Przetargi.pl
Przebudowa dróg powiatowych nr 2732L i 2731L na odc. Majdan Grabina - granica powiatu od km 0+006,00 do km 2+865,50 oraz od km 3+536,00 do km 10+560,00

Zarząd Dróg Powiatowych w Kraśniku ogłasza przetarg

  • Adres: 23-204 Kraśnik, Szpitalna
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 264 126, , fax. 818 251 027
  • Data zamieszczenia: 2019-09-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Kraśniku
    Szpitalna 2A
    23-204 Kraśnik, woj. lubelskie
    tel. 818 264 126, , fax. 818 251 027
    REGON: 43102936900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdp-krasnik.powiatkrasnicki.pl ; www.powiatkrasnicki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg powiatowych nr 2732L i 2731L na odc. Majdan Grabina - granica powiatu od km 0+006,00 do km 2+865,50 oraz od km 3+536,00 do km 10+560,00
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1)Zamówienie obejmuje przebudowę istniejących dróg powiatowych nr 2732L droga wojewódzka nr 842 – Majdan Grabina od km 0+006,00 do km 2+865,50 oraz nr 2731L Zakrzówek – Majdan Grabina – Studzianki od km 3+536,00 do km 10+560,00 co daje odcinek o łącznej długości 9,8835 km . Przebudowa swoim zakresem obejmować będzie: wykonanie frezowania korekcyjnego istniejącej nawierzchni bitumicznej, ułożenie warstw bitumicznych, oczyszczenie przydrożnych rowów oraz przepustów, umocnienie skarp w rejonie przepustów pod koroną dróg powiatowych, oczyszczenie części przelotowych przepustów wraz z wykonaniem nowych ścianek czołowych, wykonanie ulepszonych, utwardzonych poboczy o nawierzchni bitumicznej z dopuszczeniem ruchu pieszo-rowerowego, wykonanie poboczy utwardzonych kruszywem i gruntowych, wykonanie zjazdów indywidualnych z kruszywa, wykonanie zatok autobusowych, wykonanie chodników wraz ze zjazdami, regulację wysokościową istniejących nawierzchni, zjazdów oraz chodników, ustawienie barier energochłonnych, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego. 2) Określenie zakresu zamówienia: Roboty na ww. drogach powiatowych odbywać się będą zgodnie z technologią i opisem w załączonym do niniejszej specyfikacji Projekcie budowlano-wykonawczym, Projekcie stałej organizacji ruchu. Dokładne ilości robót przewidzianych do wykonania określono w załączonym przedmiarze robót i kosztorysie ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ). Zasady prowadzenia i odbioru robót budowlanych związanych z przebudową ww. dróg określają Szczegółowe specyfikacje techniczne załączone do SIWZ. 3)Roboty towarzyszące oraz tymczasowe nie objęte dokumentacją projektową i przedmiarami robót konieczne do uwzględnienia: - koszty urządzenia i organizacji placu budowy oraz wody, energii na cele budowlane, - zabezpieczenie terenu budowy w okresie trwania budowy, - koszty utrzymania dróg przez cały okres trwania umowy w stanie technicznym niepogorszonym (zapewniającym przejezdność ) likwidując wykruszenia i wyboje poprzez wykonanie remontów cząstkowych masą mineralno-asfaltową na gorąco (zimą –masą min-asf. „na zimno”), - koszty zimowego utrzymania dróg – należy na bieżąco odśnieżać całą szerokość jezdni oraz zwalczać śliskość przy użyciu odpowiednich środków chemicznych, zgonie z obowiązującymi wymaganiami w planie zimowego utrzymania tut. dróg powiatowych - drogi tymczasowe i montażowe, - obsługa geodezyjna ( m.in. wytyczenie i inwentaryzacja powykonawcza), - zapewnienie generalnego wykonawstwa i kierowania budowy, - ubezpieczenie robót, sprzętu Wykonawcy od ryzyka i odpowiedzialności cywilnej osób trzecich i ubezpieczenie własnego personelu, - uzyskanie zgody od właścicieli gruntów na ewentualne wejście na grunty prywatne podczas budowy i ich przywrócenie do stanu pierwotnego po zakończeniu budowy, - prowadzenie pomiarów kontrolnych zgodnie z wymogami SST wraz z pobieraniem próbek i dostarczaniem ich organom kontrolnym Zamawiającego ( nadzór inwestorski), - zapewnienie prawidłowego odprowadzenia wód opadowych, - sporządzenie dokumentacji powykonawczej, - koszty związane z udziałem Wykonawcy w przeprowadzanych przez Zamawiającego przeglądach okresowych w okresie gwarancji. 4) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: - Projekt budowlano-wykonawczy, Projekt stałej organizacji ruchu, - Przedmiar robót i kosztorys ofertowy , - Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót(SST). 5)Realizacja przedmiotu zamówienia winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy a w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 1186) wraz z przepisami wykonawczymi, a w szczególności: rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (tekst jedn. Dz.U. z 2016 r. poz. 124), rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynieryjne i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 63, poz. 735 z późn. zm.), ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r., poz. 2068 z późn. zm.), przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy, określony w SIWZ, oraz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. 6)Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. 7)Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia. 8) Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia robót zamiennych w stosunku do przewidywanych dokumentacją projektową sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami. 9) Zamawiający wymaga przed podpisaniem umowy wskazania wytwórni mas bitumicznych w której będzie wyprodukowana masa bitumiczna do realizacji przedmiotowego zamówienia. Lokalizacja winna spełniać warunek czasu transportu mas bitumicznych od zakończenia załadunku do momentu rozpoczęcia wbudowywania – do 2 godz. 10) Materiały użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186). 11)Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytkowania musi być również zgodne z wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno – budowlanymi, obowiązującymi normami, wytycznymi oraz zasadami wiedzy technicznej. 12) Zamawiający umożliwia dokonanie wizji lokalnej przed przystąpieniem do przygotowania oferty (nie jest to warunek uczestnictwa w tym postępowaniu). W przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy opisem przedmiotu zamówienia w SIWZ a stanem faktycznym, Wykonawca winien zgłosić ten fakt Zamawiającemu przed terminem składania ofert. 13)Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: „Przebudowa dróg powiatowych nr 2732L i 2731L na odc. Majdan Grabina - granica powiatu od km 0+006,00 do km 2+865,50 oraz od km 3+536,00 do km 10+560,00”. Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy, określa następujące wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040): 1) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, które dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: wszystkie czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli czynności tzw. pracowników fizycznych w tym także operatorów sprzętu i urządzeń (wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów budowlanych), 2) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a: Wykonawca, najpóźniej w dniu przekazania placu budowy przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót są zatrudnione, na podstawie umowy o pracę, zarówno przez Wykonawcę, jak i podwykonawców, 3) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: w okresie realizacji zamówienia Zamawiający ma prawo do skierowania wniosku do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli. Niespełnienie wymagań, o których mowa w pkt 1, skutkuje sankcjami określonymi w § 25 ust.1 pkt j wzoru umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ. 14) Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe, cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. 15)Zamawiający, w każdym przypadku, gdy opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 16) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających rozwiązania równoważne. Wykonawca może, przy pomocy innych dokumentów wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymogi wynikające ze wskazanych norm lub odpowiednich specyfikacji technicznych. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora Projektu budowlano-wykonawczego o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności. 17) Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały na okres wskazany z formularzu oferty. Warunki gwarancji opisuje projekt umowy. Długość okresu gwarancji - stanowi również kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 3 lat (termin minimalny) do 5 lat (termin maksymalny) od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. W ramach gwarancji Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania w stanie niepogorszonym parametrów technicznych i użytkowych dla danej klasy drogi, uzyskanych w wyniku realizacji Zadania. Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam określonych – niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien ten koszt uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych. 18) Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę, dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartość brutto złożonej oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 150 000,00 zł (słownie:sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Szczegółowy opis sposobu wnoszenia oraz zwrotu wadium określa Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy PZP, Zamawiający wymaga oświadczenia Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w przedmiotowym postępowaniu. Uwaga: Dokument określony w sekcji III.7) pkt 1. składany jest przez Wykonawcę w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji. Uwaga: Ww. zobowiązanie należy dołączyć do oferty w formie oryginału. Zobowiązanie winno określać: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach