Przetargi.pl
Przebudowa ogólnodostępnego budynku Muzeum Ziemi Mogileńskiej w Mogilnie z siedzibą w Chabsku obejmująca przebudowę pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, budowę przydomowej oczyszczani ścieków, wymianę pokrycia dachowego oraz okien

Muzeum Ziemi Mogileńskiej w Mogilnie z siedzibą w Chabsku ogłasza przetarg

  • Adres: 88-342 Wylatowo, Chabsko
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 3158780, 693048828
  • Data zamieszczenia: 2018-04-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Ziemi Mogileńskiej w Mogilnie z siedzibą w Chabsku
    Chabsko 20
    88-342 Wylatowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 3158780, 693048828
    REGON: 092987718
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mzm.mogilno.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ogólnodostępnego budynku Muzeum Ziemi Mogileńskiej w Mogilnie z siedzibą w Chabsku obejmująca przebudowę pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, budowę przydomowej oczyszczani ścieków, wymianę pokrycia dachowego oraz okien
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ogólnodostępnego budynku Muzeum Ziemi Mogileńskiej w Mogilnie z siedzibą w Chabsku obejmującą przebudowę pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, budowę przydomowej oczyszczalni ścieków, wymianę pokrycia dachowego oraz okien zlokalizowanego na działce nr 229 i 230 w Chabsku gmina Mogilno. Adres inwestycji: Chabsko 20, 88-342 Wylatowo Budynek muzeum leży w całości na działce nr 229. Jest to budynek wolnostojący trzysegmentowy. Pierwszy powstał segment główny i początkowo pełnił funkcję szkoły podstawowej. Jest to budynek trzykondygnacyjny (w tym piwnice). Do budynku głównego dobudowano parterowy segment sali gimnastycznej pełniący dziś funkcję sali wystawowej muzeum oraz parterowego segmentu łącznika w którym usytuowano przeprojektowane pomieszczenia higieniczno-sanitarne. Kategoria budowlana obiektu IX. Dane ogólne: b.muzeum: łącznik: sala widowiskowa: Powierzchnia zabudowy: 405,0 m² 89,0 m² 154,0 m² Powierzchnia użytkowa: 217,5 m² 46,86 m² 123,51 m² Kubatura: 3.502,0 m³ 309,0 m³ 861,0 m³ 2. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 19.2 ,,Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. 3. Zakres robót, które należy wykonać w ramach niniejszego zamówienia: POMIESZCZENIA HIGIENICZNO – SANITARNE OPIS TECHNICZNY ROZWIĄZAŃ TECHNOLOGICZNO - MATERIAŁOWYCH Roboty rozpocząć od odłączenia zasilania obwodów elektrycznych i odłączenia wody w przebudowywanych pomieszczeniach. W/w odłączenia potwierdzić wpisem do dziennika budowy. ROBOTY ROZBIÓRKOWE I DEMONTAŻOWE Ścianki działowe w obrębie przebudowywanych pomieszczeń należy rozebrać. Urządzenia sanitarne istniejące należy rozebrać. Istniejące grzejniki należy zdemontować. Istniejącą instalację wod-kan należy zdemontować. ROBOTY INSTALACYJNE Po dokonaniu rozbiórek wykonać należy nową instalację wod - kan. Dla wykonania instalacji wody należy w odciąć istniejącą instalację i ją zdemontować. Przed umywalkami zamontować elektryczne podgrzewacze wody. Całość instalacji wykonać z rur PCV Ø 110 mm w warstwach podposadzkowych. Przy miskach ustępowych zamontować odpowietrzniki automatyczne. Istniejące grzejniki i rurociągi instalacji c.o. zdemontować. Zamontować nowe grzejniki panelowe z elementami konwekcyjnymi, wbudowanym zaworem i zasilaniem dolnym. Powierzchnia boczna grzejników musi być obudowana osłonami, powierzchnia górna przykryta osłoną typu grill. Oświetlenie działające na czujniki ruchu z opóźnieniem 15 min sprzężone z wentylatorami kanałowymi także z opóźnieniem 15 min ( każdy czujnik włącza wszystkie światła i wentylatory w obrębie swojego pomieszczenia ). Gniazdo przy każdym lustrze nad umywalką. WENTYLACJA Projektuje się wentylację grawitacyjną w pomieszczeniu w którym występuje ściana kominowa i wentylację mechaniczną wyciągową w pozostałych pomieszczeniach. Kanały wadzić pod stropem i obudować rigipsem na ruszcie stalowym typowym. W kanałach wentylacyjnych przed wlotem do komina należy zamontować wentylatory kanałowe. ŚCIANKI DZIAŁOWE Ścianki działowe gr. 12 cm wykonać z gazobetonu na zaprawie cem-wap M 3. Ścianki działowe gr. 12 cm wykonać na pełną wysokość. Ścianki działowe gr. 2 cm wykonać z tworzywa sztucznego całkowicie odpornego na wilgoć, w ramach aluminiowych. Kolor tworzywa sztucznego i kształt ramek uzgodnić z inwestorem. TYNKI WEWNĘTRZNE Wykonać tynki ścian kat. III cementowo – wapienne na nowych ściankach działowych. Wykonać gruntowanie Unigruntem i przecierkę gipsową tynków sufitów i ścian istniejących. GLAZURA SCIENNA Licowanie ścian glazurą ścienną wykonać we wszystkich pomieszczeniach. Licowanie glazurą wykonać na pełną wysokość ściany. MALOWANIE WEWNĘTRZNE Sufity pomalować farbą emulsyjną białą po wykonaniu przecierki gipsowej. STOLARKA OKIENNA I DRZWIOWA Drzwi wewnętrzne szer. „90” płycinowe w kolorze dąb złoty. Drzwi do pomieszczeń higieniczno - sanitarnych z zamkiem łazienkowym i kratką nawiewną. Drzwi do kabin ustępowych z tworzywa sztucznego w ramach aluminiowych. OCZYSZCZALNIA PRZYDOMOWA WARUNKI GRUNTOWO - WODNE Na podstawie Dokumentacji badań podłoża gruntowego opracowanego przez mgr. inż Tadeusza Szczuczko w marcu 2016r. w miejscu projektowanej oczyszczalni ścieków występują gliny piaszczyste, stanowiące przeciętne warunki dla wykonawstwa. W odwiercie głębokości 4 m nie stwierdzono zwierciadła wód gruntowych. W/w stwierdzenia pozwalają na typowe rozwiązania bez zabezpieczania przed wodami gruntowymi. OPIS PRZYJĘTYCH ROZWIĄZAŃ W celu dotrzymania warunków odprowadzenia ścieków do gruntu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska projektuje się biologiczne oczyszczanie ścieków pracujące w technologii niskoobciążonego osadu czynnego w systemie SBR. TECHNOLOGIA Projektuje się oczyszczalnię posiadającą układ wentylacji wysokiej. Projektuje się oczyszczalnię ścieków z czynnymi osadami, działającą z wykorzystaniem SBR (Sequential Batch Reactor – Biologicznego Reaktora Sekwencyjnego). Wszystkie elementy oczyszczalni muszą być znakowane symbolem B lub CE i posiadać Deklarację Zgodności z normą PN-EN 12566-3, z pełnym raportem z badań wykonanych w notyfikowanym laboratorium. Instalacja składać się musi z dwóch osobnych zbiorników: t/j osadnika gnilnego a następnie bioreaktora SBR. Urządzenia muszą zapewnić możliwość montażu bioreaktora w pewnej odległości od osadnika gnilnego, ponieważ takie rozwiązanie umożliwia wyeliminowanie przepompowni ścieków surowych pomiędzy zbiornikami. Do budowy należy zastosować oczyszczalnie ścieków pracujące w układzie technologicznym składającym się z ustawionych szeregowo komór realizujących następujące procesy jednostkowe: - osadnik (komora beztlenowa), - osad czynny (komora tlenowa). Działanie oczyszczalni ścieków musi być generowane przez mikroprocesor, który steruje kompresorem i elektrozaworami w celu rozdziału prądu powietrza w różnych podnośnikach oraz w systemie napowietrzania przez dyfuzory membranowe. STEROWANIE Projektuje się szafę sterowanie automatyczne. Całość automatyki, a także wszystkie mechaniczne i elektryczne części oczyszczalni ścieków muszą być umieszczone w szafie sterowniczej wykonanej z metalu lub z tworzywa sztucznego zainstalowania na zewnątrz. EKSPLOATACJA Do przydomowej oczyszczalni ścieków mogą być odprowadzane jedynie ścieki bytowo-gospodarcze. Eksploatacja projektowanej oczyszczalni ścieków jest w zasadzie bezobsługowa i sprowadza się do: - rozruchu technologicznego polegającego na wprowadzeniu bioaktywatora w celu szybszego zainicjowania wzrostu mikroorganizmów - nie wprowadzania do ścieków związków toksycznych, dezynfekcyjnych, antybiotyków produktów ropopochodnych, szmat, włosów itp.; - dodatkowego wprowadzenia bioaktywatora w przypadku dostania się do ścieków substancji toksycznych (pkt. powyżej); - oczyszczania raz na trzy miesiące filtra doczyszczającego w osadniku gnilnym przy użyciu myjki wysokociśnieniowej; - usuwania raz na jeden do dwóch lat osadu z osadnika gnilnego przy pomocy taboru asenizacyjnego. - sprawdzania co 6 miesięcy stanu sprężarki, filtra powietrza, klapy przeciwcofkowej, pomp oraz nastaw regulacyjnych. W przypadku dłuższych przerw w eksploatacji oczyszczalni ścieków szczególnie w warunkach zimowych należy przykryć pokrywy zbiorników matami słomianymi lub styropianem. Przeszkolenie właściciela posesji należy wykonać bezpośrednio po dokonaniu rozruchu. Szkolenie eksploatacyjne jest w obowiązku firmy instalacyjnej. OPIS TECHNICZNY ROZWIĄZAŃ INSTALACYJNYCH Głębokość posadowienia wszystkich elementów oczyszczalni uzależniona jest od głębokości posadowienia istniejącego przyłącza odprowadzającego ścieki z segmentu biurowego. Inwestor nie dysponuje żadnymi inwentaryzacjami z których wynikałaby trasa przyłącza. Dlatego najpierw należy sprawdzić przebieg przyłączy. W tym celu należy wybrać szambo i puszczając wodę kolejno ze wszystkich urządzeń potwierdzić proponowane przez projektanta rozwiązanie. W przypadku niepotwierdzenia się rozwiązania należy wezwać projektanta celem podjęcia przez niego decyzji wykonawczych. Po dokonaniu ewentualnych poprawek projektowych głębokość posadowienia ustalić należy ponownie. MONTAŻ ZBIORNIKÓW Projektuje się oczyszczalnię składającą się z dwóch zbiorników: osadnika gnilnego i bioreaktora i osprzętu. Osadnik gnilny i bioreaktor należy posadowić na zbrojonej płycie żelbetowej. Zbiorniki na płytach należy dokładnie wypoziomować. Teren nad oczyszczalnią należy wyprofilować, aby dekle wystawały powyżej terenu. PRZYŁĄCZE KANALIZACJI SANITARNEJ Ścieki do oczyszczalni należy doprowadzić przewodami kanalizacji ziemnej PVC o średnicy 110 mm ze spadkiem około 1,5%. Spadek powinien zostać dobrany do istniejącej sytuacji wysokościowej urządzeń. SZAFA STEROWNICZA Szafę dostarczyć w wersji przeznaczonej do wkopania lub wbetonowania w ziemi. Zakupiona szafa musi być osłonięta przed działaniem promieni słonecznych i dostatecznie przewiewna, aby uniknąć przegrzania. W przypadku umieszczenia z tyłu kratki wentylacyjnej, należy przewidzieć wolną przestrzeń, co najmniej 10 cm od budynku. PRZYŁĄCZE ELEKTRYCZNE Wszelkie prace w zakresie instalacji elektrycznej 230V należy powierzyć osobie do tego uprawnionej. Instalację elektryczną zasilająca oczyszczalnię należy wyposażyć w zabezpieczenia przed skokami napięcia w postaci wyłącznika różnicowo-prądowego oraz wyłącznika nadprądowego. WENTYLACJA WYSOKA Wentylację wysoką należy wykonać w postaci pionu przymocowanego do ściany szczytowej segmentu głównego budynku muzeum. RUROCIĄG ODPROWADZAJĄCY ŚCIEKI OCZYSZCZONE Z oczyszczalni ścieki oczyszczone należy odprowadzić do istniejącego szamba. Odprowadzenie stanowić będzie rurociąg ścieków oczyszczonych z PCV Ø 110 mm. Istniejące szambo wyposażone jest w przelew awaryjny, który odprowadzi ścieki oczyszczone do rowu melioracyjnego. WYMIANA POKRYCIA DACHOWEGO I WYMIANA OKIEN OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA ROBÓT Zakresu robót obejmuje: wymianę stolarki okiennej i wymianę pokrycia dachowego. Wszystkie elementy montować należy z założeniem, że kolejnym etapem remontu budynku będzie docieplenie elewacji styropianem grubości 15 cm. Dlatego zarówno rury spustowe jak i okapniki podokienników zewnętrznych należy odsunąć na odległość minimum 20 cm od ściany. WYMIANA STOLARKI OKIENNEJ W miejsce istniejących okien zamontować okna PCV z nawiewnikami higroskopijnymi w kolorze białym. WYMIANA POKRYCIA DACHOWEGO Wymianie podlegają: wszystkie dachówki, wszystkie obróbki blacharskie, wszystkie łaty dachowe, wszystkie rynny i rury spustowe. Kierownik robót dopilnuje wykonywania takiego zakresu rozbiórek, aby brygada remontowa codziennie na fajrant zdążyła pokryć odkrytą połać folią. MONTAŻ FOLII DACHOWEJ Na krokwiach zamontować folię paroprzepuszczalną FWK ( wstępnego krycia ) Folię należy przytwierdzić do krokwi zszywkami technicznymi w takich miejscach żeby zszywek nie przykrywały kontrłaty. ŁATY I KONTRŁATY Kontraty należy przybić do krokwi gwoździami budowlanymi. Rozstaw łat musi być dostosowany do rodzaju dachówki i szerokości połaci. OBRÓBKI BLACHARSKIE; RURY SPUSTOWE I RYNNY Obróbki blacharskie, rury spustowe i rynny wykonać z blachy cynkowej gr. 0,55 mm. Rynny o średnicy 15 cm, rury spustowe z blachy cynkowej średnicy 12 cm. Rozstaw rynhaków co 1 m, uchwytów do rur spustowych co 2 m. POKRYCIE DACHÓWKĄ Połacie dachowe należy pokryć dachówką ceramiczną zakładkową w kolorze ceglastym. Kalenice należy obłożyć gąsiorami ceramicznymi w kolorze identycznym jak dachówki. PRZEGRODY DREWNIANE OBRÓBIONE SIDINGIEM Ściany boczne facjatek i spód daszku nad wejściem na taras należy wykonać z desek drewnianych gr. 32 mm struganych, łączonych na pióro własne i wpust. Deski po zaimpregnowaniu należy od strony zewnętrznej obrobić sidingiem z tworzywa sztucznego zapewniając szczelność przed dostępem wilgoci. IMPREGNACJA DREWNA Wszystkie elementy drewniane konstrukcji dachu w tym słupy wewnętrzne, belki, krokwie, łaty, przegrody drewniane itp. należy zaimpregnować przez dwukrotne nasączenie preparatem solnym. Nasączenie wykonać przez obfite nałożenie impregnatu pędzlem. NAPRAWA ZWIEŃCZENIA ŚCIANY TARASU Ścianę szczytową tarasu od strony wschodniej rozebrać od góry. Następnie zaszalować i zazbroić prętami 4 O 6 i strzemionami O 6 i zabetonować betonem B-15. SIDING ŚCIAN SZCZYTOWYCH Na ścianach szczytowych tarasu wykonać ruszt z łat drewnianych i zamontować siding. 4.W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca powinien zapoznać się z terenem robót, na którym będą realizowane roboty stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia. 5.Wykonawca jest zobowiązany do: utrzymywania porządku na placu budowy oraz zabezpieczenia zgromadzonych materiałów oraz zapewnienia właściwego oznakowania placu budowy, zabezpieczenia istniejącej zieleni, umożliwienia bezkolizyjnego funkcjonowania obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie placu budowy. 6.Wykonawca udzieli gwarancji minimalnej 24 miesięcznej do maksymalnej 36 miesięcznej na przedmiot umowy, licząc od daty końcowego odbioru robót. Zamawiający wymaga, aby proponowane okresy gwarancji oraz rękojmi były równe w ilości miesięcy tzn. aby okres gwarancji był równy okresowi rękojmi. 7.Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości i rodzaju robót z przedmiarem robót. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową, w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji, nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub w Tabeli elementów scalonych (załącznik nr 8 do SIWZ) pewnych robót, koniecznych do wykonania, nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania w cenie umownej. 8.Materiały użyte do wykonania robót zapewnia Wykonawca. Materiały powinny być nowe, spełniać wymagania techniczne i muszą być przedstawione Zamawiającemu do zatwierdzenia. Do realizacji zamówienia mogą być zastosowane wyłącznie sprawdzone materiały, które zgodnie Art. 10 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2017 r. poz. 1332) będą zapewniały wykonanym obiektom budowlanym spełnienie podstawowych wymagań. Uwaga: W przypadku wskazania przez Zamawiającego w przedmiarze robót znaków towarowych, patentów, certyfikatów oraz świadectw pochodzenia materiałów lub urządzeń, dopuszczalne jest zaproponowanie przez Wykonawcę w ofercie materiałów lub urządzeń „równoważnych” tzn. o parametrach nie gorszych niż przedstawione w w/w dokumentach. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produktu. W przypadku zastosowania w ofercie innych odpowiedników rynkowych, na wykonawcy spoczywa obowiązek udokumentowania w ofercie, że nie będą one gorsze jakościowo od wskazanych przez projektanta, zagwarantują uzyskanie co najmniej tych samych parametrów technicznych oraz będą posiadać niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262700-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100). 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 z późn. zm.), w terminie do dnia 09.05.2018 r. godz. 12:00, sposób przekazania: oryginał przekazać do Kasy Muzeum Ziemi Mogileńskiej w Mogilnie z siedzibą w Chabsku kopia poręczenia wniesienia wadium powinna być załączona do oferty. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy Gniezno o/Mogilno nr rachunku: 07 90650006 0060 0600 3724 0001 z adnotacją: „Wadium na zadanie pn. „Przebudowa ogólnodostępnego budynku Muzeum Ziemi Mogileńskiej w Mogilnie z siedzibą w Chabsku obejmująca przebudowę pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, budowę przydomowej oczyszczani ścieków, wymianę pokrycia dachowego oraz okien”” 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak, aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku dotyczącego posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności lub czynności.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach