Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 010608C relacji Bysławek - Lubiewo od km 1+750 do km 3+563 Etap I

Gmina Lubiewo ogłasza przetarg

  • Adres: 89-526 Lubiewo, ul. Hallera
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 33 493 10 , fax. 52 519 02 14
  • Data zamieszczenia: 2020-10-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubiewo
    ul. Hallera 9
    89-526 Lubiewo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 33 493 10, fax. 52 519 02 14
    REGON: 92351133000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubiewo.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 010608C relacji Bysławek - Lubiewo od km 1+750 do km 3+563 Etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest ,, Przebudowa drogi gminnej nr 010608C relacji Bysławek - Lubiewo od km 1+750 do km 3+563 Etap I”. 2. Zadanie jest współfinansowane ze środków Lasów Państwowych. Ponadto Zamawiający złożył wniosek do Wojewody Kujawsko – Pomorskiego o dofinansowanie ww. zadania ze środków Funduszu Dróg Samorządowych oraz ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID – 19. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane. 4. Zadanie obejmuje wykonanie przebudowy drogi gminnej o dł. 1,813 km w granicach istniejącego pasa drogowego na dz. o nr 2 obręb Klonowo, dz. nr 57/2 i 74/5 obręb Lubiewo, dz. nr 689 obręb Minikowo. 5. Przebudowa istniejącej drogi gminnej nr 010608C, polegać będzie na wykonaniu wzmocnienia istniejącego gruntu poprzez stabilizację wraz z wykonaniem podbudowy z kruszywa łamanego, ułożeniu warstwy wiążącej oraz warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego, przebudowie istniejących zjazdów oraz niezbędnej infrastruktury m.in. znaków pionowych i poziomych. ` 1/ Zakresem objęto roboty drogowe związane z: a) przebudowa istniejących skrzyżowań z drogą powiatową, b) przebudowa istniejących zjazdów indywidualnych, c) wykonanie robót ziemnych, d) wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża, e) wykonanie wzmocnienia poprzez stabilizację gruntu, f) wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm, g) wykonanie nawierzchni istniejących zjazdów z betonu asfaltowego, h) wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego, i) wykonanie nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego, j) wykonanie oznakowania pionowego, k) wykonanie poboczy z KłSM - wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu, l) regulacja istniejących zaworów wodociągowych, studni telekomunikacyjnych i kanalizacyjnych, m) wykonanie robót wykończeniowych - remont istniejącego przepustu fi 1000; objęto branżowe roboty drogowe związane z: a) 2/ Parametry przedmiotowej drogi: Parametry techniczne:  Klasa drogi - D  Kategoria ruchu - KR1  Prędkość projektowa - 40 km/h  Szerokość jezdni - zmienna 4-5m  Spadek poprzeczny jezdni na prostej - 2,0%  Szerokość poboczy - 0,5 m  Spadek poprzeczny poboczy - 6,0%  Szerokość zjazdów - dostosowana do istniejących  Parametry fizyczne: - długość drogi – 1,813 km - powierzchnia jezdni, zjazdów i mijanek – 7 732,3 m2 - utwardzone pobocza -2 567,5 m2 3/ Przekrój podłużny: Niweletę przedmiotowej drogi przyjęto w oparciu o minimalne roboty ziemne, pochylenia podłużne istniejące i potrzebę włączenia się do istniejącej nawierzchni na końcu opracowania. Roboty ziemne należy wykonywać pod rzędne niwelety ze względu na wąski pas drogowy. Odprowadzenie wód opadowych z projektowanej nawierzchni projektuje się jako powierzchniowe na przylegający teren. 4/ Przyjęto następujące konstrukcje nawierzchni: 1) Ciąg główny, zjazdy bitumiczne: - w-wa ścieralna z betonu asfaltowego AC8S szerokość 4,0 m gr. 4 cm - w-wa wiążąca z betonu asfaltowego (AC 11 W) szerokość 4,1 m gr. 4 cm - warstwa podbudowy z KŁSM 0-31,5 szer. 4,5 m gr. 20 cm - warstwa wzmacniająca z gruntocementu Rm 2,5 Mpa szer. 4,5 m gr. 15 cm 2) zabruk z kostki granitowej 15/17 - w-wa ścieralna z betonowej kostki kamiennej 15/17 gr. 15 cm - podsypka cementowo-piaskowa gr. 6 cm - podbudowa betonowa C12/15 gr. 20 cm - istniejące podłoże 3) pobocze utwardzone - obustronne gruntowe pobocza o nawierzchni z kruszywa łam. stab. mech. 0/31,5mm gr. 10 cm, 5/ Urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Organizacja ruchu. Projektowane oznakowanie ma na celu przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu samochodowego i pieszego. Znaki drogowe projektuje się z grupy wielkości „ŚREDNIE”. Typ folii odblaskowej użytej na lica znaków - typ 2. Projektowaną organizację ruchu należy wprowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem docelowej organizacji ruchu (decyzja wydana przez Starostę Tucholskiego nr DR.7121.1.23.2019 z dnia 25.06.2019). 6/ Wycinka drzew W zakresie przebudowy powyższej drogi planuje się wycinkę drzewostanu. Na poniższą wycinkę uzyskano decyzję nr Oś.6131.45.2019 z dnia 29 listopada 2019 r. 7/ Urządzenia towarzyszące W liniach rozgraniczających odbudowanej drogi zlokalizowane są następujące urządzenia towarzyszące: • sieć telekomunikacyjna- uzg. Orange nr 43694/TTISIOU/P/2019 z dnia 06.09.2019 r. • sieć elektroenergetyczna, - uzg. nr 262/19 z dnia 29.05.2019 r. • sieć wodociągowa i kanalizacyjna, uzg. Nr ZKGL-4222.23.VI.2019 Zakład Komunalny Gminy Lubiewo z dnia 13.06.2019 r. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca górną warstwę nawierzchni ułożył na całej szerokości jezdni jednym pasem. UWAGA! Projekt budowlany przewiduje przebudowę drogi na odcinku 3,953 km, natomiast przedmiotem zamówienia jest wykonanie I etapu przebudowy drogi o dł. 1,813 km. 6. Harmonogram robót i warunki płatności Zamawiający przewiduje realizację robót w dwóch częściach: I część: realizacja części robót budowlanych w wysokości 300.000,00 zł brutto w terminie: od daty podpisania umowy – do 15.12.2020 r., termin płatności do 14 dni po dokonaniu odbioru częściowego; II część: dokończenie całego zadania: w terminie do 15.06.2021 r.; pozostała kwota, termin płatności do 30 dni po dokonaniu odbioru końcowego. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram rzeczowo-finansowy zgodny z powyższymi terminami realizacji i płatnościami oraz zakresem robót zgodnym z tabelą elementów scalonych i wartościami zgodnymi z kosztorysem ofertowym, który zostanie Zamawiającemu dostarczony w dniu podpisania umowy. 7. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45 00 00 00 - 7 Roboty budowlane 45 11 12 00 - 0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45 23 32 20 - 7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45 23 32 90 - 8 Instalowanie znaków drogowych 45 23 32 92 - 2 Instalowanie urządzeń ochronnych 45 23 20 00 - 2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli 8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji budowlanej, stanowiącej Załączniki od nr 7 do 11 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 9. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do: 1) wszelkich robót przygotowawczych, w tym robót porządkowych, organizacji i utrzymania placu budowy, dostawy dla potrzeb realizacji przedmiotu umowy niezbędnych mediów, w tym: energii elektrycznej, wody, itp. oraz ponoszenia kosztów ich zużycia, 2) oznakowania terenu budowy, m. in. umieszczenie tablicy informacyjnej wynikającej z ustawy Prawo budowlane i zabezpieczenia terenu budowy, 3) poniesienia wszystkich kosztów badań, ekspertyz i opinii koniecznych do oceny jakości robót oraz prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, 4) poniesienia kosztów związanych z odbiorami wykonanych robót, 5) poniesienia kosztów wywozu nadmiaru ziemi w miejsce wyznaczone przez Zamawiającego, 6) wykonania projektu czasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót przed wejściem na plac budowy, 7) w przypadku uszkodzenia urządzeń bądź ich części (m. in. sieci wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, elektrotechnicznej, urządzeń melioracyjnych oraz dróg gminnych) w toku realizacji przedmiotu zamówienia - naprawienia ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, 8) pokrycia kosztów ewentualnych odszkodowań za wejście na grunty i zniszczenie plonów, 9) pokrycia ewentualnych kosztów demontażu, montażu bądź naprawy ogrodzeń posesji oraz innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu, 10) pokrycia kosztów odtworzenia nawierzchni dróg, 11) wykonania badań, prób i itp., jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, 12) dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku, 13) zapewnienia i pokrycia kosztów pełnej obsługi geodezyjnej obejmującej wytyczenie oraz bieżącą inwentaryzację geodezyjną powykonawczą w 2 egzemplarzach, 14) zapewnienia dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, 15) utrzymania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, 16) uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego, 17) prowadzenia dziennika budowy, 18) wykonania planu BIOZ - jeśli dotyczy. 10. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi normami oraz dokumentacją projektową, umową i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji umowy. 11. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SIWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania stawiane przez Zamawiającego. 12. Uproszczony kosztorys ofertowy będzie wymagany od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, najpóźniej w dniu podpisania umowy. 13. Dołączony przedmiar robót stanowi element pomocniczy do opracowania uproszczonego kosztorysu ofertowego. 14. Zamówienie objęte jest zgłoszeniem robót nie wymagających pozwolenia na budowę znak: BD.6743.LUB.114.2019.Ecz z dnia 11 grudnia 2019 r. 15. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych wykonujących roboty ziemne, pracowników obsługujących maszyny ziemne i środki transportowe. Wymóg ten nie dotyczy między innymi osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, itp. 16. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, o których mowa wyżej będą na czas wykonywania przez nich robót zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320). 17. W terminie 7 dni od przekazania placu budowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że osoby wykonujące ww. czynności zatrudnione są na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320). W odniesieniu do pracowników podwykonawców lub dalszych podwykonawców powyższe oświadczenie należy przedłożyć wraz z kopią umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo. Oświadczenie powinno zawierać: informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika, a także datę złożenia oświadczenia i podpis osoby uprawnionej do złożenia w imieniu Wykonawcy i Podwykonawcy. 18. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299). 4. Wykonawca złoży dokument w formie oryginału potwierdzający wniesienie wadium w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy w Lubiewie, ul. Hallera 9, pokój nr 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego Bank Spółdzielczy Koronowo O/Lubiewo 46 8144 0005 2008 0080 1270 0032. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się datę i godzinę uznania na rachunku bankowym Zamawiającego, a nie datę wydania dyspozycji przelewu. Natomiast kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy w sposób trwały związać z ofertą. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 11. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy oraz zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto Wykonawca w ofercie składa: 1) formularz ofertowy na załączonym druku stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ, 2) dokument potwierdzający uprawnienia osoby (osób) do złożenia oferty, w przypadku, gdy prawo to nie wynika z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, 3) dokument potwierdzający wpłacenie lub wniesienie wadium, 4) zobowiązanie do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, gdy wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, polega na zasobach innych podmiotów – jeśli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach