Przetargi.pl
„Przebudowa oczyszczalni ścieków w Mielnie wraz z budową sieci kanalizacyjnej w Alei Zwycięstwa w Chodczu, gm. Chodecz”

Miasto i Gmina Chodecz ogłasza przetarg

  • Adres: 87860 Chodecz, ul. Kaliska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 542 848 070 , fax. 542 848 070
  • Data zamieszczenia: 2017-09-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Chodecz
    ul. Kaliska 2
    87860 Chodecz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 542 848 070, fax. 542 848 070
    REGON: 91086683800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chodecz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa oczyszczalni ścieków w Mielnie wraz z budową sieci kanalizacyjnej w Alei Zwycięstwa w Chodczu, gm. Chodecz”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    W ramach Projektu przewidziano wykonanie: 1. Przebudowy oczyszczalni ścieków w Mielnie: Przedmiotowy projekt na tą chwilę nie prowadzi do zwiększenia ani przepustowości oczyszczalni ani do zwiększenia optymalnej liczby równoważnych mieszkańców określonych w pozwoleniu wodnoprawnym. Obecna przepustowość zaspokaja obecne potrzeby Miasta i Gminy Chodecz w tym zakresie. Potrzeba rozbudowy i modernizacji oczyszczalni ścieków wynikła z konieczności dostosowania rozwiązań gospodarki ściekowej i osadowej do wymogów aktualnie obowiązujących przepisów, a w szczególności zapewnienia skutecznego oczyszczania ścieków komunalnych w aspekcie usuwania substancji biogennych, gdyż istniejący układ technologiczny nie zapewnia prawidłowego funkcjonowania oczyszczalni. Ścieki z projektowanej oczyszczalni odprowadzane będą istniejącym wylotem kanalizacyjnym do rzeki Chodeczka. Przyjmuje się, że dopuszczalne maksymalne wskaźniki zanieczyszczeń w ściekach oczyszczonych po realizacji projektu, będą odpowiadały Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego. Aby spełnić te wymagania oczyszczalnia składać się będzie z: 1) punktu zlewnego ścieków dowożonych, 2) w części mechanicznej: - sita pionowego zlokalizowanego w studni 1200mm - z sitopiaskownika zlokalizowanego w budynku mechanicznego oczyszczania 3) w części biologicznej wspólnej dla ścieków dopływających z kanalizacji sanitarnej oraz ścieków dowożonych: - ze zbiornika retencyjnego, - dwóch wielofunkcyjnych reaktorów osadu czynnego - z przepompowni ścieków oczyszczonych; 4) w części osadowej: - otwartej komory stabilizacji tlenowej - prasy śrubowo-dyskowej - z systemu magazynowania i dozowania wapna do stabilizacji osadu - stacji dozowania flokulantu - z systemu higienizacji i transportu osadu W ramach zadania 1, obiektami przeznaczonymi do likwidacji są: krata koszowa gęsta, sito bębnowe, piaskownik dynamiczny okrągły z separatorem piasku, stacja odwadniania osadu, stacja dmuchaw. Przebudowie ulegnie: - pompownia ścieków surowych; - część mechaniczna: sito pionowe zlokalizowane w studni 1800 mm, sito piaskownik z zintegrowaną płuczką piasku zlokalizowany w budynku mechanicznego oczyszczania; - część biologiczna (wspólna część dla ścieków dopływających z kanalizacji sanitarnej oraz ścieków dowożonych): zbiornik uśredniający, zbiornik retencyjny, dwa wielofunkcyjne reaktory osadu czynnego SBR – z przepompownią ścieków oczyszczonych; - budynek stacji dmuchaw i odwadniania osadu – pomieszczenie dmuchaw, pomieszczenie odwadniania osadu; - część osadowa: otwarta komora stabilizacji tlenowej, prasa śrubowo-dyskowe, system magazynowania i dozowania wapna do stabilizacji osadów, stacja dozowania flokulantu, system higienizacji transportu osadu. Prace związane z instalacjami elektrycznymi obejmują: - automatyzację oczyszczalni ścieków przy wykorzystaniu sterownika PLC sprzężonego z panelem operatorskim, co związane jest z wykonaniem odpowiednich urządzeń elektrycznych i aparatury pomiarowej, - wymianę kabli zasilających i sterowniczych na nowe na terenie oczyszczalni, - usytuowanie w pomieszczeniu socjalno-technicznym nowej rozdzielni elektrycznej RGM, - w celu wyrównania potencjałów elektrycznych w budynkach oraz na terenie oczyszczalni należy ułożyć przewód wyrównawczy, w postaci bednarki ocynkowanej, we wspólnym wykopie z kablami, - odbiory zasilane z rozdzielnicy „RG” pracować będą w układzie sieciowym TN-S, dodatkowo, wszystkie odbiorniki zostaną podłączone drugim przewodem ochronnym do otokowej instalacji odgromowej, - w celu przeciwdziałania przepięciom powstałym z przyczyn atmosferycznych lub elektrycznych przewiduje się zastosowanie w rozdzielnicy głównej „RZ” ochronników przeciwprzepięciowych klasy B/C, - w celu przeciwdziałania pożarom przewiduje się zastosowanie rozłącznika z cewką wybijakową w rozdzielni głównej RG, połączonego z wyłącznikami przeciwpożarowymi umieszczonymi przy wejściach do każdego z budynków. W ramach modernizacji oczyszczalni projektuje się prefabrykowaną, stalową konstrukcję pod pomost roboczy oraz urządzenia techniczne (sito piaskownik z płuczką piasku) w budynku mechanicznego oczyszczania ścieków. Konstrukcja wsparta będzie bezpośrednio na ścianach i posadzce istniejącego kanału. Cały zakres ww. zadań planowanych do wykonania w ramach przebudowy oczyszczalni ścieków w Mielnie jest zgodny i wynika z dokumentacji technicznej. Wszystkie prace zostaną wykonane zgodnie z projektem budowlanym, który dołączono do zgłoszenia robót budowlanych z dnia 29.08.2016 r. 2. Budowę sieci kanalizacji sanitarnej w al. Zwycięstwa z rur PCV SN8 o średnicy 315 mm wraz z budową 11 studni włazowych o średnicy 1200 mm wykonanych z betonu. Zadanie obejmuje budowę sieci kanalizacyjnej Ø315 o długości 440,2 m z rur PCV klasy SN8 wraz z posadowieniem 11 studni Ø1200 mm. Budowa sieci infrastruktury kanalizacyjnej będzie realizowana częściowo w drodze gminnej oraz drodze należącej do Zarządu Dróg Powiatowych. Projekt ma na celu podłączenie do sieci kanalizacyjnej gospodarstw domowych z terenu Miasta Chodecz, odbiór i dostarczenie ścieków do istniejącej oczyszczalni ścieków w Mielnie. Modernizacja mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w Mielnie odbywać się będzie na terenie nie znajdującym się w sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej. Do oczyszczalni doprowadzane będą ścieki bytowo-gospodarcze pochodzące z kanalizacji sanitarnej oraz dowożone taborem asenizacyjnym. Przepustowość nominalna oczyszczalni wynosi obecnie i będzie wynosić po realizacji inwestycji RLM – 5 135 [MR] (Qdś = 390 m3/d, Qdmax = 488m3/d). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w projekcie budowlanym, stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ, w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących Załącznik nr 8 do SIWZ oraz w przedmiarze robót stanowiących Załącznik nr 9 do SIWZ. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do: 1) wszelkich robót przygotowawczych, w tym robót porządkowych, organizacji i utrzymania placu budowy, dostawy dla potrzeb realizacji przedmiotu umowy niezbędnych mediów, w tym: energii elektrycznej, wody, itp. oraz ponoszenia kosztów ich zużycia, 2) oznakowania terenu budowy, m.in. umieszczenie tablicy informacyjnej wynikającej z ustawy Prawo budowlane oraz 2 szt. tablic informacyjnych o finansowaniu projektu z Unii Europejskiej zawierającej treść uzgodnioną z Zamawiającym, 3) poniesienia wszystkich kosztów badań, ekspertyz i opinii koniecznych do oceny jakości robót oraz prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, 4) poniesienia kosztów związanych z odbiorami wykonanych robót, 5) poniesienia kosztów wywozu nadmiaru ziemi w miejsce wyznaczone przez Zamawiającego, 6) wykonania projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót przed wejściem na plac budowy, 7) w przypadku uszkodzenia urządzeń bądź ich części (m. in. sieci elektrycznej, elektrotechnicznej, urządzeń melioracyjnych oraz dróg gminnych) w toku realizacji przedmiotu zamówienia – naprawienia ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, 8) pokrycia kosztów ewentualnych odszkodowań za wejście na grunty i zniszczenia, 9) pokrycia ewentualnych kosztów demontażu, montażu bądź naprawy ogrodzeń posesji oraz innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu, 10) pokrycie kosztów odtworzenia nawierzchni dróg, 11) wykonania badań, prób i itp., jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, 12) zapewnienia i pokrycia kosztów obsługi geodezyjnej obejmującej wytyczenie oraz wyznaczenie granicy pasa drogowego przed rozpoczęciem robót a także bieżącą inwentaryzację powykonawczą, 13) dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku, 14) zapewnienia dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, 15) utrzymania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, 16) uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi normami oraz dokumentacją projektową, umową i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252127-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wykonawca złoży dokument w formie oryginału potwierdzającego wniesienie wadium w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Miasta i Gminy Chodecz, 87-860 Chodecz ul. Kaliska 2, pok. nr 2 lub dołączy do oferty. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank BS Lubraniec O/Chodecz Nr 76 9559 1014 0000 0127 2000 0001, z dopiskiem „wadium – przetarg – Oczyszczalnia ścieków”. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się datę i godzinę uznania na rachunku bankowym Zamawiającego, a nie datę wydania dyspozycji przelewu. Kopię przelewu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 11. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto Wykonawca w ofercie składa: 1) formularz ofertowy na załączonym druku stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ, 2) dokument potwierdzający uprawnienia osoby (osób) do złożenia oferty, w przypadku, gdy prawo to nie wynika z innych złożonych dokumentów, 3) dokument potwierdzający wpłacenie lub wniesienie wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach