Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 0617Z Dobra - Lubieszyn

Starostwo Powiatowe w Policach ogłasza przetarg

  • Adres: 72-010 Police, ul. Tanowska 8
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4328100 , fax. 091 3178900
  • Data zamieszczenia: 2009-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Policach
    ul. Tanowska 8 8
    72-010 Police, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4328100, fax. 091 3178900
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.policki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 0617Z Dobra - Lubieszyn
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Inwestycja dotyczy odcinka o długości 4,2 km, a swoim zakresem obejmuje: 1) Rozbiórkę fragmentów istniejącej nawierzchni drogi; 2) Wykonanie poszerzeń jezdni bitumicznej; 3) Wykonanie nakładki bitumicznej; 4) Remont istniejących miejsc parkingowych; 5) Remont istniejącego chodnika przebiegającego przy krawędzi jezdni oraz przy zatokach parkingowych; 6) Utwardzenie istniejących zjazdów gruntowych do posesji oraz przebrukowanie fragmentów istniejących zjazdów utwardzonych; 7) Przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia terenu, tj sieci energetycznej; 8) Wycinkę kolidującego zadrzewienia; 9) Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego; 10) Opracowanie projektu organizacji ruchu i zatwierdzenie jej przez Starostę Polickiego; ZMIANA W PLANIE WYCINKI DRZEW W okresie od 9 października 2009 r. do 23 listopada 2009 roku , wykonywano roboty związane z wycinką drzew kolidujących z projektowaną przebudową drogi powiatowej nr 0617Z Dobra - Lubieszyn. Wycinkę drzew w ilości 110 szt. wykonywano na odcinku od km 0+642 do km 2+730. Pas drogowy po wycince drzew został uprzątnięty. Nie usuwano korzeni drzew, które należy wykarczować. Ilości wyciętych drzew oraz pozostałe do karczowania pnie drzew zostały uwzględnione w aktualizacji - tabeli elementów rozliczeniowych. Zamówienie publiczne współfinansowane jest z budżetu państwa w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą NARODOWY PROGRAM PRZEBUDOWY DRÓG LOKALNYCH 2008 - 2011. Niezwłocznie po zawiadomieniu o terminie zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego, a przed jej zawarciem, Wykonawca zobowiązany jest do opracowania: 1) PZJ (programu zapewnienia jakości), opracowany zgodnie z pkt 6.1. Szczegółowych Specyfikacji technicznych Wykonania i Odbioru Robót, stanowiących załącznik nr 3 do SIWZ; 2) planu BIOZ zgodnie z art. 21a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane; 3) projektu harmonogramu rzeczowo - finansowego robót. Projekt harmonogramu rzeczowo - finansowego podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego i stanowić będzie załącznik do umowy o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca udziela 36-miesięcznej gwarancji na wykonane przez siebie roboty i wbudowane materiały licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia obsługi geodezyjnej podczas prowadzenia robót i sporządzenia powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej przez upoważnioną jednostkę geodezyjną zgodnie z §19, §20 i § 21 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno - kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. nr 25 z 1995 r. poz. 133). Dokumentacja geodezyjno-kartograficzna sporządzona w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej musi zawierać dane umożliwiające wniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów i budynków (wykaz zmian gruntowych) oraz do ewidencji sieci uzbrojenia terenu. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania i ustawienia w miejscu wskazanym przez Zamawiającego: 1) dwóch tablic informacyjnych o wymiarach 90 cm x 70 cm z trwałego tworzywa odpornego na zniszczenie i działanie warunków atmosferycznych. Układ, proporcje, kolorystyka i czcionki tablicy muszą być zgodne rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26.06.2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2002 r. Nr 108, poz. 953, z późn. zm.). 2) dwóch tablic zawierających informację o dofinansowaniu projektu z budżetu państwa w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą NARODOWY PROGRAM PRZEBUDOWY DRÓG LOKALNYCH 2008 - 2011, logo programu oraz Zamawiającego; tablica powinna mieć wymiary co najmniej 90 x 90 cm i powinna być wykonana z tworzywa trwałego, odpornego na zniszczenie i działanie warunków atmosferycznych. Układ, proporcje, kolorystyka i czcionki tablicy muszą być uzgodnione z Zamawiającym. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30 ust. 5 ustawy). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załącznikach do SIWZ, tj: 1) Dokumentacja projektowa - projekt wykonawczy; 2) Tabela Elementów rozliczeniowych - kosztorys ofertowy; 3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331426
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 50.000,00 zł. słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy 00/100. 2) Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3) Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na konto: Starostwo Powiatowe w Policach Bank PEKAO S.A. I/oddział w Policach 44-1240-3943-1111-0000-4135-6962 4) W ofercie należy złożyć dokument potwierdzający wniesienie wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 2) Posiadania wiedzy i doświadczenia; 3) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej, oraz którzy 5) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy. 6) Akceptują warunki zawarte w SIWZ. Ponadto Wykonawca musi spełniać następujące wymagania: 7) Dysponowanie osobami (minimum 1 osoba) zdolnymi do pełnienia funkcji kierownika budowy z minimum 2 letnim doświadczeniem w pracy na stanowisku kierownika budowy posiadającymi odpowiednie uprawnienia budowlane oraz zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego zawierające informację o ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej członka izby samorządu zawodowego. Przez minimalne doświadczenie rozumie się lata czynne zawodowo od daty uzyskania uprawnień budowlanych wraz z okresem przepracowanym w branży drogowej na proponowanym stanowisku kierownika budowy. 8) Wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 2 robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem (tzn. budowa, przebudowa lub rozbudowa drogi publicznej w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych) i wartością, tj. każda powyżej 2 000 000,00 zł (brutto), robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (np. listy referencyjne, protokoły końcowego odbioru robót, potwierdzenie dokonania płatności lub inne dokumenty, z których wynika, że roboty zostały wykonane poprawnie, rzetelnie i terminowo). 9) Posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 500 000 PLN. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń składających się na ofertę, wg wymogów zawartych w pkt VIII SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia spełnienia warunków art. 22 ust. 1 pkt.1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca załączy do oferty oświadczenie (wzór - załącznik Nr 6 do SIWZ). 2) W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności Wykonawca załączy do oferty aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia Wykonawca załączy do oferty wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 2 robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem (tzn. budowa, przebudowa lub rozbudowa drogi publicznej w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych) i wartością, tj. każda powyżej 2 000 000,00 zł (brutto), robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (np. listy referencyjne, protokoły końcowego odbioru robót, potwierdzenie dokonania płatności lub inne dokumenty z których wynika że roboty zostały wykonane poprawnie, rzetelnie i terminowo) (wzór - załącznik nr 7 do SIWZ). 5) W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca załączy do oferty wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia (wzór - załącznik nr 8 do SIWZ) zawierający informacje o dysponowaniu osobami zdolnymi do pełnienia funkcji kierownika budowy wraz z załączonymi: a) kserokopiami uprawnień budowlanych branży drogowej, b) kserokopiami aktualnych zaświadczeń o przynależności do odpowiedniej izby samorządu zawodowego i ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej poświadczonymi za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, c) życiorysami zawodowymi poświadczającymi doświadczenie. 6) Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 500 000 PLN. Jeżeli Wykonawca z uzasadnionych przyczyn nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. Ponadto Wykonawca przedstawi Zamawiającemu w ofercie poniższe dokumenty: 7) Kosztorys ofertowy. UWAGA : Kosztorys ma wyłącznie charakter informacyjny, gdyż obowiązuje wynagrodzenie ryczałtowe 8) Dowód wpłacenia lub wniesienia wadium: a) W przypadku wpłacenia wadium w pieniądzu - kopia polecenia przelewu. b) W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna - kopia dokumentu (oryginał należy złożyć u Zamawiającego zgodnie z warunkami określonymi w Rozdziale VI). 9) Formularz ofertowy - załącznik nr 5 do SIWZ 10) Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia za pomocą podwykonawców. W przypadku realizacji zamówienia przez podwykonawcę należy wskazać, która część zamówienia zostanie powierzona podwykonawcom - na formularzu ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ 11) W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć dokument (np. odpowiednią umowę) ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.policki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach