Przetargi.pl
Przebudowa dróg gminnych ul. Jesionowej i Akacjowej w Wołowie

Urząd Miejski w Wołowie ogłasza przetarg

  • Adres: 56100 Wołów, Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 319 13 05 , fax. 71 319 13 03
  • Data zamieszczenia: 2017-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Wołowie
    Rynek 34
    56100 Wołów, woj. dolnośląskie
    tel. 71 319 13 05, fax. 71 319 13 03
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wolow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg gminnych ul. Jesionowej i Akacjowej w Wołowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia stanowi Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: Ulicę Jesionową oraz Akacjową zaprojektowano jako drogę klasy D (dojazdową) o nawierzchni z kostki betonowej. Obie projektowane ulicę mają przekrój jednojezdniowy, dwupasowy, ruch odbywać się będzie dwukierunkowo. Ulica Akacjowa jest drogą bez przejazdu. Z uwagi na charakter przebudowywanych ulic (drogi dojazdowe zlokalizowane poza centrum miasta, zabudowa jednorodzinna) zostały oznakowane jako strefa zamieszkania. Mając na uwadze poprawę bezpieczeństwa ruchu, zwiększeni uwagi kierowców na osoby piesze mogące poruszać się na całej szerokości jezdni postanowiono nie wyodrębniać chodników oraz jezdni przy pomocy wyniesionych krawężników, projektując jezdnię i chodniki w jednej płaszczyźnie. Zgodnie § 43.2. Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie ((Dz. U. Nr 43 z 14 maja 1999, poz. 430, tekst jednolity Dz. U. 2016 nr 0 poz. 124 z późniejszymi zmianami) ulica klasy D w strefie zamieszkania może nie mieć wyodrębnionej jezdni i chodników. Szczegółowe rozwiązania przedstawiono w części rysunkowej opracowania. Ulica Jesionowa Projektowana szerokość jezdni 6.00m. Promienie łuków kołowych r=40-100m. Na łuku kołowym o promieniu R=40m zaprojektowano poszerzenia jezdni do szerokości 7.00m. Zmianę szerokości jezdni przewidziano na odcinku przejściowym o długości 10m. Krawędzie jezdni w obrębie skrzyżowania z ulicą Żeromskiego zaokrąglono łukami o promieniu r = 8,00m. Geometria skrzyżowania z ul. Uskorską pozostaje bez zmian. W związku z wymianą krawężników na skrzyżowaniach konieczne jest odtworzenie nawierzchni bitumicznej ulicy Uskorskiej oraz Żeromskiego. Konstrukcję jezdni w miejscach połączenia krawędzi nawierzchni bitumicznych należy zabezpieczyć siatką stalową. Szerokość projektowanych zjazdów indywidualnych wynosi 3,00-3,50m. Na połączeniu z krawędzią jezdni wykonano skosy 1:1 i długości 1m. Projektowane zjazdy indywidualne należy dopasować do stanu istniejącego. Wzdłuż krawędzi jedni zaprojektowano chodniki. Na ulicy Jesionowej zaprojektowano chodniki obustronne, wykorzystując cały dostępny pas drogowy pomiędzy krawędzią jezdni a istniejącymi granicami działek. Nawierzchnia chodników - kostka betonowa. Szerokość chodników i dojść pieszych zmienna (min. 1.50m). Projektowane chodniki połączono z istniejącymi chodnikami na ul. Uskorskiej oraz Żeromskiego. Zaprojektowano ścieki uliczne z jednego rzędu kostki betonowej 16x16cm. Na ul. Jesionowej zaprojektowano ściek lewy na odcinku od 0+013.00 do 0+085.00 oraz 0.112.50 do 0+225.80. Ściek prawy ul. Jesionowej zaprojektowano na odcinkach od 0+013.00 do 0+112.50 oraz 0.212.00 do 0+225.80. W miejscu włączeń projektowanych zjazdów indywidualnych do jezdni należy wykonać skosy 1:1 o wielkości 1m. Zmianę wysokości krawężnika z 0-2 na 6-16cm należy wykonać na odcinku min. 2m, z zachowaniem normatywnego pochylenia podłużnego chodnika. Ulica Akacjowa Projektowana szerokość jezdni 6.00m. Promienie łuków kołowych r=200m. Na końcowym odcinku ul. Akacjowej przewidziano plac do zawracania, wyokrąglony łukami o promieniu 6.00m. Zjazdy indywidualne zaprojektowano kostki betonowej o szerokość 3,00-3,50m. Na połączeniu z krawędzią jezdni wykonano skosy 1:1 i długości 1m. Projektowane zjazdy indywidualne należy dopasować do stanu istniejącego. Na ulicy Akacjowej do ok. km 0+034 chodnik poprowadzono tylko wzdłuż prawej krawędzi jedni. Na dalszym odcinku, do skrzyżowania z ul. Jesionową chodnik biegnie obustronnie. Szerokość lewego chodnika na ul. Akacjowej na odcinku 0+034 – 0+068 wynosi 1.5m, na dalszym odcinku chodnik zaprojektowano do granicy pasa drogowego. Szerokość prawego chodnika ul. Akacjowej jest stała i wynosi 2.0m. Pomiędzy proj. prawym chodnikiem a granicami działek/ogrodzeniami przewidziano wykonanie zieleńca oraz zaprojektowano dojścia piesze do istniejących posesji. W km 0+109.00 zaprojektowano plac do selektywnej zbiórki odpadów. Nawierzchnia placu z kostki betonowej. Plac do selektywnej zbiórki odpadów o wymiarach 8.00m x 2.20/2.30m oddzielony od jezdni chodnikiem o szerokości 1.50m. Zaprojektowano ścieki uliczne z jednego rzędu kostki betonowej 16x16cm. Projektuje się ściek wzdłuż lewej krawędzi ul Akacjowej na odcinku od km 0+010.00 do 0+123.40, gdzie następuje połączenie z prawym ściekiem ulicy Jesionowej. Zmianę wysokości krawężnika z 0-2 na 12-16cm należy wykonać z zachowaniem normatywnego pochylenia podłużnego chodnika. Rozwiązania wysokościowe Projektowane rzędne wysokościowe dostosowano do stanu istniejącego. Pochylenie poprzeczne projektowanych nawierzchni utwardzanych w obrębie jezdni i chodników zawiera się w zakresie 1,0 – 3,0%. Pochylenie podłużne zawiera się w przedziale od 0,30 do 6,0% i umożliwia spływ wód deszczowych i roztopowych. Dla dojść pieszych przyjęto maksymalne dopuszczalne pochylenie podłużne, jak dla pochylni odkrytej wynoszące 8%. Ze względu na bardzo duże różnice wysokości pomiędzy rzędnymi zjazdów i dojść pieszych po stronie lewej i prawej ul. Akacjowej, odcinkowo zaprojektowano pochylenia poprzeczne projektowanych nawierzchni w kierunku granicy pasa drogowego. W celu przechwycenia wód opadowych i roztopowych spływających z nawierzchni na tych odcinkach zaprojektowano odwodnienie liniowe. W obrębie skrzyżowania z ulica Żeromskiego nie przekroczono maksymalnego dopuszczalnego pochylenia podłużnego niwelety drogi podporządkowanej, wynoszącego 3%. W celu umożliwienia dopasowania wysokościowego proj. nawierzchni do istniejących posesji, na ulicy Akacjowej, w km ok. 0+020.0 - 0+033.5 wyniesiono krawężnik na 12cm. Do posesji na ul. Akacjowej w km ok. 0+053 zaprojektowano schody o nawierzchni z kostki betonowej. Przyjęto wysokość stopnia 0,14m, szerokość stopnia 0,6-0,85m. Konstrukcja nawierzchni Konstrukcja jezdni, chodników oraz zjazdów indywidualnych ul. Jesionowej w zakresie km 0+000,00 – km 0+060,00 Przyjęto następujący układ warstw konstrukcyjnych: • warstwa ścieralna – kostka betonowa szara/czerwona/grafitowa gr. 8 cm, • podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 3 cm, • podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stab. mech. gr. 20 cm, • wymiana gruntu rodzimego na grunt G1 o wsp. filtracji k ≥ 8 m/dobę gr. 20 cm. Projektowana nawierzchnie ograniczone zostały krawężnikiem betonowym 15*30 oraz obrzeżami betonowymi 8*30 posadowionymi na ławie z betonu C-12/15 (PN EN 206-1:2003) . Krawężnik jest wyniesiony ponad nawierzchnię na wysokość 2 cm-16cm. Konstrukcja jezdni, chodników oraz zjazdów indywidualnych ul. Jesionowej w zakresie km 0+060,00 – km 0+150,00 Przyjęto następujący układ warstw konstrukcyjnych: • warstwa ścieralna – kostka betonowa szara/czerwona/grafitowa gr. 8 cm, • podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 3 cm, • podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stab. mech. gr. 20 cm, • wymiana gruntu rodzimego na grunt G1 o wsp. filtracji k ≥ 8 m/dobę gr. 10 cm. Projektowana nawierzchnie ograniczone zostały krawężnikiem betonowym 15*30 oraz obrzeżami betonowymi 8*30 posadowionymi na ławie z betonu C-12/15 (PN EN 206-1:2003) . Krawężnik jest wyniesiony ponad nawierzchnię na wysokość 2 cm-16cm. Konstrukcja jezdni, chodników oraz zjazdów indywidualnych ul. Jesionowej w zakresie km 0+150,00 – km 0+226,20 Przyjęto następujący układ warstw konstrukcyjnych: • warstwa ścieralna – kostka betonowa szara/czerwona/grafitowa gr. 8 cm, • podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 3 cm, • podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stab. mech. gr. 20 cm, • wymiana gruntu rodzimego na grunt G1 o wsp. filtracji k ≥ 8 m/dobę gr. 20 cm. Projektowana nawierzchnie ograniczone zostały krawężnikiem betonowym 15*30 oraz obrzeżami betonowymi 8*30 posadowionymi na ławie z betonu C-12/15 (PN EN 206-1:2003) . Krawężnik jest wyniesiony ponad nawierzchnię na wysokość 2 cm-16cm. Konstrukcja jezdni, chodników oraz zjazdów indywidualnych ul. Akacjowej w zakresie km 0+000,00 – km 0+100,00 Przyjęto następujący układ warstw konstrukcyjnych: • warstwa ścieralna – kostka betonowa szara/czerwona/grafitowa gr. 8 cm, • podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 3 cm, • podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stab. mech. gr. 20 cm, • kruszywo stab. cementem o Rm=2,5 MPa gr. 15 cm. Projektowana nawierzchnie ograniczone zostały krawężnikiem betonowym 15*30 oraz obrzeżami betonowymi 8*30 posadowionymi na ławie z betonu C-12/15 (PN EN 206-1:2003) . Krawężnik jest wyniesiony ponad nawierzchnię na wysokość 2 cm-16cm. Konstrukcja jezdni, chodników oraz zjazdów indywidualnych ul. Akacjowej w zakresie km 0+100,00 – km 0+127,00 Przyjęto następujący układ warstw konstrukcyjnych: • warstwa ścieralna – kostka betonowa szara/czerwona/grafitowa gr. 8 cm, • podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 3 cm, • podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stab. mech. gr. 20 cm, • wymiana gruntu rodzimego na grunt G1 o wsp. filtracji k ≥ 8 m/dobę gr. 10 cm. Projektowana nawierzchnie ograniczone zostały krawężnikiem betonowym 15*30 oraz obrzeżami betonowymi 8*30 posadowionymi na ławie z betonu C-12/15 (PN EN 206-1:2003) . Krawężnik jest wyniesiony ponad nawierzchnię na wysokość 2 cm-16cm. Konstrukcja dojść pieszych oraz chodnika na ul. Uskorskiej Przyjęto następujący układ warstw konstrukcyjnych: • kostka betonowa szara/czerwona grubości 8 cm, • podsypka cementowo - piaskowa 1:4 gr. 3 cm, • podbudowa z kruszywa łamanego 0/31.5 stabilizowanego mech. gr. 10 cm. Ograniczeniem od strony zieleńców oraz istniejącego terenu jest obrzeże betonowe 8*30 ustawione na ławie z betonu C-12/15 (PN EN 206-1:2003). Konstrukcja placów do selektywnej zbiórki odpadów Przyjęto następujący układ warstw konstrukcyjnych: • kostka betonowa grafitowa grubości 8 cm, • podsypka cementowo - piaskowa 1:4 gr. 3 cm, • podbudowa z kruszywa łamanego 0/31.5 stabilizowanego mech. gr. 10 cm. Ograniczeniem od strony zieleńców oraz istniejącego terenu jest obrzeże betonowe 8*30 ustawione na ławie z betonu C-12/15 (PN EN 206-1:2003). Odtworzenie istniejącej nawierzchni bitumicznej – wymiana całej konstrukcji nawierzchni jezdni Przyjęto następujący układ warstw konstrukcyjnych: • beton asfaltowy AC 11 S 50/70 grubości 5 cm, • beton asfaltowy AC 16 W 50/70 grubości 6 cm, • siatka stalowa o rozmiarze oczek: 118x80mm i wytrzymałości na rozciąganie poprzecznie 50kN/m; podłużnie 40kN/m • beton asfaltowy AC 22 P 50/70 grubości 7 cm, • kruszywo łamane 0/31.5 stabilizowane mech. gr. 20 cm • kruszywo stabilizowane cementem o Rm = 2,5 MPa gr. 15 cm. Odtworzenie istniejącej nawierzchni bitumicznej – wymiana warstwy ścieralnej i wiążącej jezdni • Przyjęto następujący układ warstw konstrukcyjnych: • beton asfaltowy AC 11 S 50/70 grubości 5 cm, • beton asfaltowy AC 16 W 50/70 grubości 6 cm, • siatka stalowa o rozmiarze oczek: 118x80mm i wytrzymałości na rozciąganie poprzecznie 50kN/m; podłużnie 40kN/m, • Istniejąca konstrukcja jezdni po frezowaniu korekcyjnym. Odtworzenie istniejącej nawierzchni chodników z betonowych płyt chodnikowych Przyjęto następujący układ warstw konstrukcyjnych: • płytki betonowe szare 35x35x5 cm grubości 5 cm, • podsypka cementowo - piaskowa 1:4 gr. 5 cm, • podbudowa z kruszywa łamanego 0/31.5 stabilizowanego mech. gr. 15 cm. Odtworzenie całej konstrukcji istn. nawierzchni z kostki betonowej po wykonaniu odcinka kanalizacji deszczowej Przyjęto następujący układ warstw konstrukcyjnych: • warstwa ścieralna – powtórne ułożenie rozebranej kostki betonowej, • podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 3 cm, • podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stab. mech. gr. 20 cm, • wymiana gruntu rodzimego na grunt G1 o wsp. filtracji k ≥ 8 m/dobę gr. 20 cm, • zasypka kanału kanalizacji deszczowej – grunt sypki. Odwodnienie liniowe Zaprojektowano odwodnienie liniowe w postaci korytek odwadniających wykonanych z polimerobetonu, z rusztem żeliwnym. Klasa obciążenia C250. Korytka odwadniające na ul. Akacjowej (na odcinku od km 0+033.80 do km 0+067.80): • szerokość zewnętrzną korytka min 0,16m • wysokość zewnętrzną min. 0,21m. • minimalne wymiary wewnętrzne 0,10 x 0,17m. Korytka odwadniające na ulicy Jesionowej oraz na ul. Akacjowej (zjazd km 0+070.00) • korytka z dodatkowym pochyleniem dna (min. 0.5%) ul. Jesionowa, (min. 3%) ul. Akacjowa • szerokość zewnętrzną korytka min 0,29m i wysokość zewnętrzną min. 0,25m. • minimalne wymiary wewnętrzne 0,20 x 0,18m. Odprowadzenie wód opadowych do projektowanej kanalizacji deszczowej z korytka należy wykonać poprzez rur PVC fi110. Korytka odwodnienia linowego posadowić na ławie z betonu C-20/25 zgodnie z zaleceniami producenta Na dokumentację opisującą przedmiot zamówienia składają się następujące opracowania i dokumenty , stanowiące odpowiednio: 1) załącznik nr 1 (dokumentacje projektowe opisujące zakres przedmiotowy zamówienia, 2) załącznik nr 2 (specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych dla poszczególnych zakresów robót budowlanych), 3) załącznik nr 3 (przedmiary robót budowlanych). Zamawiający informuje, iż przedmiary robót dołączone do dokumentacji projektowej mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233222-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 2. Ustala się wadium dla przedmiotu zamówienia określonego w wysokości: 15 000,00 słownie: piętnaście tysięcy złotych. 3. Wykonawców obowiązują ustalenia dot. wadium zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach