Przetargi.pl
„Przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Ostrożany”

Gmina Drohiczyn ogłasza przetarg

  • Adres: 17-312 Drohiczyn, ul. Kraszewskiego
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 856 557 135 , fax. 085 655 70 80
  • Data zamieszczenia: 2021-01-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Drohiczyn
    ul. Kraszewskiego 5
    17-312 Drohiczyn, woj. podlaskie
    tel. 856 557 135, fax. 085 655 70 80
    REGON: 50659059000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.drohiczyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Ostrożany”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: -rozbiórka i demontaż istniejącego systemu napowietrzania powierzchniowego, - demontaż przepływomierza ścieków oczyszczonych -montaż systemu napowietrzania drobnopęcherzykowego, - montaż przepływomierza ścieków oczyszczonych, - przebudowa istniejącej kanalizacji sanitarnej poprzez nabudowanie na istniejącym kanale sanitarnym studni do pomiaru ścieków surowych. Rozbudowa systemu napowietrzania zamyka się w granicach istniejącego terenu oczyszczalni. Zadaniem rozbudowy systemu napowietrzania jest: 1. Zwiększenie wydajności napowietrzania poprzez zmianę systemu napowietrzania z dotychczasowego na system drobnopęcherzykowy 2. Zmniejszenie energochłonności systemu napowietrzania poprzez zastosowanie systemu drobnopęcherzykowego 3. Modyfikację cykli pracy reaktora SBR oraz zwiększenie wydajności systemu napowietrzania. 4. Dostawa dmuchaw do nowego systemu napowietrzania wraz z montażem przewodów zasilających sprężonego powietrza wraz z armaturą zaporowo-regulacyjną 5. Przebudowa systemu automatyki i sterowania z dostosowaniem do nowego systemu napowietrzania 6. Modernizację spustu ścieków oczyszczonych do odbiornika oraz ukłądu pomiarowego ścieku surowego UWAGA: Szczegółowy opis zamówienia stanowią załączniki: przedmiary, dokumentacja techniczna, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Przedmiary robót mają charakter pomocniczy. Podstawą do wyceny robót jest dokumentacja projektowa, STWiORB i wymagania Zamawiającego opisane w niniejszej SIWZ. Zastosowanie materiałów/urządzeń/rozwiązań równoważnych. 1. W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach do SIWZ (w szczególności: dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych lub w przedmiarach robót) odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację opisującą przedmiot zamówienia powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy pzp użytemu w dokumentacji towarzyszy wyraz „lub równoważne”. 2. W przypadku, gdy w SIWZ lub załącznikach do SIWZ (w szczególności: dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych lub w przedmiarach robót) zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3. W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach do SIWZ (w szczególności: dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych lub w przedmiarach robót) oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. 4. W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach do SIWZ (w szczególności: dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych lub w przedmiarach robót) wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriami oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. 5. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów/urządzeń równoważnych w takim zakresie i w taki sposób, aby zastosowane materiały/urządzenia miały parametry techniczne nie gorsze od zaprojektowanych, przy czym przyjmuje się, że wszelkie materiały i urządzenia określone w Dokumentacji dotyczącej opisu przedmiotu zamówienia pochodzące od konkretnych producentów lub ze wskazaną marką albo patentem, określają minimalne parametry techniczne, jakościowe i użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały/urządzenia oferowane, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego; 4.4 „Przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Ostrożany” realizowana jest w ramach operacji „Rozbudowa infrastruktury w zakresie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Drohiczyn – etap II” dla działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich” objętego PROW na lata 2014 - 2020 4.5 Podczas realizacji zadania uwzględnić należy wymagania i potrzeby osób niepełnosprawnych. Prace prowadzić w sposób zapewniający możliwość wykonania czynności obsługowych dla osób niepełnosprawnych w szczególności poruszających się na wózkach inwalidzkich. 4.6 WYMAGANIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 29 UST. 3A ustawy pzp (zatrudnianie osób na umowę o pracę) 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Obowiązek, o którym mowa w zdaniach poprzednich nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (kierujących budową), wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony będzie do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że ujęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 4) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach