować jedynie zakres przylegający bezpośrednio do Placu Pokoju, na działce nr 335, zaznaczony na mapie stanowiącej Załącznik nr 20 do SIWZ. 2.4.3. Do obowiązków Wykonawcy należy przygotowanie wniosków do Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku (Delegatura w Słupsku) odnośnie obu zakresów badań archeologicznych i uzyskanie pozwoleń na prowadzenie badań archeologicznych. We wnioskach należy zaznaczyć, że docelowym miejscem przechowywania odkrytych zabytków ruchomych ma być Muzeum w Lęborku. 2.4.4. Zakres badań archeologicznych obejmuje również: a. Przygotowanie, ogrodzenie (w sposób umożliwiający wgląd na teren badań) i zabezpieczenie terenu prac przez cały okres trwania badań terenowych; b. Przeprowadzenie szerokopłaszczyznowych archeologicznych badań wykopaliskowych, w tym odsłonięcie i przebadanie zabytków nieruchomych, nawarstwień kulturowych, pozyskanie i zabezpieczenie zabytków ruchomych; c. Magazynowanie, konserwacja i dozór nad pozyskanymi dobrami kultury; d. Przekazanie pozyskanych dóbr kultury do docelowego miejsca ich przechowywania, określonego w decyzji Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków; e. Wykonanie pełnego zakresu badań specjalistycznych (z zakresu archeozoologii, palinologii, dendrochronologii, numizmatyki, ewentualnie innych określonych decyzją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków); f. Wykonanie dokumentacji fotogrametrycznej; 2.4.5. Wykonanie i przekazanie Zamawiającemu oraz Wojewódzkiemu Urzędowi Ochrony Zabytków w Gdańsku - Delegaturze w Słupsku dokumentacji dotyczącej badań archeologicznych, w zakresie i formie określonej przez Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w pozwoleniu na prowadzenie badań archeologicznych. 2.4.6. Po wykonaniu badań zostanie ustalony dokładny przebieg murów budynków zlokalizowanych na dawnym rynku miejskim (centralna część Placu) oraz ścian frontowych dawnej zabudowy miejskiej od strony wschodniej Placu. Zarys ten podlega odwzorowaniu w nawierzchni Placu zgodnie z zapisami PFU. 2.5. Promocję projektu: przed rozpoczęciem realizacji projektu wykonanie i umieszczenie tablicy informacyjnej na terenie budowy o wymiarach min. 1,50 m x 2 m, informującej o zakresie realizowanego projektu i wsparciu ze strony funduszy unijnych (wg wzoru przekazanego przez Zamawiającego, stanowiącego Załącznik nr 15 do SIWZ ); miejsce umieszczenia - do uzgodnienia z Zamawiającym na etapie podpisania umowy 2.6. Realizację robót budowlanych zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową i uzyskanym pozwoleniem na budowę, w tym: 2.6.1. geodezyjne wytyczenie obiektu w terenie 2.6.2. opracowanie, zatwierdzenie i zrealizowanie w trakcie robót budowlanych, w porozumieniu z Zamawiającym, projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych a. Zamawiający wymaga zapewnienia nieprzerwanego dojazdu pojazdów osobowych i ciężarowych zaopatrzenia do ulic Przymurna, Grottgera, Plac Spółdzielczy, Młynarska b. Zamawiający wymaga umożliwienia, po uzgodnieniu z kierownikiem budowy, sporadycznego dojazdu pojazdów ciężarowych do ulicy Waryńskiego c. Zamawiający wymaga zapewnienie przez cały czas trwania robót ciągu pieszego o odpowiedniej szerokości, utwardzonego (materiał kamienny lub betonowy, z zachowaniem wymogów dla osób niepełnosprawnych i wózków dziecięcych) na trasie łączącej ul. Staromiejską z ulicą Długosza (przy zabudowie) z zapewnieniem dostępu do wejść do budynków oraz lokali użytkowych w zabudowie przy południowym krańcu Placu d. Zamawiający wymaga aby prace prowadzone były w sposób zapewniający jak najpóźniejsze zamykanie oraz jak najwcześniejsze otwieranie dla ruchu pojazdów i pieszych oraz dla parkowania pojazdów poszczególnych części Placu wraz z przyległymi ulicami e. projekt organizacji ruchu należy uzgodnić z zarządcą dróg (MZGK w Lęborku) 2.6.3. organizację terenu budowy, w tym ogrodzenia, przejścia tymczasowe, oznakowanie terenu prac, zasilanie w niezbędne media kosztem i staraniem wykonawcy, zabezpieczenie wykopów, organizację zaplecza socjalnego, placów na składowanie materiałów, ewentualne opłaty za zajęcie pasa drogowego i wszelkie inne opłaty związane z prowadzeniem robót budowlanych 2.6.4. wykonanie niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzenia prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania odbioru robót budowlanych oraz badań zagęszczenia gruntu, 2.6.5. uwzględnienie uwag zgłoszonych w uzgodnieniach branżowych 2.6.6. usuwanie wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w dokumentacji technicznej, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót, terenem budowy i dokumentacją, 2.6.7. opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej zawierającej również inwentaryzację geodezyjną powykonawczą 2.6.8. uporządkowanie terenu budowy i terenów przyległych 3. Ustalenia dodatkowe do projektowania i robót budowlanych: 3.1. Zamawiający wymaga wykonania następujących dokumentacji: 3.1.1 Projekt budowlany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) - w 2 egzemplarzach do przekazania dla Zamawiającego (niezależnie od innych niezbędnych egzemplarzy) wraz z wersją elektroniczną 3.1.2. Projekty wykonawcze opracowane dla każdego rodzaju robót, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) - w 3 egzemplarzach do przekazania dla Zamawiającego (niezależnie od innych niezbędnych egzemplarzy) wraz z wersją elektroniczną 3.1.3. Przedmiary robót opracowane dla każdego rodzaju robót, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) - w 1 egzemplarzu do przekazania dla Zamawiającego (niezależnie od innych niezbędnych egzemplarzy) wraz z wersją elektroniczną w ogólnie dostępnych formatach (np. .doc, .pdf) 3.1.4. Informacje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, w przypadkach, gdy ich opracowanie jest wymagane - w 1 egzemplarzu do przekazania dla Zamawiającego (niezależnie od innych niezbędnych egzemplarzy) wraz z wersją elektroniczną 3.1.5. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych opracowane dla każdego rodzaju robót, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) - w 3 egzemplarzach do przekazania dla Zamawiającego (niezależnie od innych niezbędnych egzemplarzy) wraz z wersją elektroniczną 3.1.6. Kosztorysy inwestorskie opracowane dla każdego rodzaju robót, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. nr 130 poz. 1389) - w 1 egzemplarzu do przekazania dla Zamawiającego (niezależnie od innych niezbędnych egzemplarzy) wraz z wersją elektroniczną w ogólnie dostępnych formatach (np. .doc, .pdf, inne). 3.1.7. Projekt organizacji ruch opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych z dnia 31.07.2002r. (Dz.U. nr 170 z 12 października 2002r.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. Nr 177, poz. 1784), Szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunkami ich umieszczania na drogach - załącznik do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 03.07.2003r. (Dz.U. 220 poz. 2181 z dnia 23.12.2003r.) - w 1 egzemplarzu do przekazania dla Zamawiającego (niezależnie od innych niezbędnych egzemplarzy) wraz z wersją elektroniczną w ogólnie dostępnych formatach (np. .doc, .pdf, inne). 3.2. Zamawiający niezwłocznie wystawi Wykonawcy pełnomocnictwo (w niezbędnej ilości) do występowania w jego imieniu w sprawie uzyskania niezbędnych decyzji, opinii, uzgodnień, z pozwoleniem na budowę włącznie (wzór pełnomocnictwa stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ). Oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane, które są wymagane do złożenia z niektórymi wnioskami, podpisywać będzie Burmistrz Miasta Lęborka. Zamawiający wymaga aby każde wystąpienie zostało z nim uzgodnione. 3.3. Zamawiający zastrzega, że rozwiązania projektowe należy każdorazowo z nim uzgadniać, a w przypadku konieczności wprowadzenia jakichkolwiek zmian do zaakceptowanych rozwiązań, zaistniałych wskutek otrzymanych decyzji, opinii czy uzgodnień, zmiany te i ich skutki należy ponownie uzgodnić z Zamawiającym. Nie dopuszcza się wprowadzania jakichkolwiek zmian bez uzgodnienia ich z Zamawiającym. Rozpoczęcie robót budowlanych możliwe będzie po zatwierdzeniu kompletnego projektu budowlanego i wykonawczego przez Zamawiającego. 3.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do zamówionych prac projektowych w trakcie ich sporządzania. 3.5. Wykonawca projektów przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe w całości, automatycznie z chwilą wypłacenia przez Zamawiającego wynagrodzenia za opracowania. Zamawiający może wykorzystać przedmiotowy projekt budowlany i wykonawczy w całości lub w dowolnych częściach przy dalszych etapach realizacyjnych. 3.6. Realizacja zadania objęta jest decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia z dnia 07.01.2010, znak OŚG/X-7625/D/47/09, wydaną przez Burmistrza Miasta Lęborka (Załącznik nr 11 do SIWZ). Wszystkie prace projektowe i budowlane muszą być prowadzone zgodnie z powyższą decyzją. 3.7. Obowiązkiem Wykonawcy jest rozbiórka istniejących nawierzchni Placu: 3.7.1. rozbiórki nawierzchni asfaltowych należy dokonać w taki sposób, aby nie uszkodzić znajdujących się pod nią materiałów kamiennych i betonowych (materiał z rozbiórki warstw asfaltowych do utylizacji przez Wykonawcę) 3.7.2. przed rozbiórką materiałów, które są możliwe do ponownego wykorzystania (kostka kamienna, bruk kamienny, płytki betonowe, krawężniki, trylinka, itp.) komisja składająca się z przedstawicieli Wykonawcy, Zamawiającego i Inspektora Nadzoru dokona oceny ilości i jakości materiałów, które Wykonawca będzie zobowiązany odzyskać. Odzyskany materiał Wykonawca przewiezie do magazynu wskazanego przez Zamawiającego (do 3 km). Materiał zostanie złożony przez Wykonawcę w sposób umożliwiający jego ponowne wykorzystanie (np. płyty chodnikowe, płyty betonowe, krawężniki na palety). 3.7.3. kostka kamienna z rozbiórki ulic wokół Placu, która zgodnie z zapisami PFU podlega wykorzystaniu w nawierzchni ulic po przebudowie powinna zostać rozebrana i posegregowana w taki sposób, aby w nowe nawierzchnie wbudować jedynie kostki nieuszkodzone 3.7.4. materiał nie nadający się do ponownego wykorzystania (gruz, materiały ziemne) Wykonawca przewiezie w miejsce wskazane przez Zamawiającego (ul. Puławskiego w Lęborku) lub zutylizuje jeśli zajdzie taka konieczność 3.8. Wszelkie nazwy własne przywołane w PFU i innych dokumentach służą ustaleniu pożądanego standardu wykonania i określeniu właściwości i wymogów technicznych i estetycznych dla projektowanych rozwiązań. Dopuszcza się wykonywanie robót w oparciu o rozwiązania równoważne, pod warunkiem spełniania wymogów technicznych, jakościowych i estetycznych określonych w dokumentach. 3.9. Wymagany termin gwarancji wynosi pięć lat od dnia odbioru końcowego zadania. Wykonawca złoży Gwarancję w formie odrębnego dokumentu, który będzie załącznikiem do końcowego protokołu odbioru zadania. 4. Przed złożeniem oferty i ustaleniem wartości ryczałtowej prac należy dokonać dokładnej wizji w terenie oraz przeanalizować opis przedmiotu zamówienia z załączonymi materiałami. Wykonawca dokona dokładnego rozpoznania, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wpłynąć na wykonanie zamówienia. 5. Wartość ryczałtowa zamówienia winna uwzględniać wszystkie punkty OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 6. 6.1. Obowiązkiem Wykonawcy będzie, bezpośrednio przed podpisaniem umowy, uzgodnienie z Zamawiającym podziału przedmiotu zamówienia na elementy rozliczeniowe, a następnie określenie kosztów i terminów wykonania poszczególnych elementów. Wzór tabeli elementów rozliczeniowych stanowi Załącznik nr 1 do Projektu umowy. 6.2. Ustalona tabela elementów rozliczeniowych, jako Harmonogram rzeczowo-finansowy, będzie stanowiła Załącznik nr 1 do umowy. 6.3. Obowiązkiem Wykonawcy będzie przedstawianie opracowanych dokumentacji oraz prac budowlanych do odbioru zgodnie z ww. Harmonogramem rzeczowo-finansowym, co będzie podstawą do wystawiania faktur. 7. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany treści SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 100 000,00 złotych (słownie: sto tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z następujących form: pieniądzu - przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Lęborku przy ul. Armii Krajowej 14 (BGŻ SA Oddział w Lęborku nr konta 04 2030 0045 1110 0000 0220 5910), poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275, z 2008 r. nr 116, poz. 730 i 732 i nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. nr 96, poz. 620). 4. 4.1. W razie wniesienia wadium w pieniądzu, wpłata na konto powinna być wniesiona z takim wyprzedzeniem, aby środki pieniężne znalazły się na rachunku bankowym Zamawiającego najpóźniej w dniu 28.11.2012 r. do godziny 0945, pod rygorem uznania, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony. 4.2. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji wnosi się w oryginale dołączając do przygotowanej oferty w osobnej, odpowiednio opisanej kopercie. 6.Zamawiający zwróci wadium: 6.1. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza; 6.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6.3. niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie punktu 6.1., jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie dokumentów, nie złożył dokumentów lub oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 10.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 10.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. W przypadku wniesienia odwołania od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy, Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 12. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.lebork.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach