Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 030804C w miejscowościach Świekatowo i Jania Góra, o długości 2186 m.

Gmina Świekatowo, Referat Budownictwa ogłasza przetarg

  • Adres: 86182 Świekatowo, ul. Dworcowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 322 012 , fax. 523 322 012
  • Data zamieszczenia: 2017-03-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świekatowo, Referat Budownictwa
    ul. Dworcowa
    86182 Świekatowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 322 012, fax. 523 322 012
    REGON: 9235107300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 030804C w miejscowościach Świekatowo i Jania Góra, o długości 2186 m.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest „przebudowa drogi gminnej nr 030804C w miejscowościach Świekatowo i Jania Góra, o długości 2186 m” 1. Lokalizacja Analizowany odcinek drogi gminnej zlokalizowany jest na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, w granicach administracyjnych gminy Świekatowo, miejscowość Świekatowo, Jania Góra. Początek odcinka zlokalizowany jest w Świekatowie przy zakończeniu istniejącej pieszo jezdni z kostki betonowej, koniec odcinka zlokalizowany jest przy skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1036C w miejscowości Jania Góra. 2. Istniejący stan zagospodarowania terenu Na większości przebudowanego odcinka droga przebiega po terenie zróżnicowanym wysokościowo, z lokalnymi wzniesieniami o rzędnych w granicach 93,40 – 108,30 m. n.p.m. Istniejąca droga charakteryzuje się nawierzchnią utwardzoną o szerokości 3,5-4m z poboczami gruntowymi. Wzdłuż odcinka zlokalizowane są drzewa, które kolidują z przebudową i częściowo wymagają wycinki. 3.Odwodnienie drogi gminnej jest grawitacyjne, odbywa się powierzchniowo w kierunku pobliskich rowów przydrożnych i gruntów. 4. Skrzyżowania z drogami bocznymi- Na projektowanym odcinku drogi występują skrzyżowania zwykłe z drogami gminnymi oraz z drogą powiatową. 5. Stan istniejącej nawierzchni- Jezdnia charakteryzuje się nawierzchnią utwardzoną z kruszywa łamanego/kamienia gr. 10-20cm. Jezdnia jest o szerokości 3,5-4m. Wzdłuż drogi występują rowy przydrożne, zamulone, zanieczyszczone, w stanie obecnym nie spełniające swojej funkcji. Zjazdy na pola i na posesje są w większości gruntowe lub utwardzone kruszywem. 6. Podstawowe parametry projektowe - Kategoria drogi – gminna - Klasa techniczna drogi – L - Prędkość projektowa – Vp = 30 km/h - Długość drogi gminnej – ok. 2186m - Ilość jezdni – 1 (dwa pasy ruchu) - Szerokość jezdni – 4,5-5,0m -Szer. pobocza utwardzonego kruszywem – w miejscach, gdzie zezwala na to szerokość pasa drogowego 0,50-0,75m - Kategoria ruchu – KR1 Pozostałe parametry zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie – Dz. U. Nr 43 z 14 maja 1999 r., poz. 430. 7. Zakres przebudowy obejmuje: -Roboty rozbiórkowe obejmują regulację istniejących nawierzchni zjazdów, a także regulację poboczy, wraz z oczyszczeniem i odmuleniem rowów przydrożnych oraz usunięcie istniejących drzew i karpin zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego. - Rozwiązania sytuacyjne- trasa w planie przebiegać będzie po istniejącym śladzie drogi gminnej, wpisując oś projektowaną w taki sposób, by przebudowa drogi nie powodowała konieczności podziału działek. Zaprojektowano wykonanie pieszo jezdni z kostki betonowej gr. 8cm o szerokości 4,5-5m, obustronne poszerzenia w miejscach, gdzie pozwala na to szerokość pasa drogowego z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 10cm i szerokości 0,50m-0,75m oraz oczyszczenie, regulację istniejących rowów przydrożnych. Zaprojektowano spadek nawierzchni jezdni daszkowy 2% z poboczami jezdni i rowami zgodnie z przekrojami normalnymi. Przy skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1036Czaprojektowano przejście dla pieszych z oznakowaniem D-6 aktywnym oraz lampę solarną doświetlającą przejście. Na odcinku ok. 80m od drogi powiatowej nr 1036C wzdłuż drogi gminnej zaprojektowano wykonanie chodnika z kostki betonowej o szerokości 2m oraz peron przystankowy. Pozostałe szczegóły zamieszczono na projekcie zagospodarowania terenu. - Konstrukcja nawierzchni- na podstawie wyników badań geotechnicznych oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie– Dziennik Ustaw Nr 43/1999 poz. 430 stwierdzono, iż grunty zaliczone są do I kategorii geotechnicznej w prostych warunkach gruntowych. W związku z powyższym przyjęto następujące konstrukcje nawierzchni: Nawierzchnia jezdni - kostka betonowa gr. 8cm - podsypka cementowo-piaskowa gr. 3cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm gr.20cm - istniejąca podbudowa żużlowa (na poszerzeniach jezdni zastosować warstwę odcinającą z piasku gr. 20cm) pobocze z kruszywa: - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 gr. 10cm - warstwa odcinająca z piasku gr. 10cm - Roboty ziemne- wykonanie robót ziemnych realizowanych w ramach przebudowy drogi gminnej Świekatowo i Jania Góra polegają na: 1. zdjęciu warstwy humusu (gleba i nasypy niekontrolowane) na całym odcinku poboczy utwardzonych,2. wykonaniu zasadniczych robót ziemnych- wykopów i nasypów, 3. zahumusowaniu skarp o pochyleniu 1:1 na całym odcinku warstwą grubości 15 cm z wykorzystaniem humusu z dowozu, oczyszczeniem i odmuleniem przydrożnych rowów. Roboty rozpocząć od zdjęcia humusu. Humus przeznaczony do wykorzystania w robotach ziemnych skarp należy spryzmować w bezpośredniej bliskości robót. Pozostałą część humusu należy wbudować w pasy zieleni i wykorzystać przy rekultywacji terenu w miejscach wykonanych rozbiórek nawierzchni. W przypadku wystąpienia wód gruntowych w strefie prowadzenia robót ziemnych należy obniżyć lustro wody do minimum 0,50 m. poniżej dna wykopu. Jako metodę odwodnienia należy użyć igłofiltrów w dwóch szeregach po obu stronach wykopu w odstępach 1.0÷1.5 m, a w przypadku sączenia na skarpach wykopu wykonać meliorację szczegółową. Po wykonaniu wykopów i nasypów, plantowaniu skarp przewidziano humusowanie skarp z obsianiem trawą o gatunkach odpornych na butwienie i silnym systemie korzeniowym. W przypadku stwierdzenia w podłożu gruntów innych niż G1 należy wymienić warstwę gruntu nienośnego lub zastosować wymianę gruntu na grunt stabilizowany cementem. - Odwodnienie Na całym odcinku objętym inwestycją wodę deszczową z pasa drogowego przewiduję się odprowadzać grawitacyjnie za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych do odbudowanych i oczyszczonych rowów przydrożnych II. 1. Wszelkie powyższe elementy należy wykonać w ilościach i technologii zgodnych z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik do niniejszej SIWZ. Określone w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót typy materiałów i urządzeń podano dla wyznaczenia standardu technicznego. Wykonawcy robót przysługuje prawo ich zastąpienia przez materiały, o co najmniej równoważnych parametrach technicznych pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Materiały budowlane stosowane do wykonywania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 2. Na Wykonawcy robót spoczywał będzie obowiązek zapewnienia pełnej obsługi geodezyjnej w zakresie realizowanych prac z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą włącznie. W ramach inwentaryzacji powykonawczej należy sporządzić również zestawienie długości dróg. Sporządzana inwentaryzacja winna zostać uwierzytelniona w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Starostwie Powiatowym w Świeciu. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w elementach dokumentacji projektowej, który stanowi załącznik 12 do SIWZ. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia lub odstąpienia od realizacji umowy w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania wszystkich prac zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami sztuki budowlanej oraz zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i polskimi normami oraz do oddania przedmiotu niniejszej umowy Zamawiającemu w terminie określonym w §4. Projekt umowy stanowi załącznik 10 do SIWZ. 5. Celem ułatwienia przygotowania oferty przetargowej Zamawiający (tylko pomocniczo) jako załącznik 11 do SIWZ załącza przedmiar robót, który określa niezbędne podstawowe roboty do wykonania zamówienia. Pragniemy zwrócić uwagę, że dokument ten ma jedynie ułatwić dokonanie wyceny, nie może jednak być podstawą do dokonywania rozliczenia całego zamówienia, na które zawarta umowa będzie miała charakter UMOWY RYCZAŁTOWEJ. 6. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszelkie czynności, związane z realizacją Zamówienia, wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Wymóg ten dotyczy osób związanych z wykonaniem nawierzchni, czyli tzw. pracowników fizycznych, natomiast nie dotyczy między innymi osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych itp. 7. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy, o których mowa w ust. 6 będą na czas wykonywania przez nich robót, zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.) 8. W terminie 7 dni od przekazania placu budowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu, za pośrednictwem Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, wykazu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem wykonywanych przez nich czynności przy realizacji. W odniesieniu do pracowników podwykonawców lub dalszych podwykonawców wykaz osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem wykonywanych przez nich czynności należy przedłożyć wraz z kopią umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wykonawca zapewni, jako część swojej oferty wadium w wysokości 10.000 zł. Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109 poz. 1158 z późn.zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem do dnia 17.03.2017 roku do godz. 9:00 na konto w BS Świecie nr 73 8168 0007 0000 1182 2000 0007 z dopiskiem „Wadium do przetargu na „przebudowę drogi gminnej nr 030804C w miejscowościach Świekatowo i Jania Góra, o długości 2186 m”. 4. Oferta, która nie będzie zabezpieczona wadium, zostanie odrzucona. 5. Zamawiający zwraca wadium, wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 8. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeśli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w § 6 ust. 7 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 5, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach