Przetargi.pl
Przebudowa-modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w Skoraczewie

Gmina Sośno ogłasza przetarg

  • Adres: 89-412 Sośno, Nowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48523890110, , fax. +48523891279
  • Data zamieszczenia: 2017-08-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sośno
    Nowa 1
    89-412 Sośno, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. +48523890110, , fax. +48523891279
    REGON: 092350955
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://gm-sosno.rbip.mojregion.info/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa-modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w Skoraczewie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty obejmujące przebudowę (modernizację) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w Skoraczewie działka nr 257 obręb Skoraczewo, gm. Sośno. Inwestycja prowadzona będzie na podstawie zgłoszenia budowlanego w Starostwie Powiatowym w Sępólnie Krajeńskim. Lokalizacja inwestycji – dz. nr ewid. 257 obręb 0011 Skoraczewo, jednostka ewidencyjna 041303_2 Sośno. Droga obecnie znajduje się w złym stanie technicznym. Złe wyprofilowanie nawierzchni stwarza zagrożenie i dyskomfort dla jej użytkowników. Wadliwie funkcjonujące odwodnienie powoduje duże uciążliwości, a w okresach wzmożonych opadów, w porze jesiennej i wczesnej wiosny prowadzi czasami do nieprzejezdności. Zakres robót przedstawia się następująco: 1) wykonanie koryta pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni; 2) wykonanie w-wy jezdnej z kruszywa łamanego stab. mechanicznie; 3) wykonanie podbudowy gruzobetonowej; 4) plantowanie skarp wykopów, nasypów i poboczy wzdłuż przebudowanej drogi; 5) prace porządkowe po wykonanej przebudowie. Przedmiotem postępowania przetargowego jest przebudowa istniejącej drogi poprzez wykonanie nawierzchni o szerokości jezdni 4,0 m, w technologii ulepszonej, z kruszyw kamiennych łamanych z jednoczesnym jej wyrównaniem i nadaniem właściwych parametrów geometrycznych. Całkowita długość projektowanej przebudowy- 0,85008 km. Wszystkie prace przewidziane do wykonania w ramach zaprojektowanej przebudowy wykonywane będą w obrębie istniejącego pasa drogowego (dz. nr 257 obręb Skoraczewo, gm. Sośno).Zjazdy na pola zaprojektowano o długości do granicy do pasa drogowego i szerokości zbliżonej do stanu istniejącego. Nawierzchnia zjazdów w takiej samej technologii jak jezdnia główna. Parametry geometryczne trasy zaprojektowano w sposób zapewniający, maksymalne wpisanie jej w istniejący pas drogowy. Zaprojektowano poszerzenia jezdni na łukach: W-1, W-2, W-5, W-9 do 4,40 m. Przekrój konstrukcyjny należy wykonać w technologii dwuwarstwowej. Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni: 1) jezdnia główna: - 8 cm- podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie; -12 cm- podbudowa z gruzobetonu betonowo- ceglanego frakcjonowanego 0-93 stabilizowanego mechanicznie; 2) zjazdy: - 8 cm- podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie; - 12 cm- podbudowa z gruzobetonu betonowo- ceglanego frakcjonowanego 0/63 stabilizowanego mechanicznie. Szczegóły rozwiązań konstrukcyjnych przedstawiono w części rysunkowej projektu. Przekrój poprzeczny – szerokość zaprojektowanej nawierzchni 4,0 m. Przyjęto na całym odcinku spadek poprzeczny nawierzchni daszkowy o pochyleniu i=3,0 %. Obustronne pobocza gruntowe szerokości 0,75 o spadku i=8%. Spadki zjazdów zmienne, wynikające z ukształtowania terenu na przyległych gruntach ornych. Profil podłużny- niweletę drogi zaprojektowano celem maksymalnie optymalnego wpisania trasy w istniejący teren. Spadki podłużne zapewniające bezpieczeństwo i prawidłowe odwodnienie, dostosowano do istniejącej rzeźby terenu i przyjęto w granicach od 0,2 %do 4,7%.Powyżsez pozwala na wykonanie optymalnych robót ziemnych pry jednoczesnym zachowaniu właściwych parametrów technicznych. Dla zachowania płynności niwelety zaprojektowano trzy łuki pionowe o promieniach odpowiednio: R= 2000, R=700, R= 3000. Odwodnienie- przyjęto powierzchniowe odwodnienie projektowanej jezdni przy pomocy spadków poprzecznych i podłużnych nawierzchni z odprowadzeniem wody do zaprojektowanych rowów przydrożnych. Rowy mają charakter odstojników. Do robót ziemnych prowadzonych w ramach zaprojektowanej inwestycji zalicza się: -wykonanie i wyprofilowanie koryta pod istniejącą konstrukcję jezdni; -wykonanie wykopów i nasypów w celu ułożenia nawierzchni zgodnie z dokumentacją projektową; -profilowanie i wyrównanie poboczy ziemnych; -wykonanie rowów przydrożnych. W przypadku odkrycia w czasie wykonywania robót przedmiotów mogących mieć znamiona zabytków roboty należy bezzwłocznie przerwać, a znalezisko zabezpieczyć. Następnie powiadomić o powyższym Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Toruniu (Delegatura w Bydgoszczy; ul. Jezuicka 2, 85-105 Bydgoszcz). W przypadku braku kontaktu z w/w instytucją powiadomić Wójta Gminy Sośno; ul. Nowa 1; 89-412 Sośno. W trakcie wykonywania robót należy zastosować się ściśle do zaleceń zawartych w uzgodnieniach gestorów branż obcych. Prace w obrębie skrzyżowań z istniejącym uzbrojeniem podziemnym należy wykonywać ręcznie. Dokonać przekopów próbnych. Po stronie Wykonawcy jest kompleksowa obsługa geodezyjna przed i po realizacji inwestycji oraz przekazanie wszelkich dokumentów niezbędnych do odbioru inwestycji i prawidłowego jej zakończenia. Zamawiający zaleca aby każdy z Wykonawców dokonał wizji lokalnej w miejscu budowy celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu, także uzyskania wszelkich dodatkowych informacji koniecznych do wyceny prac. Zamawiający zaleca aby każdy z Wykonawców dokonał wizji lokalnej w miejscu budowy celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu, także uzyskania wszelkich dodatkowych informacji koniecznych do wyceny prac. Załączone przedmiary robót stanowią element pomocniczy przy wycenie; w ofercie Wykonawca określa wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie robót opisanych w dokumentacji projektowej oraz SIWZ. Zakres zamówienia obejmuje: 1. Organizację terenu budowy (należy uwzględnić, iż przed przekazaniem placu budowy kierownik budowy sporządzi plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w trzech egzemplarzach i przekaże 2 egzemplarze Zamawiającemu); 2. Pełną obsługę geodezyjną, w tym wytyczenie obiektów w terenie, inwentaryzację powykonawczą, 3. Wykonanie robót budowlanych wg dokumentacji technicznej: a) Projektu i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych i zgodnie z pozycjami przedmiarów robót; b) Warunków i decyzji administracyjnych załączonych do projekt; 4. Dostawę materiałów, sprzętu i narzędzi niezbędnych do wykonania robót budowlanych. Wszelkie użyte do wykonania zamówienia materiały winny być I gatunku i powinny odpowiadać, co do jakości wymaganiom Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz projektu, a także wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w ustawie Prawo budowlane. Na wbudowane materiały Wykonawca zobowiązany jest posiadać certyfikaty bezpieczeństwa, certyfikaty zgodności, atesty dopuszczające do stosowania w budownictwie; 5. Przeprowadzenie pozytywnych odbiorów przez odpowiednie instytucje określone polskim ustawodawstwem i pokrycie wszelkich kosztów z tym związanych. 6. Wykonanie dokumentacji powykonawczej w dwóch egzemplarzach (dla Zamawiającego). Załączone przedmiary robót stanowią element pomocniczy przy wycenie; w ofercie Wykonawca określa wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie robót opisanych w dokumentacji projektowej. Wszystkie użyte w dokumentacji przetargowej znaki towarowe lub nazwy producentów są podane jedynie przykładowo i Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów o równoważnych parametrach jakościowych. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ponadto Wykonawca przy odbiorze końcowym przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów potwierdzających, że wbudowane wyroby budowlane są zgodne z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2014r., poz. 883 z późn zm.). Wykonawca zobowiązuje się przedmiot zamówienia wykonać zgodnie ze współczesną wiedza techniczną, obowiązującymi w tym zakresie przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej oraz etyką zawodową. Przedmiot zamówienia należy realizować w sposób uwzględniający wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych zgodnie z zapisem art. 29 ust. 5 ustawy Pzp. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika zamówień (CPV): 45.00.00.00-7 Roboty budowlane; 45.23.31.40-2 Roboty drogowe; 45.23.32.20-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg. Termin realizacji: do 16.10.2017 r. UWAGA! Jeżeli w SIWZ i załącznikach do specyfikacji wskazana została nazwa producenta, znak towarowy (marka), patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp., jak również źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań „równoważnych” pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z opracowaną dokumentacją oraz zapewniają uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. Materiały użyte do realizacji zadania powinny posiadać stosowne atesty lub deklaracje zgodności stwierdzające dopuszczenie do stosowania w budownictwie. Opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 7 do SIWZ RI.271.6.2017 oraz załącznik nr 8 do SIWZ RI.271.6.2017- dokumentacja projektowa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie: 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100), 2. Termin wniesienia wadium. 1) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli: a) wnoszone w formie pieniądza znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert; b) wnoszone w pozostałych formach oryginały dokumentów zostały złożone w Urzędzie Gminy Sośno ul. Nowa 1, przed upływem terminu składania ofert. 2) Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, przy czym: Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego z dopiskiem Wadium –„Przebudowa- modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w Skoraczewie” a) Bank Spółdzielczy Nr rachunku 10 8162 0003 0000 0329 2000 0110, b) w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy Sośno, ul. Nowa 1, 89-412 Sośno w Sekretariacie pok. nr 10, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 3. Formy wniesienia wadium. 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: – pieniądzu, – poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, – gwarancjach bankowych, – gwarancjach ubezpieczeniowych, – poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 2) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 3) Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo. 4. Zwrot wadium. 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 13.5 ppkt 2). 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 5. Zatrzymanie wadium. 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Inne postanowienia dotyczące wadium. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 13.4 ppkt 1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, który w niniejszym postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2. Wykonawca winien złożyć wraz z ofertą: -Wypełniony formularz ofertowy – zgodny ze wzorem stanowiącym (załącznik nr 1 do SIWZ), -Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ), -Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (załącznik nr 3 do SIWZ), -Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Jeżeli w imieniu podmiotu działa osoba, której umocowanie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (dokumentów rejestrowych), to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie, -Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 1 (jeżeli dotyczy), -Dokument potwierdzający wniesienie wadium. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załącznik nr 4 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach