Przetargi.pl
Budowa oczyszczalni ścieków w Drzycimiu

Gmina Drzycim ogłasza przetarg

  • Adres: 86-140 Drzycim, ul. Podgórna
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 3317079 , fax. 52 3317079
  • Data zamieszczenia: 2020-02-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Drzycim
    ul. Podgórna 10
    86-140 Drzycim, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 3317079, fax. 52 3317079
    REGON: 92351009000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.drzycim.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa oczyszczalni ścieków w Drzycimiu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia: 1.1. Przedmiotem zamówienia jest budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Drzycim wyposażonej w reaktor SBR typu ARBF. Oczyszczalnia jest zlokalizowana na działce ewidencyjnej nr 268/1 obręb Drzycim położonej w miejscowości Drzycim przy ulicy Młyńskiej. Rozwiązanie technologiczne, umożliwi odprowadzenie do oczyszczalni zwiększonych ładunków w ściekach surowych, wynikających ze rozbudowy infrastruktury. Oczyszczalnia w chwili obecnej obsługuje 1900 RLM, docelowo liczba obsługujących mieszkańców wzrośnie do 4628 RLM – wynika to z ilości ścieków dowożonych ze zbiorników bezodpływowych, które powodują dużo większe, średniodobowe ładunki, doprowadzane do oczyszczalni. Obecnie na terenie oczyszczalni znajdują się obiekty, które zostaną po wybudowaniu nowej oczyszczalni, zostaną poddane rozbiórce. Zakres przedmiotu obejmuje następujące rozwiązania: - punkt zlewny – obiekt nowy – wyposażony w automatyczną stację zlewni. - zbiornik retencyjny ścieków dowożonych – obiekt nowy – ze względu technologicznych ścieki dowożone będą dawkowane do reaktora cyklicznie, celem ochrony procesów biologicznych. - pompownia główna – przebudowa z dostosowaniem do zwiększonych dopływów ścieków, poprzedzona rozdrabniarką części mechanicznych, która ochroni wirniki pomp, pozwalając na bezawaryjną pracę - budynek techniczny – obiekt nowy – w budynku znajdują się następujące urządzenia technologiczne: • węzeł oczyszczania mechanicznego – sito bębnowe o perforacji 2,0 mm • węzeł odwadniania i higienizacji osadu – prasa taśmowa oraz urządzenia do higienizacji wapnem • stacji dozowania koagulantu PIX – celem wspomagania desfofatacji i ostatecznego doczyszczania ścieków - składowisko osadów po higienizacji – wiata stalowa, zlokalizowana w sąsiedztwie budynku technicznego - reaktor ARBF 250-1.D.1, pracujący automatycznie, składającego się z czerech komór, pełniących następujące funkcje: • zbiornik buforowy – uśrednia dopływające ścieki • komory biologicznej – reaktor SBR, oczyszczający ścieki w procesie osadu czynnego • komora chemiczna – komora oczyszczania chemicznego gdzie będzie realizowany proces defosfatacji, • zbiornik osadu nadmiernego - komora pomiarowa ścieków – reaktor będzie posiadał komorę wylotową. Komora będzie obiektem, w którym umieszczony zostanie węzeł spustowy ścieków oczyszczonych. Zadaniem tego węzła będzie sterowanie odpływem ścieków oczyszczonych z komory chemicznej. W komorze będzie umieszczona przepustnice z napędem oraz przepustnice odcinające z napędem ręcznym. Ponadto w komorze przewiduje się instalację do zawracania tzw. „pierwszej chmury osadu” występującej na początku spustu ścieków oczyszczonych – zawracania do zbiornika ścieków dowożonych; ma to na celu rozcieńczenie stężeń tych ścieków. - węzeł dmuchaw - agregat prądotwórczy 1.2. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w 2 etapach: I - etap stan surowy otwartego reaktora oraz budynku technicznego oraz wiaty na osad odwodniony i po higienizacji II-etap - zakończenie całości wraz z uruchomieniem instalacji - oczyszczalni 1.3. Opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, w tym specyfikacja techniczna, które stanowią integralną część SIWZ, z wyłączeniem robót związanych z rozbiórką istniejącej oczyszczalni z utylizacją i budową budynku socjalnego wraz z drogami i placami manewrowymi i zagospodarowania terenu, instalacjami wodociągowymi i kanalizacyjnymi oraz fotowoltaicznymi w ramach budynku socjalnego. 1.4. Załączone przedmiary robót służą tylko do uzupełnienia opisu przedmiotu zamówienia i nie są podstawą do wyliczenia ceny. Zamawiający podkreśla, iż dołączony do SIWZ przedmiar robót ma jedynie charakter pomocniczy. 1.5. Wykonawca robót budowlanych winien uwzględnić wszystkie elementy ujęte w dokumentach : Wyjaśnienia treści SIWZ i Zmiana treści SIWZ (jeżeli takie fakty będą miały miejsce) zamieszczonych na stronie internetowej Zamawiającego: http://www.bip.drzycim.pl/?app=przetargi, podczas przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na w/w roboty budowlane. 1.6. Wykonawca który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 1.7. Wykonawca przed zawarciem niniejszej umowy zapozna się z warunkami lokalnymi dla realizacji inwestycji, w tym szczególnie z: możliwością urządzenia zaplecza budowy; możliwościami zasilania w energię elektryczną, wodę i inne media; z możliwościami dojazdu do terenu budowy w tym ze stanem dróg dojazdowych itp. i w związku z powyższym nie wnosi i nie będzie podnosił w przyszłości żadnych zastrzeżeń. 1.8. Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne gwarancje, świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie. 1.9. Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom obowiązujących Norm oraz o innych parametrach niż zaproponowane w projekcie lub równoważne, a także stosowania materiałów niewiadomego pochodzenia. 1.10. Wykonawca będzie dysponować personelem niezbędnym do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. 1.11. Wykonawca zabezpieczy na własny koszt i ryzyko składowane tymczasowo na terenie budowy wyroby, materiały, urządzenia do czasu ich wbudowania, przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz umożliwi przeprowadzenie kontroli w tym zakresie przez Zamawiającego. 1.12. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania zatwierdzenia przez Zamawiającego wyrobów, materiałów i urządzeń planowanych do dostarczenia/ wbudowania. 1.13. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów, wyposażenia i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie. 1.14. Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę prac, wyrobów, materiałów i urządzeń. 1.15. W sytuacji, gdy przeprowadzona przez Zamawiającego ekspertyza potwierdzi zastosowanie przez wykonawcę materiałów lub urządzeń nieodpowiadających wymogom określonym w SIWZ i dokumentacji projektowej – wykonawca zobowiązany będzie na swój koszt zdemontować je i wymienić wadliwe lub nieodpowiednie wyroby na nowe odpowiadające wymaganiom oraz ponieść. 1.16. Wykonawca ma obowiązek wykonania przed rozpoczęciem robót planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, uwzględniając specyfikę obiektu budowlanego i warunki prowadzenia robót budowlanych, zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego. 1.17. Wykonawca wykona wszelkie roboty towarzyszące, tymczasowe, porządkowe i zabezpieczające - niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Wszystkie te prace Wykonawca musi uwzględnić w cenie oferty. 1.18. W ramach realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest również do wykonania prac geodezyjnych i wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. 1.19. Zamawiający proponuje/zaleca Wykonawcy dokonanie wizji terenu obejmującego przedmiot zamówienia i jego otoczenia oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych informacji co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. Wykonawcy, którzy są zainteresowani przeprowadzeniem ww. wizji mają dostęp do terenu objętego przedmiotem zamówienia. W przypadku konieczności zapoznania się z miejscem realizacji umowy wykonawca proszony jest o kontakt z wymieniona osobą w SIWZ, która udostępni obiekt w celu dokonania wizji lokalnej. Osoba ta nie jest umocowana do przekazywania jakichkolwiek informacji związanych z prowadzonym postępowaniem czy opisem przedmiotu zamówienia. Pytania dotyczące prowadzonego postępowania i zasad przygotowania oferty czy sposobu realizacji przedmiotu zamówienia należy zgłaszać jedynie do zamawiającego i tylko takie rozstrzygnięcia są wiążące strony postępowania przetargowego. 1.20. Zgodnie z przepisem art. 30 ust. 4 upzp w zakresie zastosowanych materiałów Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne lub o wyższym standardzie w stosunku do opisywanych w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 i 3 upzp. 2. Wymagania Zamawiającego: 2.1. Wykonawca winien zapoznać się z dokumentacją projektową, ewentualne uwagi należy wnieść na etapie i w terminie ogłoszonego przetargu. 2.2. Wykonawca: 1) działając z upoważnienia w imieniu i na rzecz Zamawiającego uzyska decyzję pozwolenia na użytkowanie Obiektu; 2) wykona rozruch oczyszczalni ścieków i sporządzi raport z rozruchu; 3) na własny koszt wykona Instrukcję eksploatacji oczyszczalni wraz ze sposobem postępowania w przypadku awarii; 4) na własny koszt, przeprowadzi szkolenie pracowników wskazanych przez Zamawiającego w zakresie: -procesu technologicznego oczyszczania ścieków komunalnych; -prawidłowej obsługi i eksploatacji, maszyn i urządzeń stanowiących ciąg technologiczny oczyszczalni ścieków; Po przeprowadzonym szkoleniu, Wykonawca wyda uczestnikom szkolenia imienne certyfikaty potwierdzające ukończenie szkolenia. Termin szkolenia uzgodniony zostanie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, z tym że, musi ono się odbyć przed datą odbioru końcowego; 5) po zakończonym rozruchu przeprowadzi badania laboratoryjne oczyszczonych ścieków w akredytowanym laboratorium; laboratorium może być wskazane przez Zamawiającego. Wykonawca zleci badania ścieków surowych i oczyszczonych jako próby średniodobowe; pobór ścieków oczyszczonych w miejscu zrzutu do odbiornika; w przypadku przekroczenia dopuszczalnych norm badań laboratoryjnych Wykonawca będzie zobowiązany wnieść wszelkie opłaty i kary z tym związane do stosownych organów, w wysokościach określonych przez te organy. 2.3. Roboty budowlane należy wykonać z zachowaniem szczególnej staranności, zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, zgodnie ze sztuką budowlaną, technologią, Polskimi Normami Budowlanymi oraz z zaleceniami nadzoru autorskiego i Zamawiającego. 2.4. Podczas realizacji robót wymagane jest przestrzeganie przez Wykonawcę przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie przed dostępem osób postronnych na teren budowy i przechowywanych tam materiałów budowlanych. 2.5. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów. 2.6. Cenę oferty należy podać w formie wynagrodzenia ryczałtowego (art. 632 kodeksu cywilnego - dalej kc). Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia wynikające wprost z dokumentacji projektowej, jak również w niej nie ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany w cenie oferty uwzględnić także załatwienie wszelkich innych formalności dotyczących budowy i kosztów z tym związanych jak: badania, uzgodnienia, sprawdzenia, obsługa geodezyjna z inwentaryzacją powykonawczą itp. Podstawą wyceny oferty jest projekt budowalny, projekty wykonawcze, wytyczne zawarte w niniejszej SIWZ oraz STWiORB. 2.7. W przypadku wprowadzenia zmian nieistotnych do projektu, Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie uzyskać zgodę Projektanta i aprobatę Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252127-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający B Ę D Z I E wymagał od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 100.000,00 zł (słownie kwota: sto tysięcy zł 00/100) Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. 2. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium, przed upływem terminu składania ofert tj. nie później niż do dnia i terminu składania ofert wskazanym w treści SIWZ. 3. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.z 2016r. poz.359). 4. Wadium w pieniądzu : a) wadium w formie przelewu należy wpłacić na konto: 87 8169 1029 0000 0374 2000 0020 Bank Spółdzielczy Osie O/Drzycim; b) za datę wniesienia wadium uznaje się datę uznania rachunku Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia czasu wpływu wadium na swoje konto. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej musi mieć datę początkową ważności równą co najmniej terminowi złożenia oferty określonej w SIWZ, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą wymaganą zapisami SIWZ i oferty. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, i nieodwołalne na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust.4a i 5 upzp. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa upzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach