Przetargi.pl
Przebudowa mostu w ciągu drogi powiatowej nr 1304 N na odcinku pomiędzy Przełękiem a Jabłonowem JNI 01003837

Powiatowy Zarząd Dróg w Działdowie ogłasza przetarg

  • Adres: 13-200 Działdowo, Lidzbarska
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 236 972 239 , fax. 236 972 239
  • Data zamieszczenia: 2018-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Działdowie
    Lidzbarska 31
    13-200 Działdowo, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 236 972 239, fax. 236 972 239
    REGON: 13038269900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzddzialdowo.home.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa mostu w ciągu drogi powiatowej nr 1304 N na odcinku pomiędzy Przełękiem a Jabłonowem JNI 01003837
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: ,,Przebudowa mostu w ciągu drogi powiatowej nr 1304 N na odcinku pomiędzy Przełękiem a Jabłonowem JNI 01003837’’ Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w: 2.1 przedmiarze robót – Załącznik Nr 5 do niniejszej SIWZ, 2.2 Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót – Załącznik Nr 10 do niniejszej SIWZ, Zamówienie obejmuje również: organizację placu budowy, uporządkowanie terenu po zakończeniu prac, wykonanie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej, projekt tymczasowej organizacji ruchu drogowego oraz innych robót wymaganych technologią. 2.3 opisie przedmiotu zamówienia – Załącznik Nr 9 do niniejszej SIWZ 3. Nazwy i kody opisujące przedmiot zamówienia (CPV): - 45221111-3 – Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych - 45233220-7 – Roboty w zakresie nawierzchni dróg 4. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 5. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy, Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy i podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców Załącznik Nr 7 do niniejszej SIWZ. 6. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów art.22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2014r. poz. 1502 z póź.zm.) osób wykonujących wszystkie czynności okreslone w zamówieniu. 6.1 Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu wskazanym w SIWZ, umowie, w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu – których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. 6.2 W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 6.3 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: - dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, - datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, - rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 6.4 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy OPIS PRZEDMIOTY ZAMÓWIENIA 1. Przedmiot zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest: ,,Przebudowa mostu w ciągu drogi powiatowej nr 1304 N na odcinku pomiędzy Przełękiem a Jabłonowem JNI 01003837’’. Droga nr 1304N, w ciągu której usytuowany jest most, jest klasy Z. 2. Lokalizacja inwestycji. Przewidziany do przebudowy most wraz z dojazdami, znajduje się na terenie Gminy Płośnica. Planowane przedsięwzięcie obejmuje przebudowę mostu przez rzekę Wkra, w km drogi 2 + 929,00, wraz z dojazdami w ciągu drogi powiatowej od 2+651,70 do 2+911,70 = 0,260km i od 2+946,30 do 3+166,30 = 0,220km 3. Cel inwestycji. Celem inwestycji jest poprawa infrastruktury drogowej na terenie powiatu działdowskiego, oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i zwiększenie nośności mostu na Wkrze do kl. B wg PN-85/S-10030, zgodnej z aktualnymi wymogami dla dróg klasy Z. 4. Opis stanu istniejącego. 4.1. Most. Most usytuowany jest w km 2 + 929 drogi powiatowej. Most wybudowany został w połowie lat 60 – tych XX wieku. Zaprojektowany został na kl. II obciążenia, ze sprawdzeniem na traktor T - 60, wg normatywu projektowego z 1956 r. Istniejący most jest jednoprzęsłową dwuwspornikową ramą, której podpory górą zakotwione są w płycie ustroju nośnego, a dołem w stopach fundamentowych. Rozpiętość teoretyczna przęsła w osiach podparcia wynosi 14,00 m, ze wspornikami płyty pomostu o długości po 5,30 m, co daje całkowita długość płyty pomostu 24,60 m. Długość mostu, łącznie ze skrzydełkami, wynosi 27,60 m. Most ma szerokość całkowitą 7,54 m. Tworzą ją jezdnia o szerokości 6,40 m i dwie opaski bezpieczeństwa po 0,57 m, w których zamocowane są poręcze. Most krzyżuje się z korytem rzeki pod kątem 87o. Ustrój niosący mostu jest płytowy żelbetowy. Grubość płyty pomostu wynosi 50 cm w środku rozpiętości przęsła, 75 cm nad filarami i 35 cm na końcu wsporników. Na końcach wsporników ustroju nośnego oparte są płyty przejściowe o długości po 1,50 m. Most wyposażony jest w obustronną poręcz o żelbetowych słupkach, rurowych stalowych przeciągach i pochwycie. W planie most położony jest na odcinku prostym drogi. W przekroju podłużnym most usytuowany jest w pochyleniu podłużnym w kierunku Przełęku. Wg archiwalnego projektu spadek podłużny powinien być jednostajny i wynosić 0,2 %.W rzeczywistości na jednej połowie mostu od strony Jabłonowa spadek podłużny równy jest 0%, natomiast na drugiej połowie mostu od strony Jabłonowa wynosi 0,145 % - jest więc mniejszy od projektowanego. Przekrój poprzeczny jezdni ukształtowany jest w spadku daszkowym po 2 % . Podpory mostu stanowią 4 żelbetowe słupy, utwierdzone końcami w ustroju nośnym i w stopach fundamentowych, o przekroju poprzecznym 45 x 60 cm. Słup od strony górnej wody wyposażony jest w ostrze izbicy o gr. 22 cm, wzmocnione stalowym kątownikiem. Konstrukcja jezdni na moście jest następująca: - nawierzchnia bitumiczna o gr. 5 cm, - betonowa warstwa ochronna na izolacji płyty pomostu – 4 cm, - izolacja z pap – 1 cm. Na moście i w jego obrębie nie występują żadne urządzenia obce. Odwodnienie jezdni na moście za pomocą 2-ch wpustów odwodnieniowych usytuowanych w środku rozpiętości mostu, przy zabudowach chodnikowych. Od wpustów woda płynie w kierunku Przełęku wzdłuż zabudów chodnikowych i odprowadzana jest ściekami skarpowymi na teren przyległy do drogi. Skarpy stożków nasypu przy przyczółkach oraz skarpy terenu zalewowego pod mostem, przy końcach wsporników płyty pomostu, umocnione są betonem „na mokro”. Stożki wyposażone są w 2 szt ścieków skarpowych i 2 szt schodów skarpowych dla obsługi technicznej mostu. Rzeka Wkra, po obu stronach mostu, ma uregulowane koryto o szerokości ok. 13,00m, a podstawy skarp koryta rzeki umocnione są kiszką faszynową potrójną 3 Ø 20 cm, i podparte kołkami drewnianymi o średnicy 12 – 15 cm. Pod mostem oraz po kilka metrów w górę i w dół od obrysu mostu, koryto rzeki jest nieuregulowane i nieumocnione - jest rozmyte i szersze niż poza obiektem. 5. Stan projektowany. 5.1. Most. Parametry techniczne mostu po przebudowie będą jak niżej: - rozpiętość teoretyczną w osiach podparcia na podporach – 14,00 m ( bez zmian ), - długość płyty pomostu – 24,60 m ( bez zmian ), - długość całkowita mostu ze skrzydełkami – 27,60 m ( bez zmian ), - szerokość całkowita – 7,92 m ( poszerzenie o 0,38 m ). Światło poziome i pionowe mostu pozostaną bez zmian. Nawierzchnia na moście ulegnie zawężeniu z dotychczasowej szerokości 6,40 m do 6,00 m. Nośność mostu po przebudowie ulegnie zwiększeniu do klasy B wg PN-85/S-10030. W celu wykonania przebudowy mostu należy w pierwszej kolejności wykonać roboty rozbiórkowe, których zakres będzie następujący: - rozebranie nawierzchni bitumicznej na moście i na dojazdach do mostu na długości po ok. 5,00 m w obu kierunkach od końców płyty pomostu, - rozebranie izolacji płyty pomostu wraz z betonową warstwą ochronną, - rozebranie stalowej balustrady i opasek bezpieczeństwa na płycie pomostu oraz górnych fragmentów skrzydełek płyty pomostu, - rozebranie betonowych umocnień powierzchni stożków nasypu przy skrzydełkach i pod mostem, oraz ścieków skarpowych i schodów skarpowych, - rozebranie betonowych barier ochronnych typu zakopiańskiego na dojazdach do mostu. W następnej kolejności pogrubiona zostanie istniejąca płyta pomostu w granicach od 8 – 10 cm, w celu nadania płycie pomostu jednostajnego spadku podłużnego wynoszącego 0,145 %, łącznie z podwyższeniem skrzydełek na końcach płyty. Nadbeton na płycie pomostu zostanie zespolony ze starą płytą pomostu za pomocą stalowych bolców zespalających. Na pogrubionej płycie pomostu położona zostanie izolacja z papy termozgrzewalnej, na której wykonane zostaną zabudowy chodnikowe, ograniczone od jezdni krawężnikiem kamiennym, a od strony zewnętrznej prefabrykowanymi deskami gzymsowymi z polimerobetonu. W zabudowach chodnikowych zamocowane będą barieroporęcze, przechodzące w bariery drogowe na dojazdach. Wszystkie powierzchnie elementów betonowych, stykających się z gruntem, zaizolowane będą powłokami izolacyjnymi z roztworów asfaltowych na zimno w układzie R + 2P. Na moście wykonana będzie nawierzchnia bitumiczna z betonu asfaltowego o nastę-pujących grubościach: - warstwa wiążąca – 4,5 cm, - warstwa ścieralna – 5,0 cm. Na dojazdach do mostu, nad płytami przejściowymi, wykonana będzie podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o zmiennej grubości, sprowadzonej obliczeniowo do gr. 20 cm. Nawierzchnia na opaskach bezpieczeństwa oraz na górnych powierzchniach skrzydełek wykonana będzie z żywic syntetycznych epoksydowo-poliuretanowych o grubości min. 3 mm z posypką piaskiem kalibrowanym. Odwodnienie mostu zaprojektowano jako powierzchniowe. Woda opadowa i roztopo- wa zbierana będzie z mostu, spływając, dzięki przekrojowi poprzecznemu daszkowemu, do krawężników, przy których spływać będzie wzdłuż mostu, w kierunku Przełęku, skąd następnie ściekami skarpowymi za skrzydełkami sprowadzona zostanie na teren przyległy do drogi. Skarpy nasypu, przy skrzydełkach, oraz w przestrzeni podmostowej, w dotychczaso-wym kształcie, umocnione będą elementami betonowymi drobnowymiarowymi o gr. min 8 cm, na podsypce cem.-piaskowej o gr. 3 cm. Spoinowanie pomiędzy elementami wykonać należy zaprawą spoinową cementowo-piaskową 1 : 2. Podwalina umocnienia o wymiarach poprzecznych 30 x 60 cm, wykonana będzie z betonu kl. C20/25. Na skarpach nasypu, za powierzchniami umocnionych stożków nasypu, wykonane zostaną 2 szt skarpowych schodów technologicznych dla obsługi technicznej mostu. Na styku płyt przejściowych z końcami pyty pomostu, na szerokości i grubości warstwy ścieralnej, wykonane zostanie uciąglenie nawierzchni z mas bitumicznych dylatacyjnych, o szerokości 45 cm. Wszystkie widoczne powierzchnie betonowe zostaną oczyszczone metodą strumieniowo-ścierną z zanieczyszczeń i luźnego betonu, Widoczne większe ubytki o głębokości powyżej 1 cm, wypełnić zaprawami PCC. Następnie wszystkie powierzchnie istniejące zostaną pokryte szlamem PCC warstwą o średniej grubości 3 mm. Dolne powierzchnie belek podporęczowych na moście i skrzydełkach pokryte będą powłoką elastyczną z farb do betonów. Natomiast powierzchnie podpór i powierzchnia całego spodu płyty pomostu, pokryte zostaną powłokami sztywnymi z farb do betonów. W trakcie prowadzenia robót rozbiórkowych nad rzeką, prac reprofilacyjnych i antykorozyjnych na spodzie mostu, wykonane będą rusztowania ze szczelnym pomostem drewnianym, wyłożonym folią budowlaną, na które będzie spadał gruz z rozbiórki elementów betonowych, odpady materiałów reprofilacyjnych czy farba do betonu. W korycie rzeki Wkra, pod mostem i w jego obrębie, wykonane zostaną następujące roboty regulacyjno-umocnieniowe: * uzupełnienie ubytków gruntu na tarasach zalewowych pod mostem, * zabezpieczenie ław fundamentowych od strony koryta rzeki palisadą z kołków drewnianych o średnicy 15 cm i długości 200 cm, * umocnienie brzegów rzeki, po 7,30 m w górę i w dół rzeki od obrysu mostu, potrójną kiszką faszynową 3Ø30 cm, opartą o palisadę z kołków drewnianych o średnicy 15 cm i długości 200 cm, * umocnienie skarp rzeki pod mostem materacami siatkowo- kamiennymi o gr. 30 cm, ułożonymi na geowłókninie separacyjnej, opartymi o kosze siatkowo-kamienne 50 x 60 cm przylegające do słupów podpór. 6. Urządzenia obce. W obrębie mostu oraz na długości odcinka drogi przewidzianego do przebudowy nie występują żadne naziemne i podziemne urządzenia obce, które mogłyby kolidować z robotami budowlanymi. 7. Organizacja robót. Roboty związane z przebudową drogi i mostu prowadzone będą połówkami jezdni, przy dopuszczonym ruchu kołowym na drugiej połowie jezdnia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45221111-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający ustala wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie : pięć tysięcy złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do złożenia (podpisania) oferty i jej załączników, jeżeli prawo to nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą - pełnomocnictwo

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach