Przetargi.pl
Przebudowa, nadbudowa i rozbudowa Szkoły Podstawowej w Łączkach Brzeskich

Gmina Przecław ogłasza przetarg

  • Adres: 39-320 Przecław, ul. Jana Kilińskiego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 175 813 119 , fax. 175 813 116
  • Data zamieszczenia: 2021-03-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Przecław
    ul. Jana Kilińskiego 7
    39-320 Przecław, woj. podkarpackie
    tel. 175 813 119, fax. 175 813 116
    REGON: 54412500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bipgminaprzeclaw.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa, nadbudowa i rozbudowa Szkoły Podstawowej w Łączkach Brzeskich
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa, rozbudowa i nadbudowa istniejącego budynku Szkoły Podstawowej w Łączkach Brzeskich. Na zadanie składa się kilka części: 1) Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa szkoły: obejmuje rozbudowę szkoły (31,43 m2-powierzchnia zabudowy części rozbudowywanej tj. 20,88m2 powierzchni użytkowej) oraz nadbudowę piętra nad istniejącą kotłownią i pomieszczeniem gospodarczym mieszczącymi się w istniejącym niskim parterze (budynek z lewej strony szkoły). W wyniku rozbudowy i nadbudowy na piętrze powstaną dwie dodatkowe klasy lekcyjne, pokój nauczycielski oraz komunikacja (łącznie o powierzchni użytkowej 108,97 m2). Na parterze w części rozbudowywanej zlokalizowane zostaną komunikacja i pomieszczenie gospodarcze. (Powierzchnia użytkowa tych pomieszczeń to 20,88 m2). Ta część inwestycji obejmuje również przebudowę ścian nośnych, stropów, podniesienie poziomu posadzki w szatni o 115 cm, przebudowę układu konstrukcyjnego budynku (nowe fundamenty, słupy nośne). 2) Budowa łącznika komunikacyjnego: obejmuje budowę łącznika komunikacyjnego łączącego budynek szkoły podstawowej z budynkiem istniejącej sali gimnastycznej, w którym powstanie komunikacja, sala lekcyjna oraz pomieszczenie na bibliotekę. Powierzchnia użytkowa łącznika wyniesie 119,70 m2. 3) Termomodernizacja budynku szkoły wraz z przebudową istniejących sal. W ramach tej części inwestycji wykonana zostanie termomodernizacja budynku, wymieniona zostanie stolarka i ślusarka okienna i drzwiowa w istniejącym budynku starej szkoły. W wyniku przebudowy na parterze z gabinetu dyrektora i klasy powstaną: sekretariat, gabinet dyrektora, sala logopedy. Wykonane zostaną również roboty zewnętrzne. W wyniku realizacji inwestycji budynek charakteryzował się będzie następującymi parametrami: Powierzchnia użytkowa całość 981,77 m2, Powierzchnia zabudowy całość 680,00 m2, Kubatura całość: 3191 m3. W ramach zadania planuje się rozbudowę, przebudowę i nadbudowę budynku od strony północnej, co umożliwi zwiększenie liczby klas lekcyjnych. Na projektowanej rozbudowie dach będzie dwuspadowy, kryty papą termozgrzewalną o pochyleniu 3,49% (20). Dodatkowo zaprojektowano rozbudowę budynku szkoły od strony wschodniej o łącznik komunikacyjny łączący szkołę z istniejącą salą gimnastyczną. Łącznik jednokondygnacyjny z dachem jednospadowym, kryty papą termozgrzewalną o pochyleniu 3,49% (20). Roboty związane z inwestycją polegać będą między innymi na: dociepleniu ścian budynku i położeniu nowej elewacji, położeniu tynku cienkowarstwowego na cokołach, obłożeniu kominów pod dachem wełną mineralną i wykończeniu tynkiem cienkowarstwowym, dociepleniu dachu styropianem i pokryciu 2x papą termozgrzewalną układaną na zakład, wykonaniu nowych obróbek z blachy stalowej powlekanej, wykonaniu nowego orynnowania systemowego, wymianie niektórych okien i montażu nowych (stolarka okienna PVC), wykonaniu ślusarki drzwiowej, montażu nowych parapetów zewnętrznych z blachy stalowej, czapek kominowych betonowych, okutych blachą, wycieraczki zewnętrznej, wykonaniu prac rozbiórkowych, murowych, robót fundamentowych i izolacyjnych, wykonaniu, przebudowie i rozbiórce przyłączy kanalizacji sanitarnej, wodociągowych, deszczowych, montażu instalacji elektrycznych, przebudowie instalacji energetycznej i piorunochronnej, budowie sieci gazowej. Projektowana rozbudowa, przebudowa i nadbudowa wykonane zostaną w systemie tradycyjnym. Ściany murowane z pustaków ceramicznych. Fundamenty, słupy, wieńce i belki-żelbetowe. Stropy gęstożebrowe. Strop wraz ze ścianami piętra oparty na belkach żelbetowych oparty na nowo projektowanych słupach żelbetowych. Instalacje sanitarne wewnętrzne: W ramach projektu wykonana zostanie: Instalacja hydrantowa: wykonanie nowego hydrantu p.poż. dn 25. W szkole będą trzy hydranty p.poż. dn 25 –dwa istniejące oraz jeden projektowany. Przewody hydrantowe wykonane zostaną z rur instalacyjnych stalowych obustronnie ocynkowanych z atestem do wody pitnej. Zastosowana zostanie armatura stalowa o PN at. dla temperatur do 100oC. Instalacja wody do celów bytowych: W pomieszczeniu nr 21 za ścianą projektowanego obiektu znajduje się układ wodomierzowy. Za wodomierzem należy dokonać rozdzielenia instalacji wody do celów socjalnych oraz instalacji hydrantowej. Za niniejszym wodomierzem włączony zostanie przewód zasilający instalację hydrantową istniejącą oraz projektowaną. Woda do hydrantów zostanie rozprowadzona rurociągami prowadzonymi na ścianach budynków do odbiorników. Instalacja co: Projekt obejmuje instalację co dla rozbudowywanej części obiektu. Kotłownia zlokalizowana jest na parterze szkoły. Projektowana instalacja grzejnikowa pomieszczeń szkoły zasilona będzie od rozdzielaczy kotłowni. Zapotrzebowanie ciepła dobudowy budynku wynosi: instalacja grzejnikowa 17,715 kW. Jako elementy grzejne przewidziano grzejniki płytowe stalowe o wysokości 60 cm. Instalacja wykonana zostanie z rur instalacyjnych stalowych. W kotłowni zaprojektowano następujące urządzenia: zawory kulowe, filtry siatkowe, pompę obiegową co (0,90 m3/h, 0,75 mH2O), zawór zwrotny. Instalacja węzła wykonana zostanie z rur stalowych instalacyjnych. Instalacja gazowa: W budynku szkoły znajduje się instalacja gazowa zasilana z jednego przyłącza, zaś budynek sali gimnastycznej zasilany jest z drugiego przyłącza. Zapotrzebowanie gazu: kocioł gazowy co 71-95 kW- 1 szt. Ze względu na budowę łącznika przeniesiony zostanie istniejący gazociąg do budynku i poprowadzony od istniejącego układu pomiarowego do kotłowni. Do wykonania wewnętrznej instalacji gazowej użyte zostaną rury stalowe instalacyjne bez szwu. Instalacje elektryczne: Projektowany budynek szkoły posiada istniejące zasilanie energią elektryczną przyłączem kablowym wyprowadzonym z stacji Łączki Brzeskie 3 kablem do złącza kablowego umieszczonego we wnęce ściany budynku przy wejściu do szkoły. W ramach projektu wykonane zostaną tablice rozdzielcze T3, T4, RK, oświetlenie podstawowe ogólne i awaryjne ewakuacyjne, oświetlenie zewnętrzne, instalacje siłowe, instalacje elektryczne w kotłowni, instalację aktywnego systemu bezpieczeństwa instalacji gazowej dla kotłowni, system sterowania oddymianiem klatki schodowej, instalacje teleinformatyczne, zagadnienia ochrony pożarowej, instalacja piorunochronna i przepięciowa, ochrona przeciwpożarowa i połączenia wyrównawcze. Instalacje sanitarne zewnętrzne: Inwestycja polega na przebudowie odcinka kanalizacji sanitarnej kolidującej z projektowaną rozbudową szkoły. Kanalizacja sanitarna Kanalizację zaprojektowano jako grawitacyjną. Kanał odpływowy z rur kanalizacyjnych PCV typu ciężkiego łączonych przy pomocy uszczelek gumowych. Jako studzienki rewizyjne sieci zaprojektowano studzienkę z polipropylenu o średnicy 425 mm. Kanalizacja deszczowa Kanalizację deszczową zaprojektowano w systemie rur i kształtek PCV-U litych łączonych na kielich z uszczelką. Projektowany odcinek kanału wykonany zostanie z rur kanalizacyjnych PCV typu ciężkiego. Rury łączone przez złącze kielichowe z użyciem uszczelek gumowych. Budowa sieci gazowej średniego ciśnienia w związku z budową łącznika Projekt obejmuje swoim zakresem: -budowę sieci gazowej średniego ciśnienia z rur polietylenowych klasy PE 100 SDR 11dn 63 MOP =0,5 MPa. -likwidację istniejącego i budowę nowego przyłącza gazu do istniejącego budynku Sali gimnastycznej w związku z kolizją w/w przyłącza z projektowaną budową łącznika z rur polietylenowych klasy PE 100 SDR 17,6 dn 25 MOP =0,5 mPa. Paliwem gazowym transportowanym będzie gaz ziemny wysokometanowy rodzina E o jakości zgodnej z PN C-04753. Ponadto projektowana jest także budowa komunikacji kołowo-pieszej oraz pieszej. Obecną komunikację pieszą stanowią chodniki, odboje i dojścia o nawierzchni z kostki betonowej. Projektowaną komunikację kołową stanowi droga wewnętrzna od północy budynku do kotłowni, o nawierzchni z kostki betonowej gr. 8 cm. Nawierzchnia komunikacji kołowej będzie ograniczona krawężnikami drogowymi, natomiast nawierzchnia komunikacji pieszej ograniczona będzie obrzeżami chodnikowymi. Pochylnia ograniczona zostanie palisadą. Zaprojektowano następujące warstwy komunikacji kołowej: kostka betonowa, posypka piaskowo-cementowa, warstwa górna z kamienia łamanego stabilizowanego mech gr. 15 cm, warstwa dolna z kamienia łamanego stabilizowanego mech gr 15 cm, warstwa odcinająca z piasku. Natomiast warstwy komunikacji pieszej to: kostka betonowa, podsypka piaskowo-cementowa, warstwa odcinająca z piasku. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: • Dokumentacja projektowa: Przebudowa i rozbudowa o łącznik komunikacyjny oraz przebudowa, nadbudowa i rozbudowa budynku szkoły o nowe klasy lekcyjne, przebudowa klatki na działkach nr 1577, 1578/1, 1578/2, 2233 w miejscowości Łączki Brzeskie, jedn. ewid. 181107_5 Gmina Przecław, obręb 65, Łączki Brzeskie, kat. obiektu IX - Załącznik nr 8A, • Dokumentacja projektowa: Budowa sieci gazowej średniego ciśnienia w związku z budową łącznika pomiędzy budynkami szkolnymi w Łączkach Brzeskich oraz budowa przyłącza gazu do budynku sali gimnastycznej - Załącznik nr 8B, • Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót: Przebudowa i rozbudowa o łącznik komunikacyjny oraz przebudowa, nadbudowa i rozbudowa budynku szkoły o nowe klasy lekcyjne, przebudowa klatki na działkach nr 1577, 1578/1, 1578/2, 2233 w miejscowości Łączki Brzeskie - Załącznik nr 8C, • Przedmiar robót: Przebudowa, nadbudowa i rozbudowa Szkoły Podstawowej w Łączkach Brzeskich -Załącznik nr 8D, Przekazane przez zamawiającego przedmiary robót stanowią jedynie opis przedmiotu zamówienia, są elementem pomocniczym, a nie podstawą wyceny prac budowlanych, mają na celu ułatwić Wykonawcy sporządzenie oferty. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót wynikający z dokumentacji projektowej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. W/w zakres robót Wykonawca może ująć, jako odrębne pozycje kosztorysu ofertowego z kalkulacjami własnymi bądź uwzględnić w kosztach ogólnych kosztorysu ofertowego. W przypadku ich nie uwzględnienia w odrębnych pozycjach kosztorysu ofertowego Zamawiający uzna, że zostały uwzględnione w kosztach ogólnych kosztorysu ofertowego. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów lub urządzeń lub rozwiązań wskazanych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarach robót: a) Zamawiający, w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1, 3-5, 7-8 ustawy, wskazuje, że dopuszcza rozwiązanie równoważne opisywanym w zakresie przyjętych rozwiązań technicznych, użytych materiałów, wyrobów pod warunkiem, że zaproponowane w ofercie są równoważne z określonymi w dokumentacji projektowej. Równoważność oznacza, że produkty powinny posiadać właściwości funkcjonalne i jakościowe takie same lub nie gorsze niż określone w dokumentacji przetargowej, ale są jednocześnie oznaczone innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem, b) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty czy inne prawa zastrzeżone lub wyłączne lub też określone jest pochodzenie przedmiotu zamówienia lub jego części – należy przyjąć, że Zamawiający, ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie oferty równoważnych pod względem funkcjonalnym oraz o parametrach techniczno-użytkowych nie gorszych niż te podane w opisie przedmiotu zamówienia w dokumentacji projektowej. W przypadku złożenia oferty zawierającej zastosowanie rozwiązań równoważnych do opisywanych przez Zamawiającego, obowiązek udowodnienia ich równoważności z wymaganiami wskazanymi przez Zamawiającego, leży po stronie Wykonawcy. Do oferty wykonawca musi w takim przypadku załączyć zestawienie materiałów równoważnych wraz z innymi niezbędnymi dokumentami potwierdzającymi spełnienie w/w wymagań np. kart urządzeń, kart katalogowych, certyfikaty bezpieczeństwa, deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, dokumentację techniczną rozruchową urządzeń (DTR), c) Za równoważny, pod względem funkcjonalnym, technicznym i użytkowym, w stosunku do wskazanego przedmiotu zamówienia, Zamawiający uzna takie, oferowane przez Wykonawcę produkty, które posiadają równoważną pod względem technicznym budowę i wyposażenie, a także takie możliwości funkcjonalne i parametry techniczne, co zawarte w opisie przedmiotu zamówienia produkty o podanych parametrach referencyjnych. d) Zamawiający dołożył wszelkich starań w celu zachowania warunków konkurencyjności. Jeżeli mimo to w tekście jakiegokolwiek rodzaju dokumentacji pojawiają się nazwy własne, oznaczenia lub parametry wskazujące na konkretny produkt należy zawsze traktować to, jako rozwiązanie przykładowe i można zastosować rozwiązanie równoważne na przyjętych wyżej warunkach. 4. Wykonawcy są zobowiązani dokonać wnikliwej analizy otrzymanych projektów technicznych, przedmiarów, a zauważone rozbieżności, roboty, które ich zdaniem powinny być ujęte w ofercie, są błędnie sprzedmiarowane lub są zbędne, zgłosić pisemnie w przewidzianym trybie Zamawiającemu. 5. Wszelkie zgłoszone uwagi, zastrzeżenia i nieścisłości zauważone w załączonej dokumentacji przetargowej jak również propozycje zastosowania równoważnych rozwiązań technicznych, materiałów, urządzeń i wyrobów zamawiający skonsultuje z właściwymi projektantami. 6. Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania na własny koszt placu budowy w tym zapewnienia energii elektrycznej i wody. 7. Obowiązkiem Wykonawcy jest odpowiednie zabezpieczenie robót i zaplanowanie robót, tak aby umożliwić zarówno funkcjonowanie szkoły jak i bezpieczne wykonywanie robót budowlanych. 8. Wykonawca zobowiązany jest w ramach zadania do oddania obiektu wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. 9. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust.3a – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy osoby wykonujące czynności opisane poniżej w ppkt 3 przy realizacji zamówienia. 1) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp: a) Wykonawca, w terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy dostarczy Zamawiającemu kompletną listę pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia wraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te będą wykonywać oraz informacją o sposobie zatrudnienia tych osób. b) Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o każdym przypadku zmiany osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia lub zmiany sposobu zatrudnienia tych osób, nie później niż w terminie 3 dni od dokonania takiej zmiany. c) Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący przedmiot umowy wskazani w liście pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. -Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495). 2) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontrolowania wypełniania przez Wykonawcę obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w szczególności poprzez zlecenie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy lub żądanie przedłożenia do wglądu dokumentów potwierdzających zatrudnienie na podstawie umowy pracę osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia. b) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudniania na podstawie umowy o pracę. c) Za niedopełnienie wymogu obowiązku zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości po 500,00 złotych za każdy dzień roboczy, w którym osoba niezatrudniona przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę wykonywała czynności przy realizacji zamówienia. Rodzaje czynności, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę zostały wymienione poniżej w ppkt 3. d) Wykonawca, w trakcie realizacji umowy na każde wezwanie Zamawiającego zobowiązuje się przedstawić bieżące dokumenty potwierdzające, że Przedmiot Umowy jest wykonywany przez osoby będące zatrudnione na podstawie umowy o pracę. e) Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia w umowach z podwykonawcami stosownych zapisów, zobowiązujących do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez cały okres realizacji zamówienia, wszystkich osób wykonujących czynności wymienione w poniżej w ppkt 3 oraz umożliwiających Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli realizacji tego obowiązku. 3) Rodzaje czynności niezbędne do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: Prace przy wykonywaniu: robotach ziemnych i rozbiórkowych, fundamentach, robotach murarskich, żelbetowych, dachu, robotach wykończeniowych, robotach związanych z wykonywaniem elewacji, zagospodarowaniem terenu, robotach elektrycznych wykonywanych na budowie związanych z: oświetleniem, instalacji piorunochronnej, instalacji c.o., instalacji sanitarnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214210-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach