Przetargi.pl
„Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Solec”

GMINA GÓRA KALWARIA ogłasza przetarg

  • Adres: 05-530 Góra Kalwaria, ul. 3 Maja 10
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 484 3430
  • Data zamieszczenia: 2023-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA GÓRA KALWARIA
    ul. 3 Maja 10
    05-530 Góra Kalwaria, woj. mazowieckie
    tel. 22 484 3430
    REGON: 013271134
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gorakalwaria.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Solec”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pod nazwą „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Solec”. W ramach przedmiotowego zadania przewidziano roboty na odcinku o długości l = 1370 m od ul. Zaleśnej [km 0+000] do okolicul. Chabrowej [km 1+370] przy szerokości jezdni 5,50m w tym:1) Roboty przygotowawcze:a) wykoszenie poboczy (5493,68m2)b) ścięcie poboczy (5493,68m2);2) Roboty rozbiórkowe:a) cięcie nawierzchni (22,5m);b) rozbiórka krawężników (131,5m)c) rozbiórka obrzeży (20,0m)3) Wymiana podbudowy:a) cięcie nawierzchni (452m);b) frezowanie nawierzchni bitumicznej (1824,5m2);c) wykonanie koryta o głębokości 40cm (1824,5m2)d) stabilizacja gruntu cementem C1,5/2 (1824,5m2);e) wykonanie dolnej warstwy podbudowy z kruszywa(1824,5m2)f) wykonanie górnej warstwy podbudowy (1824,5m2);4) Ławy, krawężniki:a) wykonanie ław z betonu C12/15 z oporem (206m3)b) ustawienie krawężników 15x30 w świetle (1382,84m)c) ustawienie oporników 12x24 (1364m)5) Nawierzchnia:a) regulacja włazów studni kanalizacyjnych (39szt.)b) sfrezowanie nawierzchni bitumicznej (1717,794m2)c) wyrównanie istniejącej nawierzchni mieszanką min. - bit. w ilości 0,1Mg/m2 (264,267Mg);d) ułożenie warstwy wiążącej AC11W50/70 o grubości średnio 5cm (7550,48m2);e) ułożenie siatki z włókien szklano-węglowych wstępnie przesączanych asfaltem (7550,48m2);f) ułożenie warstwy ścieralnej AC11S50/70 o grubości 5cm (7550,48m2);6) Roboty wykończeniowe:a) plantowanie poboczy (3616,26m2);b) umocnienie poboczy kruszywem (3012,13m2);c) przełożenie elementów drobnowymiarowych na zjazdach - regulacja wysokości (512m2). Wykonawca we własnym zakresie organizuje plac budowy, zorganizuje wywóz i utylizację odpadów, po zakończonych robotach doprowadzi teren do porządku. Prace przy działkach prywatnych będą przebiegać ze szczególnym poszanowaniem mienia.Po zakończeniu budowy teren zostanie doprowadzony do stanu pierwotnego, zrekultywowany, obsiany trawą, w razie jakichkolwiek uszkodzeń ogrodzeń, wjazdów lub jakichkolwiek elementów szkody zostaną usunięte przed zakończeniem zadania. W czasie budowy zagwarantowany będzie dojazd do posesji, istniejące, a nieprzewidziane do wycinki, drzewa i krzewy zostaną należycie zabezpieczone przed uszkodzeniem. W zakres wchodzi opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu, kompleksowa obsługa geodezyjna, opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą w 2 egz. (i jeśli to będzie konieczne z wcześniejszym naniesieniem zmian w ZUD). Przedmiar stanowi materiał pomocniczy. Wykonawca w ofercie powinien przewidzieć wszystkie koszty związane z wykonaniem zadania. Wspólny Słownik Zamówień: 45.23.30.00 - 945.23.32.23 - 8 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a także opis wymagań Zamawiającego w stosunku do realizacji przedmiotu zamówienia i jego odbioru określa dokumentacja techniczna (załącznik nr 10 do SWZ) oraz projektowane postanowienia umowy (załącznik nr 6 do SWZ). A. W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 215 ze zm.), zmianami w przepisach ustawy – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiające zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylające dyrektywę Rady 89/106/EWG (z dnia 21 grudnia 1988 r. w sprawie zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich odnoszących się do wyrobów budowlanych) obowiązującym w pełnym zakresie od dnia 1 lipca 2013 r. i określającym warunki wprowadzenia do obrotu i udostępniania na rynku wyrobów budowlanych, przez ustanowienie zharmonizowanych zasad wdrażania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz oznakowania CE na tych wyrobach Zamawiający wymaga by wyroby/ materiały użyte do wykonania zamówienia: a) posiadały obowiązkowe oznakowanie CE, objętych zakresem zharmonizowanej specyfikacji technicznej (tj. norm zharmonizowanych – hEN, oraz europejskich dokumentów oceny EDO) – dotychczas nieobowiązkowe, b) posiadały deklaracje właściwości użytkowych wyrobu, która wiąże producenta w zakresie wybranych przez niego, z normy, właściwości użytkowych wyrobu, związanych z jego określonym zastosowaniem, które deklarowane jest przez tego producenta, Obowiązek sporządzania deklaracji właściwości wyrobu dla wyrobów oznakowanych CE i dostarczania jej do każdego wyrobu udostępnianego na rynku (wraz z wyrobem/materiałem na plac budowy), c) dla materiałów nie objętych harmonizacją powinny one posiadać oznakowanie znakiem „B”. B. Zamówienie będzie realizowanie zgodnie z polskim prawem, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.). Wykonawca musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. C. Umowa, która będzie zawarta w celu realizacji przedmiotowego zamówienia, przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe na podstawie wyboru najkorzystniejszej oferty, której cena wynika z przedstawionej przez Wykonawcę oferty. D. Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. E. Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom. F. Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty, materiały urządzenia wyniesie minimum 36 miesięcy od dnia podpisania (bez uwag) protokołu odbioru końcowego. G. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest uporządkować teren budowy i przekazać go Zamawiającemu przed upływem terminu zakończenia robót. H. Zamawiający określa postanowienia i wymagania do umów o podwykonawstwo w projekcie umowy – załącznik nr 6 do SWZ. I. Rozliczenia między Zamawiającym i Wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich (PLN). J. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność – zarówno wobec Zamawiającego, jak i wobec osób trzecich – za szkody i inne zdarzenia powstałe w związku z wykonywaniem robót wchodzących w zakres przedmiotu umowy, w szczególności za utratę dóbr materialnych, uszkodzenie ciała lub śmierć osób. Jeśli dokumentacja techniczna wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie – Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie rozwiązań równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Operowanie przykładowymi nazwami producenta nie ma zatem na celu naruszenia art. 99 ust. 4 ustawy Pzp, ale doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów lub produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach jakościowych i cechach użytkowych. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej i zawodowej. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek:1) w zakresie zdolności technicznej, jeżeli:• nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni asfaltowej za kwotę min. 1.500.000,00 złotych2) w zakresie zdolności zawodowej, jeżeli:• dysponuje lub będzie dysponować co najmniej:- jedną osobą, która podczas realizacji zamówienia będzie pełnić funkcję kierownika robót budowlanych, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności drogowej.Osoba wskazana powyżej winna posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane, a więc uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności właściwej do powierzonego stanowiska w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) lub równoważnymi do nich (w szczególności wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub wydawanymi obywatelom innych państw w oparciu o stosowne ustawodawstwo, a uznanymi w Polsce).W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych, przez osobę wskazaną do pełnienia funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez wskazane osoby:• uprawnień równoważnych względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub:• uprawnień równoważnych względem wymaganych, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 220) lub:• uprawnień równoważnych względem wymaganych, nabytych w innym niż Rzeczypospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA),• stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i której na mocy odrębnych przepisów przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-10-26

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach