Przetargi.pl
Przebudowa drogi leśnej - dojazdu pożarowego nr 12 w leśnictwach Snopki i Wiartel – etap II

Nadleśnictwo Pisz ogłasza przetarg

  • Adres: 12-200 Pisz, ul. Gdańska
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 87 424 15 00 , fax. 87 424 15 01
  • Data zamieszczenia: 2019-04-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Pisz
    ul. Gdańska 24
    12-200 Pisz, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 87 424 15 00, fax. 87 424 15 01
    REGON: 79001128500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pisz.bialystok.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi leśnej - dojazdu pożarowego nr 12 w leśnictwach Snopki i Wiartel – etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pod nazwą: „Przebudowa drogi leśnej - dojazdu pożarowego nr 12 w leśnictwach Snopki i Wiartel – etap II”. 3.2. Lokalizacja całej inwestycji: teren leśny w leśnictwach Snopki i Wiartel na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, powiatu piskiego w Gminie Pisz na działkach nr: 1263/6, 1263/7, 1264, 265, 266, 272, 278, 279, 324 obręb 28 Snopki, 154/1, 148/5, 149/1 obręb 36 Wiartel Mały; oraz w Gminie Ruciane - Nida na działkach nr: 280, 284/1, 288, 289 obręb 11 Szeroki Bór. W roku 2018 wykonano etap I obejmujący odcinek drogi leśnej od km 3+200 do km 4+883. W roku 2019 planowane jest wykonanie etapu II obejmującego odcinek drogi leśnej od km 1+980 do km 3+200. 3.3. Określenie przedmiotu i zakresu zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje: Przebudowę drogi leśnej technologicznej stanowiącej dojazd pożarowy nr 12 w leśnictwach Snopki i Wiartel na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, powiatu piskiego w Gminie Pisz na działkach nr: 1263/6, 1263/7, 1264, 265, 266, 272, 278, 279, 324 obręb 28 Snopki, 154/1, 148/5, 149/1 obręb 36 Wiartel Mały; oraz w Gminie Ruciane - Nida na działkach nr: 280, 284/1, 288, 289 obręb 11 Szeroki Bór. Zaprojektowano konstrukcję drogi leśnej o nośności minimum 10 ton i nacisku 5 ton na oś poprzez stabilizację geosiatką komórkową wysokości 12 cm. Wypełnienie geosiatki stanowić będzie kruszywo naturalne pozyskane z wykopów. Niedopuszczalne jest wykorzystanie materiału z wykopów do wykonania podbudowy bez stabilizacji geosyntetykiem, ponieważ nie spełni ono minimalnych wymagań nośności. Projektuje się wykonanie drogi o nawierzchni z kruszywa niezwiązanego C50/30 grubości 15 cm, szerokości 3,5 m, z mijankami. Spadek poprzeczny drogi wynosi 3% (zmienny). Dodatkowo na całej długości drogi wykonane zostaną obustronne pobocza o szerokości 75 cm z kruszywa niezwiązanego C50/30. Wody opadowe i roztopowe projektuje się odprowadzić powierzchniowo oraz do projektowanych rowów przydrożnych. Parametry drogi: - kategoria drogi – leśna technologiczna, ppoż. - prędkość projektowana – 30 km/h; - przekrój poprzeczny – 1x2; - szerokość pasa ruchu – 1,75 m; - pobocza – 2x75cm; - szerokość pasa drogowego – min. 8 m (przyjęto od 10 m na odcinku prostym do 16 m na skrzyżowaniach); - pochylenie skarp rowów – 1:1,5. Zaprojektowano następujący przekrój normalny przebudowywanej drogi: - rów przydrożny - w zależności od ukształtowania terenu; - pobocze z kruszywa niezwiązanego C50/30 szerokości 0,75 m; - droga o nawierzchni z kruszywa niezwiązanego C50/30 szerokości 3,5 m; - pobocze z kruszywa niezwiązanego C50/30 szerokości 0,75 m; - rów przydrożny - w zależności od ukształtowania terenu. Konstrukcja nawierzchni drogi leśnej stanowiącej dojazd pożarowy nr 12: - warstwa ścieralna z kruszywa niezwiązanego C50/30 stab. mechanicznie gr. 15 cm; - warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa naturalnego (pozyskanego z wykopów) stab. geosiatką komórkową o małych komórkach gr. 12 cm. Konstrukcja nawierzchni drogi leśnej stanowiącej dojazd pożarowy nr 12 na dojeździe do drogi powiatowej nr 1522N: - nawierzchnia z kostki betonowej gr. 8 cm; - podsypka cementowo - piaskowa gr. 5 cm; - nadsypka z kruszywa niezwiązanego C50/30 stab. mechanicznie gr. 7 cm; - warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa naturalnego (pozyskanego z wykopów) stab. geosiatką komórkową o małych komórkach gr. 12 cm. Inwestycję podzielono na dwa etapy. - etap I odcinek drogi leśnej od km 3+200 do km 4+883; - etap II odcinek drogi leśnej od km 1+980 do km 3+200; - etap III odcinek drogi leśnej od km 0+000 do km 1+980. W ramach przedmiotowego zamówienia przewidziane jest wykonanie II etapu tj.: odcinka od km 1+980 do km 3+200.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości: - 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert tj. nie później niż do dnia 09.05.2019r. do godz. 10:00. 9.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 310). Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP nr 11 1020 3541 0000 5402 0262 8972 z dopiskiem „Wadium przetargowe: SA.270.13.2019”. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy zdeponować z sekretariacie Nadleśnictwa Pisz (I piętro), najpóźniej do terminu składania ofert. 9.3. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy. 9.4. Wniesienie wadium w pieniądzu w formie przelewu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia czasu wpływu wadium na swoje konto. 9.5. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy . 9.6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 9.7. Zwrot wadium a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. e) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. f) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. g) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert wstępne oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu, na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy, zgodnie z treścią Załącznika nr 2A do SIWZ oraz przesłanek wkluczenia z postępowania, na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy, zgodnie z treścią Załącznika nr 2B do SIWZ. 7.2 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 7.1. 7.3 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie dotyczące przesłanek wkluczenia z postępowania, o którym mowa w punkcie 7.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W przypadku potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oświadczenie składa jedynie ten wykonawca, który spełnia warunki udziału w postępowaniu lub wspólnie razem wszyscy wykonawcy. 7.4 Do oferty wykonawca załącza zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument, służący wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 22a ust. 2 ustawy. (niewiążący wzór stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ) 7.5 Pełnomocnictwo do podpisania oferty jeżeli upoważnienie do jej podpisania nie wynika z dokumentów rejestrowych. 7.7 Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (tj. o kwocie jaką zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firmy oraz adresów wykonawców którzy złożyli oferty w terminie, cenie, terminie wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunkach płatności zawartych w ofertach), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.  Niewiążący wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ.  W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Informacja, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy będzie upubliczniona na stronie internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_bialystok/nadl_pisz. UWAGA oświadczenia (wypełniony załącznik nr 5) nie należy składać wraz ofertą. Aby było skuteczne, należy je złożyć dopiero po otwarciu ofert (art. 24 ust. 11 ustawy). W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający będzie żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7.11. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w 7.8.2 litera a-b). 7.12. Zamawiający żąda od wykonawcy dokumentów wymienionych w 7.8.2 litera a-b) dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22 a ustawy. 7.13. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w 7.8 , 7.9 w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 7.14. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa punkcie 7 ppkt 8, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 7.15. Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w 7.8. 7.16. Do oferty wykonawca załącza stosowne pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli uprawnienie do podpisania ofert nie wynika z dokumentów rejestrowych, a w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo do podpisania oferty lub pełnomocnictwo do podpisania oferty i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Na podstawie art. 22 d ust. 2 ustawy Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 5.3 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie na zasadach określonych w art. 23 ustawy wykonawcy muszą łącznie wykazać spełnianie warunków uczestnictwa, o których mowa w punkcie 5.1. Brak podstaw wykluczenia musi wykazać każdy z członków konsorcjum odrębnie. 5.4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych – zgodnie z art. 22a ustawy. 5.5 Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Przykład takiego zobowiązania stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. 5.6 Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt. 1 ustawy. Ocena będzie dokonana poprzez sprawdzenie w treści oferty złożonego oświadczenia o braku podstaw wykluczenia z postępowania (przykładowe oświadczenie stanowi Załącznik nr 2 B do SIWZ) 5.7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5.8. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 5.9. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotów udostępniających zasoby, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postepowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt. 5.5.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach