Przetargi.pl
Przebudowa nawierzchni dróg w Gminie Karsin

Urząd Gminy w Karsinie ogłasza przetarg

  • Adres: 83440 Karsin, ul. Długa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 873 322 , fax. 586 873 120
  • Data zamieszczenia: 2017-08-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Karsinie
    ul. Długa 222
    83440 Karsin, woj. pomorskie
    tel. 586 873 322, fax. 586 873 120
    REGON: 53966700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.karsin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa nawierzchni dróg w Gminie Karsin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę nawierzchni dróg w miejscowości Osowo, Wdzydze Tucholskie oraz Borsk. 2. Osowo: przebudowa ul. Wielewskiej, początek w km 0+000,0, obejmujący skrzyżowanie z drogą powiatową 2405G Karsin - Osowo, koniec przebudowy dowiązać do osi nawierzchni na ul. Bruskiej w km 0+627,0. Na całej długości projektowanego odcinka przyjęto przekrój uliczny z jednostronnym chodnikiem. Na przedmiotowym odcinku projektuje się nawierzchnię jezdni szerokości 5,0m. Całkowita długość przebudowywanego odcinka 627,0 m. Konstrukcja nawierzchni: 1) ODCINEK I od km 0+000 do km 0+480. Przekrój konstrukcyjny jezdni z poszerzeniem, skrzyżowania: a) podbudowa zasadnicza, mieszanka kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 o grubości 10cm na poszerzeniu lub istniejąca nawierzchnia bitumiczna, b) warstwa wiążąca AC16W gr. 4cm, c) warstwa ścieralna AC11S gr. 3cm, d) nawierzchnię z lewej strony zamknięto krawężnikiem betonowym typu opornik 100x25x12cm na ławie betonowej C12/15. Z prawej strony nawierzchnia zamknięta jest istniejącym krawężnikiem betonowym. 2) ODCINEK II od km 0+480 do km 0+627. Przekrój konstrukcyjny jezdni o pełnej konstrukcji, skrzyżowania: a) podbudowa zasadnicza, mieszanka kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 o grubości 10cm, b) warstwa wiążąca AC16W gr. 4cm, c) warstwa ścieralna AC11S gr. 3cm, d) nawierzchnię z lewej strony zamknięto krawężnikiem betonowym typu opornik 100x25x12cm na ławie betonowej C12/15. Z prawej strony nawierzchnia zamknięta jest istniejącym krawężnikiem betonowym. e) warstwa ziemi urodzajnej wraz z obsianiem gr. 15cm 3) Wody opadowe oraz roztopowe z projektowanych nawierzchni drogowych będą odprowadzane powierzchniowo, poprzez zapewnienie spadków poprzecznych i podłużnych do kanalizacji deszczowej. Projekt zakłada budowę odwodnienia w postaci czterech wpustów ulicznych wraz z przykanalikami fi 200 mm. 3. Wdzydze Tucholskie: przebudowa obejmuje ułożenie nawierzchni z betonu asfaltowego o śr. gr 5cm na odcinku drogi gminnej o długości 240,0m i szerokości 5,5m. Przed układaniem warstw konstrukcyjnych należy wykonać poszerzenie drogi do jednolitej szerokości 5,5m. Droga na odcinku od km 0+000 do km 0+199 ograniczona po stronie lewej krawężnikami betonowymi 15x30x100, h=12cm. Od strony prawej krawężnikami betonowymi najazdowymi 15x22x100, h=7cm. Całość krawężników posadowiona na ławie betonowej B10 z oporem. W km 0+199 do km 0+240 obustronnie ograniczona opornikiem betonowym wtopionym h=0 posadowionym na ławie betonowej. Po stronie prawej na długości 199,o m zaprojektowano wykonanie opaski z kostki betonowej 10x20 cm, gr. 6cm o szerokości 1,2m. 1) Konstrukcja drogi ( szer. 5,5m): a) nawierzchnia z betonu asfaltowego śr. gr 5 cm. 2) Konstrukcja poszerzenia: a) w-wa wiążąca z betonu asfaltowego. gr. 4cm; b) geosiatka do wzmocnienia naw. Bitumicznych; c) podbudowa z KŁSM 0/31,5 gr. 15cm. 3) Konstrukcja opaski: a) nawierzchnia z kostki betonowej 10x20cm gr. 6 cm; b) podsypka cementowo-piaskowa gr. 5 cm; c) podsypka z piasku gr. 5cm. 4. Borsk: początek profilu drogi gminnej i zjazd na pętlę autobusową dowiązano do osi drogi powiatowej nr 2404G DW214-Nowa Kiszewa – Olpuch – Borsk - Wiele. Remont nawierzchni drogi gminnej rozpoczęto w km 0+000,0 na krawędzi drogi powiatowej. Koniec profilu drogi gminnej - koniec remontu dowiązano do osi drogi gminnej w km 0+043,0. Na całej długości projektowanego odcinka drogi gminnej i pętli autobusowej jest zastosowany przekrój uliczny. Na przedmiotowym odcinku projektuje się nawierzchnię jezdni szerokości 5,6÷6,3m. Całkowita długość przebudowywanego odcinka 43,0 m. Ruch drogowy w obrębie skrzyżowania jest uporządkowany poprzez zastosowanie na pętli autobusowej ruchu okrężnego wokół pierścienia kanalizującego ruch pojazdów. 1) Przekrój konstrukcyjny skrzyżowania: a) istniejąca nawierzchnia bitumiczna lub tłuczniowa, b) warstwa wyrównawcza AC16W gr. min. 3cm, c) warstwa ścieralna AC11S gr. 3cm, 2) Wody opadowe oraz roztopowe z projektowanych nawierzchni drogowych będą odprowadzane powierzchniowo, poprzez zapewnienie spadków poprzecznych i podłużnych nawierzchni. 3) Na przedmiotowym odcinku ulicy znajdują się istniejące sieci podziemne: elektryczna, telekomunikacyjna, wodociągowa, kanalizacyjna. Wszystkie sieci pokazane zostały na mapie sytuacyjno - wysokościowej. Roboty w pobliżu sieci należy wykonywać ze szczególną ostrożnością, wykonując co jakiś czas przekopy kontrolne. Projekt zakłada regulację wysokościową pokryw oraz włazów na istniejących studniach kanalizacji, zaworach wodnych i studniach teletechnicznych. 5. Szczegółowy zakres robót określają dokumentacja projektowa, szczegółowe specyfikacje techniczne (SST) oraz przedmiary robót opracowane na zlecenie Zamawiającego stanowiące integralną część niniejszej SIWZ. 6. Zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV) przedmiot zamówienia obejmuje zakres określony kodami: 45233120-6; 45233200-1; 45233222-1. 7. Wykonawca zobowiązany jest do porównania zgodności przekazanych opracowań i w przypadku jakichkolwiek niezgodności zobowiązany jest jak najszybciej pisemnie zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie. W przypadku różnic w zakresie rozwiązań technologicznych (w tym również zastosowanych materiałów i urządzeń) w pierwszej kolejności obowiązują rozwiązania przedstawione w przedmiarach robót i dodatkowych opisach. 8. Do wykonania zamówienia Wykonawcy zobowiązani są użyć materiałów i urządzeń nowych, w gatunku I, zakupionych u renomowanych producentów, gwarantujących najwyższą jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w przedmiarach. Występujące w opracowaniach nazwy, typy i pochodzenie produktów nie są dla Wykonawców wiążące, 9. Wykonawcy zobowiązani są użyć do wykonania zamówienia urządzeń i materiałów odpowiadających wymaganiom Polskiej Normy przenoszącej normy europejskiej PN-EN (normy zharmonizowane) oraz innym określonym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych i dokumentacji projektowej. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty zezwalające na ich stosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 10. Tam, gdzie na rysunkach, w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej, Przedmiarach Robót, Projektach Budowlano - Wykonawczych lub opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizacje zamówienia w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę i opisem przedmiotu Zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentach. Podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. 11. W przypadku urządzeń, których znaki towarowe podano w dokumentacji projektowej poprzez równoważność Zamawiający rozumie zastosowanie takich urządzeń, których parametry techniczne, moc, wydajność nie będą gorsze od urządzeń, jakie zostały przyjęte w rozwiązaniach technologicznych projektu. Zastosowanie urządzeń równoważnych zapewnić musi także kompatybilność z pozostałymi materiałami i urządzeniami przyjętymi w zastosowanej technologii. 12. Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały, do czasu ich wbudowania, były zabezpieczone przed zniszczeniem, zachowały swoją jakość i właściwości oraz były dostępne do kontroli przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. II. Zakres prac oraz odpowiedzialności Wykonawcy w zakresie objętym ceną ofertową obejmuje także: 1. Organizację i zagospodarowanie zaplecza budowy, w tym zabezpieczenie i oznakowanie terenu budowy oraz inne roboty zgodnie z zatwierdzonym projektem. 2. Zapewnienie dozoru w celu zabezpieczenia budowy przed kradzieżą i innymi ujemnymi skutkami, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy. 3. Urządzenie terenu budowy, wykonanie przyłączeń wodociągowych i energetycznych dla potrzeb terenu budowy oraz ponoszenie kosztów ich zużycia wraz z poniesieniem kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej. 4. Zapewnienie obecności Kierownika Budowy na terenie realizacji zamówienia przez cały czas wykonywania robót budowlano-montażowych. 5. Geodezyjne wytyczenie obiektów oraz zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne wraz z wykonaniem geodezyjnej dokumentacji i inwentaryzacji powykonawczej (jeśli dotyczy). 6. Zapewnienie stałej obsługi geologicznej ze sporządzeniem dokumentacji w tym zakresie (jeśli dotyczy). 7. Utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, jak i do składowania materiałów i sprzętu w ustalonych miejscach w należytym porządku oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. 8. Umożliwienie wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego. 9. Zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań, odbiorów oraz ewentualne uzupełnienie dokumentacji odbiorczej dla zakresu robót objętych przedmiotem przetargu, jak również dokonanie odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót zanikających do odbioru. 10. Naprawę uszkodzonych, a zinwentaryzowanych urządzeń uzbrojenia podziemnego. 11. Demontaż, naprawę i montaż ogrodzeń posesji oraz innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu, w tym trwałych użytków zielonych oraz wypłatę odszkodowań (rekompensat) na rzecz osób trzecich. 12. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia urządzeń, ich części bądź robót w toku realizacji – naprawienie ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego. 13. Uporządkowanie terenu po wykonanych robotach, w tym odtworzenie stanu nawierzchni dróg i chodników oraz punktów granicznych w rejonie prowadzonych robót i zaplecza budowy, przywrócenie ich do stanu pierwotnego (wymagany standard nawierzchni) wraz z poniesieniem kosztów z tym związanych. 14. Skompletowanie dokumentów odbiorowych. Roboty nie ujęte w opisach, a niezbędne do wykonania należy wkalkulować w cenę oferty. W celu sporządzenia prawidłowej oferty Zaleca się, aby każdy Wykonawca zapoznał się z warunkami terenowymi celem uzyskania dodatkowych informacji przydatnych do oceny prac i złożenia oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. III. Pozostałe informacje: 1. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z części zamówienia, bez roszczeń finansowych ze strony Wykonawcy. 3. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zobowiązuje Wykonawcę do zatrudnienia pracowników na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks Pracy (Dz. U. z 2014r., poz. 1502 ze zm.) wykonujących czynności w zakresie: robót ogólnobudowlanych. Obowiązek ten dotyczy także Podwykonawców - Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli w tym zakresie, a w razie nie spełnienia ww. warunku nałoży na Wykonawcę karę, o której mowa we wzorze umowy stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wymagania dotyczące wadium: 1) Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 4.000,00 zł. (Słownie: cztery tysięcy złotych). 2) Wadium może być wniesione w formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy. 3) Wadium wniesione w pieniądzu winno być wpłacone na konto: Urzędu Gminy w Karsinie, Bank Spółdzielczy w Czersku Oddział Karsin nr 49 8147 0002 2600 1313 2000 0090. 4) Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6) Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7) Dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz - należy załączyć do oferty, przy czym kopię należy trwale złączyć z ofertą, a oryginał złożyć w sekretariacie. 8) Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta, zostanie uznana za odrzuconą. 9) Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 10) Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie. 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11) Wadium należy wnieść najpóźniej w terminie składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa niniejszego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dowód wniesienia wadium. 2. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3.Zamawiający żąda ponadto przed udzieleniem zamówienia od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia, po uprzednim wezwaniu w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni: kosztorysu ofertowego - kosztorys ofertowy stanowić będzie załącznik do umowy o udzielenie zamówienia publicznego, stanowiący podstawę do ustalenia (w oparciu o wzór określony w SIWZ) wysokość płatności, w przypadku odstąpienia od umowy przez jedną ze stron.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach