Przetargi.pl
Budowa 35 przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bobrowo oraz wykonanie nowego ujęcia wód podziemnych dla stacji uzdatniania wody w miejscowości Kruszyny

GMINA BOBROWO ogłasza przetarg

  • Adres: 87-327 Bobrowo, 27
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 564913350 , fax. 564951810
  • Data zamieszczenia: 2023-02-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA BOBROWO
    27
    87-327 Bobrowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 564913350, fax. 564951810
    REGON: 871118388
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bobrowo.org.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa 35 przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bobrowo oraz wykonanie nowego ujęcia wód podziemnych dla stacji uzdatniania wody w miejscowości Kruszyny
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część nr 1 - Budowa 35 przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bobrowo.1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych w systemie „zaprojektuj i wybuduj” dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa 35 przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bobrowo” wraz z uzyskaniem wymaganych przepisami prawa uzgodnień, pozwoleń, decyzji jak i wszelkich prac budowlano montażowych dot. robót opisanych w Programie Funkcjonalno Użytkowym (PFU) oraz niewymienionych, a koniecznych do prawidłowej realizacji zamówienia.2) Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, skuteczne zgłoszenie w Starostwie Powiatowym i budowa przydomowych oczyszczalni ścieków (POŚ) w ilości 35 szt. Obiekty te powstaną we wskazanych przez zamawiającego lokalizacjach – przy budynkach jednorodzinnych znajdujących się na terenie gminy Bobrowo, które zostały wskazane w Programie Funkcjonalno Użytkowym. Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania i budowy oczyszczalni dostosowanej do ilości osób zamieszkujących dany budynek. Do niniejszego działania wybrano 35 budynków jednorodzinnych zamieszkałych głownie od 2 do 10 osób. 3) Zakres prac objętych zamówieniem obejmie co najmniej:a) w fazie projektowej (czynności do wykonania na każdej działce wybranej do budowy POŚ) – wizyta na działce, przedstawienie użytkownikowi założeń technicznych planowanej do budowy oczyszczalni, rozpoznanie geologiczne terenu, wykonanie odwiertu geologicznego wraz z dokumentacją geologiczną, ustalenie z użytkownikiem lokalizacji poszczególnych elementów, wykonanie dokumentacji niezbędnej do zgłoszenia oczyszczalni w tym uzyskanie uzgodnienia Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie (wrysowanie w mapę zasadniczą projektowanej oczyszczalni ścieków, sporządzenie dokumentacji opisowej i rysunkowej), zgłoszenie oczyszczalni w Starostwie Powiatowym w Brodnicy, uzyskanie zaświadczenia o braku sprzeciwu – jeśli Starostwo takie zaświadczenie wydaje. Projekty budowlane przed zgłoszeniem do Starostwa Powiatowego w Brodnicy należy uzgodnić z Zamawiającym,b) w fazie budowlanej – powiadomienie użytkowników o planowanym terminie budowy, wyznaczenie elementów w terenie, budowa POŚ, uporządkowanie terenu budowy, przygotowanie obiektu do rozruchu, uruchomienie instalacji, przygotowanie obiektu do odbioru częściowego i końcowego, przeszkolenie użytkowników w zakresie eksploatacji instalacji, wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej, uzyskanie od właściciela nieruchomości oświadczenia o przywróceniu terenu do stanu pierwotnego po wykonaniu budowy oczyszczalni. 4) W ramach kontraktu Wykonawca sporządzi kosztorys inwestorski wraz z przedmiarem robót oraz STWIORB wg uzgodnionego projektu budowy POŚ. Kosztorysy zostaną sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania kosztów prac projektowych oraz planowanych robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno- użytkowym (tj. Dz.U. z 2004 r. nr 130, poz.1389).5) Program Funkcjonalno-Użytkowa (PFU), stanowiący zał. nr 10 do niniejszej SWZ, służy do ustalenia planowanych kosztów prac projektowych i robót budowlanych oraz prawidłowego przygotowania oferty. PFU określa rodzaj i zakres zamówienia niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiający udostępnia Wykonawcom będące w jego posiadaniu dokumenty, informacje i opracowania niezbędne do prawidłowego przygotowania oferty. Wykonawca winien również uzyskać wszelkie niezbędne pozwolenia, certyfikaty, opinie itp., wynikające z wykonywanej dokumentacji oraz prowadzonych robót.6) Roboty składające się na przedmiot zamówienia muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami (w szczególności ustawy prawo budowlane, przepisami bhp i p.poż oraz branżowymi), jak również zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, a także z należytą starannością, zachowaniem właściwej organizacji pracy i zapewnieniem dobrej jakości.7) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach przedmiotu zamówienia do przeniesienia na Zamawiającego majątkowych praw autorskich na wykonane opracowania na wszystkich polach eksploatacji - w tym określonych w art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. (Dz.U.2022.2509 z późn. zm.).8) Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu umowy powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (zwanej dalej „ustawą prawo budowlane” lub „prawem budowlanym”, oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w opisie przedmiotu zamówienia oraz Programie Funkcjonalno-Użytkowym).9) Wszystkie użyte materiały, wyroby oraz urządzenia muszą mieć aktualne dokumenty (atesty, aprobaty i deklaracje zgodności) dopuszczające do stosowania w budownictwie, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.10) Wykonawca robót ponosi odpowiedzialność za jakość wykonywanych robót oraz zastosowanych materiałów.11) Na każde żądanie Inspektora Nadzoru, Wykonawca zobowiązany jest okazać, w stosunku do wskazanych materiałów (krajowe deklaracje zgodności), aprobatę techniczną oraz wymagane atesty (kartę charakterystyki), krajową ocenę techniczną wydaną przez upoważnioną instytucję krajową.12) Materiały uznane przez Zamawiającego za posiadające wady lub niezgodne z specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych muszą być niezwłocznie usunięte przez Wykonawcę z terenu budowy. Wykonawca nie ma prawa wykonywać robót z użyciem materiałów, które nie zostały zaakceptowane przez Inspektora nadzoru.13) Wykonawca zapewni odpowiednie warunki sanitarno-epidemiologiczne zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie zapobiegania COVID 19.14) Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentacji projektowej lub STWiORB, a więc w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne". Zgodnie z art. 101 ust. 5 Pzp wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. 15) W okresie gwarancji Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania bezpłatnych przeglądów wbudowanych urządzeń i wykonanych robót budowlanych.Część nr 2 - Wykonanie nowego ujęcia wód podziemnych dla stacji uzdatniania wody w miejscowości KruszynyZakres zadania obejmuje: 1. Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej, w zakresie:a) opracowania koncepcji rozwiązań technicznych obejmujących: - bilans zapotrzebowania na wodę, - określenie lokalizacji studni głębinowej,- określenie przewidywanej wydajności studni,- określenie przewidywanej głębokości odwiertu,- określenie warunków hydraulicznych zasilania stacji uzdatniania wody, - proponowaną technologię wykonania odwiertu, - propozycję podłączenia projektowanej studni głębinowej z stacją suw wraz z wpięciem do instalacji wody surowej,- propozycję podłączenia zasilenia energetycznego i sterowania, - propozycję wykonania uzbrojenia studni głębinowej w pompę głębinową i obudowę,- propozycję wykonania drogi dojazdowej do studni głębinowej, - propozycję planu zagospodarowania terenu działki w obrębie studni oraz drogi dojazdowej, Koncepcja techniczna i przedstawione w niej rozwiązania, wymagają akceptacji Zamawiającego, przed rozpoczęciem fazy przygotowawczej do prac projektowych. b) opracowanie projektów, po wcześniejszej akceptacji Zamawiającego, w tym:- wykonanie projektów robót geologicznych i uzyskania uzgodnień, - wykonanie karty informacyjnej przedsięwzięcia,- wykonanie odwiertu oraz pompowania próbnego,- wykonanie projektów dokumentacji powykonawczej hydrogeologicznej i uzyskania uzgodnień,- wykonanie operatów wodnoprawnych i uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego,- wykonanie projektu planu zagospodarowania terenu, projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektów technicznych dla zatwierdzonych przez Zamawiającego rozwiązań koncepcyjnych obejmujących branże: ~ sanitarną,~ elektryczną,~ wodociągową i elektryczną i sterowania w zakresie instalacji wewnętrznych w budynku stacji uzdatniania wody, ~ automatykę i sterowanie, ~ drogową (wykonanie projektu drogi dojazdowej), ~ zagospodarowanie terenu,- uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień, decyzji oraz pozwolenia na budowę, - uzyskanie pozwolenia wodno-prawnego dla zamierzenia inwestycyjnego jeżeli planowana inwestycja zmieni parametry istniejącej decyzji pozwolenia wodnoprawnego.2. Realizacja prac wykonawczych, obejmujących zatwierdzone rozwiązania techniczne, w zakresie: a) budowy studni głębinowej o wydajności około 50 m3/h wraz z uzbrojeniem (w niezbędne zawory odcinające, wodomierze, zawory zwrotne), obudową , zasileniem wody surowej do budynku stacji uzdatniania wody wraz z wpięciem do istniejącej instalacji w budynku SUW, wykonaniem instalacji elektrycznej, sterowniczej i automatyki wraz z wpięciem do budynku SUW oraz z wpięciem do istniejącej wizualizacji w budynku,b) wykonaniem drogi dojazdowej oraz zagospodarowania terenu,c) wykonania rozdzielnicy zasilająco-sterowniczej,d) wykonania towarzyszących instalacji elektrycznych i sterowniczych, e) wykonania zagospodarowania terenu zgodnie z zatwierdzonym planem zagospodarowania terenu, f) przygotowanie dokumentów do zgłoszenia g) uruchomienia instalacji wraz z badaniami laboratoryjnymi i szkoleniem obsługi, h) uzyskania wyników jakościowych wody zgodnie z obowiązującymi przepisami,i) uzyskanie niezbędnych uzgodnień do eksploatacji studni, w tym Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Brodnicy oraz Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Brodnicy, a także przygotowanie wszystkich dokumentów niezbędnych do wystąpienia z wnioskiem do pozwolenia na użytkowanie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Brodnicy,j) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej,k) uporządkowanie terenu i przywrócenie do stanu pierwotnego 3. W okresie gwarancji Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania bezpłatnych przeglądów wbudowanych urządzeń i wykonanych robót budowlanych.4. Wszystkie materiału użyte na budowie mające kontakt z wodą powinny posiadać atest PZH
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252127-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium:Część 1 - w wysokości: 10 000,00 zł.Część 2 – w wysokości: 5 000,00 zł
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:a) nie podlegają wykluczeniu;b) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli:Część nr 1 - Budowa 35 przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bobrowoa) należycie wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie min. jedno zadanie o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 PLN brutto, związane z realizacją robót polegających na budowie przydomowych oczyszczalni ściekówb) dysponuje nw. osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia:i. min. 1 osobą - projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;ii. min. 1 osobą - kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;Część nr 2 - Wykonanie nowego ujęcia wód podziemnych dla stacji uzdatniania wody w miejscowości Kruszynya) należycie wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie min. trzy roboty budowlane polegające na wykonaniu studni głębinowych o wydajności większej/równej Q ≥ 30,0 m3/h każdab) dysponuje nw. osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia:i. min. 1 osobą - projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;ii. min. 1 osobą - kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;iii. min. 1 osobą – geologiem – posiadającym uprawnienia do projektowania, wykonywania, dozorowania i kierowania pracami geologicznymi w kategorii min V.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-10

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach