Przetargi.pl
Przebudowa Miejskiej Biblioteki w Mszanie Dolnej w Centrum Wiedzy, Kultury oraz Życia Społecznego

Miejska Biblioteka w Mszanie Dolnej ogłasza przetarg

  • Adres: 34-730 Mszana Dolna, ul. Piłsudskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 331 11 25 , fax. 18 331 11 25
  • Data zamieszczenia: 2019-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejska Biblioteka w Mszanie Dolnej
    ul. Piłsudskiego 58
    34-730 Mszana Dolna, woj. małopolskie
    tel. 18 331 11 25, fax. 18 331 11 25
    REGON: 44223530000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.biblioteka.mszana-dolna.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samorządowa Instytucja Kultury (biblioteka)

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa Miejskiej Biblioteki w Mszanie Dolnej w Centrum Wiedzy, Kultury oraz Życia Społecznego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem niniejszego postępowania jest udzielenie zamówienia publicznego na przebudowę i rozbudowę budynku Biblioteki Miejskiej w Mszanie Dolnej (wraz z instalacjami wewnętrznymi wodno-kanalizacyjnymi, gazowymi, elektrycznymi, wentylacją mechaniczną, klimatyzacją, miejscami postojowymi i utwardzeniem powierzchni terenu) na Centrum Wiedzy, Kultury i Życia Społecznego. Inwestycja realizowana jest na działkach ewidencyjnych nr 6020/3 i 6020/4 obręb ewidencyjny Śródmieście, jednostka ewidencyjna Mszana Dolna, powiat limanowski, województwo małopolskie 2) Przebudowa i rozbudowa dotyczy budynku będącego w stanie surowym otwartym. Budowa została rozpoczęta w latach dziewięćdziesiątych i przerwana na dwadzieścia lat. Obecnie został wykonany nowy projekt budowlany a Zamawiający uzyskał pozwolenie na budowę dla przedmiotowej inwestycji nr 231/2019 wydane przez Starostę Limanowskiego z dnia 8 sierpnia 2019 r. (sprawa nr BA.OZ.6740.1.54.2019). Głównym celem inwestycji jest doprowadzenie budynku będącego w stanie surowym otwartym do użytkowania na potrzeby Centrum Wiedzy, Kultury i Życia Społecznego. Przebudowa i rozbudowa budynku Biblioteki Miejskiej w Mszanie Dolnej to przedsięwzięcie, dzięki któremu ma się znacznie poprawić funkcjonowanie tej instytucji, jak również będzie możliwe poszerzenie i uatrakcyjnienie oferty oświatowej, kulturalnej i społecznej dla mieszkańców gminy. Celem inwestycji jest również wzmocnienie jak również przekształcenie i rozwój funkcji, jakie w życiu społeczności lokalnych pełni Biblioteka Miejska. Biblioteka będzie stanowić centrum integrujące mieszkańców różnych grup społecznych i stwarzające warunki do zwiększenia ich uczestnictwa w wiedzy i kulturze. 3) W ramach realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany będzie wykonać wszystkie roboty objęte dokumentacją projektową w ramach następujących etapów: 3.1) Etap I – prace przygotowawcze: 3.1.1 Przygotowanie dokumentacji związanej z rozpoczęciem robót (przygotowanie harmonogramu uzgodnionego z Zamawiającym, zgłoszenie rozpoczęcia robót do PINB, uzyskanie opinii i uzgodnień wynikających z dokumentacji projektowej); 3.1.2 Organizacja placu budowy w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, uzgodniona z inspektorem nadzoru, pełniącym rolę Inwestora Zastępczego wraz z ogrodzeniem placu budowy w sposób umożliwiający dojście do czynnej biblioteki, wraz z prawidłowym oznakowaniem; 3.1.3 Uzyskanie na czas budowy dostępu do mediów: prąd, woda (dopuszcza się korzystanie z sieci Zamawiającego, po zawarciu stosownych uzgodnień). 3.2 Etap II – realizacja robót budowlanych obejmująca: 3.2.1 Roboty przygotowawcze; 3.2.2 Wykonanie przewidzianych w projekcie rozbiórek, wyburzeń, przebić; 3.2.3 Roboty izolacyjne w obrębie istniejących fundamentów; 3.2.4 Roboty fundamentowe – klatka schodowa, szyb windy, uzupełnienie stropów po starej klatce; 3.2.5 Płyta na gruncie; 3.2.6 Uzupełnienie ścian; 3.2.7 Wykonanie dachu – konstrukcja i pokrycie; 3.2.8 Montaż stolarki okiennej; 3.2.9 Montaż stolarki drzwiowej zewnętrznej; 3.2.10 Wykonanie ścianek działowych; 3.2.11 Izolacja termiczna poddasza; 3.2.12 Posadzka na gruncie; 3.2.13 Posadzka na stropach; 3.2.14 Tynki i oblicowania; 3.2.15 Stolarka drzwiowa wewnętrzna; 3.2.16 Roboty malarskie; 3.2.17 Wykończenie podłóg; 3.2.18 Ocieplenie budynku; 3.2.19 Montaż balustrad; 3.2.20 Wykonanie czytelni letniej (szklarnia); 3.2.21 Winda; 3.2.22 Zagospodarowanie terenu 3.2.23 Instalacje wodno-kanalizacyjne, w tym: a) Kanalizacja b) Instalacja wody zimnej i ciepłej c) Izolacje rur, zaprawienie bruzd 3.2.24 Kotłownia i instalacja gazowa, w tym: a) Kotłownia b) Instalacja gazu c) Izolacje rur, zaprawienie bruzd 3.2.25 Centralne ogrzewanie, w tym: Rurociągi Grzejniki 3.2.26 Wentylacja a) System NW1 b) System NW2 3.2.27 Klimatyzacja a) Sala zajęć ruchowych b) Sala konferencyjna c) Pracownia komputerowa 3.2.28 Roboty elektryczne a) Trasy kablowe b) Rozdzielnie elektryczne oraz WLZ c) Siła – okablowanie i osprzęt d) Oświetlenie – okablowanie i osprzęt e) Sieć strukturalna f) Instalacja telefoniczna g) Instalacja TV h) Monitoring CCTV i) Instalacja odgromowa Z zakresu robót ujętego w dokumentacji projektowej Zamawiający wyłączył roboty wykończeniowe pomieszczeń znajdujących się w piwnicach (głównie przeznaczonych dla potrzeb kawiarni). Pomieszczenia te Wykonawca ma doprowadzić do stanu deweloperskiego tzn. wykonać wszystkie instalacje, tynki, warstwy posadzki. Nie należy wykonywać robót malarskich, podłogi, drzwi wewnętrznych w obrębie pomieszczeń kawiarni, nie należy montować osprzętu sanitarnego i elektrycznego. W piwnicy należy wykończyć klatkę schodową, z pomieszczeniem gospodarczym pod schodami, komunikację przylegającą bezpośrednio do klatki schodowej oraz komunikację do pomieszczenia archiwum oraz pomieszczenie archiwum i sale dla seniorów. Zakres prac do wykonania w piwnicy został zaznaczony na rysunku nr 11 w projekcie budowlanym kolorem zielonym. 3.3 Etap III – roboty towarzyszące 3.3.1 Prace zabezpieczające – wydzielenie przejścia do funkcjonującej biblioteki, odpowiednie oznakowanie ewentualny nadzór nad budową; 3.3.2 Jeżeli prace budowlane wymagają zajęcia pasa drogowego to opracowanie projektu organizacji ruchu na czas budowy oraz uzyskanie pozwolenia na zajecie pasa wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii i uzgodnień oraz ponoszeniem wszelkich opłat; 3.3.3 Demontaż wszystkich elementów z elewacji: zabezpieczenia otworów okiennych i drzwiowych itp.; 3.3.4 Montaż rusztowań - protokół z montażu musi być zaakceptowany przez inspektora nadzoru; 3.3.5 Zabezpieczenie i oznakowanie wykopów oraz pomieszczeń, w których prowadzone są roboty budowlane; 3.3.6 Wywóz gruzu, materiałów z rozbiórki, opakowań wraz z opłatą utylizacyjną; 3.3.7 Prace porządkowe po realizacji robót budowlanych; 3.3.8 Dokonanie zgłoszenia do Urzędu Dozoru Technicznego odbioru kotłowni oraz windy wraz z niezbędną dokumentacją (płatność za czynności odbiorowe należy do Wykonawcy). 3.4 Etap IV – czynności po zakończeniu robót budowlanych: 3.4.1 Wykonanie dokumentacji powykonawczej w 2 egz. zawierającej dokumenty wymagane Prawem budowlanym do zakończenia robót, w tym protokoły badań i sprawdzeń i prób, protokoły badań wszystkich instalacji wewnętrznych, wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej i dostarczenie mapy powykonawczej; 3.4.2 Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie wraz z niezbędnymi odbiorami; 3.4.3 Przygotowanie dokumentacji materiałowej zawierającej dopuszczenia do zastosowania w budownictwie na wszystkie zastosowane materiały budowlane wraz z wykazem tych dokumentów 3.4.4 Dostarczenie instrukcji obsługi wykonanych instalacji i zamontowanych urządzeń; 3.4.5 Dokonanie niezbędnych prób technicznych wykonanych instalacji i zamontowanych urządzeń, wykonanie rozruchu technologicznego, protokolarne przekazanie przedmiotu umowy do eksploatacji z czynnym udziałem przedstawicieli zamawiającego. Koszty za media niezbędne do wykonania prób i rozruchu ponosi Wykonawca; 3.4.6 Przeszkolenie personelu eksploatacyjno-konserwatorskiego w zakresie budowy urządzeń, kontroli ich pracy elementów sterowania zapewniających bezpieczeństwo, zapoznanie personelu z niezbędnymi procedurami w przypadku zagrożeń lub awarii itp. Dołączenie protokołu ze szkolenia do dokumentacji powykonawczej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych). 2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3) Wadium może być wnoszone w: a) pieniądzu (przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego); b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm). 4) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: o numerze 43 8808 0006 0010 0000 1326 0004 – Bank Spółdzielczy w Mszanie Dolnej. 5) W pozostałych formach wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Miejska Biblioteka w Mszanie Dolnej, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 58, 34-730 Mszana Dolna, Sekretariat. 6) Wadium należy złożyć w zaklejonej kopercie opisanej „wadium przetargowe w postępowaniu pn. PRZEBUDOWA MIEJSKIEJ BIBLIOTEKI W MSZANIE DOLNEJ W CENTRUM WIEDZY, KULTURY ORAZ ŻYCIA SPOŁECZNEGO – nr BM.271.1.2019 7 W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu (przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego) będzie ono wniesione skutecznie jedynie w przypadku zaksięgowania wpłaty wadium przez Bank prowadzący rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 8) Zamawiający wymaga wniesienia wadium w polskiej walucie. 9) Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 14. 10) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia w tym zakresie żadnych wymagań.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach