Przetargi.pl
Przebudowa, nadbudowa i rozbudowa Szkoły Podstawowej w Łączkach Brzeskich

Gmina Przecław ogłasza przetarg

  • Adres: 39-320 Przecław, ul. Jana Kilińskiego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 175 813 119 , fax. 175 813 116
  • Data zamieszczenia: 2020-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Przecław
    ul. Jana Kilińskiego 7
    39-320 Przecław, woj. podkarpackie
    tel. 175 813 119, fax. 175 813 116
    REGON: 54412500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bipgminaprzeclaw.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa, nadbudowa i rozbudowa Szkoły Podstawowej w Łączkach Brzeskich
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa, rozbudowa i nadbudowa istniejącego budynku Szkoły Podstawowej w Łączkach Brzeskich. Na zadanie składa się kilka części: 1) Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa szkoły: obejmuje rozbudowę szkoły (31,43 m2-powierzchnia zabudowy części rozbudowywanej tj. 20,88m2 powierzchni użytkowej) oraz nadbudowę piętra nad istniejącą kotłownią i pomieszczeniem gospodarczym mieszczącymi się w istniejącym niskim parterze (budynek z lewej strony szkoły). W wyniku rozbudowy i nadbudowy na piętrze powstaną dwie dodatkowe klasy lekcyjne, pokój nauczycielski oraz komunikacja (łącznie o powierzchni użytkowej 108,97 m2). Na parterze w części rozbudowywanej zlokalizowane zostaną komunikacja i pomieszczenie gospodarcze. (Powierzchnia użytkowa tych pomieszczeń to 20,88 m2). Ta część inwestycji obejmuje również przebudowę ścian nośnych, stropów, podniesienie poziomu posadzki w szatni o 115 cm, przebudowę układu konstrukcyjnego budynku (nowe fundamenty, słupy nośne). 2) Budowa łącznika komunikacyjnego: obejmuje budowę łącznika komunikacyjnego łączącego budynek szkoły podstawowej z budynkiem istniejącej sali gimnastycznej, w którym powstanie komunikacja, sala lekcyjna oraz pomieszczenie na bibliotekę. Powierzchnia użytkowa łącznika wyniesie 119,70 m2. 3) Termomodernizacja budynku szkoły wraz z przebudową istniejących sal. W ramach tej części inwestycji wykonana zostanie termomodernizacja budynku, wymieniona zostanie stolarka i ślusarka okienna i drzwiowa w istniejącym budynku starej szkoły. W wyniku przebudowy na parterze z gabinetu dyrektora i klasy powstaną: sekretariat, gabinet dyrektora, sala logopedy. Wykonane zostaną również roboty zewnętrzne. W wyniku realizacji inwestycji budynek charakteryzował się będzie następującymi parametrami: Powierzchnia użytkowa całość 981,77 m2, Powierzchnia zabudowy całość 680,00 m2, Kubatura całość: 3191 m3. W ramach zadania planuje się rozbudowę, przebudowę i nadbudowę budynku od strony północnej, co umożliwi zwiększenie liczby klas lekcyjnych. Na projektowanej rozbudowie dach będzie dwuspadowy, kryty papą termozgrzewalną o pochyleniu 3,49% (20). Dodatkowo zaprojektowano rozbudowę budynku szkoły od strony wschodniej o łącznik komunikacyjny łączący szkołę z istniejącą salą gimnastyczną. Łącznik jednokondygnacyjny z dachem jednospadowym, kryty papą termozgrzewalną o pochyleniu 3,49% (20). Roboty związane z inwestycją polegać będą między innymi na: dociepleniu ścian budynku i położeniu nowej elewacji, położeniu tynku cienkowarstwowego na cokołach, obłożeniu kominów pod dachem wełną mineralną i wykończeniu tynkiem cienkowarstwowym, dociepleniu dachu styropianem i pokryciu 2x papą termozgrzewalną układaną na zakład, wykonaniu nowych obróbek z blachy stalowej powlekanej, wykonaniu nowego orynnowania systemowego, wymianie niektórych okien i montażu nowych (stolarka okienna PVC), wykonaniu ślusarki drzwiowej, montażu nowych parapetów zewnętrznych z blachy stalowej, czapek kominowych betonowych, okutych blachą, wycieraczki zewnętrznej, wykonaniu prac rozbiórkowych, murowych, robót fundamentowych i izolacyjnych, wykonaniu, przebudowie i rozbiórce przyłączy kanalizacji sanitarnej, wodociągowych, deszczowych, montażu instalacji elektrycznych, przebudowie instalacji energetycznej i piorunochronnej, budowie sieci gazowej. Projektowana rozbudowa, przebudowa i nadbudowa wykonane zostaną w systemie tradycyjnym. Ściany murowane z pustaków ceramicznych. Fundamenty, słupy, wieńce i belki-żelbetowe. Stropy gęstożebrowe. Strop wraz ze ścianami piętra oparty na belkach żelbetowych oparty na nowo projektowanych słupach żelbetowych. Instalacje sanitarne wewnętrzne: W ramach projektu wykonana zostanie: Instalacja hydrantowa: wykonanie nowego hydrantu p.poż. dn 25. W szkole będą trzy hydranty p.poż. dn 25 –dwa istniejące oraz jeden projektowany. Przewody hydrantowe wykonane zostaną z rur instalacyjnych stalowych obustronnie ocynkowanych z atestem do wody pitnej. Zastosowana zostanie armatura stalowa o PN at. dla temperatur do 100oC. Instalacja wody do celów bytowych: W pomieszczeniu nr 21 za ścianą projektowanego obiektu znajduje się układ wodomierzowy. Za wodomierzem należy dokonać rozdzielenia instalacji wody do celów socjalnych oraz instalacji hydrantowej. Za niniejszym wodomierzem włączony zostanie przewód zasilający instalację hydrantową istniejącą oraz projektowaną. Woda do hydrantów zostanie rozprowadzona rurociągami prowadzonymi na ścianach budynków do odbiorników. Instalacja co: Projekt obejmuje instalację co dla rozbudowywanej części obiektu. Kotłownia zlokalizowana jest na parterze szkoły. Projektowana instalacja grzejnikowa pomieszczeń szkoły zasilona będzie od rozdzielaczy kotłowni. Zapotrzebowanie ciepła dobudowy budynku wynosi: instalacja grzejnikowa 17,715 kW. Jako elementy grzejne przewidziano grzejniki płytowe stalowe o wysokości 60 cm. Instalacja wykonana zostanie z rur instalacyjnych stalowych. W kotłowni zaprojektowano następujące urządzenia: zawory kulowe, filtry siatkowe, pompę obiegową co (0,90 m3/h, 0,75 mH2O), zawór zwrotny. Instalacja węzła wykonana zostanie z rur stalowych instalacyjnych. Instalacja gazowa: W budynku szkoły znajduje się instalacja gazowa zasilana z jednego przyłącza, zaś budynek sali gimnastycznej zasilany jest z drugiego przyłącza. Zapotrzebowanie gazu: kocioł gazowy co 71-95 kW- 1 szt. Ze względu na budowę łącznika przeniesiony zostanie istniejący gazociąg do budynku i poprowadzony od istniejącego układu pomiarowego do kotłowni. Do wykonania wewnętrznej instalacji gazowej użyte zostaną rury stalowe instalacyjne bez szwu. Instalacje elektryczne: Projektowany budynek szkoły posiada istniejące zasilanie energią elektryczną przyłączem kablowym wyprowadzonym z stacji Łączki Brzeskie 3 kablem do złącza kablowego umieszczonego we wnęce ściany budynku przy wejściu do szkoły. W ramach projektu wykonane zostaną tablice rozdzielcze T3, T4, RK, oświetlenie podstawowe ogólne i awaryjne ewakuacyjne, oświetlenie zewnętrzne, instalacje siłowe, instalacje elektryczne w kotłowni, instalację aktywnego systemu bezpieczeństwa instalacji gazowej dla kotłowni, system sterowania oddymianiem klatki schodowej, instalacje teleinformatyczne, zagadnienia ochrony pożarowej, instalacja piorunochronna i przepięciowa, ochrona przeciwpożarowa i połączenia wyrównawcze. Instalacje sanitarne zewnętrzne: Inwestycja polega na przebudowie odcinka kanalizacji sanitarnej kolidującej z projektowaną rozbudową szkoły. Kanalizacja sanitarna Kanalizację zaprojektowano jako grawitacyjną. Kanał odpływowy z rur kanalizacyjnych PCV typu ciężkiego łączonych przy pomocy uszczelek gumowych. Jako studzienki rewizyjne sieci zaprojektowano studzienkę z polipropylenu o średnicy 425 mm. Kanalizacja deszczowa Kanalizację deszczową zaprojektowano w systemie rur i kształtek PCV-U litych łączonych na kielich z uszczelką. Projektowany odcinek kanału wykonany zostanie z rur kanalizacyjnych PCV typu ciężkiego. Rury łączone przez złącze kielichowe z użyciem uszczelek gumowych. Budowa sieci gazowej średniego ciśnienia w związku z budową łącznika Projekt obejmuje swoim zakresem: -budowę sieci gazowej średniego ciśnienia z rur polietylenowych klasy PE 100 SDR 11dn 63 MOP =0,5 MPa. -likwidację istniejącego i budowę nowego przyłącza gazu do istniejącego budynku Sali gimnastycznej w związku z kolizją w/w przyłącza z projektowaną budową łącznika z rur polietylenowych klasy PE 100 SDR 17,6 dn 25 MOP =0,5 mPa. Paliwem gazowym transportowanym będzie gaz ziemny wysokometanowy rodzina E o jakości zgodnej z PN C-04753. Ponadto projektowana jest także budowa komunikacji kołowo-pieszej oraz pieszej. Obecną komunikację pieszą stanowią chodniki, odboje i dojścia o nawierzchni z kostki betonowej. Projektowaną komunikację kołową stanowi droga wewnętrzna od północy budynku do kotłowni, o nawierzchni z kostki betonowej gr. 8 cm. Nawierzchnia komunikacji kołowej będzie ograniczona krawężnikami drogowymi, natomiast nawierzchnia komunikacji pieszej ograniczona będzie obrzeżami chodnikowymi. Pochylnia ograniczona zostanie palisadą. Zaprojektowano następujące warstwy komunikacji kołowej: kostka betonowa, posypka piaskowo-cementowa, warstwa górna z kamienia łamanego stabilizowanego mech gr. 15 cm, warstwa dolna z kamienia łamanego stabilizowanego mech gr 15 cm, warstwa odcinająca z piasku. Natomiast warstwy komunikacji pieszej to: kostka betonowa, podsypka piaskowo-cementowa, warstwa odcinająca z piasku. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: • Dokumentacja projektowa: Przebudowa i rozbudowa o łącznik komunikacyjny oraz przebudowa, nadbudowa i rozbudowa budynku szkoły o nowe klasy lekcyjne, przebudowa klatki na działkach nr 1577, 1578/1, 1578/2, 2233 w miejscowości Łączki Brzeskie, jedn. ewid. 181107_5 Gmina Przecław, obręb 65, Łączki Brzeskie, kat. obiektu IX - Załącznik nr 8A, • Dokumentacja projektowa: Budowa sieci gazowej średniego ciśnienia w związku z budową łącznika pomiędzy budynkami szkolnymi w Łączkach Brzeskich oraz budowa przyłącza gazu do budynku sali gimnastycznej - Załącznik nr 8B, • Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót: Przebudowa i rozbudowa o łącznik komunikacyjny oraz przebudowa, nadbudowa i rozbudowa budynku szkoły o nowe klasy lekcyjne, przebudowa klatki na działkach nr 1577, 1578/1, 1578/2, 2233 w miejscowości Łączki Brzeskie - Załącznik nr 8C, • Przedmiar robót: Przebudowa, nadbudowa i rozbudowa Szkoły Podstawowej w Łączkach Brzeskich -Załącznik nr 8D, Przekazane przez zamawiającego przedmiary robót stanowią jedynie opis przedmiotu zamówienia, są elementem pomocniczym, a nie podstawą wyceny prac budowlanych, mają na celu ułatwić Wykonawcy sporządzenie oferty. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót wynikający z dokumentacji projektowej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. W/w zakres robót Wykonawca może ująć, jako odrębne pozycje kosztorysu ofertowego z kalkulacjami własnymi bądź uwzględnić w kosztach ogólnych kosztorysu ofertowego. W przypadku ich nie uwzględnienia w odrębnych pozycjach kosztorysu ofertowego Zamawiający uzna, że zostały uwzględnione w kosztach ogólnych kosztorysu ofertowego. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów lub urządzeń lub rozwiązań wskazanych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarach robót: a) Zamawiający, w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1, 3-5, 7-8 ustawy, wskazuje, że dopuszcza rozwiązanie równoważne opisywanym w zakresie przyjętych rozwiązań technicznych, użytych materiałów, wyrobów pod warunkiem, że zaproponowane w ofercie są równoważne z określonymi w dokumentacji projektowej. Równoważność oznacza, że produkty powinny posiadać właściwości funkcjonalne i jakościowe takie same lub nie gorsze niż określone w dokumentacji przetargowej, ale są jednocześnie oznaczone innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem, b) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty czy inne prawa zastrzeżone lub wyłączne lub też określone jest pochodzenie przedmiotu zamówienia lub jego części – należy przyjąć, że Zamawiający, ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie oferty równoważnych pod względem funkcjonalnym oraz o parametrach techniczno-użytkowych nie gorszych niż te podane w opisie przedmiotu zamówienia w dokumentacji projektowej. W przypadku złożenia oferty zawierającej zastosowanie rozwiązań równoważnych do opisywanych przez Zamawiającego, obowiązek udowodnienia ich równoważności z wymaganiami wskazanymi przez Zamawiającego, leży po stronie Wykonawcy. Do oferty wykonawca musi w takim przypadku załączyć zestawienie materiałów równoważnych wraz z innymi niezbędnymi dokumentami potwierdzającymi spełnienie w/w wymagań np. kart urządzeń, kart katalogowych, certyfikaty bezpieczeństwa, deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, dokumentację techniczną rozruchową urządzeń (DTR), c) Za równoważny, pod względem funkcjonalnym, technicznym i użytkowym, w stosunku do wskazanego przedmiotu zamówienia, Zamawiający uzna takie, oferowane przez Wykonawcę produkty, które posiadają równoważną pod względem technicznym budowę i wyposażenie, a także takie możliwości funkcjonalne i parametry techniczne, co zawarte w opisie przedmiotu zamówienia produkty o podanych parametrach referencyjnych. d) Zamawiający dołożył wszelkich starań w celu zachowania warunków konkurencyjności. Jeżeli mimo to w tekście jakiegokolwiek rodzaju dokumentacji pojawiają się nazwy własne, oznaczenia lub parametry wskazujące na konkretny produkt należy zawsze traktować to, jako rozwiązanie przykładowe i można zastosować rozwiązanie równoważne na przyjętych wyżej warunkach. 4. Wykonawcy są zobowiązani dokonać wnikliwej analizy otrzymanych projektów technicznych, przedmiarów, a zauważone rozbieżności, roboty, które ich zdaniem powinny być ujęte w ofercie, są błędnie sprzedmiarowane lub są zbędne, zgłosić pisemnie w przewidzianym trybie Zamawiającemu. 5. Wszelkie zgłoszone uwagi, zastrzeżenia i nieścisłości zauważone w załączonej dokumentacji przetargowej jak również propozycje zastosowania równoważnych rozwiązań technicznych, materiałów, urządzeń i wyrobów zamawiający skonsultuje z właściwymi projektantami. 6. Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania na własny koszt placu budowy w tym zapewnienia energii elektrycznej i wody. 7. Obowiązkiem Wykonawcy jest odpowiednie zabezpieczenie robót i zaplanowanie robót, tak aby umożliwić zarówno funkcjonowanie szkoły jak i bezpieczne wykonywanie robót budowlanych. 8. Wykonawca zobowiązany jest w ramach zadania do oddania obiektu wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. 9. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust.3a – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy osoby wykonujące czynności opisane poniżej w ppkt 3 przy realizacji zamówienia. 1) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp: a) Wykonawca, w terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy dostarczy Zamawiającemu kompletną listę pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia wraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te będą wykonywać oraz informacją o sposobie zatrudnienia tych osób. b) Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o każdym przypadku zmiany osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia lub zmiany sposobu zatrudnienia tych osób, nie później niż w terminie 3 dni od dokonania takiej zmiany. c) Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący przedmiot umowy wskazani w liście pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. -Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495). 2) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontrolowania wypełniania przez Wykonawcę obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w szczególności poprzez zlecenie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy lub żądanie przedłożenia do wglądu dokumentów potwierdzających zatrudnienie na podstawie umowy pracę osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia. b) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudniania na podstawie umowy o pracę. c) Za niedopełnienie wymogu obowiązku zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości po 500,00 złotych za każdy dzień roboczy, w którym osoba niezatrudniona przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę wykonywała czynności przy realizacji zamówienia. Rodzaje czynności, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę zostały wymienione poniżej w ppkt 3. d) Wykonawca, w trakcie realizacji umowy na każde wezwanie Zamawiającego zobowiązuje się przedstawić bieżące dokumenty potwierdzające, że Przedmiot Umowy jest wykonywany przez osoby będące zatrudnione na podstawie umowy o pracę. e) Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia w umowach z podwykonawcami stosownych zapisów, zobowiązujących do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez cały okres realizacji zamówienia, wszystkich osób wykonujących czynności wymienione w poniżej w ppkt 3 oraz umożliwiających Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli realizacji tego obowiązku. 3) Rodzaje czynności niezbędne do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: Prace przy wykonywaniu: robotach ziemnych i rozbiórkowych, fundamentach, robotach murarskich, żelbetowych, dachu, robotach wykończeniowych, robotach związanych z wykonywaniem elewacji, zagospodarowaniem terenu, robotach elektrycznych wykonywanych na budowie związanych z: oświetleniem, instalacji piorunochronnej, instalacji c.o., instalacji sanitarnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214210-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy zł). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Przecławiu nr rachunku: 62 9184 0004 2001 0000 0286 0003 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: IR.271.123.2020”. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 9. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 14. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Etap I - Oświadczenia składane wraz z ofertą. 1. W celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu do oferty należy przedłożyć: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust.1 ustawy Pzp w zakresie wskazanym przez zamawiającego potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu - wg wzoru na załączniku nr 2 i 3 do SIWZ, 2) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa powyżej w punkcie 1. 3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w w/w oświadczeniu. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5) Dowód wniesienia Wadium; 6) Inne dokumenty jakie należy załączyć do oferty: a) Pełnomocnictwo /oryginał/ osoby lub osób podpisujących ofertę – jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z załączanych dokumentów, b) Zobowiązanie podmiotu trzeciego jeżeli dotyczy. Etap II - Oświadczenia składane po otwarciu ofert. 2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bipgminaprzeclaw.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekazał Zamawiającemu oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Zamawiający dla zachowania terminu 3 dni dopuszcza przesłanie oświadczenia najpierw w formie elektronicznej, a później niezwłoczne dostarczenie Zamawiającemu w formie pisemnej w oryginale. Etap III - Oświadczenia składane na wezwanie Zamawiającego. 3. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego należy przedłożyć następujące dokumenty (tylko Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona i oferta nie została odrzucona): 1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 4) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ; 5) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ 4. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o którym mowa wyżej, lub oświadczenia są niekompletne, zawiera błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5. Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 3 pkt 1–3 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokumenty, o których mowa w ust. 5 pkt 1 lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w ust. 5 pkt 1 lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 2 stosuje się. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Inne dokumenty: 1) wypełniony i podpisany Formularz ofertowy – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów do niej załączonych (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza); 3) pełnomocnictwo ustanawiającego Pełnomocnika - gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego - w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj uprawnień, do których upoważniony jest Pełnomocnik, tj. np. podpisanie oferty, potwierdzenie za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, składanie oświadczeń woli i wiedzy itp. 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - jeżeli wykonawca dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów. 7. Forma złożonych dokumentów: 1. Oświadczenia dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 2. Dokumenty i inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 1, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 3. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 4. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 6. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 lub dokumentów, o których mowa w ust 2, 3, 4, 5 lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7. Dokumenty, o których mowa powyżej powinny być aktualne na dzień ich złożenia. 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy. 9. W przypadku posiadania oświadczenia lub dokumentu dotyczącego wykonawcy przez zamawiającego lub jego uzyskania za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych bazy danej, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 10. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń i dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach