Przetargi.pl
Przebudowa dróg w Gminie Budzyń

Gmina Budzyń ogłasza przetarg

  • Adres: 64-840 Budzyń, ul. Przemysłowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 672 843 201 , fax. 672 843 313
  • Data zamieszczenia: 2021-03-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Budzyń
    ul. Przemysłowa 16 A
    64-840 Budzyń, woj. wielkopolskie
    tel. 672 843 201, fax. 672 843 313
    REGON: 57079101700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.budzyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg w Gminie Budzyń
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych branży drogowej związanych z przebudowami dróg gminnych na terenie Gminy Budzyń w miejscowości Ostrówki oraz Wyszynki. Przedmiotowe zamówienie zostało podzielone według przewidzianych zadań inwestycyjnych na dwie części t.j.: Część Nr 1: Przebudowa drogi gminnej nr 201552 P w m. Ostrówki – Etap II; Część Nr 2: Przebudowa drogi gminnej nr 201504 P w m. Wyszynki – Etap I. Wykonawca może złożyć jedną ofertę na realizację całego zamówienia lub złożyć ofertę na wybraną dowolną część/części przedmiotu zamówienia, pod warunkiem spełniania warunków udziału w postępowaniu przewidzianych dla wybranych części. Wykonawca może złożyć jedną ofertę na realizację całego zamówienia lub złożyć ofertę na wybraną dowolną część przedmiotu zamówienia, pod warunkiem spełniania warunków udziału w postępowaniu przewidzianych dla wybranej części.Zakres robót przewidzianych do wykonania w ramach realizacji części nr 1. Przebudowa drogi gminnej nr 201552 P w m. Ostrówki – Etap II Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych branży drogowej związanych z realizacją drugiego etapu przebudowy drogi gminnej nr 201552P w miejscowości Ostrówki, od km. 0+552,0 do km. 1+119,0 na części działek o nr 7, 44/4 i 45/6 obręb ewidencyjny Ostrówki, gmina Budzyń i łącznej długości 567,0 m. Ogólny zakres prac objętych przedmiotowym postępowaniem dotyczy: - wykonania napraw cząstkowych nawierzchni masą mineralno-asfaltową AC 11W-50/70, o śred. grub. 4 cm, - zabezpieczenia nawierzchni bitumicznej przed spękaniami odbitymi, siatką do zbrojenia nawierzchni, wykonaną z włókien szklanych wstępnie przesączaną asfaltem o wytrzymałości na rozciąganie min. 120 kN/m, - ułożenia na całej długości i szerokości jezdni nowej warstwy wiążącej z mieszanki mineralno - asfaltowej AC 11W-50/70, o śred. grub. 4 cm (wraz z wyrównaniem profilu poprzecznego i podłużnego), - ułożenia na całej długości i szerokości jezdni nowej warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno – asfaltowej SMA 11-50/70 (dla KR 3), o grub. 4 cm, - wykonanie konserwacji istniejących rowów przydrożnych oraz odbudowa poboczy gruntem ulepszonym. Stan istniejący: jezdnia umocniona jest nawierzchnią z mieszanki mineralno - bitumicznej, która ułożona jest na podbudowie tłuczniowej. Niweleta poprzeczna i podłużna jezdni jest pofałdowana. W konstrukcji nawierzchni występują osłabienia w warstwie bitumicznej w postaci pęknięć siatkowych. Pęknięcia te mają wykruszenia na krawędziach wraz z luźnymi kawałkami nawierzchni. Dane wyjściowe przebudowy drogi: • klasa drogi – D, • kategoria ruchu – KR-2, • prędkość projektowa – Vp=40 km/h, • droga jedno jezdniowe z dwoma pasami ruchu, • przebieg trasy – bez wykopów i nasypów, • głębokość przemarzania gruntu – 0,8 m, • grupa nośności podłoża gruntowego – G2. Parametry techniczne: • długość drogi – 567,0 m, • szerokość jezdni – 5,5 m, • spadek poprzeczny jezdni, dwustronny - 2,0 %, • spadek podłużny jezdni – bez zmian. Przebieg drogi w planie – nie planuje się zmian w przebiegu drogi. Przebieg drogi w przekroju podłużnym – droga przebiega po istniejącym spadku podłużnym. Rozpoznanie geologiczne nie wskazało na występowanie w podłożu gruntów słabonośnych. Ze względu na nieznaczne grubości istniejących warstw bitumicznych nie planuje się wykonanie frezowania profilującego. Głębokość poprzecznych kolein wynosi od 1 do 2 cm. Nawierzchnię jezdni planuje się wykonać wg. poniższej technologii: • naprawa cząstkowa nawierzchni masą mineralno-asfaltową AC 11W-50/70, o śred. grub. 4 cm, • zabezpieczenie nawierzchni przed spękaniami odbitymi (na szer. warstwy wiążącej o 5,62 m), siatką do zbrojenia wykonaną z włókien szklanych wstępnie przesączaną asfaltem o wytrzymałości na rozciąganie min. 120 kN/m, • warstwa wiążąca o śred. grub. 4 cm, mieszanką mineralno-asfaltową AC-11W 50/70, na szer. 5,62 m. • warstwa ścieralna - mieszanka mineralno-asfaltowa SMA 11 50/70 (dla KR 3), o grub. 4 cm, na szer. 5,5 m. Przekroje konstrukcyjne na zjazdach. Planuje się wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej na zjazdach w km. 0+620,7 i 0+899,0 strona prawa. Parametry techniczne zjazdów: • szerokość – od 4,0 do 5,5 m, • długość po osi - od 4,0 do 5,0 m, • spadek poprzeczny – 2,0 % w kierunku do jezdni, • spadek podłużny – dostosowany do przyległej jezdni. Konstrukcja zjazdu przedstawia się następująco: • wyrównanie istniejącej nawierzchni zjazdu mieszanką niezwiązaną z kruszywem C50/30 (kliniec o uziarnieniu 0/31,5 mm), • warstwa wiążąca o grub. 4 cm - mieszanka mineralno - asfaltowa AC 11W-50/70, • warstwa ścieralna o grub. 4 cm - mieszanka mineralno - asfaltowa AC 11S-50/70, Podbudowy mające bezpośredni styk z warstwami bitumicznymi oraz każdą z warstw bitumicznych, przed ułożeniem na nich kolejnych warstw, należy skropić emulsją asfaltową w ilości 0,8 kg/m2. Wbudować kolejną warstwę bitumiczną można rozpocząć po rozpadzie emulsji i odparowaniu wody (z wyjątkiem stosowania systemu skropienia zintegrowanego z rozkładem warstwy mieszanki mineralno – asfaltowej). Powyższa uwaga dotyczy wszystkich warstw. Szerokość kolejnych warstw konstrukcyjnych musi być większa od szerokości warstwy wyżej leżącej o odstawkę o co najmniej równą lub większą o 1,5 grub. warstwy uprzedniej. Przecięcie krawędzi nawierzchni zjazdu z drogą gminną wykonane będzie w formie łuku poziomego o wielkości R=3,0 m. Odwodnienie całości przebudowywanego pasa drogowego odbywać się będzie powierzchniowo, poprzez nadanie 2 % spadku poprzecznego jezdni w kierunku do przyległych poboczy i dalej do istniejących rowów przydrożnych. Zieleń - Przed przystąpieniem do robót należy wykonać karczowanie krzewów łącznie z redukcję koron drzew dla gałęzi wchodzących w kolizję z skrajnią drogową na długości 420,0 mb. pasa drogowego. Zakres robót przewidzianych do wykonania w ramach realizacji części nr 2 Przebudowa drogi gminnej nr 201504 P w m. Wyszynki – Etap I. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie pierwszego etapu przebudowy drogi gminnej nr 201504P, w miejscowości Wyszynki od km. 1+864,5 do km. 2+820,0, na części działek o nr ewidencji geodezyjnej gruntów 132/1 i 187 obręb ewidencyjny Wyszynki, gmina Budzyń i łącznej długości odcinka 955,5m. Ogólny zakres prac objętych przedmiotowym postępowaniem dotyczy: • wykonania podbudowy na jezdni z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 o grub. warstwy 15 cm, • wykonania nawierzchni jezdni głównej, jednego skrzyżowania i czterech zjazdów z mieszanki mineralno bitumicznej, • wykonania pięciu zjazdów o nawierzchni z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C50/30, • odtworzenia z umocnieniem poboczy mieszanką niezwiązaną z kruszywem C50/30 (klińcem 0/31,5 mm), na szerokości do 1,0 m i o grubości 10 cm. Stan istniejący: na przebudowywanym odcinku jezdnia umocniona jest tłuczniem kamiennym. Niweleta poprzeczna i podłużna jezdni jest znacznie pofałdowana. W konstrukcji nawierzchni występują lokalne ubytki.. Dane wyjściowe przebudowy drogi • klasa drogi – D, • prędkość projektowa – Vp=40 km/h, • ulice jedno jezdniowa z dwoma pasami ruchu, • przekrój podstawowy - jezdni 4,0 m, • przebieg trasy – bez wykopów i nasypów, • kategoria ruchu – KR-1, • max pochylenie podłużne 10 %. • głębokość przemarzania gruntu – 0,8 m, • grupa nośności podłoża gruntowego – G1/G2. Parametry techniczne planowanej drogi: • długość drogi – 955,5 m, • szerokość jezdni – przekrój podstawowy 4,0 m, • poszerzenie na łukach – dla R(1) = 50 m o 0,6 m i dla R(5) = 100 m o 0,3 m, • spadki poprzeczny jezdni –od 2 do 3 %, • spadki podłużne jezdni – pozostawiono bez zmian, • szerokość pobocza – 1,0 m, Przekrój konstrukcyjny jezdni : • wykonanie profilowania i zagęszczenia istniejącego nawierzchni tłuczniowej, na szer. 4,42 m, • wyrównanie istniejącego profilu nawierzchni tłuczniowej mieszanką niezwiązaną z kruszywem C90/3, grub. warstwy 15 cm, na szer. 4,42 m, • warstwa wiążąca o grub. 4 cm, z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 16W-50/70 (dla KR 1), na szer. 4,12 m, • warstwa ścieralna o grub. 4 cm, z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11S-50/70 (dla KR 1), na szer. 4,0m. Szerokość warstwy wiążącej musi być większa od szerokości warstwy ścieralnej (leżącej wyżej) o odsadzkę o co najmniej równą lub większą 1,5 grub. warstwy uprzedniej (po lewej i prawej stronie drogi). Szerokość podbudowy musi być większa od szerokości warstwy wiążącej (leżącej wyżej) o odsadzkę równą lub większą niż 15 cm warstwy uprzedniej (po lewej i prawej stronie drogi). Podbudowy mające bezpośredni styk z warstwami bitumicznymi oraz każdą z warstw bitumicznych, przed ułożeniem na nich kolejnych warstw, należy skropić emulsją asfaltową w ilości 0,8 kg/m2. Wbudować kolejną warstwę bitumiczną można rozpocząć po rozpadzie emulsji i odparowaniu wody (z wyjątkiem stosowania systemu skropienia zintegrowanego z rozkładem warstwy mieszanki mineralno – asfaltowej). Powyższa uwaga dotyczy wszystkich warstw. Poprzeczne połączenie początkowego odcinka musi być nawiązaniem do istniejącej nawierzchni jezdni na skrzyżowaniu z drogą gminną 201506P, dlatego na odc. od km. 1+864,5 do km. 1+867,5 należy wykonać frezowanie profilujące o śred. grub. 4 cm pod ułożenie bitumicznej warstwy ścieralnej wraz z wbudowaniem materiału z frezowania w pobocze drogi Poprzeczne połączenie końcowego odcinka w km. 2+820,0 musi być nawiązaniem do istniejącej nawierzchni tłuczniowej jezdni, dlatego na tym odc. podczas profilowania istniejącego umocnienia i jego wyrównania tłuczniem, należy przewidzieć ułożenie zaprojektowanych warstw bitumicznych równo z niweletą dalszej części jezdni. Spadek poprzeczny jezdni na odcinku prostym wynosić będzie 2 %, a na łukach z poszerzeniem 3 % w kierunku do pobocza. Spadek podłużny bez zmian. Przekroje konstrukcyjne na skrzyżowaniu z przyległą drogą na działce nr 187: Parametry techniczne skrzyżowania: • długość po osi – 3,0 m, • szerokość – 4,0 m, • spadek poprzeczny skrzyżowania dostosowany będzie do przyległej drogi, • spadek podłużny – dostosowany do przebudowywanej drogi. Planuje się wykonanie przebudowy jednego skrzyżowania w km. 2+705,0 o n/w konstrukcji: • podbudowa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C50/30, grub. warstwy 20 cm, • warstwa wiążąca o grub. 4 cm, z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 16W-50/70, • warstwa ścieralna o grub. 4 cm, z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11S-50/70. Przecięcie krawędzi nawierzchni tego skrzyżowania z przyległą drogą wykonane będzie w formie łuku poziomego o wielkości R=3 m. Podbudowy mające bezpośredni styk z warstwami bitumicznymi oraz każdą z warstw bitumicznych, przed ułożeniem na nich kolejnych warstw, należy skropić emulsją asfaltową w ilości 0,8 kg/m2. Wbudować kolejną warstwę bitumiczną można rozpocząć po rozpadzie emulsji i odparowaniu wody (z wyjątkiem stosowania systemu skropienia zintegrowanego z rozkładem warstwy mieszanki mineralno – asfaltowej). Przekroje konstrukcyjne na zjazdach Parametry techniczne zjazdów: • długość po osi – do 3,0 m, • szerokość – 4,0 m, • połączenie jezdni z zjazdami będzie w formie skosów 1:1 o wielkości 1,5 m, • spadek poprzeczny zjazdów wynosi 2,0 % w kierunku do jezdni, • spadek podłużny – dostosowany do przyległej jezdni. Planuje się wykonanie przebudowy czterech zjazdów do przyległych posesji w km. 1+952,0 / 2+168,7 / 2+406,0 / 2+811,0 o n/w konstrukcji: • podbudowa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C50/30, grub. warstwy 20 cm, • warstwa wiążąca o grub. 4 cm, z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 16W-50/70, • warstwa ścieralna o grub. 4 cm, z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11S-50/70. Podbudowy mające bezpośredni styk z warstwami bitumicznymi oraz każdą z warstw bitumicznych, przed ułożeniem na nich kolejnych warstw, należy skropić emulsją asfaltową w ilości 0,8 kg/m2. Wbudować kolejną warstwę bitumiczną można rozpocząć po rozpadzie emulsji i odparowaniu wody (z wyjątkiem stosowania systemu skropienia zintegrowanego z rozkładem warstwy mieszanki mineralno – asfaltowej). Powyższa uwaga dotyczy wszystkich warstw. Planuje się wykonanie umocnienia pięciu zjazdów do przyległych pól o n/w konstrukcji: • warstwa ścieralna o grub. 8 cm – z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C50/30 (kliniec o uziarnieniu 4/31,5 mm), • podbudowa zasadnicza o grub. 15 cm – z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C50/30 (tłuczeń o uziarnieniu 31,5/63 mm). Na zjazdach od strony pobocza i po ich zewnętrznej stronie, szerokość ich podbudowy zasadniczej musi być większa od szerokości warstwy wyżej leżącej o co najmniej 15 cm. Roboty ziemne - Z uwagi na umiejscowienie opracowania w istniejącym systemie urbanistycznym, z rozmieszczeniem szeregu punktów stałych i niezmiennych wysokościowo, jak również z uwagi na niewielkie możliwości terenowo przestrzenne, roboty ziemne polegać będą na wykonaniu koryta pod warstwy konstrukcyjne projektowanej nawierzchni skrzyżowania i zjazdów. Po wykonaniu robót ziemnych należy wykonać wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża gruntowego do ls=1,00. Odwodnienie całości przebudowywanego pasa drogowego odbywać się będzie powierzchniowo, poprzez nadanie od 2 do 3 % spadku poprzecznego jezdni i zjazdów w kierunku do przyległych poboczy i dalej do istniejących zieleńców. 1.1. Szczegółowy opis i zakres wykonania przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, w skład której wchodzą: - dokumentacje techniczne (projekty budowlane), - przedmiary robót (kosztorysy ofertowe), - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót budowlanych ( dalej STWiORB). Powyższe dokumenty zostały pogrupowane odpowiednio dla każdej z części postępowania przetargowego i stanowią załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. Uwaga: - Załączone przedmiary robót(kosztorysy ofertowe) stanowią zakresy prac objętych niniejszym postępowaniem i służą wykonawcom jako pomoc w oszacowaniu kosztów inwestycji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach