Przetargi.pl
Przebudowa drogi wewnętrznej nr DWM-4 w Medyce

Gmina Medyka ogłasza przetarg

  • Adres: 37-732 Medyka, Medyka 288
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 16 671 53 91 , fax. 16 671 53 91
  • Data zamieszczenia: 2016-06-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Medyka
    Medyka 288 288
    37-732 Medyka, woj. podkarpackie
    tel. 16 671 53 91, fax. 16 671 53 91
    REGON: 65090037000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.medyka.itl.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi wewnętrznej nr DWM-4 w Medyce
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi gminnej nr DWM-4 w Medyce. Droga położona jest na działkach o numerach ewidencyjnych 255, 240, 233 przez 3 gmina Medyka, powiat przemyski, województwo podkarpackie. Wszystkie ww. działki są własnością Gminy Medyka. Zamierzeniem inwestycyjnym objęty jest odcinek drogi o długości ok. 0,440 km, którego początek zlokalizowany jest przy granicy pasa drogowego, na skrzyżowaniu z drogą powiatową działka 257. Koniec odcinka znajduje się na drodze gminnej działka nr 231. Opis stanu istniejącego: Droga gminna DWM-4 na odcinku objętym zamierzeniem inwestycyjnym usytuowana jest w pasie drogowym, którego szerokość jest zmienna i wynosi od 4 m do 5 m. W istniejącym pasie drogowym usytuowana jest nawierzchnia szutrowa o szerokości ok. 2,5 m z obustronnymi poboczami gruntowymi. W przekroju podłużnym droga posiada bardzo płaski przebieg. Opis zamierzeń projektowych. Ogólny zakres robót obejmuje: - wykonanie nawierzchni bitumicznej o szer. 3,0 m - wykonanie poboczy z materiału kamiennego o szer. 0,5 m - wykonanie jednostronnego cieku z korytek betonowych typu trójkątnego szer. 0,5 m Szczegółowy zakres robót został przedstawiony w Przedmiarze Robót stanowiącym integralną część dokumentacji projektowej inwestycji. Zakres planowanych robót w całości mieści się w granicach pasa drogowego w związku z tym inwestycja realizowana będzie w trybie zgłoszenia robót budowlanych na postawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane ( tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późniejszymi zmianami). Podstawowe parametry techniczne projektowanej drogi - Kategoria drogi droga gminna - Klasa drogi D (droga dojazdowa) - Szerokość jezdni: 3,00 m - Szerokość pobocza 0,50 m - Kategoria ruchu KR1 - Dopuszczalny nacisk 100kN na oś Konstrukcje nawierzchni Konstrukcja nawierzchni jezdni została zaprojektowana w oparciu o Katalog Konstrukcji Nawierzchni z Podbudową Stabilizowaną Katalitycznie w Technologii Consolid System opracowany w 2011 r. przez pracowników Katedry Dróg i Mostów Wydziału Budownictwa Politechniki Śląskiej i posiadający Aprobatę Techniczną nr AT 2011-02- 2731 wydaną przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie. Wg ww. Katalogu przyjęto typową konstrukcję nawierzchni Typ 20 dla podłoża gruntowego G3 i kategorii ruchu KR1 wg następującego układu warstw konstrukcyjnych: 4 cm - w-wa ścieralna beton asfaltowy AC11S 4 cm w-wa wiążąca beton asfaltowy AC11W 40 cm - grunt ulepszony spoiwem drogowym o wytrzymałości RM=2,5 MPa Razem 48 cm Warstwy bitumiczne nawierzchni zostaną wykonane z betonu asfaltowego BA wg Wymagań Technicznych WT-2 Nawierzchnie asfaltowe 2008, zalecanych do stosowania na drogach publicznych przez Ministra Infrastruktury. Obramowanie jednostronne jezdni to korytka ściekowe typu trójkątnego posadowione na ławie z betonu C12 15 z oporem. Pobocza jezdni należy utwardzić kruszywem łamanym niezwiązanym o uziarnieniu 0 - 31,5 mm na całej szerokości. Trasa i usytuowanie elementów drogi Trasę projektowanej jezdni należy wytyczyć zgodnie z planem zagospodarowania terenu. Korytka typu trójkątnego należy wykonać zgodnie z zaprojektowaną niweletą drogi ze szczególną uwagą na minimalne pochylenie podłużne wynoszące 0,2 %. - Rozwiązania projektowe w zakresie odwodnienia drogi. Odwodnienie przedmiotowego odcinka drogi zostało zapewnione poprzez zaprojektowane korytka ściekowe typu trójkątnego o odpowiednich spadkach podłużnych i zostaną przejęte przez istniejące rowy zlokalizowane w sąsiedztwie inwestycji. Wyprowadzenie wód opadowych poza teren inwestycji będzie realizowane na dotychczasowych zasadach tzn. poprzez istniejące rowy. - Urządzenia infrastruktury technicznej. W miejscu skrzyżowania projektowanej nawierzchni drogi z istniejącymi liniami podziemnej infrastruktury technicznej, przed wykonaniem robót związanych ze stabilizacją podłoża, należy dokonać kontrolnych odkrywek przewodów w celu ustalenia dokładnej rzędnej ich posadowienia. W przypadku stwierdzenia zbyt płytkiego przebiegu przewodów i zagrożenia ich uszkodzenia w czasie mieszania gruntu, roboty w tych miejscach należy wykonać poprzez ręczną wymianę istniejącego gruntu na mieszankę gruntowo-spoiwową przygotowaną w wytwórni zewnętrznej. Dopuszcza się przygotowanie mieszanki na miejscu poprzez wymieszanie gruntu ze spoiwem w betoniarce lub w inny sposób uzgodniony z Inwestorem. Pokrywy studni kanalizacyjnych oraz zawory na linii wodociągowej i gazowej powinny być dostosowane do poziomu projektowanej nawierzchni jezdni lub terenu. - Elementy oznakowania drogi Realizacja niniejszej inwestycji nie wymaga zmian w lokalizacji istniejącego oznakowania pionowego drogi. - Zieleń przydrożna W pasie projektowanych robót nie występują drzewa i krzewy, które należałoby wyciąć i wykarczować. Roboty ziemne w pobliżu drzew rosnących przy granicy pasa drogowego należy prowadzić w sposób zapewniający ochronę bryły korzeniowej. - Roboty ziemne i gospodarka gruntami oraz odpadami W ramach niniejszej inwestycji przewiduje się do wykonania niewielkie ilości robót ziemnych związanych z odpowiednim wyprofilowaniem terenu pod roboty związane ze stabilizacją gruntu. Grunty pozyskane z wykopów powinny być zagospodarowane w miejscach niedoboru gruntu. Przygotowane do stabilizacji podłoże powinno spełniać wymagania określone w WT-5 Mieszanki związane spoiwem hydraulicznym. Wykonawca robót jest zobowiązany do przeprowadzenia szczegółowych badań podłoża gruntowego w celu ustalenia odpowiedniego składu mieszanki gruntowo-spoiwowej. Ilość otworów badawczych powinna być dostosowana do warunków terenowych. Odległość pomiędzy sąsiednimi otworami nie powinna przekraczać 200 metrów. Nie przewiduje się pozyskania gruntów z ukopów w pasie drogowym ani z terenu przyległego do drogi. Z pasa terenu przewidzianego do stabilizacji należy usunąć humus. Nadmiar humusu należy zagospodarować w pasie drogowym w sposób uzgodniony z Inwestorem lub przewieźć w miejsce wskazane przez Inwestora. - Ochrona interesów osób trzecich Poszanowanie, występujących w obszarze oddziaływania, uzasadnionych interesów osób trzecich w przypadku niniejszej inwestycji polega na: 1. zapewnieniu dostępu do drogi z wszystkich posesji graniczących z pasem drogowym, które w chwili obecnej mają dostęp (zjazd) do przedmiotowej drogi; 2. przebudowie lub zabezpieczeniu urządzeń infrastruktury technicznej znajdujących się w pasie drogowym, które kolidują z projektowaną inwestycją; Wykonawca robót jest zobowiązany do zachowania szczególnej ostrożności w czasie prowadzenia robót sprzętem mechanicznym w pobliżu istniejących urządzeń Przebudowa drogi gminnej nr DWM-4 w Medyce Opis techniczny 5 infrastruktury technicznej. Przed przystąpieniem do wykonywania robót Kierownik Budowy jest zobowiązany do oznaczenia w pasie prowadzenia robót, przebiegu istniejących podziemnych linii infrastruktury technicznej oraz do powiadomienia pracowników i operatorów sprzętu budowlanego o sposobie oznaczenia tych linii. Realizacja inwestycji nie ogranicza możliwości korzystania z sieci medialnych usytuowanych w pasie drogowym oraz nie powoduje konieczności rozbiórki lub przebudowy innych obiektów budowlanych niezwiązanych z infrastrukturą drogową w tym, bram i ogrodzeń posesji. Organizacja i bezpieczeństwo ruchu drogowego Przyjęte rozwiązania projektowe nie wymagają zmiany oznakowania drogi. Istniejące oznakowanie pionowe należy chronić przed zniszczeniem w czasie prowadzenia robót. Ograniczenia wynikające z prowadzonych robót wyrażone znakami drogowymi powinny odzwierciedlać faktyczny stan na drodze. W miarę postępu robót oznakowanie tymczasowe powinno być przestawiane. W przypadku przerw w prowadzeniu robót oznakowanie tymczasowe powinno odzwierciedlać faktyczny stan zagrożenia na drodze. Nie należy wprowadzać ograniczeń w nieuzasadnionych przypadkach. Znaki i urządzenia bezpieczeństwa ruchu zastosowane do oznakowania robót powinny być utrzymywane w czystości i w dobrym stanie technicznym przez cały okres trwania robót. Znaki i urządzenia uszkodzone powinny być niezwłocznie wymienione na nowe. Po zakończeniu robót należy usunąć wszystkie znaki tymczasowe i przywrócić dotychczasową organizację ruchu. Dane o formach ochrony zabytków Na terenie inwestycji ani w jej bezpośrednim sąsiedztwie nie znajdują się obiekty wpisane do rejestru zabytków. Nie występują też inne formy ochrony zabytków o których mowa w ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2003 r., nr 162, poz. 1568 z póź. zmianami). Inwestycja nie wymaga uzyskania pozwolenia właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie robót budowlanych przy obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków, o których mowa w art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. Dane określająca wpływ eksploatacji górniczej Inwestycja nie jest położona na obszarach objętych eksploatacją górniczą. Dane informujące o terenach zagrożonych powodzią i usuwaniem się mas ziemnych Wg. Studium ochrony przeciwpowodziowej sporządzonego przez RZGW w Krakowie w 2010 r., w częściach dotyczących zagrożenia powodzią w zlewni rzeki San, teren inwestycji leży poza obszarami narażonymi na niebezpieczeństwo powodzi. Teren inwestycji nie znajduje się w rejestrze terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych prowadzonym przez Starostwo Powiatowe w Przemyślu. Planowana inwestycja ma na celu poprawę parametrów technicznych i użytkowych drogi poprzez dostosowanie jej do wymogów klasy D, a w związku z tym zwiększenia bezpieczeństwa ruchu samochodowego oraz pieszego mieszkańców miejscowości Medyka.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium do przedmiotowego postępowania w wysokości: 3 500,00 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 1. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku n/w formach : 1) pieniądzu 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej , z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 z p. zm.). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Żurawicy, Filia Medyka nr 78 9113 0004 2001 0009 0434 0024 3. Wadium wniesione w formie pieniądza jest skuteczne, gdy przed terminem składania ofert środki pieniężne zostały zaksięgowane na rachunku bankowym zamawiającego. Wszelkie ryzyko związane ze skutecznością dostarczenia zamawiającemu wadium i konsekwencje jego ewentualnego braku przed terminem składania ofert ponosi Wykonawca. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych - z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 w/w ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej , o której mowa a art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3 , co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana : 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.medyka.itl.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach